Toon posts:

Maxpower voeding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Laatst is mijn voeding stuk gegaan.

Het betrof een b-merk 300Watt voeding. Het werd gebruikt voor een combinatie van een athlon 2400+ 5600 amd athlon, 1 harde schuif, 1 optische drive, standaard input devices.
Afijn, ik heb een andere voeding gevonden, weliswaar weer een b-merk. Deze voeding is een 300W voeding van Maxpower. Hiermee kreeg ik niets aan de praat. Mijn systeem is verder intact, aangezien hij het wel deed met een andere 300 Watt voeding. Ik ging terug met de voeding en kreeg een andere van hetzelfde type en merk. Wederom deed deze het niet. Ik heb in de voeding faq gelezen en misschien dat het de turn on delay is.

Ik ben er met de zoekfuntie niet uitgekomen en de voeding faq levert slechts 1 mogelijk probleem op. Ik hoop dat er nog hoop is.

Ik heb nog 1 ander idee, maar dan wil ik wel (redelijk) zeker zijn dat het werkt:
-beide voedingen aansluiten op mijn computer: 1 master en 1 slave. Dit omdat ik bang ben dat het effectieve vermogen misschien niet genoeg is, ofwel: kan het zo zijn dat mijn pc NIET reageert op mijn voeding omdat het electrische effectieve vermogen niet hoog genoeg is?

Zijn er misschien nog andere zaken die in de weg kunnen staan? Welke zaken moet ik persé correct hebben aangesloten, wil ik kunnen merken dat de voeding werkt? Ik wil namelijk geen connectors of kabeltjes beschadigen, aangezien ik deze anders weer terugstuur.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 21:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi alsjeblieft gewoon een deugdelijke voeding in die pc, 2 B-merken aan elkaar knopen is gewoon vragen om problemen. Als je voeding niet goed werkt dan kan het idd zijn dat het ding niet fatsoenlijk wil starten.
Voor een paar tientjes heb je al een voeding die prima werkt (FSP is best goedkoop, maar een van de beteren). De kans dat het straks fout gaat en je meer hardware sloopt is namelijk wel erg groot.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
Jah, gooi er gewoon een A merk voeding. Corsair, coolermaster, seasonic, ....
Dan weet je in 1 keer of je vorige voeding mss je mobo heeft gesloopt.

Edit: trek niet noodzakelijke componenten uit als je denkt dat je niet genoeg vermogen krijgt.
zoals optische drives, evt zonder hd.

[ Voor 31% gewijzigd door gerre22 op 13-01-2007 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik over nagedacht, maar zoals je aan de specs kan zien is dit systeem verouderd. Binnen nu en twee maanden koop ik een nieuwe pc. Deze behoort slechts te blijven draaien, zodat ik eens per maand nog eens een netwerkspelletje kan spelen met neefjes enzovoorts. Daarom wil ik dus ook niet teveel geld uitgeven aan de voeding en hier (deze 2) heb ik maar een paar euros voor neergelegd.

Mijn mobo is intact. Ik heb um getest. De vraag is alleen of ik hiermee een oplossing kan vinden, aangezien de verzendkosten terug weer zon 8-10 euro bedragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 21:16 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
Een klein dingetje waar sommigen overheen kijken, stond de schakelaar goed?

Verwijderd

Topicstarter
heheh, bedankt voor je bijdrage, het zit um vaak in de details bij computers, maar inderdaad, de schakelaar stond echt aan :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nog wel, maar als je dat wilt houden zou ik niet teveel met goedkope voedingen gaan klooien.
Ik heb um getest. De vraag is alleen of ik hiermee een oplossing kan vinden, aangezien de verzendkosten terug weer zon 8-10 euro bedragen.
Een tijdelijke oplossing wel, de vraag is alleen, hoe lang blijft het goed gaan. Persoonlijk zou ik gewoon die paar tientjes neerleggen voor een goede voeding zodat hij het goed blijft doen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik sta nog steeds open voor reacties en blijf dit lezen. Ik denk dat ik dan misschien toch maar die 30 euro ongeveer aan een 300W voeding moet gaan uitgeven, as maandag. Jammer, maar helaas.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:22:
heheh, bedankt voor je bijdrage, het zit um vaak in de details bij computers, maar inderdaad, de schakelaar stond echt aan :)
de andere schakelaar dan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere schakelaar en zoals ik al wel had gezegd, werkte het wel met de voeding uit mijn vaders computer.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:25:
Okay, ik sta nog steeds open voor reacties en blijf dit lezen. Ik denk dat ik dan misschien toch maar die 30 euro ongeveer aan een 300W voeding moet gaan uitgeven, as maandag. Jammer, maar helaas.
Wat is hier jammer aan? Dat vindt ik nog een hele redelijke prijs. En een Cooler Master is nog goed te doen als Buget. De meeste tweakers zitten wel, net als ik, met een voeding van Tagan ofzo, seasonic of wat dan ook. K had de mijne voor zo'n 100 euro, en dan heb ik 480 watt. Maar deze werkt ook echt goed. Is zo stabiel als de tering, en niet kapot te krijgen.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Tis wel exclusief verzendkosten lemme see... oei toch iets duurder...
Cooler Master Powersupply RS-380-PCAP B 380W € 37.00
Cooler Master Powersupply Extreme Power v2.01 380W € 40.00
Cooler Master Powersupply Extreme Power Passive 380W € 41.00
Deze zijn A-merk met goede prijzen bij 4 launch. Zien jullie nog direct waarom ik niet de bovenste moet nemen? De tweede liujkt mij zelf de beste keuze omdat dat v2 specificatie is en omdat het toch maar een paar euros scheelt.

edit- Azerty en dollarshop waren duurder. Volgens pricewatch is 4launch hget goedkoopste bij deze voeding. Alle drie hebben geen review/rating
edit 2 - Cooler Master RS-380-PCAR⁄P Extreme Power, 380W (ATX) 33,95
Voor 34 euro lijkt mij dit meer dan goed genoeg voor een pc die ook draait op 300W slechte voeding. Iemand mee eens?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 22:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

is pricewatch: AOpen AO350-12HPNF, 350W (ATX 2.0) dan niet nog goedkoper? 350W is al meer dan genoeg voor jouw pctje (ik durf te wedden dat die zelfs nog wel op een 145W werkt, beetje afhankelijk van je vidkaart natuurlijk).

En anders hebben we: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Verwijderd

Topicstarter
Heb voeding ding gelezen. Aopen is idd ook wel een aardig merk jah. Ik denk dat ik iets te hard van stapel liep, door gelijk het beste merk te kopen voor een crappy pc. Wow man, scherpe prijs. De shop mgn staat ook positief beoordeeld in de shoplijsten. TY Terw_Dan
Pagina: 1