Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wordt er echt niet goed van, altijd die problemen met computers
Het probleem is als volgt:
Ik heb een Sata schijf gekocht, Seagate 160GB.
Toen deze binnen kwam heb ik hem bij mijn systeem gehangen om te kijken of alles goed was.
Dit lukte maar de schijf was niet te zien, na de sata drivers van mijn moederbord fabrikant te installeren werd hij wel gezien, partites gemaakt, tot zo ver ging het goed.
Na ongeveer 5min kreeg ik een blauw scherm, ik kan me niet echt iets herinneren waar ik toen mee bezig was maar sinds dat moment kan ik niet meer in Windows komen, behalve als ik de Sata schijf eruit haal. Met Sata schijf kom ik ongeveer 5 seconden op mijn desktop en krijg ik een reboot.
De melding was: Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Alle drivers van mijn moederbord de-installeren werkte niet.
Goed, positief blijven denken (
)
Ik probeerde Windows op de Sata schijf te krijgen, dit ging goed.
Opstelling:
1 Sata Seagate 160GB
1 Primary / master Nec 7173A
1 Abit NF7-S V2.0
1 ATI Radeon 9800 Pro
2 512mb geheugen
Ik al mijn drivers installeren, de nieuwste van de fabrikant. (moederbord en videokaart)
Updates van Windows gedaan.
Ik denk laat ik even testen of de schijf oke is.
Progje HD tune gedownload en geinstalleerd.
Zogauw ik deze opstart krijg ik weer hetzelfde blauwe scherm als hierboven.
Na weer aan/uit zetten kan ik gewoon Windows meer opstarten en alles doen (zoals dit schrijven)
edit.
Nu herinnerer ik mij weer dat toen ik de Sata schijf erbij hing ik ook met HD tune wou testen op fouten. Toen kreeg ik dus hetzelfde blauwe scherm, ik kon zoals hierboven beschreven toen helemaal niet meer in Windows komen zonder de Sata schijf te ontkoppelen.
Alleen toen kon ik het prorgamma wel opstarten, ik deed perongeluk een test voor mijn andere schijf, dus ik selecteer mijn Sata schijf en toen kwam het blauwe scherm.
Ik weet niet meer wat ik kan doen.
Als ik google/GoT op de melding zou deze melding iets met drivers te maken hebben, maar ik installeer de nieuwste drivers.
Update, het blauwe scherm dat ik krijg is:
Technical Information
STOP 0x000000D1 (0X0000002A 0X00000000 0XF775FE21)
SI3112R.sys address F775FE21 base at F7758000 datestamp 43CB488
Heeft iemand tips?
Het probleem is als volgt:
Ik heb een Sata schijf gekocht, Seagate 160GB.
Toen deze binnen kwam heb ik hem bij mijn systeem gehangen om te kijken of alles goed was.
Dit lukte maar de schijf was niet te zien, na de sata drivers van mijn moederbord fabrikant te installeren werd hij wel gezien, partites gemaakt, tot zo ver ging het goed.
Na ongeveer 5min kreeg ik een blauw scherm, ik kan me niet echt iets herinneren waar ik toen mee bezig was maar sinds dat moment kan ik niet meer in Windows komen, behalve als ik de Sata schijf eruit haal. Met Sata schijf kom ik ongeveer 5 seconden op mijn desktop en krijg ik een reboot.
De melding was: Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Alle drivers van mijn moederbord de-installeren werkte niet.
Goed, positief blijven denken (
Ik probeerde Windows op de Sata schijf te krijgen, dit ging goed.
Opstelling:
1 Sata Seagate 160GB
1 Primary / master Nec 7173A
1 Abit NF7-S V2.0
1 ATI Radeon 9800 Pro
2 512mb geheugen
Ik al mijn drivers installeren, de nieuwste van de fabrikant. (moederbord en videokaart)
Updates van Windows gedaan.
Ik denk laat ik even testen of de schijf oke is.
Progje HD tune gedownload en geinstalleerd.
Zogauw ik deze opstart krijg ik weer hetzelfde blauwe scherm als hierboven.
Na weer aan/uit zetten kan ik gewoon Windows meer opstarten en alles doen (zoals dit schrijven)
edit.
Nu herinnerer ik mij weer dat toen ik de Sata schijf erbij hing ik ook met HD tune wou testen op fouten. Toen kreeg ik dus hetzelfde blauwe scherm, ik kon zoals hierboven beschreven toen helemaal niet meer in Windows komen zonder de Sata schijf te ontkoppelen.
Alleen toen kon ik het prorgamma wel opstarten, ik deed perongeluk een test voor mijn andere schijf, dus ik selecteer mijn Sata schijf en toen kwam het blauwe scherm.
Ik weet niet meer wat ik kan doen.
Als ik google/GoT op de melding zou deze melding iets met drivers te maken hebben, maar ik installeer de nieuwste drivers.
Update, het blauwe scherm dat ik krijg is:
Technical Information
STOP 0x000000D1 (0X0000002A 0X00000000 0XF775FE21)
SI3112R.sys address F775FE21 base at F7758000 datestamp 43CB488
Heeft iemand tips?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 16:10 ]