Toon posts:

Welke console heeft de laagste geluidsproductie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel je speelt op je slaapkamer. Dan zit je nog al dicht bij je console.
En als die op een mooi/maar rustig game moment hoort loeien. -O-

Dus vroeg me af, welke console is het stilste? currentgen/next gen

van stil naar lawaaierig
1. wii
2. gamecube
3. ps2 two
4. ps2
5. xbox 360 B*
6. xbox
7. ps3
8. xbox 360 A*

*Speelt wel stil een filmpje af

Dit lijstje is gebasseerd op vrij weinig :)
Wie weet hier meer vanaf?

vind trouwens dat geluidsproductie van een console een ondegeschoven kindje is :(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1167582293.gif passive cooling ftw enzo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 14:15
De wii, die maakt geen geluid. Deze is geheel passief gekoeld. Alleen waneer de disk spint. Maar dan is er ook geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij zit er wel degelijk een fan in de wii, alleen deze hoeft niet zoveel te koelen waardoor hij niet zo hard hoeft te draaien.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

Smarron

The bend

De xbox maakt in mijn geval minder geluid dan de 360, ook als deze is omgebouwd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthiasje
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op PreGameLobby heeft iemand wat metinkjes gedaan met een dB-meter:

http://www.pregamelobby.com/forum/showthread.php?t=2680

De conclusie in het engels:

1. Xbox 360 – on average least noisy, generally level noise output
2. PS3 – Not noisy at first, but fairly noisy once on for a short while
3. Wii – Virtually no noise… until you play a game and then the noisiest of the bunch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Depress schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:18:
De wii, die maakt geen geluid. Deze is geheel passief gekoeld. Alleen waneer de disk spint. Maar dan is er ook geluid.
Zoals correct opgemerkt boven mij.. er zit wel een fannetje in. Klein 35mm ding (maar wel stil).
De cd-rom drive maakt overigens het meeste geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-01-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
De xbox 360 maakt het minst lawaai. Dan de PS3 en als laatst de Wii. Er is vandaag een test uitgekomen op:

Deze man heeft alle 3 de consoles en heeft de geluidsproductie op verschillende plekken en manieren getest. Best opvallende uitslag omdat veel mensen klagen over het "lawaai". Ik heb zelf een xbox 360 en totaal geen last van lawaai. Vergelijkbaar met mijn pc. De cd-drive maakt gewoon soms wat geluid maar als je gewoon geluid hebt hoor je het nauwlijks.

Afbeeldingslocatie: http://media.twango.com/m1/original/0031/24c515eb16bc48be9da9c4a4ff9e168e.jpg

* edit: zie net dat iemand dit al heeft gepost. Maar ik laat het wel even staan...

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 15-01-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een console kun je tweaken naar je wensen waardoor het geluidsarmer word. Goedkopere oplossing en eenvoudiger is een in ear hoofdtelefoon te gebruiken. Begrijp niet dat geluids produktie bepalend is voor de keuze van een console, dacht dat het daarbij ging om het type/soort games :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
Tsjonge, ik gooi toch nog geregeld gewoon een kussen, deken of shirt overheen. (PS2, Xbox)
(doe ik al een aantal jaar, en er is nog niets kapot)

ontopic/ xbox maakt véél minder herrie dan m´n Ps2.
Ik heb het niet gemeten, maar dat vertellen mijn oren :)
En de Ps2 maakt toch meer herrie dan m´n PC...

@Parabellum,
Als ik s´nachts een spelletje in bed speel, dan heeft m´n vriendin geen last van het speaker volume, oortelefoon of niet...
Maar als ik de console niet afdek dan kan ze niet slapen :)
En een (terrecht) zeurende vriendin naast je gamed niet zo fijn. Dus iig voor mij telt het wel mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Raymond P op 15-01-2007 11:50 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Is de genoemde PS2 een PS2 of een PSTwo? De PSTwo hoor ik totaal niet (hij komt niet boven mijn mediacenter uit :+)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bsmpower schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:39:
De xbox 360 maakt het minst lawaai. Dan de PS3 en als laatst de Wii. Er is vandaag een test uitgekomen op:

Deze man heeft alle 3 de consoles en heeft de geluidsproductie op verschillende plekken en manieren getest. Best opvallende uitslag omdat veel mensen klagen over het "lawaai". Ik heb zelf een xbox 360 en totaal geen last van lawaai. Vergelijkbaar met mijn pc. De cd-drive maakt gewoon soms wat geluid maar als je gewoon geluid hebt hoor je het nauwlijks.

[afbeelding]

* edit: zie net dat iemand dit al heeft gepost. Maar ik laat het wel even staan...
lijkt me niet echt de meest betrouwbare meet resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Matthiasje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:36:
Op PreGameLobby heeft iemand wat metinkjes gedaan met een dB-meter:

De conclusie in het engels:

1. Xbox 360 – on average least noisy, generally level noise output
2. PS3 – Not noisy at first, but fairly noisy once on for a short while
3. Wii – Virtually no noise… until you play a game and then the noisiest of the bunch
Ik weet niet hoe hij dat getest heeft, mijn wii is tijdens het lezen van een cd stiller dan mijn xbox360 in idle :?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Magic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:51:
Ik weet niet hoe hij dat getest heeft, mijn wii is tijdens het lezen van een cd stiller dan mijn xbox360 in idle :?
Achja, het is ook totaal onwetenschappelijk. De decibell meter een beetje lukraak in de buurt van een apparaat leggen ipv elke maal exact dezelfde afstand (vooral bij korte afstanden is dat van belang). En daarnaast vertelt hij dat de wii een Harddisk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind mijn playstation 2 echt lawaaig, zeker als de dvd speler opspint, de wii is een stuk stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Ik heb een xbox360 en die moet je zeker NIET kopen als je je stoort aan geluid. Dat ding maakt zo ontzettende herrie, is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
Magic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:51:
[...]

Ik heb de Wii nog niet naast me gehad,

Maar geluidshinder is relatief natuurlijk.
Een hoge toon (PS2) is irritanter, en zal eerder opvallen dan een gebrom of lage toon (XBOX) terwijl het volume wel degelijk hoger kan zijn bij de lagere toon....

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, mensen die beweren dat een Xbox 360 stil is :o
Ik weet niet hoeveel lawaai die andere dingen dan wel niet produceren, maar volgens mij gaat dat naar het niveau van een gemiddelde fabriekshal ofzo, want die 360 is al 1 groot drama als je t mij vraagt :X

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mr_Atheist schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:48:
Is de genoemde PS2 een PS2 of een PSTwo? De PSTwo hoor ik totaal niet (hij komt niet boven mijn mediacenter uit :+)
gaat over de "oude" ps2's. Speel er ook bijna dagelijks op en dat ding maakt inderdaad enorm veel lawaai. Valt nu stukken meer op dan vroeger aangezien mijn geluidsarme pc en mijn Wii er ook naast staan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een Wii sinds half december en je hoort hem inderdaad als je aan het spelen bent en er is geen geluid op dat moment. In 99% van de gevallen is het niet stil in een game dus zult je hem ook niet horen. :)

Wat je hoort is af en toe wat disk en cd-rom gebruik. Niet echt irritant te noemen. Je moet er wel echt op letten anders hoor je het niet eens. Natuurlijk moet je er niet 50 centimer van daan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:26
Mijn PlayStation 2 is van de eerste generatie en is muisstil. Alleen wanneer ik een blauwe schijfje erin doe dan gaat de dvd-lade flink spinnen en dat wordt een beetje irritant. Xbox is bij mij ook vrij stil en is omgebouwd maar dat laaste hoeft niet zoveel uit te maken denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 15-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De Playstation twee heeft bij de oude versie ook meerdere revisies gehad met onder andere een 'stiller chassis'.

Mijn PS2 en GameCube maken bijna evenveel fan-geluid (PS2 iets meer). Als ik er echter de harde schijf op aansluit, gaat de voeding harder werken, waardoor hij richting xbox1 gaat :)

De Wii is zelfs stiller dan de gamecube :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Lawtje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:55:
Ik heb een xbox360 en die moet je zeker NIET kopen als je je stoort aan geluid. Dat ding maakt zo ontzettende herrie, is gewoon irritant.
Dat maakt echt per xb360 uit, die van mij is bijvoorbeeld erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Michael Knight schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:13:
De Playstation twee heeft bij de oude versie ook meerdere revisies gehad met onder andere een 'stiller chassis'.

Mijn PS2 en GameCube maken bijna evenveel fan-geluid (PS2 iets meer). Als ik er echter de harde schijf op aansluit, gaat de voeding harder werken, waardoor hij richting xbox1 gaat :)

De Wii is zelfs stiller dan de gamecube :)
dat verklaart dan de herrie! er zit een harde schijf in men ps2 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collega had net een zeer goede opmerking. De Wii heeft geen HD. Wat is er dan gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:15:
Mijn collega had net een zeer goede opmerking. De Wii heeft geen HD. Wat is er dan gemeten?
* Willybubba die collega is... ;)

Maar ik vind het ook een vreemde meting. Inderdaad op verschillende afstanden er zo'n meter naast plempen enzo... Wat ik heb gehoord is een X360 (geen idee welke revisie) luider dan een Wii.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:24
Wat bedoel je met Xbox revisie A en B? En ik weet niet waar die meting hierboven (staafgrafiekje) vandaan komt, maar een Wii is echt veeeeel stiller dan een Xbox 360...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:30:
Wat bedoel je met Xbox revisie A en B? En ik weet niet waar die meting hierboven (staafgrafiekje) vandaan komt, maar een Wii is echt veeeeel stiller dan een Xbox 360...
verschillende drives schijnen er te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 de volgende consoles voor zijn neus heeft gehad :

PSX
PS2
X-Box
GameCube
Wii (Heb ik zelf \o/ )

Geen eene vond ik echt zoo luid dat het "De Game Momenten" verpest :?

Tja die DVD/CD drive zul je toch echt moeten horen af en toe/een beetje en voor de rest misschien de voeding van de X-Box, maar om het nou een ramp te noemen ... ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 21:53
Heb m'n 60mm xbox fan vervangen voor een standaard noname 80mm fan en hij is nu héérlijk stil.
Een echte aanrader voor iedere Xbox eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Carel schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Dat maakt echt per xb360 uit, die van mij is bijvoorbeeld erg stil.
Het verschilt ook nog eens per game. De ene streamt alle data (DOA, zodra die een cache heeft aangemaakt) en kan dat op lage snelheid (4x bv) doen, terwijl de andere game vol op 16x de dvd gaat uitlezen voor een level (Ridge Racer).

Waar het op neer komt is;
Een xbox360 maakt altijd veel geluid bij het vol uitlezen van een dvd. En dát is waar iedereen zich zo aan stoort. De fans hoor je heel zachtjes zoemen..

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 15-01-2007 15:52 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1