Toon posts:

problemen met IDE cd-rom en dvd-rw speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag,

Ik heb op 1 ide aansluiting een cd speler/brander van lite on en een dvr-rw brander van A-open zitten. Tot mij grote verbasing staan deze er opeens niet meer bij als ik het scherm deze computer open, dit betkeend dus dat ik ze helemaal niet meer kan gebruiken. Even het een en ander nagekeken, in apparaten beheer staat er inderdaad vraagtekens bij de bijde speler wel staan ze dvd-roms/cd-stations afdeling.

Na het aankkliken van de eigenschappen van beide vind ik bij beide speler deze opmerking terug:

"Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is."

Naar oplossingen zoeken lijd tot niets, er word 5 min op inet gezocht en niets gevonden. Vervolgens heb ik de opptie stuurprogramma bijiwerken gekozen. Na 1 min zoeken en denken word mij dan verteld dat de allernieuwste drivers al reeds zijn einstalleer op dit systeem.

Als laast heb ik nog geprobeerd om de 2 drivers van zelf van internet te downloaden om ze dan vervolgens handmatig te installeren, ook toen kreeg ik de melding dat de nieuwste drivers reeds al zijn geinstalleerd.

Ik heb nu eigenlijk geen idee meer wat ik nog zou kunnen doen, ik zou toch graag weer van beide spelers/branders gebruik willen maken.

Alvast bedankt,

Kjappert

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je beide apparaten eens kunnen verwijderen? Misschien wil Windows na de herstart de spelers weer herkennen (althans dat doet mijn Windows XP wel :)).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:54:
Zou je beide apparaten eens kunnen verwijderen? Misschien wil Windows na de herstart de spelers weer herkennen (althans dat doet mijn Windows XP wel :)).
Je bedoelt verwijderen uit de apparaten beheer, neem ik aan!

Ik heb het net gerpobeerd en inderdaad als windows opstart worden beide apparaten opnieuw geinstalleerd. Er veranderd alleen niets, ze worden direct weer met vraagtekens in apparaterbeheer gezet en verschijnen ook niet bij mijn computer :'(

P.S. ik gebruik Vista Ulitimate, maar daar kan het niet aan liggen, het heeft tot gister namelijk 3 weken probleem en fout loos gewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
de beide spelers worden atuurlijk wel herkend in de BIOS, aan de kabels of de jumpers zou het toch niet moeten liggen, dat kan ook haast niet want ik ben er niet aangeweest.

Verwijderd

Topicstarter
OMdat ik 2 partities met verschillende besturings systemen heb draaien heb ik net ook even xp opgestart, hier worden de cd en dvd spelers/branders zonder enig probleem gevonden. Het moet dus wel een software matig probleem binnen Vista zijn. Mischien heb ik gewoon iets verkeerd ingesteld. Ik komer zelf in ieder geval niet uit.
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :X :X

Verwijderd

Behalve het verwijderen van beide apparaten uit apparaatbeheer zou ik ook de bovenliggende apparaten verwijderen (primair en secundair IDE kanaal én de controller).

Alles wordt dan opnieuw geïnstalleerd bij een reboot, inclusief nieuwe drivers voor je IDE-apparaten.

offtopic:
Zou je niet zo snel willen kicken? Dat is nl. niet toegestaan binnen 24 uur

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:22:
Behalve het verwijderen van beide apparaten uit apparaatbeheer zou ik ook de bovenliggende apparaten verwijderen (primair en secundair IDE kanaal én de controller).

Alles wordt dan opnieuw geïnstalleerd bij een reboot, inclusief nieuwe drivers voor je IDE-apparaten.

offtopic:
Zou je niet zo snel willen kicken? Dat is nl. niet toegestaan binnen 24 uur
Ga ik gelijk even proberen!

Reactie komt zo

edit:
Nou, ik heb het geprobeerd, maar ook dit maakt totaal niets uit, heb alles verwijderd vervolgens opnieuw opgestart, alles word goed geinstalleerd behalve de 2 cd/dvd spelers/branders. Ik begin nu een beetje hopeloos te worden. Het moet gewoon werken want het heeft perfect gewerkt.

probeer eens gebruik te maken van onze edit functionaliteit ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) dat werkt een stuk beter dan elke keer een nieuwe reply te posten :)

[ Voor 33% gewijzigd door moto-moi op 14-01-2007 16:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik wil jou bij deze nogmaals erop benadrukken dat dit niet de manier is om van GoT gebruik te maken :) Wanneer jouw topic nog in de zichtbare topiclisting staat, is het niet de bedoeling om deze omhoog te kicken met een kansloze schopreactie. Pas wanneer het topic niet meer in de topiclisting zichtbaar is (in veel subfora is dat dus na 24 uur), dan mag je het weer onder aandacht brengen met een subtiele schopreactie :)

Wanneer je iets nieuws te melden hebt, maar het topic nog steeds in de zichtbare topiclisting staat en wanneer jouw eigen post de laatste bericht van het topic is, dan dien je het edit-knopje te gebruiken in plaats van om meerdere keren direct achter elkaar te posten.

Zie verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.

Wat betreft het probleem: OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed is een goed startpunt.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 14-01-2007 18:31 ]

Pagina: 1