Op zoek naar een snelle USB stick.

Pagina: 1
Acties:
  • 11.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik zag dat de Lidl aanstaande maandag in het zuiden een mooie 1GB memorystick in de aanbieding heeft, en ik dacht: 'hé, dat is handig, ik heb nog niet zo'n ding' een 128MB USB1.1 geval en een 64MB USB2.0 geval tellen niet echt mee

Maar toen zag ik de snelheid:
USB 2.0, dataoverdracht: 4 MB/s
en ik dacht: dat kan beter.

Ik wil de stick in de toekomst gaan gebruiken voor een kleine portable desktop (je stick ergens inpluggen en werken), dus een beetje snelheid is wel gewenst.

Ik heb wel een aantal sticks gevonden, zoals de Apacer Handy Steno HT203, Corsair Flash Voyager, PQI CoolDrive Pro, Sony Micro Vault Excellence en de Kingston DataVault Elite, maar wat is nou een goede?

De Corsair en de PQI zien er wel het mooiste uit, lekker compact zonder 'overbodige' frutsels zoals een touwtje als de Apacer heeft of het dikke van de Corsair, maar de snelheden verschillen ook.

Ik ben dus op zoek naar een USB pendrive die snel, stevig en niet te lelijk is, en wil jullie ervaringen horen, of op z'n minste goede reviews, want ik las bij voorbeeld op THG:
The Flash Voyager by Corsair is well known in the Flash memory stick arena; it won the 2005 Tom's Hardware Readers' Choice awards as well. Today there are models ranging between 512 MB and 4 GB; according to Corsair, transfer rates max out at 19 MB/s. However, these high performance numbers only apply for the 2 GB and 4 GB versions, because they run two Flash memory banks; smaller drives cannot deliver more than 9 MB/s.
Dat is dus iets waar ik niet blij van word.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mobiele harddrive is echt niets voor je?
Vroeg me af of je die richting al overwogen hebt. Ik gebruik zelf een mobiel diskje van Freecom en ben daar reuze tevreden mee. Zeker als je toch iets van een laptop tas bij je hebt kan dat makkelijk. Hij zit bij mij gewoon in een zijvakje van mijn collegetas. En dat plug je er in het werkt als USB Mass Storage Device. Of je moet natuurlijk echt alleen maar iets kleins voor aan je sleutelbos willen of iets dat je daadwerkelijk tegen de muur kunt gooien, dan valt zo'n ding af. Ik weet verder ook niet wat je budget is voor zoiets. Maar ik ben zeer happy met mijn mobiele 120 GB 2.5 inch storage ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Het probleem is: ik wil geen laptop (met bijbehorende tas) meeslepen.

Als ik ergens heen ga wil ik iets bij mij hebben waar een zooi programma's op staan die ik vanaf die stick kan draaien/copieren zodat ik snel dingen kan doen ik wil doen, zonder op iemand z'n trage internetverbinding te leunen.
Bijna een halve minuut wachten tot een bestandje van 100MB gecopierd is wil ik niet, ik wil in de tijd dat ze de vraag stellen 'wat ga je nu doen' de virusscanner, spywarescanner, en andere tools op de schijf hebben zodat ik verder kan. (of een film natuurlijk ;) )

En klein dingetje, zonder rubber als het kan (als het in mijn broekzak langs de telefoons loopt te schuren is hij toch zo kaal), maar wel snel.
Niet aan mijn sleutelbos want die hangt aan een musketonhaak, ik klink al als de kerstman als ik loop met de sleutels niet goed in mijn zak :+

Budget is ongeveer e.40,-

offtopic:
Google ads \o/ (in de gaten houden, kunnen interessante links langskomen zie ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 26-10-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Zelf heb ik de OCZ Rally 1 gb usb stick en deze is zeker snel. De behuizing is compleet van aluminium en hij is dun waardoor hij in ieder usb slot past. Hier staat meer info en reviews. Alleen het plaatje klopt niet. De stick heb ik gekocht bij iComputers. Zo ziet de stick er echt uit.
title.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Apacer Handy Steno HT203

Afbeeldingslocatie: http://www.apacer.com/en/products/images/108.jpg

(Read speed-30MB/sec. & Write speed - 18MB/sec)

http://www.apacer.com/en/products/Handy_Steno_HT203_200X.htm

Zeer snel en heb dit zelf met een 256mb versie ook getest aan de hand van diverse benchprogjes.

EDIT: lol, die had je zelf ook al gevonden :+ , tis iig een leuke snelle stick (zeer tevreden over).

[ Voor 33% gewijzigd door Dukey op 27-10-2006 14:34 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik zit sinds kort met hetzelfde probleem. Ik heb een Apacer, volgens mij de Handy Steno AH220. Bij het gebruik van wat grotere files (cad-tekeningen van zeg 10 MB), zit ik serieus lang te wachten soms. Een testje met atto leert mij dat het betreffende apparaat weliswaar een readsnelheid haalt van rond de 10 MB/sec, maar een write snelheid van niet eens 1,5 MB/sec.

Ik had het idee om voor een externe hdd te gaan, een WD Passport bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:31
Dat treft.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe, maar loop steeds tegen het probleem aan dat de plaatjes op de verschillende sites gewoon niet kloppen met de werkelijkheid..

Mijn grootste eis is dat hij ERG compact moet zijn, ik had een dane-elec zMate, de oude serie en die was gewoon 1mm dikker dan de usb-aansluiting zelf. Zoiets zoek ik nu weer, maar er is niet echt ergens goed te vinden welke maten de sticks hebben bij de aansluiting.

Iemand die toevallig weet welke types sticks zo'n eerder beschreven kleine aansluiting hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 14:01

EMP

Krulloos!

Ik heb de 2gb Corsair Flash Voyager (gekocht voor iets van 45 euro) en deze past tussen 2 andere USB poorten gewoon in het gaatje, hij is dus erg klein, en helemaal van rubber (hij stuitert ook echt als hij op een harde vloer valt! :)

Hij is ook erg snel, ik geloof iets van 15 MB/s maar exact weet ik het niet. Wat ze op de site hebben staan is in ieder geval niet louter een marketing praatje, ik ben dik tevreden!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 17:07

Colan

sucks @ solderen

ik heb zelf nu de 1Gb versie van de Corair Flash Voyager, en ik moet zeggen dattie echt onverwoestbaar is, ik had hiervoor een Dane-Elec 512mb, die niet erg stevig was maar wel sneller...ik heb hem wel ff op FAT32 geformatteerd, dat hielp bij mij...

kortom, uiteindelijk ben ik zeer tevreden over de Corsair

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:01
Resistor schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:55:
Het probleem is: ik wil geen laptop (met bijbehorende tas) meeslepen.
je hebt cybersteef duidelijk niet goed begrepen. Hij bedoelt een mobiele harddisc zonder laptop eromheen ;) Dus een extern behuizingkje met daarin een 2,5" disc. Zoek bijvoorbeeld in de V&A of op marktplaats voor zo`n 30E een 20-40GB notebook schijfje, regel voor 10E een sweex behuizingkje en je hebt voor 40 - 50 E een opslag die veel groter en oneindig veel sneller is dan welke USB stick ook. (ok, op die van 64GB na dan ;) ).

/me -ErikE- is een blije gebruiker van een Toshiba 60GB 2,5" icm conceptronic doosje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:15

Gerco

Professional Newbie

sQuarecoW schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:23:
Mijn grootste eis is dat hij ERG compact moet zijn
Zoiets?

Ik heb zo'n Mini-Kart 2GB en ik ben er erg over te spreken. Het enige nadeel is dat je hem nogal snel kwijtraakt, maar hij past werkelijk OVERAL in. Kleiner heb ik ze nog niet gezien. Of hij snel genoeg is weet ik natuurlijk niet, voor mij wel iig, maar ik heb geen metingen gedaan oid.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Dukey schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:31:
Apacer Handy Steno HT203

[afbeelding]

Zeer snel en heb dit zelf met een 256mb versie ook getest aan de hand van diverse benchprogjes.

EDIT: lol, die had je zelf ook al gevonden :+ , tis iig een leuke snelle stick (zeer tevreden over).
Ik heb zo'n 1GB versie,is razendsnel....heb al het geluk gehad een paar anderen te mogen proberen,maar tot nu toe geen enkele die aan de HT203 kan tippen.
Vergis je niet met de HT202 want die ziet er net hetzelfde uit alleen dan in een andere kleur (grijs) en die zijn stukken trager.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

OCZ rally2 is de snelste usb stick op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb al enige tijd een Plextor Plexflash2 van 1 GB. Toen ik hem kocht was het de snelste USB stick op de markt....

Read 23 MB/s
Write 13 MB/s

Als ik hem bench (ATTO) krijg ik ook exact deze waardes..

Naar de huidge maatstaven nog steeds redelijk snel, vraag me alleen af of hij nog te koop is...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb een Data Traveller Elite 1GB (weet niet meer precies of dat een specifieke uitgave is) en die is bij grote bestanden erg snel; CD.iso in 40 seconden ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Anoniem: 125106 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:47:
OCZ rally2 is de snelste usb stick op de markt.
:z
Op deze na in elk geval: http://mycom.nl/Products/...teno_HT203_4GB/92128.aspx
(En de Corsair, PQI en Sony die TS noemt.)

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 03-11-2006 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Oh! Ik wist niet dat er nu ook al dualchannel usb sticks van andere merken op de markt waren :)
Qua snelheid zijn ze ongeveer gelijk hoor, ze halen allemaal 25~30mb/sec bij lezen en rond de 15~20mb/sec bij schrijven.
Wat ik leuk vind aan de OCZ is het design, plus het feit dat deze een aluminium behuizing heeft.
Dat maakt hem nog iets lichter en steviger dan de plastiekjes van de concurrentie.
En leuke prijs ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Het blijft een moeilijke keuze, aangezien de meerderheid het wel eens is dat de Apacer en de OCZ wel de betere keuze is denk ik dat ik voor de Apacer ga, hoewel de OCZ er mooier uit ziet.
Ik wil wat computerspul bij Salland bestellen, en aangezien ik geen goede USB stick had dacht ik die even mee te bestellen.
De OCZ is daar niet te koop, en ik heb er een hekel aan om bij verschillende winkels te kopen, te veel gedoe met verschillende levertijden (en verzendkosten)

Nu maar hopen dat de Apacer tegen mij bestand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198684

Heeft iemand hier ervaring met de USB-Sticks van Trekstor Highspeed usb 2.0 ?
Ikzelf heb die van 8Gb , maar er zijn er nu ook van 12 Gigabyte.....
Ikzelf vind deze stick wel okay , maar als ik de technische specificaties lees ( leessnelh. 9mb/sec en schrijfsnelh. 5,3mb/sec ) valt het op papier wat tegen.

Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g204/CHANCESUNDANCE/silver.jpg

Voor geinteresseerden:

http://trekstor-fileserve...tail_usb.php?pid=7&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04

Aapje

Opel-beun
Ik bezit zelf een dane-elec 1gb stick:
Afbeeldingslocatie: http://www.litec-computer.de/images/product_images/info_images/5293_0__usb%20-%20stick%20200%20x%20200.jpg
Mijn ervaring met Dane-Elec = Goed, tot super
12MB/s transfer rate volgens HDTune

Stickje is klein, en vrij eenvoudig, met de dop erop is 't net een te grote zetpil :+
Zit een key-cord bij, maar dat is niet echt veel soeps, want 't ringetje waardat aanzit is niet echt super sterk (trek je zo los).
Verder is 't wel een aardig stickje om te aanprijzen :)

Koste 22 euro (nu tot 19 euro bij sommige webshops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://omximages.officemax.com/images/kreb_large/21082837.GIF

Sandisk Micro Cruzer natuurlijk.
Klein, snel en niet zo'n stom dopje dat je zo kwijt bent.
Ik heb de U3 1GB nu bijna een jaar en hij bevalt nog steeds erg goed, het U3 menu is ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@CHANCESUNDANCE: Anders doe je zelf eens een testje met HD Tune bijvoorbeeld? De opgegeven snelheden zijn niet altijd een afspiegeling van de werkelijkheid, zoals ik met mijn Apacer stickie achterkwam.

@BaBoOn: Test ook de write snelheid eens? (Die is vrijwel zeker lager dan de read)

@Bierkameel: Zou ook jij HD Tune oid er eens op los kunnen laten? 'Snel' is een nogal rekbaar begrip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04

Aapje

Opel-beun
Dane Elec staafje:
Afbeeldingslocatie: http://xs109.xs.to/xs109/06481/Clipboard01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wilde een nieuw USB geval, en mede door dit "topic" heb ik een OCZ rally 2 van 2gb gekocht. Behalve snel is hij ook erg stevig en rank, een goeie vervanger voor mijn el cheapo (maar strakke) medion van 128mb.

2gb OCZ Rally 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/2gbOCZrally2.gif

128mb Medion van 5+ jaar geleden (nog best snel eigenlijk :? )

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/128mb-Medion.gif

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 27-11-2006 14:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Ik heb zojuist de Handy Steno HT203 200X besteld, met dank aan dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Anoniem: 32925 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:30:
Ik heb zojuist de Handy Steno HT203 200X besteld, met dank aan dit topic _/-\o_
Dat zijn leuke dingen om te horen. Ik ga dat ding ook maar bestellen, alles bij elkaar opgeteld is dat toch een hele goede.

En nog een review om mijn post in mijn eigen topic nog nuttiger te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Resistor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:54:
[...]

Dat zijn leuke dingen om te horen. Ik ga dat ding ook maar bestellen, alles bij elkaar opgeteld is dat toch een hele goede.

En nog een review om mijn post in mijn eigen topic nog nuttiger te maken :P
Normaal zou Azerty sneller zijn, maar ik zit nu nog te wachten :/

Edit: mijn fout, ik moet postpakje vaker nakijken }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 06-12-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

heeft iemand misschien een advies welke een kleine usb stick is. Deze wil ik namelijk gebruiken voor de autoradio en dan is zon groot ding niet handig. Ik heb lang lopen zoeken op pricewatch, maar het zijn er zoveel en vaak staan er ook geen afmetingen bij.
Een formaat zoiets als deze en min 2GB http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=18567&ref=2
Alleen lijkt deze op papier ietwat traag.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 10-12-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dukey schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:31:
Apacer Handy Steno HT203

[afbeelding]

Hier de ATTO van de Apacer Handy Steno 1GB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/17bc4c07ccb940c74c1c9b19db9a44c4/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 10-12-2006 22:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Anoniem: 198684 schreef op maandag 27 november 2006 @ 02:32:
Heeft iemand hier ervaring met de USB-Sticks van Trekstor Highspeed usb 2.0 ?
Ikzelf heb die van 8Gb , maar er zijn er nu ook van 12 Gigabyte.....
Ikzelf vind deze stick wel okay , maar als ik de technische specificaties lees ( leessnelh. 9mb/sec en schrijfsnelh. 5,3mb/sec ) valt het op papier wat tegen.

Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g204/CHANCESUNDANCE/silver.jpg
Daar zit geen flash in, maar een micro-drive.

Over flash-drives; in de duitse c't nr 18 stond een test van 58 usb-sticks van 2 t/m 8 gb. Eén van de snellere in die test zijn de buffalo Firestix. Alleen die zijn hier slecht verkrijgbaar.

Nog even een paar metingen van stokjes die ik hier heb (gehad)

Apacer Handy Steno HT203 (512MB)
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2210/hdtunebenchmarkapacerharh3.png

Sandisk U3 Cruzer Micro (1GB)
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9249/hdtunebenchmarksandiskusk5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 20:35

Steff

||BeeBee||

M'n pa gaat eindelijk overstappen van tapes op 'n simpele USB stick voor z'n data backup (gek hoe weinig onmisbare data je overhoudt als je maar goed selecteert).

Aangezien de stick quasi uitsluitend zal gebruikt worden voor backups, ben ik momenteel dan ook vooral de schrijfsnelheden aan het vergelijken en bij Salland staat de Imation 4GB Swivel Flash Drive als de snelste met een geclaimde schrijfsnelheid van 24MB/seconde en een leessnelheid van 29MB/seconde.

Kan iemand eventueel deze snelheden bevestigen of een gelijkaardig type aanraden? Reviews vind ik er nl. niet van.

Met OCZ heb ik persoonlijk bvb goede ervaringen qua snelheid (al ligt die op papier lager in dit geval) en over de Corsair hoor ik ook goede dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46167

Er staat nu een Trekstor 2 Gb met Maximum data transfer rate (read / write) 12 / 10.9 MB/s op iToko.nl voor een erg lage prijs volgens mij. Ik ken iToko wel, lijkt mij een prima zaak en heb het hier wel eerder genoemd, maar is die Trekstor nou wel of niet goed? (Zo ja, dabn neem ik er twee :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143331

Als snelheid prevaleert boven kosten, kan de Buffalo FireStix RUF2-R8G-S (8 GB) een interessante optie zijn. Let met name op de maximale schrijfsnelheid:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/4216/attoruf2r8gvb2.jpg
Onlangs gekocht bij Hardware Discount voor € 184.39. Zijn helaas bepaald niet goed leverbaar, dus kijk niet vreemd op van een levertijd van enkele maanden...

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Een oud topic maar ik heropen hem toch maar.

Ik ben op zoek naar een nieuwe snelle USB Stick omdat mijn oude qua capaciteit niet meer voldoende is. Naast snelheid heb ik ook nog als eis dat deze minimaal 4GB moet zijn, dat de stick doploos óf een vaste dop moet hebben én niet (veel) duurder dan 40 euro kost. En deze eisen zijn voor mij vrij hard. Op dit moment heb ik een Apacer HT203 van 512Mb en deze bevalt prima maar is dus te klein geworden. Mijn eerste keus was dan ook om de 4GB versie van deze Apacer te nemen maar met een prijs van 90 euro of meer ben ik daar heel snel van afgestapt. Na verder zoeken bleek vooral mijn eis tot een stick zonder losse dop de keuze te beperken. Maar toch denk ik een waardige opvolger te hebben gevonden. De Sandisk Cruzer Contour 4GB. Een goede prijs, snel, goedkoop en een leuk mechanisme waardoor er geen (losse) dop nodig is.

De Contour:
Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/covers/3358981m.jpg

In deze review wordt een respelctabele 28.3MB/s schrijf en een 17.7MB/s leessnelheid gehaald bij een 622MB bestand en wordt de Contour in het kort als volgt samengevat:
Overall the Cruzer Contour is a so-so upgrade from the Cruzer Titanium as SanDisk's new flagship drive. Read and write speeds have made significant improvements over previous models, but the bulky, fingerprint-laden appearance of the drive and the difficulty experienced when opening the drive in one hand seems like a design step in the wrong direction. To sum up SanDisk's latest offering in 3 words: form over function.
Dat fingerprint geneuzel kan mij niet zo boeien maar ik heb ook vraagtekens bij het mechanisme. Op de filmpjes op internet lijkt het allemaal soepel te gaan, maar is het ook stevig en handelbaar? Ik heb de Contour alleen in box gezien en nooit in handen mogen hebben. Mijn vraag: zijn er mensen die ervaringen hebben met deze Contour? Of een aanbeveling hebben voor een andere optie?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• woutur
  • Laatst online: 22:43

woutur

Klauwtjes uit!

Tja, ik vond de dop mijn mijn sandisk cruzer micro wel fijn. Dat maakte hem namelijk waterdicht, en dat kan best eens gebeuren als je zo'n ding in je broekzak laat met de was. Ik heb ook begrepen dat de prestaties nu niet direct superwappie waren. Op dit moment zijn er volgens mij een paar echt snelle usb sticks: de OCZ ATV Ultra, Corsair Voyager GT en de Buffalo RUF2-S4GWH.

Ikzelf ga voor de combinatie van redelijke snelheid, stevigheid en prijs: OCZ Rally2 4GB. Is met een dop, van aluminium en leest/schrijft op resp. 25/15 MB sec.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 12:53
Je wilt software vanaf je stick draaien?
Dan lijkt mij een u3 stick ideaal, hier kun je software (u3 software) opzetten en rechtstreeks draaien vanaf je stick.
pricewatch: Sandisk Cruzer Titanium U3 4GB (USB 2.0)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12
woutur schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:26:
Tja, ik vond de dop mijn mijn sandisk cruzer micro wel fijn.
Er zit geen dop op? Althans, op de Cruzer Micro die ik al een tijd gebruik niet, gewoon een schuifsysteem.

Welliswaar niet hetzelfde systeem als de Contour maar als dat net zo degelijk gemaakt is als die op de Cruzer dan zit het wel goed. Ding werkt na anderhalf jaar intensief gebruik nog perfect. Daarbij heeft deze ook al ruim 6 wasbeurten overleeft alsmede het weglopen van m'n PC terwijl de stick die aan m'n broek zat met het touwtje nog in de USB poort zat. ;)
Archiebald schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:43:
Je wilt software vanaf je stick draaien?
Dan lijkt mij een u3 stick ideaal, hier kun je software (u3 software) opzetten en rechtstreeks draaien vanaf je stick.
Hoewel ik U3 ideaal vind werken kan Portableapps ongeveer hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door The Realone op 21-02-2008 14:52 ]

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De Sandisk Cruzer Micro en Cruzer Titanium had ik al gezien maar deze zijn volgens mij minder snel dan de Contour. En het oog wil ook wat... U3 is een leuk foefje maar dat gaat er bij mij meteen vanaf. Er zijn met het eerder aangedragen PortableApps.com en ook met PortableFreeware.com voldoende alternatieven beschikbaar om dit zonder U3 voor elkaar te krijgen.

De OCZ Rally2 4GB is een aardige optie, snel en goedkoper dan de Contour. Maar dat losse dopje.... Ik weet nu al dat ik die binnen een maand kwijt ben, echt. Ik neem het in mijn achterhoofd mee, maar dat dopje gaat denk ik toch parten spelen.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Is het al zo lang geleden dat ik dit topic heb geopend? :$

Maar goed, mijn keuze is uiteindelijk op de Apacer Handy Steno HT203 4GB gevallen, prima dingetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~apkmanni/Apacer%20Handy%20Steno%20HT203.GIF
Prima prestaties.

Ik liep alleen tegen de 'beperkte' grootte aan, met name omdat ik 4,3 GB grote backups O-) van computer naar computer wilde verplaatsen in een korte tijd (en maar een 100Mb netwerk heb), dus heb ik recent een 8GB grote Corsair Flash Survivor GT (let vooral op het GT voor de snelle versie!) gekocht.

Ook maar gelijk in de benchmark gegooid, ik heb hem wel als NTFS geformatteerd, geen idee of dat veel invloed heeft gehad, maar hier de results:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~apkmanni/Corsair%20Flash%20Survivor%20GT.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 22:43

woutur

Klauwtjes uit!

The Realone schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:50:
[...]

Er zit geen dop op? Althans, op de Cruzer Micro die ik al een tijd gebruik niet, gewoon een schuifsysteem.
Afbeeldingslocatie: http://www.ireviewelectronics.com/wp-content/uploads/2006/10/sandisk-4-gb-cruzer-micro.jpg

Dit is de mijne, een oudere versie van de cruzer micro :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12
Magma schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:09:Er zijn met het eerder aangedragen PortableApps.com en ook met PortableFreeware.com voldoende alternatieven beschikbaar om dit zonder U3 voor elkaar te krijgen.
Klopt, maar wat is er mis met U3? Werkt minstens zo goed als PA (is mijn ervaring tenminste) en je krijgt het er toch gratis bij. De hoeveelheid apps welke beschikbaar zijn is volgens mij ook gelijk. Sowieso de meest gangbare.
woutur schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:18:
Dit is de mijne, een oudere versie van de cruzer micro :)
I stand corrected. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

The Realone schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:30:
[...]
Klopt, maar wat is er mis met U3? Werkt minstens zo goed als PA (is mijn ervaring tenminste) en je krijgt het er toch gratis bij. De hoeveelheid apps welke beschikbaar zijn is volgens mij ook gelijk. Sowieso de meest gangbare.
Daarom ;) Waarom zou ik U3 gebruiken als het ook zonder kan? Meer ruimte over voor andere zaken, schoner (U3 laat sporen achter) en zonder problemen werkbaar onder Vista.

Pagina: 1