• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Ik sta op het punt om mijn Cowon iAudio D2 op Marktplaats te gooien. Ik ben het spuugzat. Ik heb zo'n beetje alle tutorials van iaudiophile.net gehad, originele software gebruikt, AutoGK, het helpt allemaal niks. Het enige wat ik wil is een gewone, legale DVD converteren zodat ik hem op de D2 kan afspelen, dit wil echter maar niet lukken. Ik ben nu ongeveer 2 maand in het bezit van het ding en heb er nog geen minuut video op kunnen kijken. Of de output files zijn niet speelbaar, of het loopt out of sync, of ik kan maar 1 chapter van de DVD omzetten, het is altijds wel wat. Firmware van het apparaat is 2.51.

Iemand hier de verlossende tip voor ik hem op MP gooi?

[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 15-11-2007 13:55 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Raar. Met de originele software lukt het me altijd prima. Ook met andere software zijn er geen problemen. Geef eens de specs van de bestanden die het niet doen?

• Arfman

Arfman

Drome!

Specs van de bestanden? Euh .. Grey's Anatomy Seizoen 3 Disc 1 :P
Gaat mis met elke DVD die ik probeer. Net met Chilisoft DVD to Pocket PC converter geprobeerd, 320x240, WMV, D2 speelt het niet af ...

CloneDVD mobile: goed resultaat (had alleen de resolutie verkeerd ingesteld, maargoed), helaas gaat het beeld 2x zo snel als het geluid ... ik word GEK van dit #$@!#$@! apparaat :(

[ Voor 31% gewijzigd door Arfman op 15-11-2007 18:00 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer ook eens een andere codec. Verder, kijk eens met Gspot naar de precieze specs van het videobestand, post eventueel eens een pic.

• Arfman

Arfman

Drome!

Euh, oke, wat jij wil. Hier een screenshot van een andere DVD die ik geprobeerd heb met CloneDVD Mobile, zelfde resultaat (beld 2x zo snel als het geluid)

Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/temp/gspot.JPG

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De bitrate is wat hoog.. té hoog volgens mij. Resolutie is uberhaubt te hoog voor de speler. Ook vraag ik me af of Mpeg2 wel door de speler ondersteund wordt. Spelen de files op de pc ook te snel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Stpan schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:46:
Ik vind Batman een prettig programma. Maar heb 2 vraagjes, kun je met de laatste versie ook ondertitels inbakken?
Vraag 2, kun je ook meerdere AVI filmpjes achter elkaar laten converteren? Dat kan met de Meizu software wel, bij Batman heb ik tot nu toe 1 voor 1 files gesleept, en dat is wat vervelend bij een heel seizoen Heroes.
Probeer eens zelf wat uit voordat je het hier gaat vragen...
Simpelste oplossing werkt al:
Meerdere bestanden slepen naar Batman.exe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RoD schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:51:
De bitrate is wat hoog.. té hoog volgens mij. Resolutie is uberhaubt te hoog voor de speler. Ook vraag ik me af of Mpeg2 wel door de speler ondersteund wordt. Spelen de files op de pc ook te snel af?
Dit was een VOB file van de DVD 8)7
Dit is er 1 van de file die dus te snel afspeelt op de Cowon:

Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/temp/gspot2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
OK, ik zie daar niks fouts aan. Wat gebeurd er als je die file op de pc afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RoD schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:33:
OK, ik zie daar niks fouts aan. Wat gebeurd er als je die file op de pc afspeelt?
Werkt perfect 8)7
Zojuist iSofter DVD Ripper Platinum geprobeerd, ziet er veelbelovend uit maar crasht na ongeveer 10% van een chapter converteren.
Ik ben zo'n beetje out of options, als iemand nog de gouden tip heeft graag, anders gaat-ie maandag op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En als je er nog eens met de originele converter overheen gaat. Speelt ie dan nog te snel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, dan werkt-ie! Helaas met een klein audiosync probleem (paar ms), maar misschien dat daar mee te leven valt. Alleen jammer dat het nu zo'n omslachtige manier is, en ik niet gewoon een tool aan kan zetten die helemaal zelf het benodigde werk doet. Ik sta nog steeds open voor tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb het idee dat het verplicht is om je video te transcoden met de bijgeleverde converter. Dat audiosyncprobleem kan komen doordat het geconverteerde bestand een andere fps heeft als het bronbestand. Is dat instelbaar bij de bijgeleverde converter? Ik kan me de interface zo even niet voor m'n gezicht halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, dat is niet instelbaar. Verder nog suggesties? In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover. Het kleine aantal ms syncprobleem is toch te storend om lekker een film of serie te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:11
Probeer voor audio eens CBR en een lagere bitrate, misschien dat dat helpt. Nu is het 235kbps en VBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Tweakers!!

Ik wil graag mijn DVD's en mijn divx films converteren naar wmv in Zune formaat.
Hierbij wil ik ook dat automatisch de subtitles van de DVD's worden ingebakken.
uiteraard wil ik dat ook met mijn divx films waarbij losse subs zijn.

Nu zoek ik hiervoor een goed werkend programma die dit kan.
Uiteraard heb ik al gezocht, maar door de bomen zie ik het bos niet meer en ze allemaal proberen......zucht.... 8)7

Ik hoor graag welk programma jullie hiervoor gebruiken en welke dus ook daadwerkelijk goed werkt.
Het mag een commercieel programma zijn waarvoor betaald moet worden. Maar freeware is uiteraard ook goed.

Hier hoor graag van jullie!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je al in de topicstart gekeken? Je kunt met VirtualDub + plugin de subs inbakken en vervolgens met SUPER de bestanden naar de goede codecs converteren. Als je dvd's wilt rippen kun je simpelweg eerst een dvd-ripper gebruiken. Voldoende te vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei... Door de Bomen zie ik het bos niet meer... Google is een heel groot bos...

Maar ondanks dat heb ik het wel geprobeerd en uiteindelijk hier tercht gekomen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken, dus je zult toch even je best moeten doen. Om je toch even op weg te helpen: je zou eens kunnen beginnen op http://www.doom9.org
Daar kun je een hele hoop informatie en tips vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad niet de bedoeling dat anderen voor mij gaan zoeken.
Dat was ook mijn vraag niet. Ik vraag welk programma anderen gebruiken en hoe hun ervaring hiermee is..... beetje jammer dat dat anders opgevat wordt.

Maar i.i.g. bedankt voor de moeite om http://www.doom9.org/ :) door te geven.
Ik ga me hier even op storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
De meest gangbare PMP hebben een eigen profile in Xvid4PSP, ik raad het progamma aan voor diegenen die;
1. iets anders willen uitproberen.
2. niet willen klooien met de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat erg goed werkt voor mijn Cowon D2 is iLove (http://www.jakubsloup.cz/iLove/). Kan complete DVD's inclusief zelf in te stellen subtitles rippen naar een voor de D2 afspeelbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je speler compatible is met de formaten waarnaar iLove je bestanden kan converteren is dat een makkelijk alternatief inderdaad. :) Anders moet je twee of drie keer coderen, namelijk rippen, subtitles inbakken en dan eventueel nog naar een ander formaat.
Het zou handig zijn als dat programma wat uitgebreid werd zodat er meer spelers van deze tool kunnen profiteren. Hij is in ieder geval toegevoegd aan de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:23:
Leuk topic! Ik vind wel dat PocketDivxEncoder (zoals al eerder genoemd) en CloneDVD Mobile niet mogen ontbreken (de laatste is voor het omzetten van een DVD naar videofile voor PMD).

CloneDVD Mobile is geen freeware, maar werkt in vergelijking tot andere programma's heel erg snel met omzetten en biedt daarnaast ook nog aardig wat extra mogelijkheden (o.a. subtitles meerippen, audiostream selecteren, gedeeltes knippen).

Indien er interesse voor is, wil ik er wel een tutorial voor schrijven (om te laten zien wat het programma allemaal kan: de bediening is vrij eenvoudig).
Jammer alleen dat het geen optie heeft om t beeld te draaien, zoals PocketDivxEncoder.
Er is ook SPB mobile DVD maar hier ook ontbreekt de optie om t beeld te kunnen draaien. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Mocht iemand nog een alternatief voor super zoeken, ik gebruik nu any dvd converter pro en ben erg tevreden. Het is niet gratis, maar werkt wel erg lekker vind ik.
Heb tot nu toe een DVD rechtstreeks naar xvid geconvert met 512 kbit video en 192 kbit audio (muziek dvd) en een hele zooi naruto shippuuden afleveringen naar 768 kbit video en 96 kbit audio geconverteerd, en heb tot nu toe zo goed als geen syncproblemen meer (aan het eind van een dubbele episode had ik het idee misschien een kleine afwijking te zien, maar is lastig te zien met animatie en japans... in ieder geval is het niet veel).
Misschien dat super met andere instellingen net zo goed kan werken, maar hiermee kan ik tenminste ook gewoon een dvd in de drive leggen en meteen naar xvid rippen :)
Er is eventueel een trial beschikbaar op http://www.any-dvd-converter.com/ en daar staat ook een gratis any video converter, dus als je niet van DVD af wil converten dan is dat misschien ook nog een leuke optie.

edit: Deze post stond eerst in het zen topic, vandaar dus ook geschreven met dat topic in gedachten, daar had ik het dus ook over problemen met uit sync raken van het geluid als ik met super geconverteerde bestanden op de zen afspeelde. Deze post had ik nog niet helemaal doorgelezen, mocht ik dingen gezegd hebben die al duidelijk waren hier :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 20-03-2008 11:09 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:38:
[afbeelding]

En nog even de instellingen voor een Zen, deze werken altijd.
Ziet er mooi uit, vele mogelijkheden. Jammer dat hebt bij mij, Vista x64, niet werkt. Gr. Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als je PMD XviD of DivX aankan, dan is MeGUI de beste(en ook meest ingewikkelde) oplossing, alles valt in te stellen(via oa Avisynth scripts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb net uit Bart Smit een gadget ding gekocht. Een Ricatech MP4 speler van 2GB. Hij is 49,95.
Deze oogt goed uit door groot scherm en touchscreen. Het is iphone lookalike.
De scherm resolutie is goed op 320x240 en stukken groter met 6 inch scherm. Maar nu ben ik aan het onderzoeken naar welke formaat de video omgezet moet worden, want de meegeleverde converter is echt crap ding en valt bijna niks in te stellen.

Er zit demo film op.
De Gspot info van demofilm:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/gspot-rt01.png
Zoals je ziet loopt ie op 22 fps. Maar het loopt toch nog beetje schokkerig door vreemde fps instelling.

De meegeleverde converter pakt heel anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/gspot-rt02.png
Het is op 20 fps gezet, en movie loopt zichtbaar schokkerig van.

Ik wil graag zelf encoden op juiste fps en goede omzetten zodat het smooth loopt.
Ik heb nog niet echt gevonden welke setting ik moet nemen in Super converter of anders virtualdub.
Voordat ik verder ga, kan ik jullie even om beste advies vragen welke setting ik moet nemen.
Alvast dank.
(Tenzij je ook even naar Bart Smit rent en eentje maar koop uit nieuwsgierigheid.....)

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 22-04-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Blijkbaar kan dat ding niet op 25fps spelen, anders had die demo-file waarschijnlijk wel 25fps gehad. Blijkbaar moet het 22fps zijn. Wat is het probleem om dat even in SUPER of VirtualDub in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:35:
Blijkbaar kan dat ding niet op 25fps spelen, anders had die demo-file waarschijnlijk wel 25fps gehad. Blijkbaar moet het 22fps zijn. Wat is het probleem om dat even in SUPER of VirtualDub in te stellen?
Ik voer snel paar test uit. Al snel kom ik achter dat ding wel goed loopt op xvid.
Maar geluid moet per se mp2 zijn. Op mp3 weigert ie dienst.

Dan de fps test.
20 fps -> ok
23,976 fps -> ok
25 fps -> ok
29,97 fps -> weigert
30 fps -> ok
60 fps -> weigert

Dus fps invloed valt nog wel mee. Het gaat vooral dat het op xvid moet staan, en mp2 als audio.
divx en divx50 doet ie niet. Vreemd dat alleen 29,95 fps niet doet en 30 fps juist wel. De afwijkende maar veelvoorkomende 23,976 bij ntsc encoded media doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ok. Maar heb je nu ook ergens een vraag over? :P

Vreemd is het inderdaad wel. Zeker dat ie niet gewoon mp3 accepteert. Maargoed... het ding kwam van de Bart Smit, dus dan moet je nergens vreemd van opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Nee nu niet meer. Ik kon eerst niet aan praat krijgen, en zag toevallig deze speciale encoding voor PMD topic staan. Dus vraag ik het maar even.

Ik heb ook nog meer ontdekt over video encoden voor deze speler.
De media moet per se op 320x240 staan. Andere (widescreen) formaat zoals 320x176 weigert ie.
Om widescreen toch niet te laten rekken tot 4:3 kies ik eerst 320x240 en daarna op 16:9 aspect. De resolutie blijft dan gelijk en dat heeft succes. De media is afspeelbaar op widescreen met balken onder en boven.
Op 23 en 30 fps speelt alles smooth zonder schokken.

Echt flauw dat meegeleverde converter crap job doet en niet eens 25 of 30 fps laat kiezen.
Super converter doet de convert job goed.
Of toch.... ik merk dat 30fps aardig op de limiet van player hit, waardoor geluid out of sync loopt, ook ondanks andere videocompressie. 23,976 en 25 fps is nog goed in sync.
Maar de media lengte is verkeerd ingelezen op het apparaat, terwijl op pc goed is.

Ik heb wel andere encoding vraag: de Samsung media formaat. De samsung converter is goed, maar verkeerde videogrootte. Het kan alleen 640x480 en 320x240. Tussenin kan niet. Dat is jammer, want ondanks 640x480 is door slechte scaling tijdens afspelen toch nog ruwe beelden op het scherm van de camera. Ik wil graag liever exact aantal pixels doen zodat het niet hoeft scalen, en kwaliteit is dan hoog. Ondertitels zijn dan weer strak. Bovendien is het one-side encoding, want het is alleen afspeelbaar op Samsung toestellen. Op normale pc leest MPC het (nog) niet.
Ik ben benieuwd welke container er precies gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MrDummy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:43:
Nee nu niet meer. Ik kon eerst niet aan praat krijgen, en zag toevallig deze speciale encoding voor PMD topic staan. Dus vraag ik het maar even.

Ik heb ook nog meer ontdekt over video encoden voor deze speler.
De media moet per se op 320x240 staan. Andere (widescreen) formaat zoals 320x176 weigert ie.
Om widescreen toch niet te laten rekken tot 4:3 kies ik eerst 320x240 en daarna op 16:9 aspect. De resolutie blijft dan gelijk en dat heeft succes. De media is afspeelbaar op widescreen met balken onder en boven.
Op 23 en 30 fps speelt alles smooth zonder schokken.

Echt flauw dat meegeleverde converter crap job doet en niet eens 25 of 30 fps laat kiezen.
Super converter doet de convert job goed.
Of toch.... ik merk dat 30fps aardig op de limiet van player hit, waardoor geluid out of sync loopt, ook ondanks andere videocompressie. 23,976 en 25 fps is nog goed in sync.
Maar de media lengte is verkeerd ingelezen op het apparaat, terwijl op pc goed is.
Als je naar 30fps codeert zul je wel een hoop fps van het bronbestand afzitten, wat waarschijnlijk rond de 25 zal zitten. Daardoor zul je bij 30fps meer out-of-sync issues zien dan bij een lagere fps. Weet ik overigens niet zeker, gokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Nee, je hebt 2 videosystem: PAL en NTSC

Bij NTSC is 30 fps vrij normaal, en als pull-down is 23,976 fps ook aanwezig. Eigenlijk 29,97 maar player kent dat niet.
PAL doet vooral 25 fps en bij filmformaat soms 24 fps.

Ik was NTSC media aan het omzetten, vandaar 30 fps poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Toen ik kijkje ging nemen bij ONDA mp4 spelers, ontdek ik dat ze tot 24 fps afspelen in de specs lijst. Dus ik moet mijn media op 24/25 fps instellen zodat kans op geluidsproblemen klein blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet per se. Of je syncproblemen krijgt hangt afaik af van het verschil tussen bron en gecodeerde bestand. Als jij een 15fps bestand omzet naar 25fps ga je meer problemen krijgen dan dat je een 20fps bestand omzet naar 25fps. Als het kan zou ik zoveel mogelijk de framerate intact laten, maar experimenteer er vooral wat mee en post je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik probeer zeker fps intact te houden. Dus ik gebruik fps van de media bestand wanneer mogelijk is. Maar toevallig is 29,97 fps ook regelmatig gebruikt bij ntsc encodes en dat wil de speler niet afspelen. (dat moet ik paar keer verifieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Wel raar dat in dit hele topic MediaCoder niet is genoemd.
Open-source, en het programma wordt steeds beter :)
MediaCoder is a free universal batch media transcoder, which nicely integrates most popular audio/video codecs and tools into an all-in-one solution. With a flexible and extendable architecture, new codecs and tools are added in constantly as well as supports for new devices. MediaCoder intends to be the swiss army knife for media transcoding in all time and at this moment, it already has millions of users from 170+ countries all over the planet.

Features In Brief

* Convert to and from many audio and video compression formats and re-multiplex into various container formats in batches
* Full control over transcoding parameters, you can learn about audio/video encoding and play with various codecs
* Strong decoding capability for partial or corrupted contents
* Simplified UI for popular mobile devices (e.g. PSP, iPhone/iPod)
* Fully standalone, no dependance on system codecs/splitters
* Extension (scripting language) infrastructure to expand user interfaces and improve user experience

Typical Applications

* Improving compression / reducing size for audio/video files
* Converting for audio/video playback devices (digital audio player, MP4 player, mobile phone, PDA, PSP, VCD/DVD player etc.)
* Extracting audio tracks from video files
* Ripping audio/video discs
* Reparing corrupted or partial downloaded video files

Supported Fomats

* MP3, Vorbis, AAC, AAC+, AAC+v2, MusePack, Speex, AMR, WMA, RealAudio, mp3PRO*
* FLAC, WavPack, Monkey's Audio, OptimFrog, AAC Lossless, TTA, WAV/PCM, Waveform
* H.264, XviD, DivX, MPEG 1/2/4, Theora, Flash Video, Dirac, 3ivx*, RealVideo*, Windows Media Video
* AVI, MPEG/VOB, Matroska, MP4, PMP, RealMedia*, ASF, Quicktime*, OGM*
* CD, DVD, VCD, SVCD, CUESheet*, HTTP*, FTP*, RTSP*, UDP*

* supported as input only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ziet er goed uit. Het klinkt een beetje als SUPER. Ik vraag me af, heeft het ook daadwerkelijk meerwaarde ten opzichte van SUPER of is het slechts een alternatief? In ieder geval zet ik em er even bij in de startpost als ik er wat bekender mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beste kick maarja het is niet anders.

Ik heb dus nu een probleempje... ik heb wat dvd's met iLove geconverteerd naar de "Iphone, Ipod Touch" setting. Geen probleem verder gehad, de bestanden zijn maar rond de 270 a 370Mb groot. Zit alleen wel een wittige waas over de film heen. Mijn vraag is ook welke instellingen gebruiken jullie hiervoor of laten jullie dat allemaal zo staan zoals het is?

Volgende probleem... Sommige dvd's van mij zijn ook beveiligd onder andere "Die Hard 4.0". Ik had dus gelezen dat je die eerst moest rippen met Anydvd.. zo gelezen zo gedaan. Daarna met CloneDVDmobile "Ipod Touch" settings gebruikt etc etc filmpie gebakken in mp4 formaat, klaar.

Nu wil ik 'm dus testen en ff afspelen op de pc... wat blijkt... het geluid gaat net een tikkeltje eerder dan het beeld. Wat is daar de oplossing voor? heb ik weer een setting verkeerd of moet ik WEER een ander programmatje op de pc zetten?

Heb Die Hard nu 2x geprobeerd met CloneDVDmobile en 2x hetzelfde probleem. Bestanden zijn trouwend ook 659MB en 759MB, zo heb ik de touch wel gauw vol. Maar nu is de kwaliteit weer beter dan met iLove zonder zo'n witte waas.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CraftDemon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Onlangs een Creative ZEN 32 GB aangeshaft. (Prachtig apparaat). Echter problemen met videofiles er op te krijgen zonder dat de speler/software deze alsnog zelf een keer wil converteren.

Mijn bedoeling was om een DVD te converteren naar Xvid.
Dit heb ik geprobeerd met o.a. FlaskMPEG en nog ca 5 andere programmas en een keur aan instellingen. Gaat op zich allemaal prima.
Vervolgens wil ik het filmpje naar mijn ZEN slepen, vraagt deze mij of het geconverteerd moet worden of niet op de speler wil plaatsen. converteren dan maar! werkt oke, maar waneer ik het filmpje terug naar de pc sleep en met Gspot de eigenschappen bekijk is deze omgezet naar WMV9.2 met WMA9. Dus ik denk prima als jij het zo wil hebben krijg je het zo. Sleep vervolgens een zelf geconverteerd bestand naar de speler, wil de het bestand alsnog converteren. Ik slim denk ik.... sleep een bestaand demofilmpje wat al op de speler stond bij aanschaf naar de pc. Geef dit een andere naam en sleep het terug naar de speler. Wat denk je.. precies hij wil het weer converteren. Ik word GEK!! Wie kan mij helpen.

P.S. files netjes gecreerd in de 320x240 resolutie en zowel via de software als rechtstreeks slepen in de verkenner geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:16:
Een beste kick maarja het is niet anders.

Ik heb dus nu een probleempje... ik heb wat dvd's met iLove geconverteerd naar de "Iphone, Ipod Touch" setting. Geen probleem verder gehad, de bestanden zijn maar rond de 270 a 370Mb groot. Zit alleen wel een wittige waas over de film heen. Mijn vraag is ook welke instellingen gebruiken jullie hiervoor of laten jullie dat allemaal zo staan zoals het is?
Ik zou zeggen, probeer eens wat verschillende instellingen en check met Gspot wat de specs zijn van de videobestanden per setting.
Volgende probleem... Sommige dvd's van mij zijn ook beveiligd onder andere "Die Hard 4.0". Ik had dus gelezen dat je die eerst moest rippen met Anydvd.. zo gelezen zo gedaan. Daarna met CloneDVDmobile "Ipod Touch" settings gebruikt etc etc filmpie gebakken in mp4 formaat, klaar.

Nu wil ik 'm dus testen en ff afspelen op de pc... wat blijkt... het geluid gaat net een tikkeltje eerder dan het beeld. Wat is daar de oplossing voor? heb ik weer een setting verkeerd of moet ik WEER een ander programmatje op de pc zetten?

Heb Die Hard nu 2x geprobeerd met CloneDVDmobile en 2x hetzelfde probleem. Bestanden zijn trouwend ook 659MB en 759MB, zo heb ik de touch wel gauw vol. Maar nu is de kwaliteit weer beter dan met iLove zonder zo'n witte waas.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)
Syncproblemen kunnen veroorzaakt worden door een verschil in fps tussen bronbestand en eindbestand. Wat je zou kunnen proberen is direct rippen naar de goede settings.
CraftDemon schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:39:
Onlangs een Creative ZEN 32 GB aangeshaft. (Prachtig apparaat). Echter problemen met videofiles er op te krijgen zonder dat de speler/software deze alsnog zelf een keer wil converteren.

Mijn bedoeling was om een DVD te converteren naar Xvid.
Dit heb ik geprobeerd met o.a. FlaskMPEG en nog ca 5 andere programmas en een keur aan instellingen. Gaat op zich allemaal prima.
Vervolgens wil ik het filmpje naar mijn ZEN slepen, vraagt deze mij of het geconverteerd moet worden of niet op de speler wil plaatsen. converteren dan maar! werkt oke, maar waneer ik het filmpje terug naar de pc sleep en met Gspot de eigenschappen bekijk is deze omgezet naar WMV9.2 met WMA9. Dus ik denk prima als jij het zo wil hebben krijg je het zo. Sleep vervolgens een zelf geconverteerd bestand naar de speler, wil de het bestand alsnog converteren. Ik slim denk ik.... sleep een bestaand demofilmpje wat al op de speler stond bij aanschaf naar de pc. Geef dit een andere naam en sleep het terug naar de speler. Wat denk je.. precies hij wil het weer converteren. Ik word GEK!! Wie kan mij helpen.

P.S. files netjes gecreerd in de 320x240 resolutie en zowel via de software als rechtstreeks slepen in de verkenner geprobeerd.
Ik kan zo niet zien wat precies de specs van de bestanden zijn, maar je zou eens een andere converter kunnen proberen en dan daar een profiel pakken wat toegespitst is op een PMD, bijvoorbeeld het Zune-profiel in SUPER.

Verwijderd

Bhai schreef op zondag 27 april 2008 @ 01:18:
Wel raar dat in dit hele topic MediaCoder niet is genoemd.
Open-source, en het programma wordt steeds beter :)

[...]
In navolging van Bhai zou ik ook mediacoder warm willen aanbevelen. (thx btw!)

Wellicht niet erg bekend, of onderschat, maar ik vind het beter werken dan SUPER.

SUPER is ook erg goed, maar zover ik in een eerste kennismaking kon zien redelijk beperkt qua interface? In elk geval ken ik erg weinig van codecs en video en containers en what-not. Gisterennacht een grote zoektocht gedaan naar software om video op m'n iPod nano te zetten. (en zoals je weet moet dat mp4 zijn met H264) In elk geval kreeg ik met SUPER moeiteloos een werkend resultaat. Voor iedereen geschikt dus, "it gets the job done". Ook de pregedefinieerde profielen voor oa iPod (en PSP ea) zijn handig. Zo kan je ook zonder veel verstand van die dingen (en gepruts met settings en parameters die je toch niet begrijpt) snel tot een goed resultaat komen.

Echter, zelfs als beginner verkies ik eerder MediaCoder. Gratis en opensource, met veel mogelijkheden, zonder daarom onoverzichtelijk en moeilijk te zijn ingedeeld voor de leek.

Ik weet niet of de mogelijke encoding opties (coderen naar een bepaalde codec) ingebakken zitten in het programma of het resultaat zijn van codecs die ik al heb geïnstalleerd (heb nooit gesnapt hoe windows daar mee omgaat en of die dingen door meerdere programma's kunnen gebruikt worden, of elk programma z'n eigen setje codecs meebrengt).

Enkele voordelen: ik heb meteen zonder al te veel moeten zoeken een .mkv met verschillende audiotracks en tientallen ondertitelingen kunnen hercoderen, waarbij de subtitles er meteen bijgeplakt worden. (anime reeks) (engels kiezen, lettertype, grootte, enz... vrij gemakkelijk) Die subtitles opties zie ik niet in SUPER?

Ook kan er in 'batch' gewerkt worden. Ik voeg gewoon een volledige selectie files toe (drag and drop), klik op start en klaar. In SUPER kon ik op het eerste zicht niet meerdere files ineens laten doen (om niet telkens terug het programma te moeten bedienen)? Kan het gemist hebben...

Ook doet SUPER iets raar met beeldverhouding en resolutie. Je kan de resolutie wel aanvinken, maar als je niet oplet behoudt hij de aspect ratio niet (door desnoods een stukje van de video weg te doen). Dus je moet telkens zelf de aspect ratio van het origineel ingeven (dus 16:9 in een 320*240 encoding bvb) MediaCoder lijkt vanzelf die settings correct toe te passen.

Verder vind ik MediaCoder vrij snel. Het betreft dan wel korte tekenfilms, maar ik haal toch 100-150 fps (weet niet of het veel of weinig is, C2D 1.8 Ghz met 2 GB ram) maar het voelt sneller dan SUPER?

Sidenote: Het heeft me wel even geduurd om te beseffen dat VirtualDub geen mp4 kan uitvoeren! :( Misschien iets voor in de startpost? ;) Voor mijn toepassing dus een waardeloos programma. Ik ga niet eerst naar H264 in avi coderen, om daarna nog eens de container te moeten aanpassen. (en verder vind ik het instellen in VD erg verwarrend)

edit: typisch, dat heb ik dan weer niet gelezen :p Ach ja...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ga eens naar MediaCoder kijken dan. Hetgeen je hier beschrijft klinkt wel goed. Zal er binnenkort wel even een stukje over in de TS zetten.

Verder staat er al in de topicstart dat VD bedoeld is voor het maken van .avi's :)

Verwijderd

Kijk, dit bedoel ik:

Bij mediacoder stond dus als (logische) default optie: crop to fit. Wat dus betekent dat bij een 16:9 bestand de randjes eraf gecropt worden om tot een 4:3 te komen.
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0950/ScreenShot317.png

Bij Super daarentegen heb je dit:
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0679/ScreenShot318.png

Hoe moet ik dit interpreteren? Zegt vrij weinig zo. Je kan als doelresolutie 320:240 opgeven, maar 'aspect' slaat dus op de aspect ratio van het origineel. Mijn eerste conversie met SUPER resulteerde dus in een opgerekt beeld (had 4:3 ingegeven omdat ik dacht dat het betrekking had op het formaat van de output video). Bij 16:9 wordt er dus gecropped. (wat ik ook maar moet gissen of zo?)

En dan nog is het niet handig omdat ik steeds moet controleren wat de oorspronkelijke aspect ratio was. (cartoons zijn vaak 4:3, series 16:9, videoclipjes ook...) Niet handig voor batch convert, denk ik dan?

Daarbij komt nog het gebrek aan subtitles support (op een gemakkelijke manier). Ik als n00b heb zoals gezegd eenvoudig goede conversies gemaakt met mediacoder. Ik blijf dan ook bij dit programma. Een aanrader dus :)

Dank aan dit topic, want zonder de tip hier was ik nooit terecht gekomen bij mediacoder! :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
* RoD snapt het.

Ik zal eens kijken of ik dit tot een verhaal kan verwerken in de topicstart. Ik zit alleen een beetje krap qua tijd, dus ik beloof niets. Maar het staat op de ToDo. Thanks voor de tips :)

Verwijderd

Even een vraagje. Heb hier een DivX (.avi) bestand en een MPEG (.wmv) bestand. Deze wil ik graag op mijn Zen zetten. Heb het geprobeerd via het programma SUPER. Hierbij wordt het bestand zo'n 200 mb groter dan het originele bestand, terwijl de resolutie omlaag gaat! Ook heb ik 'Creative Videoconversie' gebruikt. Hierbij wordt een bestand wel een stuk kleiner en kan je de zijkanten eraf snijden. Het feit is echter dat ik behoorlijk twijfel over wat er nu beter uitziet. Wat kan ik nu het beste gebruiken volgens jullie? Moet wel zeggen dat ik op de Zen (voornamelijk bij zwarte stukken) behoorlijk wat blokken zie.. Denk niet dat ik te zeikerig moet zijn op dat gebied, maar het viel me wel op... Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17

jmk

Trouwens nog een aantal voordelen van MediaCoder:
-Ondertitleling met SRT support(wordt ingebakken)
-Presets van alle populaire mediaplayers, natuurlijk ook die van Apple
-Presets kan je aanpassen naar wens, en opslaan/delen (.XML file)
-Custom preset aanmaken gaat via browsergestuurde Wizard.. Zeer duidelijke uitleg en tips.
-100% aspact ratio, crop to fit
-preview mogelijkheden
-Volop in ontwikkeling, multi CPU support
-Kan uitgebreid, kan simpel worden weergegeven.
-Gratis(open source)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mooi :)

Mediacoder staat nu ook in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Voor mensen die reeds 720x400 of 640x480 pixels avi's hebben maar niet goed draaien omdat chipset niet goed aankan: je kan tool AVI Recomp gebruiken. Het is makkelijke tool dat AVI's opnieuw re-encodet, maar kan verschillende optimalisaties weghalen zoals GMC en Qpal en packed bitsteam. Zo wordt je avi al universeler en is het ook speelbaar op goedkope mpeg4 spelers/ mpeg4 dvd spelers / mobiele mpeg4 dvd spelers...
AVI Recomp kan ook AVI kleiner maken, bijsnijden, etc. Het maakt gebruik van bestaande virtualdub en avisynth en paar codecs. Het is gratis en je kan ondertiteling ook erin hardcoden. En geluid kan bijgesteld worden.
Het wordt nog steeds continu bijgewerkt. Het is makkelijker dan MediaCoder of SUPER, maar je moet wel AVI bestand hebben. De kwaliteit zal goed zijn door 2-pass encoding.

En andere tool MPEG4Modifier kun je instellingen van AVI aanpassen zonder alles opnieuw te encoden. Hieronder valt o.a. aspect ratio en andere instellingen die je player moet vertellen wat ie ermee moet doen.
MPEG4Modifier wordt al tijdje niet meer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Om het topic wat leven in te blazen, mijn ervaringen met Mp4ForHD zijn erg goed. Het gaat om versie 2.9c en het is gratis.

Voor versie 2.9 kan je de .exe installer gebruiken. Om naar versie 2.9c te gaan, moet je de bijbehorende zip uitpakken in de installatiefolder. Je krijgt dan o.a. het profiel voor de HD2 erbij.

Omdat plaatjes altijd veel meer vertellen dan woorden, heb ik een Youtube filmpje ge-upped. Het eindresultaat in VLC player ziet er vreemd uit, maar dat komt door Hypercam3 in Windows XP onder VMWare. In het echt werkt het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Wekkel op 05-04-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik heb laatst een hele serie van Dexter omgezet naar MP4 voor mijn HTC desire met Super het werkte allemaal super :P alleen het geluid is veel zachter dan mijn muziekplayer, dus als ik van film naar muziek gaan moet ik eerst mijn geluid een stuk zachter zetten anders staat de muziek veel te hard. Hoe kan ik er voor zorgen dan mijn volume in de filmpjes hoger is?
Pagina: 1 2 Laatste