Jamo s708, kan het nog beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Topicstarter
Euy tweakers,,,

Ik zoek al een tijd naar betaalbare speakers. Die allemaal hun nadelen en voordelen hebben. Ik dacht bijvoorbeeld eerst aan de wharfedale 9.5.
Mijn criteria zijn:

* Niet meer dan 150 euro per speaker.
* Goed geluid (doh)
* Zuil.
* Moet ook op een feestje mensen er van kunnen overtuigen dat hun aldi setje toch echt onderdoet.

Nu stuitte ik op de Jamo S708
Afbeeldingslocatie: http://www.aoy.ro/image.php?productid=18836
140 euro per stuk.
MDF behuizing, 25mm softdome, 2x 16.5 cm middentoners en een 25.5 cm woofer.

Nu lijkt deze speaker aan alles te voldoen. vanwege mijn leeftijd (15) ben ik niet echt in de gelegenheid goed te gaan luisteren naar speakers. (ik kon geen reviews vinden)

Nu vraag ik dus aan jullie:
Heeft iemand ervaring met deze speaker, of kan hem mij aanraden.
Of heeft iemand een reden om hem af te raden.
En natuurlijk vraag ik om in al jullie wijsheid een advies te geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 19:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Kijk eens op marktplaats, daar krijg je voor 150 euro een set zuilen die mensen op een feestje er van kan overtuigen dat Jamo speakers ook onderdoen ;)

Ik heb zelf slechte ervaringen met het Jamo-geluid, maar dit is persoonlijk. Ik zou gewoon een set tweedehands speakers aanschaffen, luidsprekers slijten heus niet zo snel.

Mijn 1974'er IMF's laten menig moderne luidspreker van boven de 1000 euro volledig onderuit gaan... En die krijg je rond de 100 euro..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-06 07:42

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

weetniet of ze beter zijn, maar voor 99e/stuk van klipsch de F1 is ook niet mis
(en die klinken uit mijn ervaring heel prettig)

*ik ben trouwens best jamofan

[ Voor 21% gewijzigd door powerflux op 04-02-2007 22:28 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Face it, er zijn weinig merken die slechter klinken dan Jamo...
Met een beperkt budget zou ik idd. vooral op de 2e-hands markt gaan kijken. Ouwetjes van JBL, Kef, B&W, Tannoy, Magnat, T+A, Elac, etc. spelen zo'n Jamo setje gegarandeerd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166470

powerflux schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:27:
weetniet of ze beter zijn, maar voor 99e/stuk van klipsch de F1 is ook niet mis
(en die klinken uit mijn ervaring heel prettig)

*ik ben trouwens best jamofan
Die Klipsch heeft een veel te overheersend laag imho :{ Wel een erg lekkere speaker als Dance / Trance muziek je ding is.

Overigens hoeven goedkope speakers niet slecht te zijn: ik heb onlangs een paar Heybrook hb4 gekocht voor 240 euro (dienden als demomodel, daarom de prijs) maar deze spelen zeker veel duurdere speakers eruit. Jamo heb ik geen ervaring mee overigens. Bij Wharfedale zou je ook de 9.1 + een paar mooie stands kunnen nemen. De 9.1 krijgt zeer goede reviews terwijl de 9.5 er juist minder goed vanaf komt.

Edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Topicstarter
Anoniem: 166470 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:49:
[...]

Die Klipsch heeft een veel te overheersend laag imho :{ Wel een erg lekkere speaker als Dance / Trance muziek je ding is.

Overigens hoeven goedkope speakers niet slecht te zijn: ik heb onlangs een paar Heybrook hb4 gekocht voor 240 euro (dienden als demomodel, daarom de prijs) maar deze spelen zeker veel duurdere speakers eruit. Jamo heb ik geen ervaring mee overigens. Bij Wharfedale zou je ook de 9.1 + een paar mooie stands kunnen nemen. De 9.1 krijgt zeer goede reviews terwijl de 9.5 er juist minder goed vanaf komt.

Edit: typo's
Dan zou ik eerder een stel 9.3's overwegen. Of inderdaad de klipsch.(misschien dan liever de F2)
(als het met deze jamo's niets wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166470

Anoniem: 194366 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:59:
[...]

Dan zou ik eerder een stel 9.3's overwegen. Of inderdaad de klipsch.(misschien dan liever de F2)
(als het met deze jamo's niets wordt)
Ik weet niet of de 9.3 persé beter zijn dan de 9.1. Als het mogelijk is zou ik ze 1 op 1 vergelijken. Klipsch f2 is meer van hetzelfde. De f3 heb ik ook gehoord, was zeker niet slecht, maar ik vond het iets te afstandelijk allemaal. Mocht wat muzikaler van mij. Maar goed smaken verschillen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Ik was direct verliefd bij het zien van deze speakers enkele dagen geleden. Heb ze nu gevonden voor 158 euro per paar (= 79 euro per stuk).

Zoek op ebay naar Jamo S708, er zijn nog 3 paar beschikbaar (duitse winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Je zou voor de gein ook eens naar een setje Dali Concept 6 moeten luisteren. Ik ben zelf groot Dali fan, ze klinken fantastisch op Sony ES/QS en NAD. Misschien doen ze het ook goed op andere maar daar heb ik geen ervaring mee. Het setje kost ongeveer 300,-

Zeer goed te doen dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Gezien de topictitel was ik geneigd om lomp te doen (ja het kan beter) maar ben zelf ook een Jamo bezitter (de Compact 90's ) en gebruik deze in een HT setup samen met een actieve sub. Voor mijn muzieksmaak icm de receiver die ik gebruik is het voldoende, op lage volumes klinken ze gewoon lekker, op hoge volumes houden ze het erg lang vol voor ze overstuurd zijn. Moet ik wel bij vermelden dat ik een metalhead ben (Rammstein, Nightwish, After Forever, Ayreon, maar ook regelmatig 80's en 90's muziek) en dus voornamelijk naar overstuurde instrumenten luister ;) .

btw
Waarom zou je leeftijd een beperking zijn om speakers te beluisteren? Ik ben rond mijn 15e ook "serieus" met muziek aan de gang gegaan, hier in de provincie Groningen (en dan met name de stad) werd ik altijd netjes geholpen hoor! Je moet dan wel gericht vragen en niet gaan lopen draaikonten met onzin of de wijsneus uithangen. Mocht je uit de omgeving komen, in Groningen City heb ik erg veel low-end apparatuur gehaald (Sony en Kenwood) bij Botman op he Zuiderdiep. Voor mn higher-end setup ben ik regelmatig bij de Soundgallery op de Noorderstationstraat geweest, daar eigen cd's en lp's mee naar toe genomen en na een uur volledig van het idee afgeholpen dat een NAD setup met JBL speakers wat ik bij elkaar gelezen had het zou zijn. Ben daar weggekomen met een stel B&W speakers icm een 2e hands Sansui voor en eindversterker voor minder geld als wat ik dacht nodig te zijn. Ik heb het over toentertijd 1800 gulden waar ik 2400 stuk te slaan had (lang leve dubbele krantenwijk).

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 05-02-2007 12:05 . Reden: twijfel ernst leeftijd, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is maar een oplossing: Ga zelf luisteren! Zoals je al ziet worden er nu weer verschillende andere sets aangedragen. Heb je wat aan die info: nee. Uiteindelijk zul je zelf moeten uitmaken of deze speakers jou smaak zijn of niet. Dat kunnen wij niet voor je beslissen.

Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime - 'Wat moet ik kopen?'

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.