[Radeon x300]Op zoek naar een upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Hallo.

Ik heb op dit moment een redelijk standaard dell systeem van ong. 1.5 jaar oud. Hoewel ik een goede 3ghz processor heb en 2gb DDR2 ram geheugen, merk ik dat andere mensen games veel hoger kunnen draaien als ik. Ik speel vooral veel World of Warcraft en af en toe wat Battlefield 2142, en met name bij WoW draaien anderen het spel vaak op veel hogere resoluties met alle opties veel verder open, terwijl ik voor een redelijke fps (20fps bij drukte, 30-35fps als het rustig is om me heen) alle opties tot het minimum moet beperken. Ik ben zelf dus tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk aan mijn videokaart ligt.

Ik wil dus graag mijn videokaart upgraden. Op dit moment heb ik een ATi Radeon X300(PCI-Express). Ik heb altijd goede ervaringen gehad met ATi en wil het liefst weer een ATi kaart.

[Budget]
Wat budget betreft, wil ik rond de 150 euro uitgeven, als het echt de moeite waard is wil ik desnoods tot rond de 200 euro gaan, maar niet al te veel meer.

[Overclocken]
Ik heb niet veel ervaring met overclocken, en waag me hier liever niet aan, maar als ik hierdoor goedkoper uit kan zijn kan ik een vriend vragen die wel ervaring heeft met overclocken of hij me kan helpen. Helaas is hij net zo goed op de hoogte van de huidige ontwikkelingen als ik, dwz helemaal niet, vandaar deze topic.

[Geluidsproductie]
Kwa geluidsproductie heb ik graag een stille kaart. Op dit moment is mijn systeem vrijwel geruisloos. Pas als er totaal geen omgevingsgeluid is hoor ik mijn pc, hetgeen erg prettig is aangezien ik op kamers woon en af en toe s' nachts als ik ga slapen mijn PC aan wil laten staan voor downloads.

[Warmte]
De warmte afvoer van mijn kast is voor zover ik kan beoordelen standaard goed geregeld, ik denk dan ook dat qua hitte een nieuwe kaart geen problemen kan opleveren.

[Extra eisen]
Naast het gamen, heb ik mijn TV aangesloten op mijn pc om DVD's en Anime series te kijken op deze manier. Ik wil dus een kaart hebben waar dit ook weer mee kan. Mijn monitor is een Dell E173FP met gewone (blauwe, ?SVGA?) aansluiting. Ik heb echter al een convertor naar DVI liggen, dus mocht de kaart alleen DVI uitgangen hebben is dat geen man overboord.

Ik zou zelf meer onderzoek doen, ware het niet dat ik totaal niet thuis ben in de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en dus door de bomen het bos niet meer zie...

[Systeem specs]

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Speed : 2.99GHz
Performance Rating : PR3741 (estimated)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 2 Unit(s)
Internal Data Cache : 16kB Synchronous, Write-Thru, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector
L2 On-board Cache : 1MB ECC Synchronous, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

Mainboard
Bus(es) : X-Bus PCI PCIe IMB USB i2c/SMBus
MP Support : 1 Processor(s)
MP APIC : Yes
System BIOS : Dell Inc. A01
System : Dell Inc. Dimension 9100
Mainboard : Dell Inc. 0X8582
Total Memory : 2GB DDR2-SDRAM

Chipset 1
Model : Dell Computer Corp 82945G/GZ/P/PL Processor to I/O Controller
Front Side Bus Speed : 4x 200MHz (800MHz data rate)
Total Memory : 2GB DDR2-SDRAM
Memory Bus Speed : 4x 133MHz (532MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Dell E173FP
Adapter : RADEON X300/X550 Series[Het is dus een x300]
Adapter : RADEON X300/X550 Series Secondary

De power supply is gewoon de standaard megeleverde, voor zover ik kan ontdekken rond de 350W.

[In het kort]
Ik wil graag een stille ATI PCI-Express kaart van rond de 150 euro, voor gamen en om DVD's en Anime te kijken op mijn tv. Warmte afvoer is als het goed is geen probleem. Ik heb een monitor met "oude" aansluiting, maar heb een convertor naar DVI liggen.

Als ik iets aan deze post kan verbeteren, of als er nog informatie ontbreekt, laat het me dan graag weten zodat ik het kan veranderen.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Cronax op 15-01-2007 03:23 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Die topic heb ik wel degelijk gelezen...in plaats van er zomaar naar te linken, kan je misschien even zeggen wat je ermee bedoelt?

edit:
ik denk dat ik de hint begrepen heb...zal een nieuw topic maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Cronax op 15-01-2007 03:23 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk dat hij probeert te wijzen op het feit: " we verwachten van een tweaker dat je de moeite doet je in te lezen als je met een vraag zit". Heb je uberhaupt wel benchmarks bekeken? En de pricewatch? Dan was je waarschijnlijk al tot een beeldvorming gekomen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edit:
ik denk dat ik de hint begrepen heb...zal een nieuw topic maken...
Wat dacht je van gewoon zelf kiezen - dat verwachten we van een tweaker. Je hebt een fatsoenlijke lijst aan eisen opgesteld, leg die eens langs de mogelijkheden en leg dat dan langs pricewatch. Koop datgene wat binnen je budget het best aan de eisen voldoet. Zijn dat er meerdere, neem dat de goedkopere. Zo moeilijk is het niet...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.