Toon posts:

Vraag m.b.t. aankoop nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een AMD 3000+ 64, 1024 MB DDR 400 geheugen, 2 x 80 GB SATA RAID en een vrij goede videokaart. Dit systeem kocht ik om mee te gamen. Op dit moment game ik nog maar nauwelijks en ben ik eigenlijk alleen maar bezig met het uitpakken en inpakken van bestanden.

Om dit proces te versnellen, wil ik een nieuw systeem aanschaffen. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik goed op moet letten? Met dat nieuwe systeem worden geen games gespeeld of applicaties gerund... het is enkel voor het grote in- en uitpakwerk.

Zelf denk ik erover om geen videokaart erbij te nemen (OnBoard), aangezien ik er weinig grafisch mee bezig zal zijn. Ook stap ik, waarschijnlijk, van AMD af... als ik het goed begrijp, is Pentium beter voor dit soort bezigheden. Alle suggesties of ideeen zijn welkom!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:44
Neem als basis voor je systeem een goed mobo + core 2 duo, voldoende geheugen + snelle hardeschijven. Wat is je budget?

Specs

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Gewoon een snelle processor(core 2 duoE6600), leuk core 2 duo moederbordje(MSI p965 Neo-F), snelle harde schijven(Seagate) met 1 of 2 GB geheugen.

Misschien dat je wat meer informatie kunt geven over je budget etc.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en zal op slot gaan. Aan de hand van benchmarks, reviews en ervaringen kun je prima afleiden wat goed eof slechte producten zijn :).
Zelf denk ik erover om geen videokaart erbij te nemen (OnBoard), aangezien ik er weinig grafisch mee bezig zal zijn.
Dat kan al zal niet ieder moederbord over een onboard video-chip beschikken. Een laaggeprijsde ATi of nVidia kaartje is een alternatief om het aanta beschikbare moederborden te vergroten.
Ook stap ik, waarschijnlijk, van AMD af... als ik het goed begrijp, is Pentium beter voor dit soort bezigheden.
AMD versus Pentium? AMD versus Intel!
Verder is de Intel Pentium verouderde techniek (1993). De nieuwere modellen, de Intel Pentium 4 en Intel Pentium D zijn min of meer achterhaalt sinds de komst van de Intel Core 2 Duo. Deze processor biedt vele voordelen t.o.v. de Intel Pentium D :o.
Zie bv. [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon en de vele reviews en ervaringen op het Internet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.