Samsung 940BF of 203B?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:59
Ik ben op zoek naar een nieuwe TFT-monitor.
Mijn budget is max. 260 euro.
Nou is mijn oog gevallen op de volgende monitoren:

- Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)...........€ 259,-
- Samsung SyncMaster 203B (20", 8ms, D-sub/DVI-D)...................€ 252,-

20" is groter en goedkoper maar: 8ms
19" is kleiner en duurder maar: 2ms

Ik ben een fanatiek gamer.
Is het verschil tussen 2ms en 8ms goed te merken tijdens het gamen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het schijnt dat het iets te merken is ja, als je snelle fps games speelt bijvoorbeeld. Zo bleek in ieder geval uit een test op Behardware. Ik heb zelf een scherm van 6ms gtg, en zie 0,0 ghosting. Dus zoveel ghosting zal het niet zijn bij 8ms...

Verwijderd

Ik denk dat je met die verschillende reactietijden niet zoveel verschil ziet, maar waarom loop je iet langs een winkel die ze heeft liggen en vraagt of je ze allebei een keer mag bekijken?
Dan maak je je keus, maar zeg je "Ik weet het nog niet" en besteld het lekker via het internet. Of je betaald een paar euro meer en neemt hem meteen mee.

Een monitor kopen zonder op zijn minst het model te bekijken is niet zo erg verstandig. Die 20" is ook wel erg goedkoop, dus die zou ook wel eens minder goede kleurechtheid/minder evenwichtige backlight etc kunnen hebben. Is niet gezegd, maar zou kunnen.

• -En4Cer-
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:54:
Een monitor kopen zonder op zijn minst het model te bekijken is niet zo erg verstandig. Die 20" is ook wel erg goedkoop, dus die zou ook wel eens minder goede kleurechtheid/minder evenwichtige backlight etc kunnen hebben. Is niet gezegd, maar zou kunnen.
De Samsung 203b is een monitor met een native resolutie van slechts 1400X1050 DPI terwijl de meeste 20" schermen 1600X1200 DPI hebben. Het verschil tussen deze resoluties is niet groot, maar het maakt de monitor wel veel goedkoper.

En gezien de gebruikerservaringen bij pricewatch zit het met het beeld wel goed.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:06
Ik heb de Samsung 913N (8 ms), en mijn broertje heeft de 930BF (4 ms), en hoewel ik die van mijn broertje zeker beter vind, is dat vanwege de kleurdiepte en niet vanwege ghosting oid. Op die van mij met 8ms is gewoon erg goed te gamen (een vriend van me die semi-professioneel gamed was er erg over te spreken).

Ik moet wel zeggen dat ik 8ms schermen van andere fabrikanten heb gezien die wel degelijk ghosting hadden, maar tot nu toe niet bij samsung.

Ik denk dus dat het niet veel uitmaakt, maar als je veel gamed is wellicht 2 ms toch net te merken tov 8 ms, daarnaast heeft de 940BF een net iets hogere contrastratio, en heeft een native resolutie van 1280x1024 (die ik erg prettig vind om op te gamen). De 203B heeft een native resolutie van 1400x1050 meen ik, dus dat is handig als je graag widescreen speelt (of ook dvd's erop wilt kijken).

• -En4Cer-
Het verschil tussen 19" en 20" is ook niet erg groot zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p77/xactme/729435zo22-1.gif

Verwijderd

Of het beeldscherm fijner is, ja dat is ook een beetje voorkeur natuurlijk. Als je de mogelijkheid hebt bij een (lokale) PC-boer de schermen naast elkaar te plaatsen zou ik dat even doen. De 940BF is een prima scherm en refreshrate is gewoon beter, maar voor het hele plaatje moet je ze gewoon even naast elkaar hebben gehad.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De res van de 20" is een beetje onhandig voor gamen. De 1280x1024 van de 19" wordt door meer spellen ondersteunt. Ik zou voor de 940BF gaan. Heb hier het kleine broertje van de 940BF namelijk de 930BF en die bevalt mij al een lange tijd heel erg goed.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb hier in huis 2 Samsung schermen, eentje met 8ms en eentje met 4ms (730BF) en toch kan ik het verschil érg goed merken. Dus ik zou zeker voor de 940BF gaan!

[CiP] Le Régional Built To Last.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22 is nog geen paar uur dicht en je kunt er geen informatie meer in vinden :?

1) maak gebruik van de info die er al is ipv het wiel opnieuw te willen uitvinden
2) "welke ... moet ik kopen?"-topics zijn nooit de bedoeling. Een echte Tweaker kan zelf kiezen
3) als je dan zonodig aan het handje vastgehouden wilt worden, heb dan even paar uur geduld voor de volgende deel van bovenstaande topic geopend wordt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.