Toon posts:

Welke snelle (maar ook goedkope) USB stick?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe snelle maar ook goedkope USB stick.
Ik heb momenteel een Apacer Handy Steno AH220 van 1 GB, maar deze is nogal traag, en aangezien ik regelmatig grote bestanden moet kunnen opslaan, is snelheid best wel van belang. Deze stick haalt hooguit 2.1 MB/s met opslaan, en dat is nou net weer iets té traag.

Uiteraard kan ik de informatie van de sites van USB stick fabrikanten vinden, maar de snelheden die hier aangeduid staan, zijn meestal theoretische snelheden, waar je in de praktijk niet eens bij in de buurt komt.

Mijn budget ligt op maximaal 30 euro, en de stick moet minimaal 512 MB zijn.

Ik had eens bij Dixons gekeken, en zag de volgende producten.. Welke van deze zou wel goed zijn qua snelheid?

http://www.dixons.nl/De_o...tick.7072566/default.aspx

http://www.dixons.nl/De_o...tick.7073890/default.aspx

http://www.dixons.nl/De_o...tick.7083810/default.aspx

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

Dan zoek je toch gewoon de specs op van die dingen ? Daar staat gewoon de transfer rate bij....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Of je zoekt op GoT ...
Voor 27 € heb je al een OCZ Rally2 van 1gb.
Die dingen zijn razend snel.

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:30:
Dan zoek je toch gewoon de specs op van die dingen ? Daar staat gewoon de transfer rate bij....
Die specs kloppen 9 van de 10 keer gewoon niet. We hebben hier in huis verschillende sticks, en de snelheden die op het doosje staan haal je gewoon echt niet. Zo heb ik dus een Apacer AH220, die volgens het doosje 8 MB/s moet kunnen schrijven, maar 2.1 MB/s komt toch echt niet in de buurt van de 8 dacht ik?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caveman schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:30:
lezen...
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:21:
Ik heb momenteel een Apacer Handy Steno AH220 van 1 GB, maar deze is nogal traag, en aangezien ik regelmatig grote bestanden moet kunnen opslaan, is snelheid best wel van belang. Deze stick haalt hooguit 2.1 MB/s met opslaan, en dat is nou net weer iets té traag.

Uiteraard kan ik de informatie van de sites van USB stick fabrikanten vinden, maar de snelheden die hier aangeduid staan, zijn meestal theoretische snelheden, waar je in de praktijk niet eens bij in de buurt komt.

Ik had eens bij Dixons gekeken, en zag de volgende producten.. Welke van deze zou wel goed zijn qua snelheid?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Volg gewoon de URL die ik gaf, en dan kan hier een slotje op.
Pas ook op dat je Megabit niet gaat verwarren met Megabyte (dan kom je redelijk bedrogen uit ja).
In plaats van te kijken naar de specs van de fabrikant: lees eens wat reviews?

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:21:

De snelste stick die ik tot nu toe heb gezien is een Apacer HT203 (de rode,niet de grijze want dat is HT202 en die zijn veel trager)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Corsair Flash Voyager

Supersnel en onverwoestbaar

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025

Vmu

Rotatate

Ok heb een 1GB Corsair Flash voyager en ben nogal teleugesteld in dat ding. Ik dacht ik koop een A merk.
Om te beginnen wilde Mojopack niet installeren omdat de stick zich waarschijnlijk niet helemaal aan de USB2 standaard houdt.
Daarom ben ik met Portable Applications gaan werken en nu blijkt dat deze stick dramatisch aan snelheid inboet zodra je directories een mapje dieper gaat schrijven.
Als ik een bestand uit een mapje in een mapje haal of een subdir wil wissen die vol staat met files dan kan ik net zo goed koffie gaan halen. Daar heb ik geen 1GB voor gekocht.

Ik heb wat kunnen testen met een Sandisk cruzer U3 en die was wel lekker snel. Ongeveer drie of vier keer sneller dan mijn Corsair.

Vmu

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 15:01
De Sandisk Cruzer's zijn volgens mij ook goede USB-sticks :) .

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

woutur

Klauwtjes uit!

Cruzer Micro 1GB (oudere versie):
code:
1
2
3
4
5
6
-rw-r--r-- 1 wouter users 733900800 feb 11  2006 Ultimate.Avengers.The.Movie.(2006).DVDRIP.Xvid-{PhIeNdZ}.avi
wouter@Wouter:/Films/Films$ time cp Ultimate.Avengers.The.Movie.\(2006\).DVDRIP.Xvid-\{PhIeNdZ\}.avi /mnt/usbstick/

real    2m10.054s
user    0m0.012s
sys     0m3.136s

Dus volgens mij komt dat neer op zo'n 5513 kbyte per seconde aan schrijven in de praktijk... de mijne :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

woutur schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:14:
Cruzer Micro 1GB (oudere versie):
code:
1
2
3
4
5
6
-rw-r--r-- 1 wouter users 733900800 feb 11  2006 Ultimate.Avengers.The.Movie.(2006).DVDRIP.Xvid-{PhIeNdZ}.avi
wouter@Wouter:/Films/Films$ time cp Ultimate.Avengers.The.Movie.\(2006\).DVDRIP.Xvid-\{PhIeNdZ\}.avi /mnt/usbstick/

real    2m10.054s
user    0m0.012s
sys     0m3.136s

Dus volgens mij komt dat neer op zo'n 5513 kbyte per seconde aan schrijven in de praktijk... de mijne :)
Of je test het even met HDTune en dan heb je nog meer info ook :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als ik even verder klik, zie ik ook nog een test van oktober 2006. Daar komt de ATP toughdrive als duidelijke winnaar uit. Weet iemand of die ergens in Nederland/Europa leverbaar is? De 'where to buy' geeft daar geen info over.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MensionXL schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:13:
[...]

Of je test het even met HDTune en dan heb je nog meer info ook :P?
Supported operating systems: Windows 2000, Windows XP, Windows XP 64-bit, Windows 2003 Server, Windows Vista

Ziet mijn stukje eruit alsof ik het bovenstaande gebruik? Ik geef alleen een praktijkvoorbeeldje van wat mijn Cruzer ongeveer haalt met een groot bestand. Zoals je ziet zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

woutur schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:03:
[...]

Supported operating systems: Windows 2000, Windows XP, Windows XP 64-bit, Windows 2003 Server, Windows Vista

Ziet mijn stukje eruit alsof ik het bovenstaande gebruik? Ik geef alleen een praktijkvoorbeeldje van wat mijn Cruzer ongeveer haalt met een groot bestand. Zoals je ziet zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven.
Hellow? Wine? :X

Goedkoop bellen via VoIP

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ja daaahaaag, ik ga echt geen wine installeren om te kijken of het wel gaat werken. Misschien zou ik het nog eens in vmware proberen daar werkt de stick in principe wel in. Maar och, meer info is toch niet echt nodig, dit is de max snelheid en die ligt eigenlijk al niet bijzonder hoog. Koop deze stick voor zijn stevigheid, daar blinkt ie in uit.

Pagina: 1