Ik heb voor het eerste een systeem met PCI-e en SATA, maar heb er niet veel geluk mee. Regelmatig blauwe schermen, maar het vreemde met verschillende oorzaken.
Wat ik al gedaan heb:
Voeding kompleet vervangen
Memtest86 gedraaid (zonder problemen 3 uur gedraaid)
Meerdere malen Windows opnieuw geinstalleerd, zowel op de PATA drive als de SATA
Wat ook regelmatig gebeurd is is dat de HD niet herkend word in de BIOS. Helaas kan ik niks testen omdat dit de enigste SATA drive is die ik heb en ook is de de enigste PC met SATA. Wat mij wel opvalt is dat het stekertje voor SATA aan de HD kant labiel is.
Nog vreemder ik kan er wel een PATA drive op aansluiten maar die gaf pas ook een blauw scherm. was toen de wireless USB stick driver die deze veroorzaakte. (De SATA drive was toen helemaal niet aangesloten).
Wat ik vervolgens ook niet kan testen is de Video kaart omdat het PCI-e is. maar heb ook al een blauw scherm gezien voordat er ook maar een video driver was geinstalleerd.
Het hele vervelende is dat de pc zo maar een paar uur/dagen perfect kan draaien en dit het fout zoeken een erg langdurig process maakt.
Heb ook met sisandra benckmarks gedraaid om te proberen een fout te forceren zodat ik weet waar ik moet zoeken maar niets
Systeem:
Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Speed : 2.00GHz
System BIOS : American Megatrends Inc. 8.12
Mainboard : 939S56-M
Total Memory : 1GB DDR-SDRAM
Model : ASRock Inc SiS755FX CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 800MHz (1600MHz data rate)
Video Adapter : Radeon X1600 Series
Hard Disk : WDC WD2000JS-22MHB0 (186GB)
Hard Disk : ST340823A (37GB)
CD-ROM/DVD : LITEON DVD-ROM LTD122 (CD 40X Rd) (DVD 5X Rd)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-3540A (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)
Wat ik al gedaan heb:
Voeding kompleet vervangen
Memtest86 gedraaid (zonder problemen 3 uur gedraaid)
Meerdere malen Windows opnieuw geinstalleerd, zowel op de PATA drive als de SATA
Wat ook regelmatig gebeurd is is dat de HD niet herkend word in de BIOS. Helaas kan ik niks testen omdat dit de enigste SATA drive is die ik heb en ook is de de enigste PC met SATA. Wat mij wel opvalt is dat het stekertje voor SATA aan de HD kant labiel is.
Nog vreemder ik kan er wel een PATA drive op aansluiten maar die gaf pas ook een blauw scherm. was toen de wireless USB stick driver die deze veroorzaakte. (De SATA drive was toen helemaal niet aangesloten).
Wat ik vervolgens ook niet kan testen is de Video kaart omdat het PCI-e is. maar heb ook al een blauw scherm gezien voordat er ook maar een video driver was geinstalleerd.
Het hele vervelende is dat de pc zo maar een paar uur/dagen perfect kan draaien en dit het fout zoeken een erg langdurig process maakt.
Heb ook met sisandra benckmarks gedraaid om te proberen een fout te forceren zodat ik weet waar ik moet zoeken maar niets
Systeem:
Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Speed : 2.00GHz
System BIOS : American Megatrends Inc. 8.12
Mainboard : 939S56-M
Total Memory : 1GB DDR-SDRAM
Model : ASRock Inc SiS755FX CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 800MHz (1600MHz data rate)
Video Adapter : Radeon X1600 Series
Hard Disk : WDC WD2000JS-22MHB0 (186GB)
Hard Disk : ST340823A (37GB)
CD-ROM/DVD : LITEON DVD-ROM LTD122 (CD 40X Rd) (DVD 5X Rd)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-3540A (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)