Toon posts:

Advies nodig bij geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben voor een Presario M2000 op zoek naar additioneel geheugen en aangezien dit helemaal niet mijn gebied is, zou ik goed advies erg op prijs stellen.

Momenteel zit er een geheugenmodule in waarop de volgende kenmerken te vinden zijn:
Infineon
256MB,DDR,333,cl2.5
PC2700S

Ik meen inmiddels begrepen te hebben dat DDR en 333 verwijzen naar het soort geheugen en de bussnelheid en cl2.5 schijnt te maken te hebben met de 'timing'.
Klopt dat?
PC2700S heb ik niet zo'n idee van. Kan dat iets van een type of zo zijn?

De machine heeft nog een lege zitting over waar nog een module in zou kunnen.
Nou lees ik nogal eens op het net dat je erg moet uitkijken met merk, type, snelheid enz.

Kan iemand mij hierover goede raad geven, zoals welk merk, enz. ik zonder risico hiervoor kan aanschaffen, en, ook niet onbelangrijk, waar ik dat kan verkrijgen, eventueel via een online shop of zo.

Alvast bedankt voor je hulp.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Kort gezegd heb je dus in je systeem zitten:
Infineon PC2700 DDR-SDRAM 256MB

Dit type kun je er dus rustig naast prikken en zal als het goed is direct goed moeten werken.
Aangezien het om een Notebook gaat zal de S staan voor SO-DIMM (dat is dus relatief smalle module).

Een kleine zoektocht op inet wijst uit dat er er maximaal 1GB RAM in kan worden ingestoken met modules van 512MB.

Je kan dus met 512MB ugraden.
Zoek dan naar:

Infineon PC2700 DDR-SDRAM 512MB SO-DIMM

Ik kom deze module niet tegen in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

maar wel verder op internet:
http://www.memoryx.net/coprm2cme.html

Die laatste is dan weer wel PC2100 ipv PC2700. Moet je voor jezelf dus bepalen wat jij wilt.
Die PC2700 t.o.v. PC2100 kán uitmaken als het snellere type ondersteund wordt.

telefoontoestel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat in principe gewoon in de handleiding van je laptop uitgelegd. Als je hem kwijt bent, dan raadpleeg je even de website van de laptopfabrikant. Vaak kun je daar de handleiding opnieuw downloaden :) Voor de rest staat in de FAQ van dit subforum ook uitgelegd welk geheugen je moet nemen: PMG FAQ » Welke moet ik nemen?, Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? Ook lijkt het gezien je onkunde mij wijs om het volledige Geheugen-gedeelte van de FAQ te doornemen om jezelf te verdiepen in de basiskennis met betrekking tot het geheugen.

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.