Hoi allemaal,
ik ben vandaag en gister effen wat bezig geweest met overclocken en wilde mijn ervaring met jullie delen.
alleereerst mij setup:
amd3000+ 1.8ghz (newcastle)
k8s8x
1 gig werkgeheugen
160 gig seagate hd
sapphire radeon 9550 256 mb
80 gig seagaet hd in bracket
580 watt Hiper type r voeding
koeling:
Cpu: Hyper 48 (moederbordgestuurd)
Vga: NV Silencer 1 (maximaal rpm)
hiper type r voeding: 1, 80mm en 1, 120 mm fan (computer gestuurd)
2, 80 mm front case fans (pop meter gestuurd)(30 CFM)
1, 80mm side panel fan (moederbord gestuurd)(33 CFM)
2 back case fans (maximaal rpm)
eerst effen in de bios rondgeneuzeld en een beetje georienteerd. Toen begonnen met overclocken. Ik ben begonnen met fsb op 210 te zetten. Fout bij het starten dus gingen alle bios instellingen weer naar default. mijn pc startte door en tot me grote verbazing stond hij toch op 2100 mhz. Mijn machine gestest en niks aan de hand. Volgend stapje fsp op 220. gesaved. PC gestart weer alles getest nog steeds geen problemen. Vervolgens weer de pc restart. Bios ingegaan en de fsb op 240 gezet. Een gokje gewaagd of het goed zou gaan en het ging goed. Alles weer getest.
Stressed waardes; Cpu 51 graden, moederbord 36 graden, hd1 27 graden, hd 2 35 graden en het geheugen op 47 graden. ik ben dus maar gestopt op een fsb van 240 ivm overhitting. Ondanks dat vind ik het toch een mooi resultaat wat ik geboekt heb.
hier een overzicht (idle)

Volgende stap is mijn 3dkaart overclocken en als dat gebeurt is ga ik kijken of ik mijn cpu verder kan overclocken als ik cool 'n quiet uit heb staan.
tips of opmerkingen? graag
Grtz Zygivt
ik ben vandaag en gister effen wat bezig geweest met overclocken en wilde mijn ervaring met jullie delen.
alleereerst mij setup:
amd3000+ 1.8ghz (newcastle)
k8s8x
1 gig werkgeheugen
160 gig seagate hd
sapphire radeon 9550 256 mb
80 gig seagaet hd in bracket
580 watt Hiper type r voeding
koeling:
Cpu: Hyper 48 (moederbordgestuurd)
Vga: NV Silencer 1 (maximaal rpm)
hiper type r voeding: 1, 80mm en 1, 120 mm fan (computer gestuurd)
2, 80 mm front case fans (pop meter gestuurd)(30 CFM)
1, 80mm side panel fan (moederbord gestuurd)(33 CFM)
2 back case fans (maximaal rpm)
eerst effen in de bios rondgeneuzeld en een beetje georienteerd. Toen begonnen met overclocken. Ik ben begonnen met fsb op 210 te zetten. Fout bij het starten dus gingen alle bios instellingen weer naar default. mijn pc startte door en tot me grote verbazing stond hij toch op 2100 mhz. Mijn machine gestest en niks aan de hand. Volgend stapje fsp op 220. gesaved. PC gestart weer alles getest nog steeds geen problemen. Vervolgens weer de pc restart. Bios ingegaan en de fsb op 240 gezet. Een gokje gewaagd of het goed zou gaan en het ging goed. Alles weer getest.
Stressed waardes; Cpu 51 graden, moederbord 36 graden, hd1 27 graden, hd 2 35 graden en het geheugen op 47 graden. ik ben dus maar gestopt op een fsb van 240 ivm overhitting. Ondanks dat vind ik het toch een mooi resultaat wat ik geboekt heb.
hier een overzicht (idle)

Volgende stap is mijn 3dkaart overclocken en als dat gebeurt is ga ik kijken of ik mijn cpu verder kan overclocken als ik cool 'n quiet uit heb staan.
tips of opmerkingen? graag
Grtz Zygivt