Partitie/Hdd als systeem schijf instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
In den beginne, was er een Maxtor hdd van 120GB :P , in de loop der tijd heb ik er een stuk of 3 hdd's bijgezet. (ondertussen al tevaak geformateerd, maar wel altijd de maxtor als systeem hdd gehouden).
Nu heb ik er een maand of wat geleden me eerste Sata schijf bijgezet, Deze is me huidige systeem schijf, nu is het probleem dat hij me Maxtor nog steeds als systeem schijf ziet :'( , in Disk Management, is de nieuwe schijf gewoon partitie C, en de maxtor H, maar hij ziet de maxtor nog wel als systeem schijf, Hierdoor kan ik hem ook niet formateren om verborgen bestanden eraf te gooien, ik wil dus dat hij me nieuwe Sata schijf als boot schijf gaat gebruiken aangezien ik me Maxtor uit me pc wil halen, als ik dat nu doe boot hij niet meer :P

Samenvatting :9 ,
Hoe de boot sector van een hdd over te zetten naar een andere hdd, zonder een windows installatie te vern*ken :P

Voor de duidelijkheid, me Maxtor (oude systeem schijf) is wel gewoon leeg, er staan alleen nog een paar boot sector files op, Windows en nog een lading van de bootsector draait gewoon op me nieuwe hdd, ik weet dat formateren en dan een reinstall zonder de maxtor een oplossing is, maar ik wil liever niet me windows reinstallen :9

*Edit*
Zie afbeelding :P
Afbeeldingslocatie: http://crasho.nl/partities.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door CrashOverDrive op 16-01-2007 12:09 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
installeer maar eens windows op je sata schijf zonder de maxtor schijf aangesloten

• CrashOverDrive
Moning2 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:09:
installeer maar eens windows op je sata schijf zonder de maxtor schijf aangesloten
Dat is een manier, maar ik zou liever hebben dat het kan zonder me pc hoeven te reinstallen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me in dit geval erg nuttig om jezelf eerst enige basiskennis machtig te maken met betrekking tot schijfletters en soorten partities: OM FAQ / Beleid » Hoe zit het met schijfletters in Windows? en Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 15-01-2007 18:15 ]

• CrashOverDrive
Basis kennis heb ik wel,
Maar het gaat me echt puur om hoe ik de opstart sectoren van me Maxtor overkan zetten naar me Sata Seagate, zonder dat ik me pc hoef te reinstallen. :P

• CrashOverDrive
Niemand? :/

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025

sonny

Life's not over till you_

Image maken van de disk er terug zetten op de H-schijf.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Pagina: 1