Leuke/nuttige freeware

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zat wat te browsen en kwam op dit topic terecht. Ik vind het altijd wel leuk om te zoeken naar handige/leuke freeware programaatjes. Als je kijkt bij standaard download sites (tucows, download.com oid) in de top downloads, dan zie je vaak dezelfde software terugkeren. Die ken ik nu wel eens :-)

Dus ik vraag me eigenlijk af of er iemand is die de laatste tijd nog (enigszins onbekende) freeware is tegengekomen die echt iets heeft toegevoegd zijn/haar computerleven.

De vraag is bewust heel algemeen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Zelf heb ik bevoorbeeld de "process explorer" van sysinternals "ontdekt". Waarschijnlijk gebruiken vele van jullie het al jaren, maar voor mij was het een leuke ontdekking :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Foxit Reader.
Een geweldige lichte en snelle PDF reader. Adobe Acrobat Reader is veel te traag en te log (duurt toch wel een tijdje om op te starten) terwijl Foxit er in een seconde is en zelfs een flink document vrijwel direct geladen heeft. Zeker ideaal als je veel PDFs hebt en niet de halve dag wil wachten tot ze geopend zijn.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 15-01-2007 21:58 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

7zip?
is afaik ook niet uberbekend.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Boudewijn schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:59:
7zip?
is afaik ook niet uberbekend.
Geeft toch vaak CRC errors bij mij, als ik aan het unrarren ben (nieuwsgroepen)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:44
deepburner voor het branden van mijn cd en dvdtjes :)

7-zip gebruik ik inderdaad al een hele tijd en is heerlijk dat je niet van die reclame boodschappen van winzip hoefd weg te klikken om een zipje ofzo te openen.

irfanvieuwer is ook een kaskraker bij velen die ik het aanraad. Eenvoudig en snel veel bestanden hernoemen, vergroten, verkleinen, blureren etc.

netsetman voor me laptop. Zeer handig als je veel verschillende netwerk instellingen moet hebben. Tegenwoordig zelfs printers toewijsbaar per profiel :)

wisdom screenhunter ten behoeve van het maken van screenshots voor installatie handleidingen en dergelijke.

en er is zoveel meer .....

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Snakiej schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:02:
[...]

Geeft toch vaak CRC errors bij mij, als ik aan het unrarren ben (nieuwsgroepen)
daar gebruik ik HellaNZB voor.
part en rart voor me.
doe er een NZB in ... en krijg mailtje als het af is :)

ideaal.
draait het op Linux btw.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We moeten via del.icio.us een stemming houden. Aan alle goede freeware die wij goed vinden (per persoon) voegen wij een tag got-nuttig-freeware2007 toe. Als je dan zoekt op deze tag, vinden wij alle freeware, met de meeste hits bovenaan :)

==
hoi

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

aerofreak

Steve Jobs

Infra recorder voor het branden.

is opensource

link

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Pagina: 1