pc blijft steeds crashen

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 05:50
Ik zit met het volgende lastige probleem:

ik zat dus gewoon aan m'n pc en ineens kreeg ik zo het geluid van een harde schijf die in stand by geschakeld wordt maar dat heb ik maar één keer gehad, ik denk niet dat dit een oorzaak kan zijn(hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel) maar pc bleef vrij gewoon werken, wel wat aan de tragere kant en op een gegeven moment bevriest hij gewoon.

Opnieuw opstarten had niet veel resultaat (laatst werkende instellinge, veilige modus, linux,...) niks startte nog deftig op, na een keer of 20 proberen ben ik toch uiteindelijk in windows geraakt en linux werkte ook terug, tot hij weer bevriesde na enige tijd, dan heb ik zo'n 30 keer geprobeert zonder restultaat, hij blijft meestal hangen voor windows geladen is, in dos nog waar die groene of blauwe balkjes heen en weer gaan, die staan dus gewoon stil na enige tijd, en het is niet steeds op hetzelfde punt soms gebeurt het sneller of trager...

dan heb ik uiteindelijk m'n harde schijf volledig geformatteert en windows terug geïnstalleerd, hier bleef windows ook steken zondra dat de bestanden van windows gekopieerd waren, bleef hij weer steken dus dit nog voor de setup (daar waar die blauwe of groene balkjes laden), na nog enkele keren proberen ging dat dan weer wel, maar uiteindelijk was toch een setup voltooid, maar zat WEER vast op het aanmeldscherm van windows of vroeger.

Dan heb ik harde schijf vervangen omdat ik dacht dat die gecrasht was, maar een andere schijf vertoont net dezelfde symbtomen dus ik weet echt niet meer wat te doen ik overweeg echt om m'n pc voor de eerste keer binnen te steken in een computerwinkel

het is miss niet relevant maar ik draai al vele uren met een overvlock van 1.6 > 1.92Ghz en de temperatuur staat nu zelfs lager dan vroeger met originele koeler. en het gebeurt wel vaker dat ik mijn tweede harde schijf soms verwissel, kan het aan de ide kabels liggen???

[ Voor 7% gewijzigd door honda4life op 14-01-2007 10:00 ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Haal eens alle hardware eruit die je niet nodig hebt.
Dus helemaal kaal starten:

Voeding, Moederbord, CPU, 1 latje ram, videokaart, HD, DVD.

Probeer het dan nog eens.

Ook zou je eens je ram kunnen testen met memtest 86 :)

• honda4life
met winbdows 98 diskette naar dos zeker?

• honda4life
ik zal ook nog eens chkdsk uitvoeren miss :d

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 15:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep, klinkt als geheugen probs... memtest 86 draaien...
PMG FAQ

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• honda4life
zit al aan pass 2 en is 30 min bezig, nog steeds geen error, blijft da programma zichzelf herhalen of stopt dat ooit :p

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
memtest86 heeft wel wat tijd nodig, zou zeker t/m test 5 laten doordraaien.
Mocht dat nix opleveren dan kun je bv controleren of alle fans goed draaien, het zou ook een oververhitte chip (cpu, northbridge indien actief gekoeld, etc) kunnen zijn.

• honda4life
dikke zalman op cpu :p gaat @ full load maar tot 42 grade max

• honda4life
wel in m'n bios staat hij op 42 grade, maar nu lijkt memtest me niet zo'n cpu vreter te zijn dus zou het goed kunnnen dat het stof is, alhoewel zo overdreven veel stof hangt er niet in de cpu hoor

• honda4life
iemand progje om cpu te belasten of te testen in dos?

• honda4life
optimized defaults geladen in dos en alles lijkt terug te werken

in ieder geval bedankt iedereen

mag (voorlopig) dicht mods, als er problemen zij pb ik jullie wel ofzo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

honda4life schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:56:
optimized defaults geladen in dos en alles lijkt terug te werken
Bedoel je niet gewoon de bios? Dat is iets totaal anders dan DOS namelijk.
in ieder geval bedankt iedereen

mag (voorlopig) dicht mods, als er problemen zij pb ik jullie wel ofzo
topics gaan niet dicht als het probleem is opgelost, het is immers geen ticket bij een helpdesk...
honda4life schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:05:
iemand progje om cpu te belasten of te testen in dos?
Voor cpu kun je op zoek gaan naar oude benchmarkprogs om te draaien, die zullen de cpu wel belasten.

Om de hdds te testen kun je prima met fdisk en format.com testen, die gaan wel errors geven als het ergens fout gaat namelijk :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:03:
Om de hdds te testen kun je prima met fdisk en format.com testen, die gaan wel errors geven als het ergens fout gaat namelijk :)
Ik test toch liever met het programma wat de fabrikant aangeeft.. iets duidelijker.

p.s. die default settings laden had je nondeknetter wel eerst kunnen proberen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MRic3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:13:
[...]

Ik test toch liever met het programma wat de fabrikant aangeeft.. iets duidelijker.
Ik vind die progsels nooit echt geweldig eerlijk gezegd. Ik doe het nog steeds op de oldskool manier en heb tot nu toe alle dode schijven er zo uit kunnen pikken.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

,
Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:15:
[...]

Ik vind die progsels nooit echt geweldig eerlijk gezegd. Ik doe het nog steeds op de oldskool manier en heb tot nu toe alle dode schijven er zo uit kunnen pikken.
klopt, dat kan ook, en dat werkt ook, Maar als je een RMA'tje wilt claimen zal je toch 9/10 keer een foutcode mee moeten sturen die door zo'n programma is gegeven ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59
Omg honda4life, je maakt daar 4 posts achter elkaar aka quad-post, en vlak daarboven ook al een double-post. Gebruik eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop, het is geen msn.

Zo maak je het voor andere mensen alleen maar lastiger om je tekst te lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 14-01-2007 14:38 ]

• honda4life
ja ok ja sorry ik zal het onthoude, ben forum nog niet gewoon :p vind zelf verwarrend als een bericht wordt geëdit :p

edit:

voor mij is dit opgelost buiten het vreemde probleem dat ik m'n cpu niet meer overclocked kan laten draaien of die crasht weer :p het is geen stof dat zorgt voor temperatuur dus ik weet het ni

[ Voor 46% gewijzigd door honda4life op 15-01-2007 09:55 ]

Pagina: 1