[DVD Branden] Succesvol gebrand.. niet af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:42
Beste mensen,
Ik heb een probleem. Sinds een paar dagen lukt het me niet meer om goede DVDtjes te branden.
De inhoud van de map VIDEO_TS laad ik in nero, en vervolgens brand ik hem. Na enkele minuten is hij succcesvol gebrand, maar in de DVD speler doet hij niets. Ook de PC herkent hem niet als DVD. Data is niet te lezen. Ik heb al andere DVD's gebruikt, andere nero versie, er een ISO van gemaakt en die met nero en alcohol proberen te branden. Als ik de ISO mount word het wel als DVD herkent, na het branden niet. De files zijn ook goed, want als ik de .vob files met Media Player Classic open, gaat alles perfect.
Een CD'tje kan ik zo ff niet proberen, die heb ik niet meer liggen.
In mijn Laptop (winXP, centrino 1,73Ghz, 1GB geheugen) zit een DVD brander: TSSTcorp CD/DVDW TS-L532a.
Wat mij wel opvalt is dat als ik er een nieuwe DVD in instop, de autoplay van windows zegt een Blank CD te hebben, terwijl Nero hem wel als DVD herkent.
Misschien kan iemand me helpen. Met de search vond ik hier bar weinig over.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is je brander stuk? Kun je wel een b.v. een audio CD of data DVD branden? Lagere brandsnelheid geprobeerd? Krijg je veel buffer underruns? Staat je DVD brander wel op de DMA transfer mode?

[ Voor 40% gewijzigd door Noork op 16-01-2007 00:13 ]

• GhandiHarder
Noork schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:12:
Misschien is je brander stuk? Kun je wel een b.v. een audio CD of data DVD branden? Lagere brandsnelheid geprobeerd? Krijg je veel buffer underruns? Staat je DVD brander wel op de DMA transfer mode?
1. Ik denk niet dat mijn brander stuk is, hij lees immer nog wel orginele cd/dvd's en dit gebeurt toch via dezelfde lens?
2. Dat ga ik zo ff proberen
3. Ja, lagere snelheid geprobeerd: zelfde resultaat
4. Geen Buffer fouten.
5. Wat is dat? Heb je hier wat uitleg over? Hij brand wel constant DAO, maar dat is denk ik Disc At Once...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ook een vraagje, soms niet terecht maar welke media het hier betreft. Het hoeft er niet mee te maken en soms kan het toch zo zijn dat de dvd speler geen DVD+R kan lezen!

There is no place like ::1

• GhandiHarder
swampy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:21:
Ook een vraagje, soms niet terecht maar welke media het hier betreft. Het hoeft er niet mee te maken en soms kan het toch zo zijn dat de dvd speler geen DVD+R kan lezen!
Het zijn Arita DVD+ schijfjes. Doen heb op de pc van mijn huisgenoot goed, en op onze DVD speler ook (mits hij ze gebrand heeft natuurlijk). Ook mijn laptop herkent ze niet btw.

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
SjanSman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:23:
[...]Het zijn Arita DVD+ schijfjes. Doen heb op de pc van mijn huisgenoot goed, en op onze DVD speler ook (mits hij ze gebrand heeft natuurlijk). Ook mijn laptop herkent ze niet btw.
Ok ... probeer dan eens een DVD-R schijfje. Misschien is het een Matsushita brander (van Pioneer en zo), die doen nog wel eens lullig met DVD+R. Wel vreemd dat-ie ze wel gewoon brandt 8)7

• GhandiHarder
danielsrje schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:30:
[...]

Ok ... probeer dan eens een DVD-R schijfje. Misschien is het een Matsushita brander (van Pioneer en zo), die doen nog wel eens lullig met DVD+R. Wel vreemd dat-ie ze wel gewoon brandt 8)7
Hmm. Ok. Zal morgen eens een paar andere kopen. Wel vreemd datie er dan zo ineen smee ophoud.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SjanSman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:18:
5. Wat is dat? Heb je hier wat uitleg over? Hij brand wel constant DAO, maar dat is denk ik Disc At Once...
Check dit eens, Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? >> DMA Maar als je geen last hebt van buffer underruns, zal dat het wel niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 16-01-2007 00:39 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 22:26
ik denk eerder dat het een brakke dvd is ? hier heb ik het ook wel eens meegemaakt. even de Video_Ts in DVDshrink mounten en direct exporten naar iso of direct laten branden.

works for me

Verwijderd

SjanSman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:07:
Beste mensen,
Ik heb een probleem. Sinds een paar dagen lukt het me niet meer om goede DVDtjes te branden.
De inhoud van de map VIDEO_TS laad ik in nero, en vervolgens brand ik hem. Na enkele minuten is hij succcesvol gebrand, maar in de DVD speler doet hij niets. Ook de PC herkent hem niet als DVD. Data is niet te lezen. Ik heb al andere DVD's gebruikt, andere nero versie, er een ISO van gemaakt en die met nero en alcohol proberen te branden. Als ik de ISO mount word het wel als DVD herkent, na het branden niet. De files zijn ook goed, want als ik de .vob files met Media Player Classic open, gaat alles perfect.
Een CD'tje kan ik zo ff niet proberen, die heb ik niet meer liggen.
In mijn Laptop (winXP, centrino 1,73Ghz, 1GB geheugen) zit een DVD brander: TSSTcorp CD/DVDW TS-L532a.
Wat mij wel opvalt is dat als ik er een nieuwe DVD in instop, de autoplay van windows zegt een Blank CD te hebben, terwijl Nero hem wel als DVD herkent.
Misschien kan iemand me helpen. Met de search vond ik hier bar weinig over.
SjanSman, sinds dit weekend heb ik hetzelfde probleem! Het lukt me maar niet om er achter te komen wat hiervan de reden is. Het is ontstaan onder Windows XP, maar na formatteren en schone installatie van Windows Vista Ultimate (+ laatste Nero 7 update) is dit probleem gebleven. Heb jij al een oplossing?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Indien je een avi file brand, kun je deze dan wel afspelen?
Indien niet, dan ga naar www.cdfreaks.com daar staat hoe je een dvd kunt testen op kwaliteit.
Probeer verschillende merken dvd's( koop goede kwaliteit).

Verwijderd

jan99999 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:52:
Indien je een avi file brand, kun je deze dan wel afspelen?
Indien niet, dan ga naar www.cdfreaks.com daar staat hoe je een dvd kunt testen op kwaliteit.
Probeer verschillende merken dvd's( koop goede kwaliteit).
Bedankt voor je reactie... ik brand al jaren op dezelfde (Platinum) schijfjes... Had ooit een grote lading ingekocht vandaar ;-)

Ik heb nu een film eerst als image weggezet en deze vervolgens door Nero 7 Premium laten branden op schijf. Nu werkt het wel, dus technisch geen probleem icm DVD speler/brander. Ik begrijp er werkelijk waar geen hout van ;(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het zit hem gewoon in het type brander. Begrijp niet hoe die l532a ooit op de markt heeft kunnen komen.
Pagina: 1