[Internet Explorer 7] Wat is jullie ervaring? *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu ik al een tijdje internet explorer 7 gebruik wou ik wel eens weten wat andere mensen ervan vinden, zelf vind ik er een hoop pluspunten maar ook een hoop minpunten aan zitten

pluspunten:
> makkelijk van pagina naar pagina gaan met de tabbladen
>meerdere startpagina's tegelijk instellen
>vergrootglas is soms handig
>meer functies

minpunten:
>loopt (bij mij dan) veel sneller vast dan internet explorer 6
>internet explorer 7 sluit af en toe traag af
>duurt lang voordat het opgestart is (ook al heb je weinig startpagina's)
>dan zit je lekker te internetten komt er 'er is een fout opgetreden dit programma moet worden afgesloten blablabla' nou dat laatste is soms wel een beetje klote vooral als je net op een leuke site zit :( .

nu wou ik graag eens weten wat andere mensen van internet explorer 7 vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 6 :+

Modbreak:reageer dan niet

[ Voor 50% gewijzigd door Spider.007 op 13-01-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind IE7 veel te traag en hij is redelijk crashhappy. Nu draai ik dit op de pc @ stage die sowieso al niet zo heel super loopt, dus is het al snel traag, maar IE7 is toch een heel pak trager dan IE6 of FF2.0.

Tabbladen zijn idd wel handig, maar heeft FF ook al een tijdje, Opera ook en vind de tabs in IE7 net wat minder werken.
Meer functies doet mij niets, ik gebruik ze toch niet, net als meerdere startpagina's.

Al met al blijf ik gezellig bij IE5.5 op mijn bak (zit standaard in win2k en ben te lui om te updaten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ontwikkel websites, dat zegt al genoeg. :X

En uit CSA oogpunt bekeken: Het tabsysteem vind ik niet prettig, ik prefereer dat van Firefox. Wat wel handig is is het overzicht van openstaande tabs, dat mogen ze zo inbouwen bij FF. :) Ook vind ik het nogal instabiel, het crashed om de haverklap of vertraagt ineens ontzettend. Ook is dat phishing filter check ding nogal *ahum* traag.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Is het ook mogelijk om de layout te wijzigen? Zoals de "terug en verder"- knoppen ergens anders neer zetten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Ik vind het eigenlijk wel goed draaien. Bij mij crasht ie veeel minder dan IE6. Ben er wel tevreden mee. Heb het nu meer dan een maand draaien. Kan ondertussen mijn weg wel vinden met IE7. Die tabs hebben ze wel echt gepikt van firefox.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

R.E. schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:08:
Die tabs hebben ze wel echt gepikt van firefox.
Of van Opera of van Safari of van Camino ;)

IE was wat dat betreft echt een van de laatste browsers die tabs introduceerde, waarom weet ik niet, want het is ideaal als je meerdere sites tegelijk open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:07:
Ik ontwikkel websites, dat zegt al genoeg. :X

En uit CSA oogpunt bekeken: Het tabsysteem vind ik niet prettig, ik prefereer dat van Firefox. Wat wel handig is is het overzicht van openstaande tabs, dat mogen ze zo inbouwen bij FF. :) Ook vind ik het nogal instabiel, het crashed om de haverklap of vertraagt ineens ontzettend. Ook is dat phishing filter check ding nogal *ahum* traag.
Dat overzicht van tabs is er ook voor Firefox. Foxpose en Firefox Showcase doen hetzelfde truukje (zelfs voordat IE7 het had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook onbekend schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:07:
Is het ook mogelijk om de layout te wijzigen? Zoals de "terug en verder"- knoppen ergens anders neer zetten?
ik zou het niet weten :+ maar als andere mensen weten of dit kan zou ik het ook wel willen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Crasht nooit bij mij. Opstarten is in 1 klik gebeurd.
Sluiten kan wat langer duren, maar dan heb ik 10 tabs openstaan ofzo.

Heb iig nog nooit een hanger gehad met IE7.

AMD x2 4200, 2Gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Tabs zijn zo'n vooruitgang in opzichte van IE6. Jammergenoeg hebben ze het menu naar de knoppen geholpen. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben er erg tevreden over. Lekkere opgeruimde layout, zelfs de menu's zijn bij mij weg. Enige nadeel is dat als ik naar een andere applicatie Alt-tab IE vaak op de voorgrond blijft. En ook bij mij vertraagt ie wel eens, voornamelijk hier, maar dat kan te maken hebben met het formaat van de gebruikte afbeelding.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel ietwat aan :)

internet explorer 7 wat vinden jullie ervan?? > [Internet Explorer 7] Wat is jullie ervaring? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik werk nu ook al ongeveer een 1 maand continue met internet explorer 7.
Het is mijn ogen pakke beter als de 6 en ik vind het persoonlijk leuker gebruiken als firefox.
Af en toe durven websites wel eens traag laden/blokkeren voor enkele seconden maar ik denk dat het aan de phishing/site-check filter ligt. Die phishing filter is echter een nadeel aan internet explorer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig is het nog ellende, rabobank paginas die half in beeld komen (beurskoersen opvragen)

Bepaalde webapplicaties die niet werken.

Explorer die opstart en gelijk afsluit.

Voorlopig blijf ik bij 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Toevallig dat ik het woord Rabobank tegenkom.
Merkte als eerste bij de site van de Rabobank dat plaatjes dwars door tekst heen komen te staan en dat de koptekst door de gewonen tekst heen staat.
Merkte vervolgens dat het bij meer sites is.
Voorbeeld:
zoeken rechtsbovenin wordt dubbel weer gegeven?
tekst staat niet op de juiste plek
plaatje staat over tekst heen...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/rabo1.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Niek_ op 13-01-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:02:
nu ik al een tijdje internet explorer 7 gebruik wou ik wel eens weten wat andere mensen ervan vinden, zelf vind ik er een hoop pluspunten maar ook een hoop minpunten aan zitten

pluspunten:
> makkelijk van pagina naar pagina gaan met de tabbladen
>meerdere startpagina's tegelijk instellen
>vergrootglas is soms handig
>meer functies

minpunten:
>loopt (bij mij dan) veel sneller vast dan internet explorer 6
>internet explorer 7 sluit af en toe traag af
>duurt lang voordat het opgestart is (ook al heb je weinig startpagina's)
>dan zit je lekker te internetten komt er 'er is een fout opgetreden dit programma moet worden afgesloten blablabla' nou dat laatste is soms wel een beetje klote vooral als je net op een leuke site zit :( .

nu wou ik graag eens weten wat andere mensen van internet explorer 7 vinden :)
Ik gebruik Internet explorer 7 nu 2 dagen ziet er goed uit en ook de tab bladen zijn erg makkelijk.
Ik heb alleen een probleem met het beeld de tekst is niet meer scherp het is net of er aan een kant een schduw zit hebben meer mensen hier last van?. Ik denk er over om weer terug te gaan naar IE6 als dit teminste mogellijk is.
Wie weet hoe ik dit probleem kan op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:08:
Voorlopig is het nog ellende, rabobank paginas die half in beeld komen (beurskoersen opvragen)

Bepaalde webapplicaties die niet werken.

Explorer die opstart en gelijk afsluit.

Voorlopig blijf ik bij 6.
Dat ligt niet aan IE7, maar aan die genen die de websites gemaakt hebben.
Wel de juiste de schuld geven...

Trouwens is het iets dat je als Firefox gebruiker al gewend aan bent.
Ik sluit dat soort sites meestal af en kom (bij voorkeur) niet meer terug

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 17-01-2007 16:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:41:
[...]

Ik gebruik Internet explorer 7 nu 2 dagen ziet er goed uit en ook de tab bladen zijn erg makkelijk.
Ik heb alleen een probleem met het beeld de tekst is niet meer scherp het is net of er aan een kant een schduw zit hebben meer mensen hier last van?. Ik denk er over om weer terug te gaan naar IE6 als dit teminste mogellijk is.
Wie weet hoe ik dit probleem kan op lossen.
Volgens mij gebruik je het "ClearType for HTML" font. Dit is een optie dat je kan in/uit schakelen.

Tools > Internet Options > Tabblad Advanced > Daar kan je bij multimedia settings de ClearType functionaliteit aan of uitvinken. (Mogelijk herstarten van IE 7.)

Hopelijk is nu je probleem opgelost.

[ Voor 45% gewijzigd door hevling op 17-01-2007 16:51 . Reden: quote vergeten :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

ik heb nu ook 7 :) maar blijf toch nog steeds firefox gebruiken 8)7
Zelf vindt ik het een echte vooruitgang van microsoft..
heel erg gebruiksvriendelijk + de websites zijn nu overzichtelijker...
Behalve het is een hele grote wenning nu.. nudat IE7 ook met tabs werkt..
het uiterlijk is zo van ow schrik.. maar beter in gebruik dan IE6 :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE7 doet het wel prima MAAR ik vind het maar niks. Ik ben de luxe van Opera gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 15:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik draai IE7 nu een maandje.. en ik vind hem best lekker werken.
Het enige vervelende vind ik dat als ik een pagina laadt die best groot is, of waar veel plaatjes op staan (zoals een kwart van de topics hier op got, welke ik met 250 berichten per pagina naar kijk), dan vraagt IE7 100% CPU gebruik, tot alle tabbladen COMPLEET geladen zijn :/
Enige min puntje , verder allemaal prima :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shello schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Volgens mij gebruik je het "ClearType for HTML" font. Dit is een optie dat je kan in/uit schakelen.

Tools > Internet Options > Tabblad Advanced > Daar kan je bij multimedia settings de ClearType functionaliteit aan of uitvinken. (Mogelijk herstarten van IE 7.)

Hè bedankt dat was het probleem. Weer een te vrede gebruiker er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Ik had het probleem dat in Outlook 2003 (ergens anders is het me niet echt opgevallen) de letters onscherp werden. Ik wist dat ik cleartype niet had aanstaan, maar ik had er niet aan gedacht dat het probleem ontstond nadat ik IE 7 had geïnstalleerd. En inderdaad, cleartype stond bij de internet opties wél aan. Nadat ik het had uitgevinkt en Outlook opnieuw had gestart waren de letters weer normaal.

Deze instelling heeft dus onder andere ook invloed op Outlook 2003!

Terug ontopic naar IE7: Ik heb het geïnstalleerd, maar IE7 kan me nu eigenlijk niet meer overtuigen om weer terug te gaan naar IE. Ik ben van IE6 overgestapt naar Firefox, en dat blijf ik toch prettiger vinden, hoewel IE met versie 7 ook tabbed browsing ondersteund.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
Ben erg tevreden....alleen de geschiedenis knop mis ik......vond het altijd wel handig om van een paar dagen geleden nog terug te zoeken welke websites ik ben geweest en ik hem niet aan me favorieten had toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roynaldinho schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:48:
Ben erg tevreden....alleen de geschiedenis knop mis ik......vond het altijd wel handig om van een paar dagen geleden nog terug te zoeken welke websites ik ben geweest en ik hem niet aan me favorieten had toegevoegd
geschiedenis is te vinden in je map favorieten. Ff dat sterretje aanklikken linksboven en goed kijken bovenaan favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
of de snelste manier is ctrl+h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jammer genoeg wel vastlopers in IE7. Die heb ik in 6 nooit gehad. Ik had 7 weer verwijderd en ik had ook geen vastlopers meer. Ik heb hem toch weer opnieuw geinstalleerd omdat ik er al goed aan gewend was en de tab. bladen miste. En toch weer vastlopers. Vooral als ik zoek met google en naar de volgende pagina's wil!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk er nu ook al een tijdje mee, maar van crashen heb ik nog geen enkele last gehad.
Er zijn echter wel een aantal minpunten:
  • Het laadt pagina's een pak trager dan IE 6. Dit was echter wel toen ik de phishing-filter aan had staan. Toen ik deze filter uitgezet had, ging het al een pak sneller.
    Maar de snelheid kan toch echt niet tippen aan die van Opera of Firefox bv.
  • De tabbladen vind ik erg belangrijk, alleen vind ik het spijtig dat IE ook niet onthoudt welke tabbladen je het laatst had openstaan als je IE afsluit. Opera heeft dit namelijk wel en ik vind deze functie toch erg handig!
  • De interface is ( naar mijn mening ) een stuk onduidelijker geworden t.o.v. IE 6. maar dit is natuurlijk een persoonlijk mening.
Mijn conclusie is dan ook dat IE 7 een stuk beter is t.o.v. IE 6 als het op gebruiksgemak aankomt. Maar als we een vergelijking maken op snelheid, ben je toch beter af met de vorige versie van IE, of zelfs nog beter: met de concurrerende browsers van Mozilla of Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Ik ontwikkel websites, en ik kan dus niet zonder FF + webdev, maar uiteraard gebruikt ongeveer 80 tot 90% nog IE, dus ik heb IE ook. Sinds IE7 ben ik een stuk meer tevreden over IE. (is trouwens ook een webdev toolbar voor, maar die werkt niet zo fijn als die van FF. Hij verdwijnt ook steeds uit mijn menubalk.)

De crashes waar ik hierboven over lees, heb ik geen last van, en hij is ook even snel als IE6 voor mijn gevoel. Ik heb een Pentium D 3,00 met 2 Gb intern. (en een 20 Mbit lijn >:) )
Thuis heb ik ook IE7, en daar gebruik ik het nagenoeg niet, behalve als een site het niet doet in FF (zelfs als ie het niet doet in FF met IETab-addon)

Anyway, ontopic, ik ben tevreden met IE7, ze zijn nog niet op het FF 2.0 niveau imho, maar ze lopen nu ook niet meer hopeloos achter. (Nu nog maar gewoon achter, maar niet voor de standaard surfer)

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Rwin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:24:
Anyway, ontopic, ik ben tevreden met IE7, ze zijn nog niet op het FF 2.0 niveau imho, maar ze lopen nu ook niet meer hopeloos achter. (Nu nog maar gewoon achter, maar niet voor de standaard surfer)
Het loopt nog steeds hopeloos achter, zeker op webdesign gebied. Als je fatsoenlijke standards-based websites maakt is het zeker net zo'n grote hel als IE6, vooral ook omdat sommige bugs gefixed zijn, maar er ook weer een boel nieuwe zijn geïntroduceerd. Lees [IE7] Wat vinden we ervan? maar eens.

Voor de normale gebruiker wordt dit ook steeds meer een hindernis, want steeds meer webdevelopers (nog steeds veel te weinig helaas) worden zich bewust van de voordelen van standards-based websites ontwikkelen, en gebruikers zien dus ook steeds vaker kleine glitches die wel in IE voorkomen maar niet in andere browsers. Nu zullen veel mensen dat afdoen als een probleem in de alternatieve browsers, maar met de opmars van die laatste zal ook het bewustzijn bij de gewone gebruiker toenemen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
Ik vind IE 7 erg relax werken. In het begin wel even wennen maar nu wil ik niet anders. Groot nadeel wel vind ik als ik n topic open op GoT met veel plaatjes en dergelijk dat mn CPU use dan naar 50 % schiet (X2) en gewoon even moet wachten totdat hij klaar met laden is, in firefox kun je dan al gewoon scrollen maar hier niet. Dat moet echt gefixed worden.

Wat wel beter van IE 7 is n klein tabje naast je huidige tabblad om n nieuw tabblad aan te maken. Kan dat ook bij Firefox?

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 21-01-2007 23:08 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind Internet Explorer een ramp om de volgende:
- Vanuit Explorer naar Internet Explorer is niet meer mogelijk, alleen maar door een bestaand venster van IE te gebruiken of een nieuwe te openen (intergratie)
- De tabs vind ik een ramp om mee te werken (die staan al uit)
- Veel langzamer (ik ben al weer terug op zowel mijn laptop als mijn pc naar IE6)
- crasht veel sneller
- knoppen zijn irritant te bereiken (stop, vooruit, achteruit)
- geheugenvreter is het (vraagt vaak meer dan 3 mb geheugen per venster)
- Voordeel (niet te vinden)
- geschiedenis, favorieten en zo zijn allemaal qua knoppen weg. Ik weet waar ze zitten maar ik wil het zien!!!
- Phising filter haalt soms pagina eruit waarvan ik denk waar ben je mee bezig? Dus helemaal de verkeerde pagina's. Mijn Panda houdt genoeg tegen.
- Waarom geen Outlook Express 7????

Nee sorry maar ik vind het een totale afgang. Als die nou sneller en gebruiksvriendelijker was ok maar dit alles behalve prettig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
itsalex schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:15:
Ik vind Internet Explorer een ramp om de volgende:
- Vanuit Explorer naar Internet Explorer is niet meer mogelijk, alleen maar door een bestaand venster van IE te gebruiken of een nieuwe te openen (intergratie)
- De tabs vind ik een ramp om mee te werken (die staan al uit)
- Veel langzamer (ik ben al weer terug op zowel mijn laptop als mijn pc naar IE6)
- crasht veel sneller
- knoppen zijn irritant te bereiken (stop, vooruit, achteruit)
- geheugenvreter is het (vraagt vaak meer dan 3 mb geheugen per venster)
- Voordeel (niet te vinden)
- geschiedenis, favorieten en zo zijn allemaal qua knoppen weg. Ik weet waar ze zitten maar ik wil het zien!!!
- Phising filter haalt soms pagina eruit waarvan ik denk waar ben je mee bezig? Dus helemaal de verkeerde pagina's. Mijn Panda houdt genoeg tegen.
- Waarom geen Outlook Express 7????

Nee sorry maar ik vind het een totale afgang. Als die nou sneller en gebruiksvriendelijker was ok maar dit alles behalve prettig.
Integratie vanuit Windows Explorer is eruit om wille dat het uiterst onveilig was.
Tabs hebben gewenning nodig.
Geheugenvreter: FF vraagt bij mij ook 80 mb en wat is nu 3 mb met een standaard pc van 512 mb zelfs 1 gb ram.
Phishing filter mag idd nog serieus aan gewerkt worden.
Tip je kan de toolbar customize zoals elke windows toolbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok dat IE7 geen intergratie heeft met Explorer maar ga dan niet een bestaande pagina gewoon maar weghalen. Een nieuwe openen is veel makkelijker. Wat ik echt irritant vind is de AANDACHT van venster die zomaar naar voren komen omdat die aandacht moeten hebben. Ben je lekker in Word aan het tikken op 1 scherm is je hele tekst weg omdat IE7 even aandacht moet hebben. Dat gebeurd bij mij zoveel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roynaldinho schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:48:
Kijk eens links bovenin bij het sterretje van het favorieten centrum. Daar staat de geschiedenis ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk best een aardig gevoel bij IE7. Tabbed browsing (eindelijk), RSS integratie, meer ruimte voor de pagina's (als je het menu uitzet) en hij werkt redelijk snel.

Er is alleen een enorme bug waar ik me helemaal suf aan erger:

De dubbelclick functionaliteit van de selectboxen in de browser is niet correct. Door dit probleem is het mogelijk dat er 'visueel' een optie in een selectbox geselecteerd is, maar dat dit dus niet zo is :|
Hierdoor gebeurt het nog wel eens dat ik de verkeerde gegevens ergens invul.

het probleem staat ook hier beschreven:
http://seclists.org/vuln-dev/2006/Nov/0004.html

Het probleem doet zich alleen voor als je met muis en toetsenbord werkt en binnen een bepaalde tijd je handeling uitvoert (de tijd die een dubbelclick op jouw systeem duurt)

Overigens weet Microsoft van deze bug (zie: http://forums.microsoft.c...x?PostID=1016361&SiteID=1 ), maar ze willen het voorlopig niet patchen. Beetje jammer want je zal maar in je internet bankieren de verkeerde persoon selecteren uit een selectbox zonder dat je het door hebt...

Beetje jammer van Microsoft :)

Daarnaast vind ik dat IE7 wel wat stabieler mag, de ene dag draait alles als een zonnetje en de volgende dag crashed hij om de 5 minuten... Maar het is al een stuk beter dan IE6 (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het qua gebruik maar niets. De interface lijkt nergens op. De menubalk die pas tevoorschijn komt als je op ALT drukt is nog het ergst, wie verzint zoiets? De knoppen waar pulldownmenu's onder zitten zijn ook niet handig. Wel mooi gedaan is het overzicht van geopende websites. Ik gebruik het wel nooit maar ik vind het mooi gemaakt.

Wat mij betreft is IE7 een stap in de goede richting, hopelijk zetten ze door en zijn ze hard bezig met IE8... het zou toch geen utopie moeten zijn dat je een CSS/Javascript-intensieve site maakt waarbij je met 5 browsers rekening moet houden... er zijn mooie standaarden...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik vind IE7 qua werken maar niks, ben ook al paar jaar FF gewend, dat zou de reden kunnen zijn.

Tabs werken niet fijn, en op de standaard instellingen zitten de knoppen op de verkeerde plaats voor m'n gevoel.

Het ontwikkelen van sites die het in IE6 en IE7 goed doen (en natuurlijk ook in de andere browsers) levert nieuwe problemen op. Dingen waarvoor je in IE6 een hack moest toepassen doen het ineens in IE7 wel, waardoor je die hack er weer uit moet slopen, maar dan doet hij het in 6 niet meer. Qua CSS is IE7 wel een vooruitgang, maar nog zeker geen oplossing.

Samengevat ik vind het maar niks. En ik hoop dat er een boel mensen op FF,Opera of andere browser overstappen door de komst van IE7.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Bij het gebruik van IE7 enhet openen van een nieuwe tab dmv middelste muisknop schakelt de browser ook meteen over naar dat nieuw geopende venster. Heel vervelend, aangezien ik gewoon de site waar ik mee bezig ben wil zien de nieuw gemaakte tab op de achtergrond moet laden. Helaas kan ik de juiste instelling die ik moet wijzigen om dit voor elkaar te krijgen niet vinden. Wie kan me hierbij helpen?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee problemen met IE7 en wil graag weten of jullie hier een oplossing voor hebben.

Eerste is: ik wil niet dat als ik iets in de adresbalk intyp, hij die site in een nieuw venster laadt. Als ik bijvoorbeeld mijn mail heb gecheckt en daarna naar mijn andere e-mail wil en daarna naar Tweakers en daarna naar mijn weblog (ik zeg maar wat) dan heb ik dus zodra ik op mijn weblog zit al vier tabs open staan waarvan ik er maar een gebruik, tenzij ik de andere afsluit. Ik zou graag willen dat hij alleen een nieuwe tab opent als ik daar specifiek om vraag.

Tweede probleem: Als ik een spelletje open op bijvoorbeeld spelpunt.nl, doet hij dat in een nieuwe tab. Druk ik op 'open in nieuw venster', dan doet hij alsnog gewoon een tab. Bij spelpunt is dat niet zo erg, maar bij sommige andere spelletjes wordt de boel compleet uit z'n verband getrokken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

je Ctrl-knop zit vast :)

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Ik vind het heerlijk werken.
Firefox was lekker, maar opstarten duurde me te lang. Ik miste wel heel erg het gemak van de tabs en ben dus blij dat IE7 lekkere tabs heeft :)
Ik surf vrij veel(meestal eenvoudige sites/eigen site, dus geen zware webapplicaties of wat dan ook) en ga 3x zo snel dan in IE6.
Middelste muisknop werkt zó lekker! (tab openen en weer sluiten :) )
Heerlijk! ik ga niet meer terug naar IE6 of firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik zie nogal wat mensen positief reageren op die tab-jes ...
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van tabjes ipv nieuw venster?
Zelf klik ik nog steeds met rechts op een link en dan Open In New Window.
Verder bevalt IE7 me wel, alleen jammer dat ik voor het inloggen op mijn SpeedTouch-modem Firefox nodig heb.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 15:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Yanze schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:15:
Verder bevalt IE7 me wel, alleen jammer dat ik voor het inloggen op mijn SpeedTouch-modem Firefox nodig heb.
Dat dacht ik ook altijd. Alleen Shift Clickte ik altijd op links om ze te openen in een nieuw venster.
Maar nu CTRL Click ik op links voor een nieuw tab, ik vond het voor ik het gebruikte ook onzin, en de eerste twee dagen onhandig.
Maar nu zou ik niet meer anders willen. Heel vreemd, maar op de een of andere manier werkt het toch prettiger.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yanze schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:15:
die tabjes zijn echt heel handig als je een kijk-en-vergelijk aktie aan het doen bent van bijvoorbeeld: hoe duur is dit onderdeel op deze site enz... zodat je geen taakbalk vol hebt staan met internet explorer ok, dit kan met de pricewatch maar dan pluis je het meestal zelf wel verder uit op de sites. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Overigens kan Opera ook in SDI-mode werken, als je echt (om wat voor een rare reden dan ook ;)) een hekel hebt aan tabjes. Dan heb je een snelle, capabele en veilig browser met een fijnere GUI (mouse gestures heersen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

uhm toevallig heb ik hetzelfdeprobleem sinds 2 dagen maar als ik via Tools > Internet Options > Tabblad Advanced > multimedia settings.. ik zie echt geen multimedia settings of clearype instellingen of kijk ik er gewoon overheen? 8)7 (na 7 keer kijken :/ zal tog nie denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb eigenlijk geheel geen problemen met IE7. Gewoon goed snel. Handig dat je alle tabs kan bewaren als je IE afsluit. Tabbed browsing is erg handig. Ik krijg alleen de menubalk met Home niet verplaatst. Die staat nu helemaal rechts.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik vind IE7 trager dan IE6. Ik heb ook het vermoeden dat the phising filter daar de oorzaak van is. Heb helaas net als andere ook last van crashes. Gelukkig gebeurt het niet veel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik gebruik IE 7 al sinds de niet-publieke beta 1 (_o_ voor usenet) en ik heb geen moment teruggewild naar IE 6. Wat me wel is opgevallen is dat IE 7 soms wat trager reageert bij enorme pagina's (zie sommige artikelen op Wikipedia), maar verder draait het goed.

De interface is, ondanks de lage aanpasbaarheid, zeer consistent met de rest van Windows Vista en (vind ik dan) erg bruikbaar. De ruimte op het scherm is echt lekker veel, vanwege de verborgen menubalk (Alt indrukken en je krijgt hem weer).

Al met al ben ik erg tevreden over IE 7 en ik kan dus niet wachten op IE 8 :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:02:
krijg je de eerst volgende keer dan geen melding of je "de sessie wilt herstellen" of dat je "een nieuwe sessie wilt starten" net zoals dat is bij firefox?
dat is wel erg handig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ie7 werkt best fijn, zeker vanwege de tabs, maar ik mis een adblock...

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
IE7 werkt prima en ziet er zowaar mooi uit onder Vista! Geen onverwachte vastlopers die ik bij IE6 onder XP en Win98SE om de haverklap had. Wel mis ik de handige Firefox-extensions, zoals Adblock, Imagezoom etc. En omdat ik een nieuwe pijlsnelle pc heb, merk ik ook niets van traagheid. Adresbalk valt zo weinig op dat ik af en toe heb: "Verhip, waar is de adresbalk?" als ik een url handmatig in wil tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30
Blijf bij Firefox portable. Werkt lekker snel en het grote voordeel is dat ik zowel vanuit XP alsmede Vista dezelfde knoppen, instellingen en zo beschikbaar hebt. Geldt ook voor Thunderbird portable email client. Dit even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:37:
[...]

krijg je de eerst volgende keer dan geen melding of je "de sessie wilt herstellen" of dat je "een nieuwe sessie wilt starten" net zoals dat is bij firefox?
dat is wel erg handig namelijk
nee, het is gewoon >*vast* 30 seconden valt er dan niks te doen :( > dan klik op nu beeindigen of annuleren > en dan kan je het foutenrapport verzenden als je dat wilt.

btw, ik krijg dus geen herstel opties in internet explorer 7
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

ben weer terug naar ie6. IE7 was mij te traag, en sommige sites deed hij niet goed. o.a. mijn custom rss overzicht op www.start.com (ook van microsoft..) liet veel rss feeds ineens weg.
terwijl start.com me op zich wel bevalt, lekker clean, geen reclame enzo en minder smooth dan live.com dat eruit voortgekomen is.
Jammer van de transparant PNG ondersteuning in IE7 wel.
Toch nuttig om geprobeerd te hebben want zo kwam ik erachter dat mijn eigen site werkt met een menu script met browser herkenning die ie7 nog niet kende :+ .. even gefikst maar.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Ik gebruik IE 7 nou ongeveer 2 maand maar ben er nog niet zo te spreken over. Ik vind de tabs een gigantische vooruitgang, maar hij is ook enorm veel trager geworden en ook het nieuwe menu vind ik waardeloos. Toen ik nog FF 1.5 gebruikt beviel alles mij veel beter (FF 2.0 ook geprobeerd maar geeft irritante foutmeldingen als je hem neit goed afsluit).

Even op een rijtje

Pluspunten:
- Tabs (eindelijk!)

Minpunten:
- Traag
- Lay Out niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel raar probleem met IE 7, als ik Internet Explorer opstart sluit ie direct weer af. Dit probleem komt nu ook voor in Adobe Acrobat versie 8 die ik zojuist heb geïnstalleerd en ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door hetzelfde probleem in Internet Explorer.

Normaal gebruik ik FireFox, maar in voorkomende gevallen dus internet explorer.

Google en GoT geeft mij 1,2 3 geen oplossing, maar hopelijk weet iemand (die misschien hetzelfde heeft meegemaakt) de oplossing?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:04:
Ik heb een heel raar probleem met IE 7, als ik Internet Explorer opstart sluit ie direct weer af. Dit probleem komt nu ook voor in Adobe Acrobat versie 8 die ik zojuist heb geïnstalleerd en ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door hetzelfde probleem in Internet Explorer.

Google en GoT geeft mij 1,2 3 geen oplossing, maar hopelijk weet iemand (die misschien hetzelfde heeft meegemaakt) de oplossing?!
Probeer interner explorer eens op t starten in de modus zonder add-ons.. staat ergens wel een link.

Ligt het aan mij of hebben weinig mensen nog maar door dat je gewoon met je middelmuisknop op een link kan klikken om deze in een tab te openen.
Voor de rest vind ik IE7 wel lekker lopen. Sommige pagina's scrollen wel een stuk trager dan in IE6.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potatox schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:10:
[...]

Probeer interner explorer eens op t starten in de modus zonder add-ons.. staat ergens wel een link.

Ligt het aan mij of hebben weinig mensen nog maar door dat je gewoon met je middelmuisknop op een link kan klikken om deze in een tab te openen.
Voor de rest vind ik IE7 wel lekker lopen. Sommige pagina's scrollen wel een stuk trager dan in IE6.
Ook al start ik IE zonder invoegtoepassingen (add-ons) dan blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:19:
[...]

Ook al start ik IE zonder invoegtoepassingen (add-ons) dan blijft het probleem bestaan.
Heb dit probleem ook al op meerder computers gehad, jammer genoeg buiten terug naar ie 6 gaan nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Oplossing voor hier gevonden, gewoon verwijderen, handmatig ie7 downloaden, en dan zelf installeren, blijkbaar gaat er soms iets fout met het downloaden van de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

We hebben het hier een tijdje via TS draaien maar lopen nog wel tegen wat problemen aan:

- sommige sites zijn traaaaaaag (phishing filter lijkt een oorzaak van de traagheid te zijn maar uitschakelen had niet overal een snelheidsverbetering tot gevolg)

- sommige sites werken niet goed met IE (enkele sites waar we bij login gewoon weer terug springen naar een beginscherm, in IE6 en Firefox gaat het probleemloos)

- weergave van een menu op onze eigen website is helemaal blurry in IE7

- sommige sites zijn IE6 only 8)7 daar gebruiken we nu maar mozilla voor. Heeft dus niet rechtstreeks met IE7 te maken maar is wel lastig.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook hier is IE7 traag, vooral bij grote pagina's met tabellen heb ik het idee. Bijvoorbeeld topics met 100 reply's op 1 pagina. Phising filter staat reeds uit.

Ik heb ook vaak dat als ik IE7 een paar uur gebruik deze gewoon spontaan afsluit, zonder reden oid. Heel vaag.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind IE7 een stuk beter dan IE6, vooral qua mogelijkheden.Want zeg nou zelf, IE6 is zwaar inferieur aan de huidige versies van Firefox e.d. Al die mogelijkheden die IE6 mist heeft IE7 voor een deel wel, misschien werkt nog niet alles helemaal goed maar ik vind IE7 een stuk beter dan IE6. Toch blijf ik Firefox trouw omdat ik erachter kwam na een paar maanden zonder scan geen spyware op de PC te hebben gehad met gebruik van FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Jurgen: ligt dat aan IE of aan jezelf? Volgens mij ligt het aan jezelf: als je niet regelmatig update en geen goede antivirus hebt, ben je zowel met IE als met Fx vatbaar... dat hoeft niet alleen aan de browser te liggen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:30:
Jurgen: ligt dat aan IE of aan jezelf? Volgens mij ligt het aan jezelf: als je niet regelmatig update en geen goede antivirus hebt, ben je zowel met IE als met Fx vatbaar... dat hoeft niet alleen aan de browser te liggen...
Laat ik het anders stellen, FF bevalt zo goed dat ik geen behoefte heb om weer IE veel te gebruiken na een upgrade. Ik vind juist dat mijn PC wel adequaat beveiligd is aangezien ik geen last van spyware en virussen heb. Ik weet wel dat het niet alleen aan de browser ligt, maar toch, vind FF nu iets beter dan IE werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb IE7 een tijdje geleden geinstalleerd (Naast Firefox, ben in de tijd van IE5 overgestapt) en moet zeggen dat ik de tabbladen functie erg prettig vind (Hoewel wel een beetje laat maargoed) maar toch vooral zit met het probleem dat IE7 vaak erg traag is, zeker bij het openen van nieuwe tab bladen vind ik hem nogal eens tekort schieten. Ik houd het persoonlijk dan ook voorlopig bij FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet typen in IE 7. Hij slaat de helft van de getikte letters/cijfers etc. gewoon over! Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:02:
[...]

uhm toevallig heb ik hetzelfdeprobleem sinds 2 dagen maar als ik via Tools > Internet Options > Tabblad Advanced > multimedia settings.. ik zie echt geen multimedia settings of clearype instellingen of kijk ik er gewoon overheen? 8)7 (na 7 keer kijken :/ zal tog nie denk ik)
Dan moet je eerst even windows update uitvoeren, want dit is er later bij gekomen. Daarvoor kon je het alleen uitzetten via een registry hack. Ik gebruik 2 tft schermen in portrait stand en dan ziet cleartype er inderdaad niet uit. Bij msword reading layout heb je hetzelfde probleem (Word 11/office2003 tenminste). Ik los het op met de volgende nocleartype.reg file. Het versienr voor msword moet je eventueel aanpassen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"UseClearType"="no"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options]
"NoClearTypeNW"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:04:

Internet Explorer 7 exits immediately when you start it in Windows XP or in Windows Server 2003 :Y)
RESOLUTION
To resolve this issue, reregister the IEProxy.dll file. To do this, follow these steps:
  1. Exit Internet Explorer 7 if it is running.
  2. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
  3. At the command prompt, type the following commands. Press ENTER after you type each command.
    cd %programfiles%\Internet Explorer
    regsvr32 IEProxy.dll
    exit

4. Start Internet Explorer 7.
Zie ook RobIII in "Clean install XPsp2 IE7.0 start niet"

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 17-04-2007 02:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten opzichte van de vorige versie is het browsen met tabjes een verademing. Maar er zitten nog wel veel fouten/problemen in, althans ik ervaar ze zo:

- zeer regelmatig (meerdere keren per dag) spontaan afsluiten van IE7 na het openen van een nieuw tabje, een erg storend probleem

- regelmatig (dagelijks) foutmeldingen waarna IE7 zich afsluit

- regelmatig (wekelijks) complete crash van IE7 waarna alleen het afsluiten via het taakbeheer resteert

Ten opzichte van IE6 vind ik het dus een stuk instabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb echt nergens last van, al sinds dag 1 geinstalleerd en nooit problemen/crashen gehad. Ook het afsluit probleem herken ik niet. Misschien heb ik gewoon geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Toevallig dat ik dit draadje tegenkom....

Met IE6 had ik zelden tot nooit problemen en toen IE7 uit kwam ben ik na enkele maanden ook overgestapt. Ik als MS-pikkie heb echt zeer uitgebreid & lang getest met IE7 maar alle problemen die in dit topic genoemd zijn, komen mij zeer bekend voor. Ik wilde echt IE7 blijven gebruiken maar MS heeft er naar mijn idee echt een pruds product van gemaakt. Ik ben afgelopen week voor het eerst overgestapt naar FireFox en tot nu toe bevalt mij het zeer goed...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ie 7 perfect en snel als ik ie 7 open als administrator. Wanneer ik gewoon open onder mijn usernaam werkt het oertraag en loopt hij vast. Ligt dit ook aan Vista??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
NiTiN schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:08:
Bij het gebruik van IE7 enhet openen van een nieuwe tab dmv middelste muisknop schakelt de browser ook meteen over naar dat nieuw geopende venster. Heel vervelend, aangezien ik gewoon de site waar ik mee bezig ben wil zien de nieuw gemaakte tab op de achtergrond moet laden. Helaas kan ik de juiste instelling die ik moet wijzigen om dit voor elkaar te krijgen niet vinden. Wie kan me hierbij helpen?
Is hier intussen al een oplossing voor gevonden?

Gevoelsmatig lijkt het bij mij dat je t.o.v. IE6 meer te zien krijgt van een website vooral in verticale richting. Zo zie ik vaker dat de pull-down menu's volledig worden weergegeven ten opzichte van IE 6.

Verwijderd

internet options ->tabs ->settings ->always switch to new tabs when they are created

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:22:
internet options ->tabs ->settings ->always switch to new tabs when they are created
Dat werkt niet. Opent nog steeds een nieuwe window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IE7 op mijn nieuwe notebook staan - gebruik al enkele jaren Firefox.

Nu zegt Microsoft dat ze door de nieuwe layout MEER ruimte voor de website overhouden. Ik zit echter met VIJF balken in beeld - titelbalk, adresbalk, menu, tabbalk, statusbalk - waar ik bij IE6 en FF drie balken heb.

Bij IE6 en FF is de layout ook helemaal aan te passen: bij IE7 ligt alles vast.
Bij IE6 en FF heb ik alle knoppen, het menu en het adres in één balk zitten.

Ik snap dus niet waarom MS de gebruikers niet MEER vrijheid geven i.p.v. minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:55:
Ik heb IE7 op mijn nieuwe notebook staan - gebruik al enkele jaren Firefox.

Nu zegt Microsoft dat ze door de nieuwe layout MEER ruimte voor de website overhouden. Ik zit echter met VIJF balken in beeld - titelbalk, adresbalk, menu, tabbalk, statusbalk - waar ik bij IE6 en FF drie balken heb.

Bij IE6 en FF is de layout ook helemaal aan te passen: bij IE7 ligt alles vast.
Bij IE6 en FF heb ik alle knoppen, het menu en het adres in één balk zitten.

Ik snap dus niet waarom MS de gebruikers niet MEER vrijheid geven i.p.v. minder.
dan heb je er zelf zeker wat bars aan toegevoegd, normaal heb je er 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind IE7 niet echt een goeie browser . ik gebruik nu firefox 3 beta 2 veel beter moet eens proberen
Modbreakje: onderbouwde discussies zijn in een eigen topic altidjd leuk, maar dergelijke niet gefundeerde trolls zijn nergens voor nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:58:
[...]

dan heb je er zelf zeker wat bars aan toegevoegd, normaal heb je er 2
Ik heb alleen de menubalk extra aangezet.
Probleem is dat je de layout helemaal niet kunt beïnvloeden.

Ietwat offtopic: ik kwam met mijn nieuwe Windows-computer op www.kanalenkiezer.nl. Ik denk dat ik wel 100 keer moest klikken (plugins downloaden en installeren en bevestigen). En NOG kan ik bepaalde streams niet bekijken! De filmkanalen met Quicktime-plugin werken geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan er iemand iets zeggen over het slome gedrag van IE7 op GoT?

Bij iedere langere draad is de cpu (3GHz P4-HT) een volle 5 seconden voluit aan het rekenen voordat de pagina op het scherm komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vaag probleem, waarvan ik niet iets specifieks op internet over kan vinden. Ik ben al 12 uur(!!) bezig om IE7 te installeren en verbruikt tot nu toe al ruim 450 MB :S Ik heb al zo weinig schijfruimte over op C:\ en heb al meerdere keren data moeten verschuiven zodat ik IE7 verder kan laten installeren? Dit is toch niet normaal?
De installer schrijft overigens maar met zo'n 150kb per seconde naar een logfile IE7_main.log in C:\windows.(Die is dus nu ruim die 450MB)
M'n pc heeft een 64bit dualcore AMD 4400+ met winxp64bits versie, en redelijk wat updates voor windows. De schijven waar ik op installeer zijn maxtor 8 ofzoiets (even uit m'n hoofd) met raid5(3x die schijven) en een MSI Nvidia Nforce4 sli. Ik heb ook wel vaker problemen met trage installers, en zipprogjes, maar 12 uur?? Voor een install van geloof dat 80mb aangegeven werd voor IE7? Zou het soms aan de combi Raid en 64bit soft/hardware liggen?
Me processor is nauwelijks belast en het geheugen is nog lang niet vol...

Iemand een verklaring of tip hiervoor?

Edit:
Oh me proc gebruikt niet 'bijna niets', maar rond 45%, EN m'n schijven zijn continu bezig met installeren/schrijven/lezen(?), maar toch schrijft ie met maar 150kbps naar die file toe...

2:
Nu is me drive weer vol volgens de installatie (heb overigens nu rond de 90MB echt vrij :S ???). Maar de installatie blijft weer hangen met de vraag om 5Mb extra ruimte vrij te maken. Terwijl die de vorige keer om 25mb vroeg (en ik 120mb had vrijgemaakt). De gewraakte file is nu precies een uur later 535MB. De schrijfsnelheid is dus wel wat lager dan ik eerder zei. Meer rond de 24kbps.

OPGELOST!!
Ik kon lang blijven wachten wanneer ik met het installeren door zou gaan op deze manier. De logfile bevatte alleen maar het volgende: (Uit kunnen lezen in CMD met "type ie7_main.txt"... als ik notepad zou gebruiken dan zou notepad vastlopen om een bestand van zo'n grootte te lezen :o )
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Calculating bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> 95994448 bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Diskspace Required: 95994448,
Diskpace
Available 469737472

06:20.000: INFO: |Initialize >>> Calculating bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> 95994448 bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Diskspace Required: 95994448,
etc. etc. dit dus vele keren in die file van 535MB.
Je ziet al dat er bij het onderstreepte stukje iets heel vaags staat. Ongeveer 95MB benodigd, maar er is wel degelijk ruim 460MB beschikbaar :P Er zat gewoon een hele slecht geprogrammeerde loop in. Die loop is in werking getreden toen ik de eerste keer een melding kreeg dat mijn C:\ schijf vol zat
, en vervolgens zou die tot in het oneindige wel door willen loopen. Toen ik eindelijk bedacht had dat ik het logfile ook in een cmd venster met type ie7_main.log kon inzien, en erachter kwam dat dat mijn schijfruimte aan 't opeten was, heb ik gewoon maar de installatie gestopt. Daarna moest ik rebooten en kon ik het opnieuw proberen. Nu is het dus gelukt. Hoop dat iemand anders hier nog eens wat aan heeft B)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 16:19 . Reden: More info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met IE7 heb ik sinds ik een nieuwe pc heb die op Vista draait. Hierdoor is de vergelijking met IE6 dat ik op mijn vorige pc draaide misschien iets vertekend.

Pros
  • Het opstarten van de browser gaat vlot genoeg.
  • Tabjes werken handig. Hiervoor gebruik ik vaak de klikfunctie van het scrollwieltje om een nieuwe tab te openen uit een link. Ideaal wat mij betreft.
  • Ziet er overzichtelijk uit (zowel het hele venster als bijv. de mogelijkheid om visueel te maken welke tabs er open staan)
  • Minder crashes dan IE6, in tegenstelling tot veel anderen zo te horen. Met name bij het draaien van flash content wilde IE6 er bij mij nog al eens uitvliegen.
  • Het lijkt er sterk op dat mijn 'koppelingen' (en daarmee ook favoriete snelkoppelingen) nu eindelijk wel hun mini-icoontjes behouden i.p.v. een IE icoontje omdat deze niet beschikbaar zou zijn. Bij IE6 was dit een paar dagen na het aanmaken van de 'koppeling' al verdwenen.
Cons
  • Phishing filter zorgt voor traag laden van sites. Maar goed, die kan uit...
Dat zijn na ongeveer 3 weken mijn bevindingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:03:
  • Soortgelijke knopcombinatie als Alt+tab, maar dan in het IE venster, om te schakelen tussen de tabjes heb ik nog niet ontdekt. Dit zou het nog makkelijker maken om te wisselen. Nu moet ik klikken met de muis.
Probeer eens CTRL-Tab ipv Alt-Tab ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:10:
[...]

Probeer eens CTRL-Tab ipv Alt-Tab ;)
Shit... ik had het zelf inmiddels al gevonden, en gewijzigd in mijn post. Helaas heeft nog iemand mij gesnapt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edge de onvriendelijke browser waar niets specialer aan is behalve groots dieptepunt in microsoftware historie.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik irriteer me aan de te beperkte aanpasbaarheid van de menu's van IE7. Dit is de enige reden dat ik IE6 blijf gebruiken.

In IE6 heb ik 2 regels met knoppen:
Op de eerste staan de file, edit, favorites, tools en help knoppen met daarnaast de adresbalk
Op de tweede regel staan de navigatieknopjes en daarnaast de koppelingen/links

Dit krijg ik in IE7 niet voor elkaar. Hier moet ik minimaal drie regels gebruiken voor hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:50:
Ik irriteer me aan de te beperkte aanpasbaarheid van de menu's van IE7. Dit is de enige reden dat ik IE6 blijf gebruiken.

Op de eerste staan de file, edit, favorites, tools en help knoppen met daarnaast de adresbalk
Op de tweede regel staan de navigatieknopjes en daarnaast de koppelingen/links

Dit krijg ik in IE7 niet voor elkaar. Hier moet ik minimaal drie regels gebruiken voor hetzelfde effect.
Je kan die file edit etc regel prima weglaten (hoe vaak moet je hier nou écht zijn). Deze is dan met een simpele klik op de Alt op te roepen waardoor hij ineens verschijnt, en na gebruik weer keurig verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:00:
[...]

Dat werkt niet. Opent nog steeds een nieuwe window.
Kan dat niet pagina-eigen zijn. Sommige sites doen target="_blank" wat in html-code inhoudt dat je een nieuwe window opent voor de geklikte link. Dus probeer eens enkele andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:00:
[...]

Je kan die file edit etc regel prima weglaten (hoe vaak moet je hier nou écht zijn). Deze is dan met een simpele klik op de Alt op te roepen waardoor hij ineens verschijnt, en na gebruik weer keurig verdwijnt.
Oke, laat mij dan maar eens zien hoe jij alle opties uit mijn post in 2 regels kunnen worden gezet in ie7. Mij is het niet gelukt! Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:34:
Oke, laat mij dan maar eens zien hoe jij alle opties uit mijn post in 2 regels kunnen worden gezet in ie7. Mij is het niet gelukt! Ik ben benieuwd...
Ik geef ook aan dat als je alt drukt dat er een tijdelijke regel verschijnt, die na gebruik weer vanzelf verdwijnt. Dan heb je dus zonder de nadelen van constant 3 balken nauwelijks iets om bezwaar tegen te maken toch? Mja, je moet een keertje Alt indrukken... Het voordeel van overzichtelijkheid weegt wat mij betreft zwaarder dan die ene keer dat je het nodig hebt een knopje op het tobo indrukken.

Je rekent de tabs toch niet als extra regel mag ik aannemen? Dat zou namelijk niet echt een eerlijke vergelijking zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Nee, de tabs reken ik niet mee. Die zet ik uit omdat ik ze niet handig vind. En zonder de "alt" regel heb je dan nog altijd 3 regels. Dus 3 regels zonder tabs en zonder de "alt" knoppen. Ik krijg dit niet geplaatst in 2 regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:50:
Op de eerste staan de file, edit, favorites, tools en help knoppen
Bij mij staan in de Alt regel: Bestand, bewerken, beeld, favorieten (menu), extra en help. Deze tel ik niet mee omdat deze verdwijnt na gebruik.
met daarnaast de adresbalk
[...]
navigatieknopjes
Deze staan bij mij in de eerste échte regel.
en daarnaast de koppelingen/links
Koppelingen hebben een eigen regel

Nog 2 knopjes zijn er dan opgenomen bij de tabs. Een voor je geschiedenis/favorieten (naar keuze) en een om toe te voegen aan je favorieten.
Ik wel zo lijkt het. Aangezien dit bijna de basic settings zijn heb ik zo'n vermoeden dat je weleens wat anders kan bedoelen, maar het is dan niet duidelijk wát precies. Voor alle duidelijkheid daarom een plaatje zoals ik het nu heb. Wellicht dat je 't verschil dan goed kan aanduiden.

2 regels waarin dus volgens mij alles wat jij beschrijft (m.u.v. hetgeen wat verschijnt als je op Alt drukt. Voor het gemak heb ik 'm even wat korter geknipt, maar alle knoppen zijn zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/300955165.jpg

En met Alt is alles compleet

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/300955513.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb dit met IE6, lukt me echt niet met IE7, vandaar dat ik nog steeds IE6 gebruikt. Stuk cleaner. En tabs? Daar heb ik de taakbalk voor. Zelfde effect.

Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/ie6.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Don3k op 27-01-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Ik probeer het uit te leggen. Ik zie bij jou 3 regels staan. Hoewel de onderste regel voor de tabs is. Aangezien ik geen tabs gebruik wil ik ook die regel niet hebben.

Zover ik weet krijg ik die 3e regel (tabs-regel) niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:16:
Ik probeer het uit te leggen. Ik zie bij jou 3 regels staan. Hoewel de onderste regel voor de tabs is. Aangezien ik geen tabs gebruik wil ik ook die regel niet hebben.

Zover ik weet krijg ik die 3e regel (tabs-regel) niet weg.
De tab regel is in een handomdraai uit te zetten. Onder de extra > internetopties staat onder het tabblad algemeen een stukje 'tabbladen'. Als je daar op de settings klikt kan je deze uitschakelen. En voila, weg is de regel met tabbladen! :)
Pagina: 1 2 Laatste