Toon posts:

PS3 uit Japan, bruikbaar in Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee...
ik heb ff een paar vraagjes over een Japans gekochte ps3 in nederland.

1. In nederland hebben ze PAL tv's maar in japan hebben ze NTSC. Dus ik ga gelijk in mijn handleiding van m'n tv kijken, en er staat dat mijn tv geschikt is voor NTSC en PAL. Mijn vraag is: Kan ik een PAL (gekocht in nederland) spel op een NTSC ps3 spelen ?

2.De ps3 gebruikt een blue-ray speler, maar is het wel zo verstandig om dan een ps3 te kopen omdat de HD-DVD volgens mij gaat winnen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik ga je topic even moven naar Spielerij - Problemen & Vragen, daar weten ze vast het antwoord :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Als ik zo naar je openings zinnen kijk heb ik het gevoel dat je de PS3 al heb gekocht. Had je het niet eerst kunnen uitzoeken voordat je hem kocht..

edit >> hier stond onjuiste info <<

Over je 2de vraag kan alleen jij beslissen imho. Als jij denkt dat de HD-DVD gaat winnen dan zou het voor jouw misschien verstandiger zijn om een HD-DVD speler te kopen. Zelf denk ik dat we pas over 2 jaar een winnaar kunnen kiezen dus een Ps3 nu kopen voor alleen de BR zou dus onverstandig zijn omdat de normale DVD-formaat nog heel lang meegaat..

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nash op 14-01-2007 18:50 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:48:
Hee...
ik heb ff een paar vraagjes over een Japans gekochte ps3 in nederland.

1. In nederland hebben ze PAL tv's maar in japan hebben ze NTSC. Dus ik ga gelijk in mijn handleiding van m'n tv kijken, en er staat dat mijn tv geschikt is voor NTSC en PAL. Mijn vraag is: Kan ik een PAL (gekocht in nederland) spel op een NTSC ps3 spelen ?

2.De ps3 gebruikt een blue-ray speler, maar is het wel zo verstandig om dan een ps3 te kopen omdat de HD-DVD volgens mij gaat winnen?
PAL zit niet in je spel maar in je beeldaansturing
en het is nog helemaal niet zeker dat HD-DVD gaat winnen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als je denkt dat HD-DVD gaat winnen en je koopt mede daarvoor een console, dan koop je een XboX 360, goedkoper zelfs met HD-DVD drive. Lijkt mij ook niet echt een groot punt, over een paar jaar wil je waarschijnlijk toch weer een nieuwe console... met holodisc drive van 300GB natuurlijk ;)
Hoe dan ook, die Bluray en HD-DVD films zijn nog niet te koop, zal rustig 2008 zijn voordat je er een redelijk aantal kunt krijgen voor een niet al te excessieve prijs. 2010 voordat het echt mainstream begint te worden... tijd zat wat betreft een console. Koop vooral niet een dure LCD-TV zonder HDCP ondersteuning zou ik mensen aanbevelen.

[ Voor 39% gewijzigd door OruBLMsFrl op 14-01-2007 16:56 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PS3 spellen zijn NIET regiogebonden.
BR films, DVD's en PS2 games wel. DVD's gaat je geen problemen geven want Japan en EU zijn daar van dezelfde regio.

En HD-DVD gewonnen? Met alle cijfers staat BR bovenaan. Meest verkochte spelers, meest verkochte films, aantallen films te verkrijgen.

PSN: Shiver23

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Mr.Nash schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:53:
Als ik zo naar je openings zinnen kijk heb ik het gevoel dat je de PS3 al heb gekocht. Had je het niet eerst kunnen uitzoeken voordat je hem kocht..

Anyways bij de PS3 zijn de games dus regiogebonden. Je kan dus alleen spellen spelen uit Japan.
Fout!
http://ps3.ign.com/articles/697/697656p1.html
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=30509
http://www.engadget.com/2...on-3-to-ship-region-free/
De games zijn dus Region-free!

Over de tweede vraag: Je kunt nu écht nog niet zeggen welk platform gaat winnen.. maar als je je PS3 wilt gaan gebruiken voor later Blu-ray films op te kijken heb je sowieso een probleem; want die zijn dus wél regio-gebonden!

[ Voor 0% gewijzigd door HyperioN op 14-01-2007 16:58 . Reden: grmbl.. moet sneller typen ]

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

@shiver23, laat eens wat links naar die getallen zien? Volgens mij viel dat nogal mee, meest verkocht was volgens mij sowieso HD-DVD, of Sony telt de XboX weer eens niet mee :o

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Bas van der Doorn schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:58:
@shiver23, laat eens wat links naar die getallen zien? Volgens mij viel dat nogal mee, meest verkocht was volgens mij sowieso HD-DVD, of Sony telt de XboX weer eens niet mee :o
nieuws: Blu-ray claimt voorsprong op hd-dvd
Mja dat is natuurlijk een bericht vanuit het blu-ray kamp zelf en niet van een onafhankelijke onderzoeker oid. dus ik weet niet in hoeverre het betrouwbaar is; maar Toshiba en Microsoft lijken het niet tegen te spreken dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Juist ja, laatste stukje uit datzelfde artikel: "Toshiba en Microsoft, twee van de grote namen achter hd-dvd, zien de stand van zaken vanuit een ander perspectief en hebben het volste vertrouwen in hun formaat. Zowel de hardware als de hd-dvd-schijfjes zelf zijn goedkoper, wat volgens de twee giganten een groot voordeel is. Amir Majidimehr, bij Microsoft mede verantwoordelijk voor de consumententechnologie, verwacht echter met het opkomen van diensten die online hd-content aanbieden, dat geen van beide formaten een langer leven beschoren is dan het huidige dvd-formaat."
Hoe het ook uitpakt, er zullen op beide formaten aardig wat films te koop zijn in aankomende jaren. Als je nu een console koopt lijkt me de beschikbaarheid van spellen en dergelijke een veel belangrijkere factor. Over een paar jaar koop je een standalone speler voor bluray of hd-dvd, hopelijk ook hybrides voor nog geen honderd euro, net als nu bij DVD het geval is, niet te druk om maken imho.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal het wel ff zeggen. Ik heb de ps3 nog niet, ik stel deze vraag omdat mijn vader vandaag naar japan is gegaan voor z'n werk. Hij wil wel een ps3 kopen maar daarvoor had ik dus deze 2 vraagjes. Mijn vader kent daarom ook wel een paar jappaners die daar in Tokio wonen en heeft gevraagt om wat informatie te geven over de ps3. Hij zei dat de spellen regiovrij waren maar het kon alleen een probleem zijn als je geen NTSC televisie had, want dan zou het beeld heel lelijk zijn. Maar als ik het zo lees kan ik dus eigenlijk gewoon spellen in nederland kopen en op de ps3 spelen ? :/

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

HyperioN. schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:57:
[...]
Fout!
http://ps3.ign.com/articles/697/697656p1.html
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=30509
http://www.engadget.com/2...on-3-to-ship-region-free/
De games zijn dus Region-free!

Over de tweede vraag: Je kunt nu écht nog niet zeggen welk platform gaat winnen.. maar als je je PS3 wilt gaan gebruiken voor later Blu-ray films op te kijken heb je sowieso een probleem; want die zijn dus wél regio-gebonden!
Oh!

Ik dacht zelf ergens gelezen te hebben dat dit niet zo was, maar na de site opnieuw bekeken te hebben bleek ik dit dus niet goed begrepen te hebben. ik edit mn post voordat er een misverstand ontstaat hier ..

Verwijderd

Topicstarter
jaa dat weet ik :) maar ik ben geen film-man :P meer een gamer;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Shiver23 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:55:
PS3 spellen zijn NIET regiogebonden.
BR films, DVD's en PS2 games wel. DVD's gaat je geen problemen geven want Japan en EU zijn daar van dezelfde regio.

En HD-DVD gewonnen? Met alle cijfers staat BR HD bovenaan. Meest verkochte spelers, meest verkochte films, aantallen films te verkrijgen.
Kleine correctie :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
zou het dan ook kunnen dat, als de HD zou winnen , sony een HD speler maakt voor de ps3?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Gezien de discussie die hieruit voortkomt en afwijkt van de vragen in de TS lijkt mij het handiger om je vragen nogmaals in Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 te posten indien je nog geen bevredigend antwoord hebt gehad. Ik wil je nog wel even zeggen dat beide vragen te beantwoorden zijn door zelf te zoeken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 14-01-2007 19:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.