Toon posts:

[2.0 SPEAKERS] advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar speakers voor mijn pc. Nu heb ik twee gratis-bij-de-pc boxjes maar die klinken echt om te huilen. Ze doen me nogal denken aan de kinder-intercom: twee blikjes met een touwtje ertussen.

Ik heb al wat rondgeneusd in het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic en ben bij een winkel geweest. Dat topic heeft me al wat wijzer gemaakt (ben namelijk geeeen expert op dit gebied) en het bezoek aan de winkel heeft me droevig gemaakt. Werd daar namelijk 'geholpen' door een pokdalig jongetje dat ook alleenmaar kon oplezen wat er op de doos stond...

Maargoed, eerst maares vertellen wat ik zo'n beetje zoek. Ik denk dat ik 2.0 wil omdat mijn kamertje niet zo groot is, en ik daarnaast ook weinig zin heb om overal kabeltjes te trekken/weg te werken. Verder hou ik (en mijn buren) nietzo van dreunende bassen, dus een subwoofer voor mn voetjes lijkt me overbodig.

Ik zal ze vooral gaan gebruiken om naar muziek te luisteren (van top-40 tot klassiek). Gamen doe ik niet, en films kijk ik maar heel af en toe en daarvoor vind ik het belangrijker dat ik kan verstaan wat er gezegd wordt dan dat ik overweldigende schieteffecten hoor. Kortom: ik zoek gewoon 2 boxjes voor op mn bureautje.

En oja, ik heb ehm nietzo veel te besteden. Wil het het liefst onder de 50 euro houden.

Wat ik verder een pre vind is knopjes voor bass, treble en volume voorop de boxjes. Omdat ik graag vanalles door elkaar luister, zou het wel zo makkelijk zijn als ik met een simpele armbeweging de weergave kan veranderen en dus niet voor ieder liedje een hele software-wizard-gedoe door hoef.

Eentje die mij wel aanspreekt is de Creative I-Trigue 2200. Alleen kon ik verder niet echt iets naar mijn zin vinden. Dingen die in andere topics worden aangeraden zijn mij eerlijk gezegd wat duur. Op de website van de fabrikant stond dan vaak dat het voor een home-studio was oid en dat is mijn bedoeling niet; ik wil gewoon "recreatief" luisteren zegmaar.
Wat ik binnen mijn budget vooral vond waren laptopboxjes in een reistas, die dan stroom kregen via usb ipv een gewone 230V stekker. En dat lijkt me toch minder vermogen geven en ook betaal ik dan voor een tas die ik niet ga gebruiken. Dat draagbare is voor mij dus overbodige luxe. Nou is mijn vraag (of vragen eigenlijk) dus:

1. Zijn jullie het een beetje eens met mijn redenering / de motivatie van mijn keuze?
2. Wat ik wil voor deze prijs, is dat een beetje haalbaar?
3. Weten jullie vergelijkbare setjes als de I-Trigue 2200?

Hopelijk is dit genoeg info, zie wel dat het een lang verhaal is geworden, sorry daarvoor. Alle tips zijn welkom, opdat ik de beste moge kiezen!

Verwijderd

tja onder de 50 euro is er niet veel te rapen. Ga eens naar de mediamarkt; daar kun je vanalles beluisteren. Staan wel een 10tal setjes van onder de 50€ en kies er 1tje uit

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Een subwoofer dreunt en bonkt alleen als je 'm te hard zet. Als je een subwoofer subtiel gebruikt is het een zeer welkome aanvulling op je geluid. Met name bij die kleine speakertjes welke moeite hebben met de lagere frequenties en anders alsnog als die intercom klinken.

Verder kun je het bij een mediamarkt proberen, daar heb je een rij speakers opgesteld die je allemaal stuk voor stuk kunt beluisteren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar zo'n setje. Niet echt uit ruimtegebrek, maar Logitech boxen met subwoofer vallen af omdat die 'ploppen' (heb nu de Z560 en Z2300 gehad) en bovendien vind ik de balans laag-hoog bij subwoofers niet echt mooi voor muziek.

Ik heb nu de Creative GigaWorks T20 op het oog. Kost wel 80-100 euro, maar hij schijnt wel heel goed te zijn in de paar reviews die ik heb kunnen vinden (review 1 | review 2). Juist vooral voor muziek. En qua bass enzo schijnen ze ondanks het formaat niet onder te doen voor subwoofer sets.

Iets anders kan ik je (nog) niet aanraden. Alle andere PC 2.0-boxjes die ik ben tegengekomen klinken vrij matig. Dan kun je beter kijken naar HiFi-sets of monitorboxen die te koop zijn bij muziekwinkels. Maar dat red je niet voor 50 euro ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 15-01-2007 01:29 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Ik heb zelf de I-Trique 2200, klinkt best goed voor pc-speakers. De bass ontbreekt, maar wat wil je... in de hogere range is het geluid wel stevig.. Hiervoor had ik een 2.1 set, en het poepgeluid van die sub mis ik als kiespijn. :D

Verwacht geen hifi maar binnen je budget zijn het leuke speakertjes... wel een beetje kwetsbaar, heb vaak zat per ongeluk de speakers aangeraakt terwijl ik aan het knopje draaide... maar ze werken nog.

Ik zou ze zelf nooit als primair audio systeem kopen...dat niet.

[ Voor 12% gewijzigd door PHiXioN op 15-01-2007 02:02 ]

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:25:
en bovendien vind ik de balans laag-hoog bij subwoofers niet echt mooi voor muziek.
Dat is echt onzin, al is een budget van 50 euro wel krap om een muzikale 2.1 set te vinden (de Logitech X230 komt in de buurt).
Mijn 2.1 setje (2 Kef Q8i speakers op een Aura VA100 versterker en een JBL subwoofer) verslaat qua geluid en muzikaliteit ieder PC-setje dat op de markt is. Maar ja, hij was ook wel ietsje duurder, ook al waren alle onderdelen 2e-hands...

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Een zeer mooie 2.0 set, iets buiten budget, is de Altec Lansing MX 5020.
Met (overigens verborgen) treble/bass controls op de rechterluidspreker.

Zeer positieve review vind je hier: http://www.digitalhomemag...=1302&subsubsectionid=944.

Of een 2.1 die comfortabel binnen budget zit, is de Altec Lansing VS2321.

Ook de gewenste controls op de rechterluidspreker.

Leuke review: http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1979229,00.asp

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou zeggen, loop eens een winkel binnen en beluister het een en ander. Dat is eigenlijk de enige manier om echt voor je zelf uit te maken of 2.0 voor jou voldoet of niet, en welk setje jij prettig vind klinken.

En voor de rest vind je hier een hele verzameling 2.x sets: http://tweakers.net/pricewatch/cat/449 incl. prijzen. Dat zou je een breder beeld moeten geven van wat er allemaal te koop is.

Kortom: meer eigen inzet verwacht, zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.