[PS CS2] Naam in zand schrijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Topicstarter
Een tijdje terug kwam ik op deze site uit: www.myalphapicture.be. Deze mensen bieden een dienst aan waarmee je een gepersonaliseerde tekst in een reeks voorgekozen foto's kan plaatsen. Bijv. zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://85.12.18.180/~arandil/alphavorschau164208625.jpg

Dit lijkt me een relatief goedkope truc om mensen wat geld afhandig te maken. Heb ik compleet niets op tegen, maar dit lijkt me iets wat men zelf ook kan doen. Ik heb dus maar even Google bezocht en de zoektermen "sand write text photoshop" gebruikt. Erg veel overhead, maar uiteindelijk toch dit gevonden: klik. Maar ik vind het niet echt geweldig mooi gelukt en heel realistisch komt het niet over. Vele tutorials geven je gewoon een soort van cut-out methode, maar de zandkorreltjes die men hier tevoorschijn tovert vind ik wel leuker. Weet iemand toevallig hier een betere tutorial of manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ga naar het strand. Schrijf het alfabet in het zand. Maak foto's, en copy&paste de letters om woorden te maken?
Het is niet wat je vraagt, maar volgens mij is het wel wat in jouw bovenstaande voorbeeld is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-domme opmerking, beter lezen :+- 8)7

[ Voor 121% gewijzigd door Angeloonie op 06-01-2007 17:15 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou kunnen, maar ze hebben een hele rits aan combinaties, gaande van soeplettertjes op een lepel over iets geschreven op een achterruit in sneeuw tot een eigen straatnaambordje... Het is mogelijk dat ze al die dingen zijn gaan fotograferen, maar het lijkt me ietwat gek en tijdrovend. Plus even op en af 400 km voor een foto vind ik wat al te dol ;) Toch bedankt, als ik april daar ben doe ik wel iets ter plekke. Maar ik had in de tussentijd ook graag wat tastbaars gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien niet wat je zoekt maar misschien wel leuk: http://letterjames.freenet.de/letterjames/besondereorte.html

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, maar ik zou graag gepersonaliseerd materiaal hebben. Op Google Images zijn er genoeg "tekst-in-zand"-afbeeldingen te vinden, maar dat gaat me weer wat makkelijk af. Plus zo leer ik niets bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 10:23

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Site die je op geeft zegt: powered by... > link > http://www.alphapictures.de/
... check 'prinzip' > 'funktion'..

Oud stagebedrijf van me deed ook foto's automatisch voorzien van watermerken.. via PNG met alpha-kanaal en PHP functies ofzoiets... voor strand mss met foto's van letters toch (of custom font), sommige gewoon met fonts (soms half transparant etc) kan gewoon 'on the fly' gegenereerd worden...

[ Voor 26% gewijzigd door kaassouffle op 06-01-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197086

Misschien ben je hier iets mee? http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=160983
Ik heb het wel niet geprobeerd met letters, wel ooit met een afbeelding, dat ging goed... Laat het resultaat maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiney
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Net even wat gepielt:

Pak een foto van zand, maak een text-layer waar je je muk wilt schrijven, maak de text wit en zet de layer-style op darken (text wordt onzichtbaar). Zet het font op comic-sans (eww!) of een ander font dat op gefingeerd zand lijkt.
Voeg nu wat effecten toe aan de laag, ik had een outer bevel en een inner shadow en het begon al ergens op te lijken. Voeg eventueel wat perspectief naar smaak toe.

Met een scriptje kan je die text prima geautomatiseerd er uit laten rollen. cheesy watermerk erover en je hebt je geld-uitzuiger.
Pagina: 1