Muziekje in HTML

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:36
Matched: quicktime, embed
Ik ben voor school een soort van digitaal lespakket aan het maken in HTML. Dit alles wordt dan uiteindelijk op een CDtje geplet zodat leerlingen hier gebruik van kunnen maken.

Nu is een onderdeel van dit pakket een aantal muziekfragmenten, ik wil dus dat er van die leuke "stereo-frontjes" (play, pauze, stop knop e.d.) komen te staan. Nu gebruik ik daarvoor de embed tag, maar ik heb begrepen dat dit niet werkt onder Internet Explorer. Bij mij werkt het nu wel omdat ik Quicktime heb geinstalleerd, maar het moet straks werken met minimaal Internet Explorer 4!

Wie Weet Wat te Doen?

omniscale.nl

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 29-10 17:16
Geen matches
Je zou het ook in flash kunnen doen maar ik weet nie of je dat kan gebruiken

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Verwijderd

Matched: website, geluid
Flash is inderdaad een uitstekende oplossing voor muziek en geluid in je website of dergelijke.

De MP3 compressie in Flash zorgt voor goede kwaliteit en omvang. Bovendien is Flash bij uitstek geschikt om een menu te maken die gekoppeld is aan je muziek.

Net als een cd-speler-front kun je in Flash een dergelijke interface maken. Play, Stop, Fwd, Shuffle, verzin het maar.
Het mooie ervan is dat je geen rekening meer hoeft te houden met NS of IE compatibiliteit.

:7

• posttoast
Geen matches
Flash is op zich wel prima, alleen is het de bedoeling dat ik dit helemaal in HTML doe. Voor Flash is toch weer een apparte plug-in nodig.

Is dit niet mogelijk in HTML of met iets dat al in Internet Explorer zit?

Eventueel zou het uiteindelijk wel in Flash kunnen, maar dat zou betekenen dat ik alles wat ik tot nu in HTML gemaakt heb om moet gaan zetten. En daar heb ik niet zoveel zin in...

omniscale.nl

Verwijderd

Geen matches
Op deze site staat het wel.

http://www.infolder.com/html/index.php3?site=html/voorbeelden/muziek%20op%20de%20achtergrond/index.up

De site is nog beta maar dit voorbeeld hebben we al uitgewerkt.

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 17:01
Matched: website
Waarom denken mensen bij flash toch altijd gelijk aan hele websites... die mp3 kun je ook zetten in een heel klein flashfilmpje of zelfs verbergen in een hiddenlayer. Hebben de mensen de plugin niet (ongeveer 10%) dan horen ze ook niets, lekker makkelijk..

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• posttoast
Geen matches
Ja, maar die plugin MOETEN ze dan wel hebben omdat het hier niet een leuk achtergrond deuntje betreft maar een stuk muziek dat belangrijk is voor het lespakket.

Webscripts: bedankt voor de link, ik ga straks even kijken!

omniscale.nl

Pagina: 1