[PS CS2] Hoe creeer ik een 3D voetafdruk-effect ?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel gegoogled....geprobeerd...maar nog niet gelukt.

Wat ik wil is een 3D effect in een 2D tekening. Bijvoorbeeld met het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.woundcare.coloplast.com/ECompany/PicCMCo.nsf/(VIEWPICTURESBYID)/DIABETIC-FOOT/$File/Foot.gif

Deze wil ik dan met behulp van schaduwen en andere effecten zo doen lijken alsof er een soort 3D voetafdruk komt te staan in de tekening.

Iemand een idee of er een action voor is of een combinatie van effecten in PS CS2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 23:04
Bedoel je niet gewoon Emboss? Geef eens een voorbeeld van een plaatje met een vergelijkbaar 3D effect

offtopic:
PS. Mooie avatar! ;)

Aan de hand van de diverse tips zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95b4ca33e1b5f5aee10cb047130555a6/full.jpg
Ik heb de voeten (plaatje van Wikipedia) even uitgeknipt, negatief gemaakt, wat aanpassingen aan de curves en verzadiging weg. Verder staan die met een Fel licht overlay over het zand.
Kortom, het zal je wat meer moeite kosten dan dit...
Zie overigens ook: [PS CS2] Naam in zand schrijven?

[ Voor 136% gewijzigd door Savantas op 16-01-2007 15:43 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tja....beetje basic vraagje....

- even de witte achtergrond selecteren dmv Magic Wand (W) en weghalen
- nieuwe achtergrond layer aanmaken (ctrl+shift+n)
- Rechtermuisknop de layer met de voetafdruk > Blending Options > Drop Shadow

Moet je al een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als je het effect can een voetafdruk in bijvoorbeeld zand wil creeeren dan kan je het lijste van LoneGunman gebruiken, maar dan zou ik i.p.v de dropshadow, inner shadow gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf toch ook nog een tutorial gevonden die goed werkt:
Deze dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 23:04
Vraag me toch af wat er 3D aan is... :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

haha...

trouwens de werkwijze in die tutorial is heel omslachtig...

je kunt gewoon de tekst typen, dan met layereffect de innershadow erop zetten en dan fill (staat in het layerpalette) op 0% zetten...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Even een beetje geklooid:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jhkeppel/GoT/voetjes.jpg

Je neemt een foto met de achtergrond die je wilt, in dit geval een stukje zand. In een nieuwe laag plaats je je voetje. Zorg dat je puur het voetje hebt en niet de witte achtergrond, eventueel dus met de magic wand even je voet selecteren en kopieren naar het zand.
Nu kopieer je de achtergrondlaag. Nu heb je dus twee dezelfde stukjes zand. Je klikt met CTRL ingedrukt (je zou nu onderhand moeten weten hoe het werkt, zie plaatje als je 'm nog niet door hebt :P ) op de laag van je voetje en met die selectie ga je naar de bovenste laag met zand.
Even op del drukken om de afdrukken uit het zand te halen en daarna de laag van je voetje onzichtbaar maken. Je ziet nog niets veranderd, maar dat gaat nu komen.
Je gaat naar de blending options (heb Engelse CS2) van je bovenste zandlaag en om dit effect te krijgen heb ik de volgende opties aangezet en aangepast:

Bevel and Emboss aangezet. In de opties daar staat de Style op Outer Bevel en Technique staat op Chisel Hard. Als je hier en daar eens wat gaat klooien met de opties kun je leuke effecten krijgen.
Pagina: 1