[Home cinema] Tatung - Sony - Magnat

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Hallo,

ik ben van plan om binnenkort eindelijk een televisie en fatsoenlijke audio erbij te kopen. Ik wil dit van de eerste keer goed doen, maar vermits ik een student ben, ben ik niet zo rijk als de meeste mensen op GoT ;) en daarom wil ik zoveel mogelijk kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld en toch goed geluid en beeld hebben.
Ik ga de toestellen voornamelijk voor muziek (vanaf pc), films (ook vanaf pc) en occasioneel wat te gamen (ook vanaf pc dus). Op termijn komt er thuis eindelijk kabel en/of DVB-T en digitale satelliet (analoog is er al, maar niet tot op mijn kamer), dus wil ik dit er ook op kunnen aansluiten.
Mijn zoektocht naar onderstaande producten is zeer lang geweest en nu post ik mijn resultaten hier, met nog enkele vragen erbij...

Het is allemaal begonnen met dit topic over oude boxen die ik had gekregen, maar daar werd gezegd dat ik beter nieuwe of 2de hands kon kopen in plaats van deze te repareren.
Dus ik ging op zoektocht in een - voor mij - onbekende junglewereld van audio en hi-fi...

Vandaag, 3 dagen later, heb ik eindelijk zowat alle componenten bij elkaar die ik wil, voor een totaalprijs van ongeveer 1100 euro, maar omdat dit niet niks is, zit ik nog met enkele vragen:

1) Welke van de 2 receivers heeft iemand ervaring mee (liefst beide :9 )? Ik weet niet of ik alle extra's op het duurdere model nodig heb, of in de toekomst nodig zou hebben, maar hdmi lijkt me wel handig en ook de optische uitgang... Vermits ik nog nooit een receiver/versterker heb gebruikt weet ik niet aan wat ik me moet verwachten, maar weet ondertussen dat een goede klank voor een groot deel ook afhangt van de kwaliteit van de receiver.

2) Hi-Fi/audio-winkels zijn zeer dun gezaaid in dit boerengat en bijgevolg heb ik nog nergens mijn oor te luisteren kunnen leggen voor deze speakers. Op kieskeurig zijn de mensen het erover eens dat het setje een goede klank geeft, maar dat een subwoofer toch aangeraden is voor films (dat is voor later want het budget zit écht wel op zijn max). Heeft er dus misschien iemand ervaring met magnat in het algemeen, of deze set, of zijn er andere aanraders voor ongeveer dezelfde prijs?

3) Wat denken jullie van het totaalplaatje? Past alles een beetje bij elkaar? Prijs/kwaliteit denk ik dat het een goede koop is...

De TV zal wel voldoen denk ik, en daarvoor volg ik het topic over dit toestel wel, heb hem er maar bijgezet om het 'totaalplaatje' te geven.

Alvast bedankt om dit lange topic door te lezen! Ik hoop dat dit topic misschien ook nuttig kan zijn voor andere mensen met hetzelfde probleem :)

Hieronder de 'toestellen' met bijhorende specs, foto's en links...

LCD-TV:
Tatung V32MCGI
Prijs: 629 euro
Specs:
  • Screen Size 31.51" TFT-LCD Panel (CPT)
  • Resolution 1366 x 768 (WXGA)
  • Brightness (center) 550 cd/m² (typ.)
  • Contrast Ratio 1000 : 1 (typ.)
  • Response Time (BTW) 10 ms (typ.)
  • Viewing Angle (CR>10) 170o Hor. / 170o Ver. (typ.)
Topic op GoT
Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.com/dm_en/Display%20Products/LCD%20TV/32_LCD%20TV/img/V32MCGI-D_l.jpg

Receiver:
Sony STR-DG500
Prijs: 188 euro
Specs:
  • 6 kanalen van 100 W (plus subwoofer)
  • Digital Cinema Sound van Sony
  • Audio in: 2
  • Digitaal in: 3 (coax: 1 / optisch: 2)
  • Audio uit: 1
  • Digitaal uit: 0
  • Video in: 4
  • Video uit: 1
  • Video aansluitingen: RGB-component, S-Video
  • Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES
Product pagina
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/A628FF72CC8EBBB3C1257139003E9EAE_big.jpg

OF

Sony STR-DG700
Prijs: 249 euro
Specs:
  • Audio in: 3
  • Digitaal in: 2 (coax: 0 / optisch: 2)
  • Digitaal uit: 3 (coax: 2 / optisch: 1)
  • Video in: 10
  • Video uit: 6
  • Video aansluitingen: HDMi, composiet, RGB-component, S-Video
  • Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES
Specs:
  • Audio in: 3
  • Video in: 10
  • Video uit: 6
  • Video aansluitingen: HDMi, composiet, RGB-component, S-Video
Product pagina
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/CEEABB6C4D085DCCC1257164004E1FBC_big.jpg

Luidspreker (set):
Magnat Monitor 990 Set
Prijs: 259,65 euro
Specs:

Center
  • 2-way doublebass center speaker
  • 40 - 32.000 Hz
  • 75/150 Watt
  • 4-8 Ohm
Front
  • 2 way bookshelf speaker
  • 45 - 32.000 Hz
  • 50/100 Watt
  • 4-8 Ohm
Back
  • 3 way floorstanding speaker
  • 20 - 35.000 Hz
  • 140/280 Watt
  • 4-8 Ohm
Product pagina
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/dbimages/img_144643_Detail_Modell_col_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
*kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
Ziet er mooi uit. Ik zat zelf ook naar die Tatung te kijken, maar ben uiteindelijk voor de Toshiba gegaan omdat de Tatung wat moeite had met details in zwart (hoewel dat ook aan de omgeving en aansluiting kon liggen) EN veel belangrijker, hij net iets te breed was voor in mn kast (Nee, hij komt niet aan de muur, maar gewoon in een chinese tv kast en dan is de tatung net iets te breed.

Wat speakers betreft, dat is heel persoonlijk. Receivers zullen in die prijsklasse allemaal wel ongeveer hetzelfde geluid kunnen produceren en voor puur muziek ga je het toch niet gebruiken.

Als je minder ruimte aan speakers kwijt wil, zou ik zeggen ga voor een Mordaunt short Premiere of Genie set of iets dergelijks. Maar voor het geld kun je hier niet fout mee gaan, hoewel je toch een sub wil hebben. Komt er toch ok weer bij.

Produceren prima geluid en zijn een stuk makkelijker te plaatsen IMHO.

Tenzij je weer puur voor muziek ga, maar dan kijk je naar hele andere versterkers ipv een receiver.

[ Voor 44% gewijzigd door basset op 14-01-2007 17:05 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb die Magnat 990 set inmiddels twee jaar staan hier. Zit heel lekker geluid in voor dat geld. Toentertijd heb ik er nog wel wat meer voor betaald dan de prijs waar ze nu voor de winkel uitgaan.

De zuilluidsprekers gaan enorm laag. Ik dacht ook dat een subwoofer nog wel erbij zou moeten komen maar eigenlijk heb ik er geen behoefte meer aan gehad. Zit een super geluid in die speakers voor de prijs die je ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Bedankt voor de reply's!
basset schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:54:
Wat speakers betreft, dat is heel persoonlijk. Receivers zullen in die prijsklasse allemaal wel ongeveer hetzelfde geluid kunnen produceren en voor puur muziek ga je het toch niet gebruiken.

Als je minder ruimte aan speakers kwijt wil, zou ik zeggen ga voor een Mordaunt short Premiere of Genie set of iets dergelijks. Maar voor het geld kun je hier niet fout mee gaan, hoewel je toch een sub wil hebben. Komt er toch ok weer bij.

Produceren prima geluid en zijn een stuk makkelijker te plaatsen IMHO.

Tenzij je weer puur voor muziek ga, maar dan kijk je naar hele andere versterkers ipv een receiver.
Van al de receivers die ik bekeken heb kwamen deze 2 er als 'beste' uit kwa prijs en mogelijkheden. Ik ben tot de conclusie gekomen om een receiver ipv een versterker te kopen, nadat ik prijzen zag van surround receivers op kieskeurig ;)

Wat bedoel je juist met puur muziek?

Die Mordaunt speakers lijken me niets voor mij, maar heb nu wel een setje gezien van jamo dat me ook wel aanstaat: Jamo E 410 PDD. Iemand hier misschien ervaring mee? Het is wel wat duurder dan de andere set.
Timmey schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:19:
Ik heb die Magnat 990 set inmiddels twee jaar staan hier. Zit heel lekker geluid in voor dat geld. Toentertijd heb ik er nog wel wat meer voor betaald dan de prijs waar ze nu voor de winkel uitgaan.

De zuilluidsprekers gaan enorm laag. Ik dacht ook dat een subwoofer nog wel erbij zou moeten komen maar eigenlijk heb ik er geen behoefte meer aan gehad. Zit een super geluid in die speakers voor de prijs die je ervoor betaald.
Bedankt voor de tip, zulke reacties zijn zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 10:20

JT

VETAK y0

Ik zou Sony links laten liggen. Ik heb gezien wat er met het echte vermogen gebeurd als je alle kanalen tegelijk aanstuurt, in sommige gevallen blijft er maar 15% van het vermogen over van wat hij met 2 kanalen tegelijk aangestuurd kan leveren :| Dat soort dingen zijn meestal te wijten aan een slechte voeding.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Absolut schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:18:
Bedankt voor de reply's!

Wat bedoel je juist met puur muziek?

Die Mordaunt speakers lijken me niets voor mij, maar heb nu wel een setje gezien van jamo dat me ook wel aanstaat: Jamo E 410 PDD. Iemand hier misschien ervaring mee? Het is wel wat duurder dan de andere set.
Bedoel je kwa uiterlijk of lijkt het merk je niets?

Kwa geluid komen ze altijd als 1 van de betere uit de bus. Zoek maar op: http://www.homecinemachoice.com/reviews/

Ze geven heel veel waar voor hun geld.

Kwa muziek bedoel ik, als je een "muziekliefhebber" bent waarbij je voor de muziek een speciale kamer inricht en zo, om een zo goed mogelijk geluid te krijgen, dan is volgens de audiofielen een receiver not done en moet je een dedicated versterker hebben waar geen tuner is zit. Dit zijn de mensen die het verschil horen tussen een speakerkabel van 100 euro en van 10 euro.

Ongeveer 99% van de mensen hoort dit verschil niet. En als men het al kan horen is het vaak niet per definitie slechter, maar gewoon anders. Het is ee combinatie van opnderdelen die het geluid bepalen.

In de prijsklasse waar jij kijkt (en ik ook gekeken heb) is er niet superveel verschil in geluid van receivers en moet je gewoon kiezen wat je er mooi uit vind zien.

Speakers maken daarbij wel een groot verschil, die smaak is heel persoonlijk en kan zelfs per dag verschillen.

Uiteindelijk is het allemaal emotie :)

Ik heb zelf een Marantz Set (DV2400/SR2400) voor 400 euro gekocht met de mordaunt short premiere speakers en een Toshiba WL66 LCD en ik ben er afgezien van de dvd speler die wat moeite heeft met sommige universal DVD's zeer tevreden mee.

De receiver heeft "maar" 50Watt. Als ik hem open gooi, zit ik van het kabaal niet meer lekker ;)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
JT schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:27:
Ik zou Sony links laten liggen. Ik heb gezien wat er met het echte vermogen gebeurd als je alle kanalen tegelijk aanstuurt, in sommige gevallen blijft er maar 15% van het vermogen over van wat hij met 2 kanalen tegelijk aangestuurd kan leveren :| Dat soort dingen zijn meestal te wijten aan een slechte voeding.
Heb je dit met dezelfde receiver gehad? Het is toch een surround receiver, dus in theorie zouden alles kanalen van genoeg 'power' voorzien moeten zijn?

Heb je misschien advies welke receiver wel genoeg vermogen kan leveren in deze prijsklasse?
basset schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:30:
[...]

Bedoel je kwa uiterlijk of lijkt het merk je niets?

Kwa geluid komen ze altijd als 1 van de betere uit de bus. Zoek maar op: http://www.homecinemachoice.com/reviews/

Ze geven heel veel waar voor hun geld.

Kwa muziek bedoel ik, als je een "muziekliefhebber" bent waarbij je voor de muziek een speciale kamer inricht en zo, om een zo goed mogelijk geluid te krijgen, dan is volgens de audiofielen een receiver not done en moet je een dedicated versterker hebben waar geen tuner is zit. Dit zijn de mensen die het verschil horen tussen een speakerkabel van 100 euro en van 10 euro.

Ongeveer 99% van de mensen hoort dit verschil niet. En als men het al kan horen is het vaak niet per definitie slechter, maar gewoon anders. Het is ee combinatie van opnderdelen die het geluid bepalen.

In de prijsklasse waar jij kijkt (en ik ook gekeken heb) is er niet superveel verschil in geluid van receivers en moet je gewoon kiezen wat je er mooi uit vind zien.

Speakers maken daarbij wel een groot verschil, die smaak is heel persoonlijk en kan zelfs per dag verschillen.

Uiteindelijk is het allemaal emotie :)

Ik heb zelf een Marantz Set (DV2400/SR2400) voor 400 euro gekocht met de mordaunt short premiere speakers en een Toshiba WL66 LCD en ik ben er afgezien van de dvd speler die wat moeite heeft met sommige universal DVD's zeer tevreden mee.

De receiver heeft "maar" 50Watt. Als ik hem open gooi, zit ik van het kabaal niet meer lekker ;)
Ik was meteen verkocht toen ik foto's van hoge vloerspeakers zag, en deze wil ik dus ook hebben :9~ Alle andere speakersets met vloerspeakers zijn duurder en/of hebben lagere specs. Nu heb ik de grootte nog eens bekeken en het viel me op dat de frontspeakers wel heel smal zijn.

Heb nu een Sony mini-hifi-systeem van een 5-tal jaar met 2 x 80 watt rms en een philips a3.600 pc-speakersetje (10 watt rms per box en een veel te zwakke subwoofer). De combinatie van deze 2 vind ik redelijk goed klinken (ben dan ook geen écht goed kwaliteitsmateriaal gewoon), maar ik weet totaal niet wat ik van die monitor 990 set moet verwachten en kan nergens een echte review vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Absolut schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:43:Het is toch een surround receiver, dus in theorie zouden alles kanalen van genoeg 'power' voorzien moeten zijn?
Maximale vermogensopname is 220W (Sony STR-DG500). Gespect zijn 6x100W voor de versterkers. Bij een optimistische efficiëntie van 50% heb je dan minimaal 1200W nodig, en niet de 220W. Bij 6 kanalen in gebruik blijven er dus magere 36W over per kanaal (en dat is een HEEL ruime schatting, zonder rekening te houden met de efficiëntie).
Heb je misschien advies welke receiver wel genoeg vermogen kan leveren in deze prijsklasse?
Ik zal je de illusie maar wegnemen: dit soort geintjes kom je eigenlijk bij al deze versterkers tegen in die prijsklasse, en ook bij hogere prijsklassen, al is dit misschien een erg extreem voorbeeld. Ik zou dan ook geen Sony nemen. Er is zoveel meer mooi spul! Kijk wat meer rond!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
voodooless schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:52:
[...]

Maximale vermogensopname is 220W (Sony STR-DG500). Gespect zijn 6x100W voor de versterkers. Bij een optimistische efficiëntie van 50% heb je dan minimaal 1200W nodig, en niet de 220W. Bij 6 kanalen in gebruik blijven er dus magere 36W over per kanaal (en dat is een HEEL ruime schatting, zonder rekening te houden met de efficiëntie).

[...]

Ik zal je de illusie maar wegnemen: dit soort geintjes kom je eigenlijk bij al deze versterkers tegen in die prijsklasse, en ook bij hogere prijsklassen, al is dit misschien een erg extreem voorbeeld. Ik zou dan ook geen Sony nemen. Er is zoveel meer mooi spul! Kijk wat meer rond!
Bedankt, zeer nuttige info! Maar ik stel me dan toch de vraag bij welke receiver ik dan wel 'veel' meer vermogen heb?
Heb nog eens een search gedaan op kieskeurig en dit zijn de beschikbare merken (max 300 euro): JVC, Kenwood, Pioneer, Panasonic, Yamaha en Onkyo.

Hiervan lijkt me enkel Yamaha en Onkyo als echte audio-merken over te blijven, en de Onkyo's vind ik kwa looks ook niet alles. Mijn nieuwe voorkeur gaat nu uit naar de Yamaha RX-V459.

Maar deze zou dus ook niet voldoen?
Power Consumption: 360W
=> 5 x 90 watt (sluit er maar 5 van de 6 aan) = 450 watt

Dus dan zou ik 900W nodig hebben en de receiver geeft maar 360W?
Is het dan mogelijk om toch genoeg wattage te krijgen op de 1 of andere manier bij een low/mid-end receiver?

EDIT: De Onkyo TX-SR504E lijkt wel veel meer power te leveren: 570W, maar hij 'geeft' ook 130W per channel, dus dan haalt de extra power ook niets meer uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Absolut op 15-01-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die vloerspeakers zijn zo smal omdat de bas speaker er dwars in zit.

Ik heb de speakerset aan een RX-5062 van JVC hangen. Gaat op dit moment de deur uit voor ongeveer 160 euro, misschien is dat een tip :)

Edit: ik krijg ineens mailtjes met vragen over m'n speakerset. Maar ik heb dus niets te koop staan! Blijkbaar was ik niet geheel duidelijk in deze post! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Timmey op 31-01-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 21:07
Ik heb nu ook al ongeveer 1,5 jaar de Magnat Motion 990 set, aangevuld met de Magnat Motion Sub 200A. En ik moet zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben. Voor muziek heb ik de subwoofer niet nodig, de fronts gaan daarvoor laag genoeg vind ik. Voor films is de subwoofer zeker een aanvulling. Kijk je dus veel film, zou ik willen adviseren er in de loop van de tijd een sub bij te halen. Mijne kostte toen iets van 90 euro geloof ik.

Over de receiver: Ik heb nu een Pioneer VSX-D514 staan. Deze heeft 5x80Watt. En believe it or not, ik heb het voor elkaar gekregen om de versterker op te blazen met deze speakers. Gelukkig onder garantie gerepareerd maar aangezien de speakers redelijk wat vermogen aankunnen schiet mijn versterker toch nog wel te kort af en toe. Verder zou ik ook niet voor Sony gaan, is natuurlijk een persoonlijke keuze maar hiervoor had ik een oude Sony receiver en het verschil met de Pioneer die ik nu heb is toch wel erg groot.

Kortom, goeie set wat betreft de speakers, over de receiver zou ik toch misschien nog even verder kijken ;)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Absolut schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:36:
Hiervan lijkt me enkel Yamaha en Onkyo als echte audio-merken over te blijven, en de Onkyo's vind ik kwa looks ook niet alles. Mijn nieuwe voorkeur gaat nu uit naar de Yamaha RX-V459.

Maar deze zou dus ook niet voldoen?
Power Consumption: 360W
=> 5 x 90 watt (sluit er maar 5 van de 6 aan) = 450 watt

Dus dan zou ik 900W nodig hebben en de receiver geeft maar 360W?
Is het dan mogelijk om toch genoeg wattage te krijgen op de 1 of andere manier bij een low/mid-end receiver?
Ik denk dat Yamaha een prima keuze zal zijn. Zoals je al hebt gezien haalt geen enkele receiver eigenlijk wat gespecificeerd wordt. Je moet daar dus ook niet teveel op letten. Toch een een goede voeding belangrijk, en dus zou ik daar zeker even naar kijken. Eentje waar de cijfertjes bij kloppen vind je denk ik niet in je prijsklasse (zoals ik al zei), maar je kunt in ieder geval iets beters vinden dan die Sony gevallen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Absolut schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:36:
EDIT: De Onkyo TX-SR504E lijkt wel veel meer power te leveren: 570W, maar hij 'geeft' ook 130W per channel, dus dan haalt de extra power ook niets meer uit?
Onkyo geeft inderdaad een erg hoog openomen vermogen op. Nou verwacht ik dat hier ook wel weer een addertje onder het gras zit, maar de Onkyo zal in ieder geval wel een stuk meer vermogen leveren dan de eerder genoemde Sony's. Echt mooi is die 504E inderdaad niet, maar deze heeft wel als 1 van de weinige in deze prijsklasse een aluminium front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Moeilijk:
De Yamaha of de Onkyo...
Ik denk dat ik meer voor mijn geld krijg bij de Onkyo, maar die is nogal lelijk en een receiver moet ook mooi ogen vind ik. De Yamaha ziet er veel beter uit en voodooless zegt dat het een prima keuze is. Dus ik denk dat ik dan maar voor de Yamaha ga.

Iemand mss nog een laatste tip, advies of ervaringen over beide receivers?

PS: De topictitel kan ik niet meer aanpassen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Absolut schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:45:
Moeilijk:
De Yamaha of de Onkyo...
Ik denk dat ik meer voor mijn geld krijg bij de Onkyo, maar die is nogal lelijk en een receiver moet ook mooi ogen vind ik. De Yamaha ziet er veel beter uit en voodooless zegt dat het een prima keuze is. Dus ik denk dat ik dan maar voor de Yamaha ga.

Iemand mss nog een laatste tip, advies of ervaringen over beide receivers?

PS: De topictitel kan ik niet meer aanpassen zeker?
Voor Home Cinema is de Yamaha een perfecte keuze.

Tot 300 euro kun je ook de Marantz SR-3001, de HK AVR125 en de Denon AVR-1603 krijgen. Ook niet de minste receivers.

Keuze genoeg in jouw segment hoor :)

kwa TV kan ik je ook de Toshiba WL66 aanraden, toppertje (maar koop een andere afstandsbediening of een receiver waar een universele bijzit ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door basset op 16-01-2007 10:19 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
basset schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:18:
[...]

Voor Home Cinema is de Yamaha een perfecte keuze.

Tot 300 euro kun je ook de Marantz SR-3001, de HK AVR125 en de Denon AVR-1603 krijgen. Ook niet de minste receivers.

Keuze genoeg in jouw segment hoor :)

kwa TV kan ik je ook de Toshiba WL66 aanraden, toppertje (maar koop een andere afstandsbediening of een receiver waar een universele bijzit ;) )
Ja, maar die Toshiba is duurder en ik zit momenteel al wel genoeg over mijn budget ;)
Hij heeft ook geen DVB-T, wat wel handig is, anders moet ik weer een aparte ontvanger kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Absolut schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:01:
[...]

Ja, maar die Toshiba is duurder en ik zit momenteel al wel genoeg over mijn budget ;)
Hij heeft ook geen DVB-T, wat wel handig is, anders moet ik weer een aparte ontvanger kopen...
Tja...budgetten...... :'( Ik ken het.

Ieder geval adviseer ik je wel eens naar deze reveivers te kijken. En ik vind die Tatung ook een mooi scherm. Al helemaal voor de centjes.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

Ik heb sinds een jaar een Yamaha RX-V457 (model ouder dan de 459) En hij bevalt me nog steeds super!!

Ga ook een keer luisteren in winkels, HK, Yamaha, Denon, er is genoeg keus, en genoeg om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De Tv heb ik zelf ook mijn mijn bezit en so far ben ik zeker tevreden!

Belangrijkste bij dit soort schermen is nog altijd de bron. Wat ga je als bron gebruiken? DVDs, of ga je al aan de HD/BluRay? Verschil tussen DVD en HD is toch echt behoorlijk groot moet ik zeggen!

[ Voor 13% gewijzigd door Kurios op 16-01-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
basset schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Tja...budgetten...... :'( Ik ken het.

Ieder geval adviseer ik je wel eens naar deze reveivers te kijken. En ik vind die Tatung ook een mooi scherm. Al helemaal voor de centjes.
Heb ze allemaal eens bekeken - voor zover ze nog beschikbaar zijn - en ik denk dat ik toch maar bij de Yamaha blijf :D
Ben er ondertussen al te hard aan het opgaan in men hele home cinema hype, en dit terwijl ik nog examens heb tot 25 januari :'(
Anoniem: 115165 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:08:
Ik heb sinds een jaar een Yamaha RX-V457 (model ouder dan de 459) En hij bevalt me nog steeds super!!

Ga ook een keer luisteren in winkels, HK, Yamaha, Denon, er is genoeg keus, en genoeg om te luisteren.
Ik ga luisteren als ik het ga aanschaffen, nog 9 dagen wachten dus... De Yamaha bevalt me nu ook al en heb hem nog niet eens gezien O+
Kurios schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:39:
De Tv heb ik zelf ook mijn mijn bezit en so far ben ik zeker tevreden!

Belangrijkste bij dit soort schermen is nog altijd de bron. Wat ga je als bron gebruiken? DVDs, of ga je al aan de HD/BluRay? Verschil tussen DVD en HD is toch echt behoorlijk groot moet ik zeggen!
Bron zal de PC zijn (met bijgeleverde DVI-HDMI kabel), en hopen dat ik het beeld zo op 720p krijg en hij het niet opschaalt naar 1080i, want daar heb ik daarjuist is over gelezen in het topic over deze LCD-TV.

Achteraf zal ik ook een DVD/DivX of - als de ontwikkelingen sneller gaan - een HD/BluRay kopen. In eerste instantie enkel PC (2 PC's eigelijk >:) ) en de geïntegreerde DVB-T.

Hierna zal ik een zeer uitgebreide review posten 8)

EDIT: Is de actie bij dollarshop beperkt in termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Absolut schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:17:

Bron zal de PC zijn (met bijgeleverde DVI-HDMI kabel), en hopen dat ik het beeld zo op 720p krijg en hij het niet opschaalt naar 1080i, want daar heb ik daarjuist is over gelezen in het topic over deze LCD-TV.

Achteraf zal ik ook een DVD/DivX of - als de ontwikkelingen sneller gaan - een HD/BluRay kopen. In eerste instantie enkel PC (2 PC's eigelijk >:) ) en de geïntegreerde DVB-T.

Hierna zal ik een zeer uitgebreide review posten 8)

EDIT: Is de actie bij dollarshop beperkt in termijn?
Nee is niet beperkt, want de prijsdaling kwam door een lagere inkoopsprijs (althans dat vertelden ze mij)
Ik had m net voor 699 aangeschaft, maar krijg toch 50E terug! goede service dus.

Ik kijk ook vanaf MCE via DVI en beeld is echt mooi. Zeker de HD content ziet er fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:56
Ik vind het wel vreemd dat ze de 3weg speakers (die een stuk meer de diepte ingaan) als 'back' neerzetten, en de kleinere 2weg speakers als 'front'. Lijkt me toch dat je dit beter kunt omdraaien, aangezien het surroundkanaal niet zoveel power nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 06:40
Msniekers schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:20:
Ik vind het wel vreemd dat ze de 3weg speakers (die een stuk meer de diepte ingaan) als 'back' neerzetten, en de kleinere 2weg speakers als 'front'. Lijkt me toch dat je dit beter kunt omdraaien, aangezien het surroundkanaal niet zoveel power nodig heeft.
Daar klopt ook helemaal niks van nee.

Ik vind het ook erg leuke speakertjes :) Miss over 4 maanden nog een keer naar kijken als k wat meer geld heb. Je kan ze zeker niet aan pc sluiten he, dan is de kwaliteit ook stukken minder. :|

Dan moet ik er ook nog een receiver bij kopen. :P Al snel 400 euro bij elkaar. Alsnog is het wel een grappig idee om voor zo weinig geld goede speakers te hebben. Al duurt het nu wel een aantal maanden voordat ik dat geld heb. (rot leeftijd he, 15 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Ik ben van een pioneer dts versterker (5x80watt rms) vsx500serie
naar een harman kardon 335 (7x55watt rms)

Kan je vertellen dat ik meer geluid hoort zoals extra achtergronden met die harman kardon dan die pioneer versterker.

Ik heb ook een jvc gehad maar dat nooit meer.111111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Msniekers schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:20:
Ja idd, ik ga de zuilspeakers zowieso vanvoor zetten >:) Lijkt me veel mooier en beter. Zal het wel zien als ik ze heb zeker, nog even wachten :'(
SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:00:
[...]

Daar klopt ook helemaal niks van nee.

Ik vind het ook erg leuke speakertjes :) Miss over 4 maanden nog een keer naar kijken als k wat meer geld heb. Je kan ze zeker niet aan pc sluiten he, dan is de kwaliteit ook stukken minder. :|

Dan moet ik er ook nog een receiver bij kopen. :P Al snel 400 euro bij elkaar. Alsnog is het wel een grappig idee om voor zo weinig geld goede speakers te hebben. Al duurt het nu wel een aantal maanden voordat ik dat geld heb. (rot leeftijd he, 15 ;) )
Idd op die leeftijd dat geld bijeen sparen is nog moeilijker dan voor mezelf ;) Je hebt er - hoop ik toch - wel goede kwaliteit voor terug en daar doen we het voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 06:40
Absolut schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:10:
[...]

Ja idd, ik ga de zuilspeakers zowieso vanvoor zetten >:) Lijkt me veel mooier en beter. Zal het wel zien als ik ze heb zeker, nog even wachten :'(

[...]

Idd op die leeftijd dat geld bijeen sparen is nog moeilijker dan voor mezelf ;) Je hebt er - hoop ik toch - wel goede kwaliteit voor terug en daar doen we het voor :D
Die zuilen ga ik natuurlijk ook vooraan zetten, anders klinkt de muziek meteen een stuk minder, en daar gaat het juist om bij mij.

Willen de eigenaars van deze set er even wat meer over vertellen? Graag zou k willen weten of de speakers wel een warm geluid geven. Dat vind ik namelijk erg mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door JSTPS op 18-01-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 8819 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:31:
Ik ben van een pioneer dts versterker (5x80watt rms) vsx500serie
naar een harman kardon 335 (7x55watt rms)

Kan je vertellen dat ik meer geluid hoort zoals extra achtergronden met die harman kardon dan die pioneer versterker.

Ik heb ook een jvc gehad maar dat nooit meer.111111
ik heb een paar keer een harman kardon morgen horen maar bij hogere vermogens stort dat ding echt in. Jvc heb ik een aantal jaren gehad, niet stuk te krijgen maar op hogere volumes een wrak, nadat ik alles heb vervangen door een 2de hands sony tava8es weet ik niet wat ik hoor ( op de zelfbouw ucd400 versterker van een kameraad na ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
harryslinger schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:41:
[...]

ik heb een paar keer een harman kardon morgen horen maar bij hogere vermogens stort dat ding echt in. Jvc heb ik een aantal jaren gehad, niet stuk te krijgen maar op hogere volumes een wrak, nadat ik alles heb vervangen door een 2de hands sony tava8es weet ik niet wat ik hoor ( op de zelfbouw ucd400 versterker van een kameraad na ;) )
???? Bij hogere vermogens?

Ik heb een AVR3550 gehad en die stuurde mijn elipson speakers meer dan perfect aan. De vermogens die Harman Kardon opgeeft die liggen dichter bij de waarheid dan die een Pioneer of Sony opgeeft.

Het zijn doorgaans zeer krachtige versterkers.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
basset schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:40:
[...]

???? Bij hogere vermogens?

Ik heb een AVR3550 gehad en die stuurde mijn elipson speakers meer dan perfect aan. De vermogens die Harman Kardon opgeeft die liggen dichter bij de waarheid dan die een Pioneer of Sony opgeeft.

Het zijn doorgaans zeer krachtige versterkers.
sorry jij hebt het over sony maar ik heb het over sony ES, ik heb een setje infinity kappa`s gehoord op een hk 3550 maar daar zat totaa; geen power in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
harryslinger schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 02:48:
[...]

sorry jij hebt het over sony maar ik heb het over sony ES, ik heb een setje infinity kappa`s gehoord op een hk 3550 maar daar zat totaa; geen power in
Nou, met power had ik absoluut geen problemen op mijn HK 3550. Zowel niet met een mordaunt short premiere set. De mordaunt short 902's niet als met de elipson colonne dusons niet.

Dan zal die 3550 vast niet goed geweest zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

dat zal goed kunnen ja

Mijn harman kardon op 2xjamo cornet 195 (160watt ms 200watt piek) kan goed worden aangestuurt.
Alleen net uit de winkel niet zeer slecht geluid en toen pats uit.
Terug naar de winkel en de harman kardon gerest (zit op de travo onder de behuizing)
Nu werk de versterker goed en gaat niet meer uit. (h\k 335)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 01:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Als je budget beperkt is, waarom dan ineens alles kopen?
TV, receiver en full 5.1 set?

Waarom niet nu effe gewoon een iets beter TV en iets betere receiver. En gebruik speakers die je nu nog hebt liggen. Koop later dan iets beter als de magnat.
B&W 8 serie ofzo :)))

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
multipasser schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:24:
Als je budget beperkt is, waarom dan ineens alles kopen?
TV, receiver en full 5.1 set?

Waarom niet nu effe gewoon een iets beter TV en iets betere receiver. En gebruik speakers die je nu nog hebt liggen. Koop later dan iets beter als de magnat.
B&W 8 serie ofzo :)))
Meer dan deze TV heb ik niet nodig, 32" is groot genoeg voor mijn kamer. De receiver zal wel voldoen om alles vol te laten klinken gok ik en de speakers van nu zijn een cheap pc-setje en een 2 speaker mini hi-fi systeempje van Sony.

Veel meer dan wat ik nu uitgeef wil ik nu, en in de toekomst er niet aan uitgeven. Het is iets dat de laatste jaartjes thuis nog moet meegaan. Als ik afgestudeerd ben, ga werken en alleen woon koop ik wel betere dingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Hier ben ik weer :) Ben gisteren eens naar de grote stad getrokken om wat versterkers en luidsprekers te gaan bekijken in het 'echt' en om te luisteren, maar ben van een kale reis terug gekomen. Het enige wat ik gezien heb is mijn receiver in real life voor 400 euro terwijl ik hem voor 250 kan kopen bij redcoon.

Ik heb mijn luidsprekerzoektocht nog wat verdergezet en heb nog 2 'nieuwe' kandidaten bij (waarvan de ene waarschijnlijk al wegvalt wegens te duur). Misschien dat er iemand - hopelijk - wat ervaringen heeft met de volgende sets.

1) Magnat Monitor 990 Set (zie TS)
259,95 euro bij Eshop.nl

2) HECO Vitas Silerline Serie Set (linkje)
Hier voor 411 euro + bijkomend 80 euro verzendkosten 8)7 Deze optie valt logischerwijs af (net te duur), of ik moest morgen de lotto winnen, maar dan koop ik waarschijnlijk wel B&W's ofzo :*)

3) Tangent (= Eltax) Millenium 5-pack linkje
222 euro bij Conrad

Ik ben vooral geïnteresseerd in de Tangent set, maar deze zal zeker wel een sub nodig hebben ter ondersteuning denk ik. Andere Eltax speakers lijken me ook wel goede prijs/kwaliteitsverhoudingen te hebben, misschien dat dit ook een mogelijkheid is.
Het GROTE probleem is dat ik echt nergens speakers kan beluisteren! Daarom vraag ik jullie advies. Ik ben geen audiofiel, maar wil wel iets kopen waarvan ik geen spijt heb, maar als ik geen enkele set kan beluisteren is dit nogal moeilijk. Ik hoop op reacties! _/-\o_

Dan heb ik nog een klein bijvraagje: na hier op GoT dagelijks tientallen topics in het audio en video forum door te lezen kom ik tot de conclusie dat kabels erg belangrijk zijn (volgens sommigen ;) ). Ik heb zelf geen idee van welke kabels ik nodig heb, want ik zag op eshop dat je verschillende diameters hebt... Tot gisteren wist ik zelfs niet eens dat ik nog kabels moest kopen :+
Dus als iemand dit verhaal misschien eens uit de doeken kan doen? Bedankt!

EDIT:
4) Quintas Quadral 500 set linkje
Ongeveer 200 euro maar nergens in de Benelux te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Absolut op 03-02-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
*Kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Absolut schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:33:
Hier ben ik weer :) Ben gisteren eens naar de grote stad getrokken om wat versterkers en luidsprekers te gaan bekijken in het 'echt' en om te luisteren, maar ben van een kale reis terug gekomen. Het enige wat ik gezien heb is mijn receiver in real life voor 400 euro terwijl ik hem voor 250 kan kopen bij redcoon.

Ik heb mijn luidsprekerzoektocht nog wat verdergezet en heb nog 2 'nieuwe' kandidaten bij (waarvan de ene waarschijnlijk al wegvalt wegens te duur). Misschien dat er iemand - hopelijk - wat ervaringen heeft met de volgende sets.

1) Magnat Monitor 990 Set (zie TS)
259,95 euro bij Eshop.nl

2) HECO Vitas Silerline Serie Set (linkje)
Hier voor 411 euro + bijkomend 80 euro verzendkosten 8)7 Deze optie valt logischerwijs af (net te duur), of ik moest morgen de lotto winnen, maar dan koop ik waarschijnlijk wel B&W's ofzo :*)

3) Tangent (= Eltax) Millenium 5-pack linkje
222 euro bij Conrad

Ik ben vooral geïnteresseerd in de Tangent set, maar deze zal zeker wel een sub nodig hebben ter ondersteuning denk ik. Andere Eltax speakers lijken me ook wel goede prijs/kwaliteitsverhoudingen te hebben, misschien dat dit ook een mogelijkheid is.
Het GROTE probleem is dat ik echt nergens speakers kan beluisteren! Daarom vraag ik jullie advies. Ik ben geen audiofiel, maar wil wel iets kopen waarvan ik geen spijt heb, maar als ik geen enkele set kan beluisteren is dit nogal moeilijk. Ik hoop op reacties! _/-\o_

Dan heb ik nog een klein bijvraagje: na hier op GoT dagelijks tientallen topics in het audio en video forum door te lezen kom ik tot de conclusie dat kabels erg belangrijk zijn (volgens sommigen ;) ). Ik heb zelf geen idee van welke kabels ik nodig heb, want ik zag op eshop dat je verschillende diameters hebt... Tot gisteren wist ik zelfs niet eens dat ik nog kabels moest kopen :+
Dus als iemand dit verhaal misschien eens uit de doeken kan doen? Bedankt!

EDIT:
4) Quintas Quadral 500 set linkje
Ongeveer 200 euro maar nergens in de Benelux te vinden...
Die onderste Quintas Quadral zijn volgens mij gewoon Eltax Concept's 400 met een ander merkje. Ze zien er precies(!) hetzelfde uit. En de Eltax Concept serie is te koop bij de Conrad. Geloof me maar dat je bij die speakers ook geen apparte subwoofer meer nodig hebt, want ze gaan zeker laag genoeg(heb ze zelf ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Nee die Quintas heeft geen 20cm drivers, ben momenteel even het hele topic van de Eltax Concept's aan het doorlezen, maar nu heb ik helemaal geen idee meer van wat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166470

Hey ik heb een tijdje die Heco Vitas 500 gehad. Op zich geen slechte speakers, en laag gaan ze zeker :). Wel hangt het een beetje er vanaf wat voor muziek je luistert. Met bijv. rustige gitaarmuziek zoals Santana klinken ze erg goed, hou je van het ruigere werk zoals Rammstein is dat werkelijk niet om aan te horen op deze speakers. Bij Hip-hop muziek willen de details die in de beats verwerkt zitten nogal wel eens overstemd worden door het laag.

Nu ligt dat ook vooral aan de versterker waar je ze aan hangt. Ik had ze aan een panasonic surround receiver hangen, en die combinatie is een beetje te kil. Met Denon zullen ze al een stuk beter klinken. Voor films zullen ze zeker voldoen. Overigens heb ik ze maar een week bezeten, dus zou het kunnen zijn dat de woofer en de midrange unit nog een beetje los moesten komen.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om 2x een Magnat Quantum 506 te kopen bij Correct @ 149 euro per stuk. Dit zijn echt topspeakers die normaal tegen de 300 euro per stuk kosten, en ze zijn echt een grote slag beter dan alle speakers die je hier hebt gepost. Later kan je dan nog wat uitbreiden. Overigens is het imho beter om een geweldige 2.0 installatie te hebben staan dan een matige 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Bedankt ThaMadEd!
Maar ik ben vannacht de Jamo S708's tegengekomen... Het was liefde op het eerste zicht. Alles van uitzicht tot specs en kwaliteit (jamo is toch wel goed?) staat me erbij aan! Heb ze gevonden voor 79 euro per stuk in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/Files/Billeder/Studio/S%2070/S708_antracite_med.jpg

Specs:
http://www.jamo.com/Defau...PID=17156&ProductID=17837

Kan er alleen geen reviews van vinden, maar 158 euro voor zo'n 2 zulke speakers = :9~ & 8)7

MAAR, er zijn geen bijpassende centers of rears voor te vinden bij jamo zelf. Dus nu zit ik weer met een ander GROOT probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het design is om van te smullen. Het valt mij vaak op dat juist goedkopere speakers er zeer gelikt uit zien, misschien om de mindere kwaliteit van het geluid te verhullen ;). Aan de andere kant, ik lees dat je ze aan je pc wil linken voor muziek. Pc met muziek = mp3 bij de meeste mensen, en zeker als het losse mp3tjes zijn is dat vaak niet van de beste kwaliteit. Als je albums leecht van nieuwsgroepen is het vaak een heel behoorlijke kwaliteit, maar er zijn niet veel mensen die dat doen.

Slechte mp3 betekent: hoe beter je speaker, hoe meer de mp3 door de mand zal vallen. Je zal dus ook moeten kijken bij jezelf: heb ik kwalitatief goede mp3's op m'n pc staan of vooral losse nummers gedownload via Limewire. In dat laatste geval heeft het geen enkele zin om hele goede speakers te nemen, aangezien het dan juist slechter klinkt dan op een budgetspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Ik heb kwalitatief goede mp3's ja ;) Niets lager dan 128 (normale minimum is 192 tegenwoordig), maar indien mogelijk toch altijd 256,320 kbit/s of VBR.

Ik denk dat ik zowieso voor die Jamo's ga, en er een daguitstap naar Duitsland van maak. Dan kan het nog leuk worden... Centers en rears zat ik momenteel aan de Heco Vitas Center 2 te denken en de Heco Vitas 200 (de 300 kan je niet in zilver krijgen en dat zou totaal niet bij de rest passen).

Moest er iemand nog suggesties hebben voor centers en rears, dan hoor ik het graag. Als iemand een poging wil ondernemen om me van de Jamo S708 af te halen, proberen! Maar ik vrees dat dat niet lukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
UPDATE:
OK, de knoop kwa speakers is doorgehakt. Ik ben ze in Duitsland gaan halen bij Hirsch-Ille in Ludwigshafen. Het was een hele trip, want ik had natuurlijk juist een dag uitgekozen waarbij de wegen vol sneeuw lagen en mijn iGo heeft me langs een route gestuurd die je liever niet neemt wanneer het gesneeuw heeft... Adrenaline verzekerd ;)

Ik heb dus momenteel als:
FRONTS: JAMO S708
CENTER: CANTON LE 150 CM
REARS: CANTON 130

Maar ik zit nog met enkele vragen die ik niet direct op internet kan terugvinden.
1) De Jamo's hebben een 25cm woofer in de zijkant van de zuil zitten. In de handleiding staat een rare tekening over het naar elkaar richten van de woofers of van elkaar weg. Wat is het 'beste'?
Voor zover ik het begrijp is er minder volume als ze naar elkaar toe gericht staan.

2) Wat voor bekabeling heb ik nodig? 1.5mm², 2.0mm² of 4mm²? Ik dacht zelf aan 2.0mm²... Zijn er bepaalde merken waarop je moet letten en maakt dit veel uit bij speakers van dit budget of je verzilverde kabels neemt of niet?

Vanaf dat ik mijn receiver heb en mijn meubel ineen geknutseld heb volgen er foto's! De TV zal voor het einde van deze maand zijn vermits ik dan pas mijn studentenloon ontvang ;)

EDIT: Misschien kan een mod de topictitel even aanpassen? Want die klopt niet meer volledig...
[Home cinema] Tatung - Yamaha - Jamo en Canton ofzo :+

[ Voor 5% gewijzigd door Absolut op 11-02-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
*Kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet gewoon 4mm2 kopersnoer van de electronicaboer nemen. Niet duur, ziet er mooi uit en het doet wat het moet doen :). 2mm2 kan trouwens ook wel hoor, alleen dat ziet er zo dun uit en ik vind dat dikkere mooier staan :).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 166470 op 13-02-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:27
En wat betreft het plaatsen van die speakers.. 't Is niet zo heel veel werk om even te switchen toch? Gewoon kijken wat je zelf het mooiste vindt klinken..
Pagina: 1