Hulp gevraagd overclocken amd 3000+

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
beste dames en heren,

Ik ben dus zeker geen die hard overclocker, maar ben toch van mening dat dit topic hier thuis hoort.

Ik heb in het forum cooling, het topic Airflow ATX-kast geopend en kwam daar te weten dat mijn kast v oldoende werd gekoeld. Ik heb voor een goede luchtgekoelde pc gezorgd, omdat ik graag wat kennis wilde maken met het overclocken. Ik heb afgelopen week mijn 3dkaart overgeclockt en wilde nu graag mijn processor wat gaan overclocken. Ik heb uiteraard eerst hier en daar wat over opgezocht en maakt mij zorgen over de spanning in mijn kast

screenshot van speedfan 4.31
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/2319/speedfankp9.jpg

Mijn setup:
amd3000+ (ik dacht een venice)
k8s8x
1 gig werkgeheugen
160 gig seagate hd
sapphire radeon 9550 256 mb
80 gig seagaet hd in bracket
Hiper type r voeding

mijn vragen:
1. de waardes van de spanning in de kast zijn niet in orde, maar komt dit door de sensor op mijn moederbord of door mijn 580 watt voeding? De voeding is net 2 weken jong namelijk.

2. Hebben mensen nog tips voor mij als ik mijn cpu wil gaan overclocken?

Bij voorbaat dank.
Grtz Zygivt

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ceterum Censeo hoc topic esse movendam :P
Maar goed, je airflow kan altijd beter, het punt is hoe ver je ermee wilt gaan. An sich zijn je temps goed, aangenomen dat dit stressed is. (dus 100% CPUbelasting), want als dit idle is, zoals je CPU usage aangeeft, zou ik eens eerst Stressed bekijken. FAQ stof dus. Spanningen zijn binnen marges, alleen die procspanning weet ik niet zeker, moet je even nazoeken.
Overigens zijn meer specs altijd goed, RAM-stats, timings, eventuele andere dingen. Uiteraard mogen meer vragen ook, maar dan wel eerst die stickies doorlezen, het staat er echt in :9

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

rimpeldinky

nani?

1 metingen van speedfan of andere software klopt bijna nooit, lees deze in de bios uit
2 tips voor overclocken? lees de TAC FAQ door want dat is waar dit topic thuishoort :) neem aan dat als je niet eens weet hoe je moet overclocken dat je dan ook geen droogijs of vloeibare stikstof gaat gebruiken :P

*burp*

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

charrel

Cortisol4life..

Alleen je 12volts lijn is aan de lage kant, verder zijn je waardes gewoon goed. Die -5v lijn enz leest ie gewoon verkeerd uit.

Verwijderd

Frequently Asked Questions T&C ;)

Voltages zou ik gaan meten met een multimeter, je SuperI/O chip kan het verkeerd uitlezen.
De ervaring is dat Venice core's erg lekker klokken, dus er is wel wat meer uit te halen.
Voor de rest: lees de FAQ ff :)

Edit: je moederbord is socket 754, dus het is geen Venice :9 wel een Newcastle waarschijnlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 14:22 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:21:

Voltages zou ik gaan meten met een multimeter, je SuperI/O chip kan het verkeerd uitlezen.
De ervaring is dat Venice core's erg lekker klokken, dus er is wel wat meer uit te halen.

Edit: je moederbord is socket 754, dus het is geen Venice :9 wel een Newcastle waarschijnlijk ;)
thnx for de info

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
rimpeldinky schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:16:
1 metingen van speedfan of andere software klopt bijna nooit, lees deze in de bios uit
2 tips voor overclocken? lees de TAC FAQ door want dat is waar dit topic thuishoort :) neem aan dat als je niet eens weet hoe je moet overclocken dat je dan ook geen droogijs of vloeibare stikstof gaat gebruiken :P
hahah, nee ik heb er net voor gezord dat hij luchtgekoeld helemaal in orde is en het gaat mij niet om het extreme het gaat mij gewoon om ervaring opdoen met het overclocken

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

rimpeldinky

nani?

Zygivt schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:27:
[...]

hahah, nee ik heb er net voor gezord dat hij luchtgekoeld helemaal in orde is en het gaat mij niet om het extreme het gaat mij gewoon om ervaring opdoen met het overclocken
het was heel subtiel een manier om te melden dat je eigenlijk in tweaking en cooling algemeen had moeten zitten, dit subforum is meer voor de wat extremere overclocks en koelingen bedoeld :)

*burp*

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:21:

Er zijn ook s754 venice's :)
gebruik het programmaatje CPUz om te kijken welke core je hebt.

En ik zou me idd geen zorgen maken over de voltages van je voeding.(aangenomen dat je wel een voeding hebt van een goed merk, met sweex etc. zou ik het wel in de gaten houden als je gaat overclocken) pas als die instabiel wordt zit er iets niet goed :)

Verder beetje goed op de temps letten, niet teveel voltage erop en zorg dat ie onder de 50graden blijft dan kan er niet zoveel gebeuren.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 18:34 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zygivt schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:56:
Ik ben dus zeker geen die hard overclocker, maar ben toch van mening dat dit topic hier thuis hoort.
Ik niet.. Dit heeft namelijk niks met die-hard overclocking te maken en hoort dus automatisch in T&C thuis :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Sterker nog: AMD3000+ overgeclocked

Een topic is voldoende.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.