Toon posts:

Geluid op website, zonder Quicktime (Embed tag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als je naar mijn website www.billy-joel.nl gaat, hoor je in het begin een stukje van "Piano Man" (klein wave-bestandje).
Allereerst: duurt het te lang voordat je geluid krijgt?

Dan mijn tweede vraag:
Ik gebruik de embed tag en die gebruikt automatisch de Quicktime player. Deze is dus vereist, wil je het muziekje horen. Nu heb ik gelezen dat de beste andere mogelijkheid het gebruik van Flash is. Klopt het dat niemand dan meer een plugin nodig heeft?
En ik maak mijn site met Frontpage, kan ik zo'n Flash geluid gewoon in de HTML code plakken?

Ik heb al hier gekeken, maar de link die gegeven wordt, doet het niet meer.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik weet niet of het te lang duurt, maar kan wel zeggen dat veel mensen niet gediend zijn van het automatisch laden van muziek. Ten eerste moet men langer wachten (langere laadtijd), ten tweede heeft men er niet om gevraagd. Sommigen zitten internetradio te luisteren en krijgen plots jouw muziek er doorheen. Anderen houden simpelweg van rust. Is dus af te raden.

Verder heeft men voor Flash ook een plugin nodig. Wel schijnt het zo te zijn, dat veruit de meesten de Flashplugin hebben (zeker meer dan Quicktime).

Het embedden van Flash gaat ongeveer zoals je Quicktime embed, maar dat kun je tegenwoordig beter met een snufje javascript doen vanwege IE. Hoe je ervoor zorgt dat je met Flash je muziek aan de praat krijgt, is bijv. te vinden via google oid... Je hebt Flash nodig (niet de player), of vergelijkbare software, om swf'jes te maken (het principe: importeren van de muziek in het programma, liefst nog voorzien van knoppen om de muziek te starten en stoppen en vervolgens de movie exporteren naar swf).

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel Flash, maar doe alles met Frontpage (gewoon makkelijker voor mij). Maar kan ik zo'n ding ook met Flash maken en gewoon in de HTML code in Frontpage plakken?