Altbinz: Automatisch downloaden, parren en rarren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Hoi,

Vandaag liep ik tegen altbinz aan. Een programma a la sabnzbd, maar met een grabit UI. (ongeveer dan). En veel meer extra opties. Zelf vind ik het heel mooi.
Oh ja, ik heb er verder niets mee hoor, met altbinz, maar een mooi en nog redelijk onbekend programma moet niet ongezien blijven vind ik dan ;)

Schreenshots:
Download queue
http://www.sens-design.nl/alt.binz/screenshots/dqueue.jpg
Parren
http://www.sens-design.nl/alt.binz/screenshots/par2.jpg
Geintegreerde search engines
http://www.sens-design.nl/alt.binz/screenshots/nzl.jpg

De (engelse) beschrijving:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alt.binz is a powerful binary newsreader, for downloading and managing articles from Usenet. Checking the downloaded files, auto unpausing missing PAR2 blocks, repairing, and finally unraring them, are just a few options in this utility.

Various usenet search engines fully supported, browsing groups, searching for files and importing them for download, has never been easier.

Features:

Various usenet search engines fully supported.
- Containing NewsLeech, Binsearch, beta.binaries.nl, NZBIndex, Yabse, Super Search
and TvNZB.

Auto PAR & RAR
- After downloading , alt.binz downloads the needed par2 files ( if nescesary ) and
repairs the files and finally it will unrar the files for you.

Full NZB file support.
- Allows you to import NZB files into alt.binz Download Queue

Powerfull scheduler.
- Allows you to easily manage when to start your downloads, and with what speed.

Full XPAT-server side search support.

Multi-server support.
- Adding several news servers, gives you the option of downloading from multiple servers
in the same session.

Detailed log.
- Gives you a detailed overview of started and finished downloads

Collapse / Expand batches of files.
- Allows you to collapse or expand batches of files you are downloading so you have a
clear overview.

Customizable user interface.
- Gives you the option to ex. add/remove tabs from the tab pane, or show/hide panels from
the statusbar.

Works on Linux !
- Yes, with WINE you are able to use alt.binz on a linux machine.

Reliable resume, and "Autosave queue" function
Whether you shutdown alt.binz manually, or due to a system crash, your downloads will always resume automatically, without any data loss!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De url waar het programma staat:
http://www.sens-design.nl/alt.binz/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ziet er inderdaad gelikt uit. Ga het zeker eens proberen.

Is het overigens helemaal Gratis? Zonder banners e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:56
Ik ben er vooralsnog ook erg tevreden over, vooral de zoek functionaliteit van verschillende zoekmachines die ala supersearch is ingebouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Helemaal gratis. Geen nags of programma's die je er dan bij moet installeren.
Ze hebben zelfs nog geen donatie mogelijkheid.
Maar die ik geloof ik wel in de maak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

spam?
Hoewel je het ongetwijfeld goed bedoeld, volgende keer toch een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif Topic Report indienen, dit is namelijk een wat ongewenste reply zo. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door pasta op 19-01-2007 12:09 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:56
Spam?!? Dacht het niet, of je moet al die topics over Newsleecher, Demon DSL, Tweak DSL etc. etc. ook als spam zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23778

Gebruik dit programma nu ook een paar dagen en moet zeggen het werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer dat er geen import ID van newzbin opzit, verder ziet het er wel goed uit, hierdoor blijf ik echter wel sabnzbd gebruiken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Erg handig programma, totdat ik een bug(?) ontdekte die toch wel wat roet in het eten gooit: als je tijdens het downloaden (willekeurig moment) het prog afsluit en vervolgens weer opstart, dan krijgt het download proces een mooi vervolg, hier dus geen probleem, maar kijk je onder tabje 'Par2', dan kom je tot de vervelende ontdekking dat ie dit niet onthouden heeft, alles is weg. Wat inhoudt dat je óf 1 reparatieblokje moet downloaden (dan zie je alles weer in Par2 verschijnen), óf je moet middels andere progs (quickpar / winrar) nog eens gaan repareren en uitpakken. Bij optie 1 echter, loopt het aan het eind van het downloaden ook spaak, want het prog wil niet automagisch de benodigde rep.bestandjes binnenhalen, dit moet je alsnog zelf doen, waarna ie dan uiteindelijk (puf, hijg! :P ) gaat repareren en uitpakken.

Kortom: een erg leuk prog... maar het moet wél werken O-)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

KillerBeeForEver schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:58:
Erg handig programma, totdat ik een bug(?) ontdekte die toch wel wat roet in het eten gooit: als je tijdens het downloaden (willekeurig moment) het prog afsluit en vervolgens weer opstart, dan krijgt het download proces een mooi vervolg, hier dus geen probleem, maar kijk je onder tabje 'Par2', dan kom je tot de vervelende ontdekking dat ie dit niet onthouden heeft, alles is weg. Wat inhoudt dat je óf 1 reparatieblokje moet downloaden (dan zie je alles weer in Par2 verschijnen), óf je moet middels andere progs (quickpar / winrar) nog eens gaan repareren en uitpakken. Bij optie 1 echter, loopt het aan het eind van het downloaden ook spaak, want het prog wil niet automagisch de benodigde rep.bestandjes binnenhalen, dit moet je alsnog zelf doen, waarna ie dan uiteindelijk (puf, hijg! :P ) gaat repareren en uitpakken.

Kortom: een erg leuk prog... maar het moet wél werken O-)
Even voor de zekerheid de meest voor de hand liggende optie (omdat je zo zeker van je zaak lijkt :P ): Je 'Save PAR2 tab info on exit' aangevinkt in het setup-menu? Bij mij lijkt-ie het dan prima te doen. Althans voor die paar minuten dat ik hem tot nu toe getest heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ziet er leuk uit; is alleen in beduidend minder dan correct Engels vertaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 87050 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:16:
[...]

Even voor de zekerheid de meest voor de hand liggende optie (omdat je zo zeker van je zaak lijkt :P ): Je 'Save PAR2 tab info on exit' aangevinkt in het setup-menu? Bij mij lijkt-ie het dan prima te doen. Althans voor die paar minuten dat ik hem tot nu toe getest heb ;)
|:(
Hmz, now it is! O-)
Het is maandag, zal ik maar zeggen... thanx ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 16-05 14:11

job

Wel irritant dat je in de search tabbladen (ss of binsearch) niet met de muis meerdere bestanden tegelijk kan selecteren. Ik moet ze nu allemaal (terwijl ik de ctrl knop vast houd) een voor een aan klikken.

Het programma is in functies wel erg vooruit gegaan sinds de versie die ik een paar maand geleden geprobeerd heb. Dat was overigens toen qua lay-out een exacte kopie van newsleecher. Dat is nu wat minder, maar het is wel lelijker geworen (vooral de knoppen boven in het scherm).

[ Voor 43% gewijzigd door job op 15-01-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik gebruik het ook een tijdje, en aangezien mijn Newsleecher license over een maand verloopt denk ik dat dit een waardige opvolger is voor mij. Spaart me weer 30 euro. *O*
job schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:14:
Wel irritant dat je in de search tabbladen (ss of binsearch) niet met de muis meerdere bestanden tegelijk kan selecteren. Ik moet ze nu allemaal (terwijl ik de ctrl knop vast houd) een voor een aan klikken.
Ooit gehoord van selecteren met shift-ingedrukt? :?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Weet iemand trouwens hoe ik de NL SS optie werkend krijg? Ik weet bij god niet welke code ik in de Setup moet invoeren. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 35475 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:44:
Weet iemand trouwens hoe ik de NL SS optie werkend krijg? Ik weet bij god niet welke code ik in de Setup moet invoeren. Iemand een idee?
Even kijk en in het about-scherm van Newsleecher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

gday schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 03:33:
Ooit gehoord van selecteren met shift-ingedrukt? :?
Jahoor, Maar het trekken van kaders mbv de muis is dan toch een stuk praktischer.
gday schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:04:
Even kijk en in het about-scherm van Newsleecher
Jep, je moet het license id hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 18-01-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

License ID is zoiets als NLD6xxxx toch?

Heb mijn NL geupdate dus die ID is foetsie totdat ik weer een nieuwe key aanvraag (ben op kantoor dus kan dat nu ff niet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

job schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:12:
[...]
Jahoor, Maar het trekken van kaders mbv de muis is dan toch een stuk praktischer.
Ik denk dat dat persoonlijk is... selecteren dmv het trekken van kaders vind ik zelf erg onpraktisch .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 00:04

Klippy

Still Game

Ziet er erg leuk uit. Lijkt me handig, mits het goed werkt. Ben er nu even mee aan het spelen, maar het lukt niet echt.
Heb m'n Eweka accout ingesteld, maar dat ding geeft steeds de melding "Connecting..." en na een tijdje "Could not connect".
Instellingen al 4x nagelopen en met GrabIt werkt het allemaal nog gewoon dus vind 't een beetje vreemd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

gday schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:36:
Ik denk dat dat persoonlijk is... selecteren dmv het trekken van kaders vind ik zelf erg onpraktisch .. ;)
Misschien is het inderdaad maar net wat je gewend bent.
Het is alleen een beetje raar dat je in principe in elk programma kaders kan trekken (danwel met de muis meerdere regels selecteren), maar in altbinz niet.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 18-01-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

job schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:41:
[...]
Misschien is het inderdaad maar net wat je gewend bent.
Het is alleen een beetje raar dat je in principe in elk programma kaders kan trekken (danwel met de muis meerdere regels selecteren), maar in altbinz niet.
Nou, ik ben toevallig vorige week ook begonnen met gewoon eens proberen om een eigen newsreader te programmeren.. en ik heb tot nu toe ook geen zin gehad om dat selecteren dmv slepen erin te bouwen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Mooi progsel, maar ik blijf toch maar bij SABnzbd. Te verknocht aan de webinterface :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Quadropluxor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:37:
Mooi progsel, maar ik blijf toch maar bij SABnzbd. Te verknocht aan de webinterface :P
Ik vind het gebrek aan flexibiliteit in die webinterface juist hét nadeel van sabnzbd t.o.v. alt.binz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189525

altbinz tijdje geleden ook ontdekt, werkt tenminste in 1 keer. ik ben ook tegen dat par2-dementie probleem aangelopen. Nu lees ik hier wat de oplossing is, die ga ik nog ff uitproberen.

Sabnzb had ik ook al uitgeprobeerd poosje geleden. Hij deed het niet nadat ik het geinstalleerd had, toen had ik een lijstje programmas gedownload die volgens de beschrijving nodig waren voor het functioneren en nog deed ie niks. Weer eraf gemieterd dus, sowiezo hou ik niet van programmas die 10 andere programmas nodig hebben om te functioneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 189525 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:50:
altbinz tijdje geleden ook ontdekt, werkt tenminste in 1 keer. ik ben ook tegen dat par2-dementie probleem aangelopen. Nu lees ik hier wat de oplossing is, die ga ik nog ff uitproberen.

Sabnzb had ik ook al uitgeprobeerd poosje geleden. Hij deed het niet nadat ik het geinstalleerd had, toen had ik een lijstje programmas gedownload die volgens de beschrijving nodig waren voor het functioneren en nog deed ie niks. Weer eraf gemieterd dus, sowiezo hou ik niet van programmas die 10 andere programmas nodig hebben om te functioneren....
Dat heeft mij er ook van weerhouden om sabnzbd onder linux te gaan gebruiken...

Ik heb inderdaad ook het probleem gehad met dat alt.binz vergeet hoe het zit met de par2-blocks.. maar toen ik die optie tegenkwam bij de settings was dat opgelost. :) Jammer dat dat niet standaard aangevinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gday schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:20:
[...]

Jammer dat dat niet standaard aangevinkt is.
Dat begrijp ik ook niet nee. Waarom zou iemand dat uit willen vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik gebruik het nu ook.

Maar ie wil alleen niet automatisch unrarren...

En hoe weet ik of alles in orde is qua pars?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Of alles inorde qua pars is te zien in het par tabblad. Een groen quickpar logo betekend dat alle blocks aanwezig zijn of dat het gerepareerd is. rood quickpar logo betekend dat je te weinig blocks hebt (en dan gaat die dus ook niets repareren). oranje logo betekend dat hij aan het repareren is.

Je moet dus ook alle rars downloaden en alle pars. De pars komen op pauze te staan. Als alle rars binnen zijn kijkt Altbinz of er nog pars nodig zijn, en download deze indien nodig. Bij te weinig beschikbare pars heb je pech.

(wat me wel opviel is dat Altbinz soms rars niet helemaal correct download en deze dan als missing opgeeft. Een tweede keer downloaden van zo'n bestand lost dit op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het programma heeft nog wel wat problemen qua parren en uitpakken, dat moet ik soms toch handmatig doen nog. Maar de maker is nog hard bezig met het ontwikkelen er van en je kan hem altijd om hulp vragen bij een probleem via irc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Het werkt hier ook eindelijk, moest 2x een andere server toevoegen en verwijderen voordat hij de goede te pakken had en wilde connecten.
Eerste indruk is erg OK, lekker snel, werkt allemaal redelijk handig :)

Eens even wat uitgebreider gaan downloaden, kijken of er geen verborgen foutjes boven komen :P

edit:

Hmm bij Yabse krijg ik steeds "error parsing results" Komt misschien door hun gewijzigde website.

[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 20-01-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142271

Hier heb ik ook last van.
Maar ben erachter gekomen dat hij niet alles verwijderd, map blijft staan en is uitgepakt en als, iemand een idee hoe dat weg kan.

Danny

Verder rest perfect programma.
Klippy schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:32:
Het werkt hier ook eindelijk, moest 2x een andere server toevoegen en verwijderen voordat hij de goede te pakken had en wilde connecten.
Eerste indruk is erg OK, lekker snel, werkt allemaal redelijk handig :)

Eens even wat uitgebreider gaan downloaden, kijken of er geen verborgen foutjes boven komen :P

edit:

Hmm bij Yabse krijg ik steeds "error parsing results" Komt misschien door hun gewijzigde website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:44
Huh,

Als ik mijn server wil toevoegen, hoe moet dat, ik snap het niet. Ik vul dus onderin die gegevens in bij het tabblad servers en dan druk ik op add as primary maar er gebeurt niks, wat ik ook doe. Weet iemand hoe dat kan? Heb 0.23.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dersan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:44:
Huh,

Als ik mijn server wil toevoegen, hoe moet dat, ik snap het niet. Ik vul dus onderin die gegevens in bij het tabblad servers en dan druk ik op add as primary maar er gebeurt niks, wat ik ook doe. Weet iemand hoe dat kan? Heb 0.23.2
Het klopt wat jij zegt, je vult dus alles in en dan druk je op add as primary. Heb je wel op poortnummer 110 ingevuld en het aantal connecties ook ingevuld? Bij bijv bepaalde abbootjes krijg je 2 lijnen van elk 1 mbit. dus vul je op connecties een 2 in. Bij weer andere krijg je 1 lijn van 2 mbit dan vul je 1 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Site is blijkbaar een beetje te drukbezocht :D
Not Found
The requested URL /alt.binz/index.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Das jammer, ben al een tijd op zoek naar een alternatief voor newsleecher. Als het proggie niet te groot is, kan iemand deze dan middels MSN doorsturen?

Bvd

bedankt voor de link!

[ Voor 24% gewijzigd door onsgeluk op 28-01-2007 18:50 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onsgeluk schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:31:
This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Das jammer, ben al een tijd op zoek naar een alternatief voor newsleecher. Als het proggie niet te groot is, kan iemand deze dan middels MSN doorsturen? Of email natuurlijk, barnic op gmail.com

Bvd
Hier staat er één online. Is wel een (nieuwere) daily build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Het intresseert mij ook wel, ik gebruik usenet niet zo vaak om echt software ervoor te kopen. Ik hoop dat de eigenaar snel zijn site weer online krijgt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:54:
[...]

Hier staat er één online. Is wel een (nieuwere) daily build.
Als je hem installeert staat er nog steeds 0.23.2 bovenaan. Je ziet wel de mooie thema (blauw) en de about knopje werkt nu wel. Hoe dan ook, bedankt voor de linkje. Hoe vond je hem btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189525 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:42:
[...]

Als je hem installeert staat er nog steeds 0.23.2 bovenaan. Je ziet wel de mooie thema (blauw) en de about knopje werkt nu wel. Hoe dan ook, bedankt voor de linkje. Hoe vond je hem btw?
Ik geloof dat op hun IRC-kanaal steeds een link wordt gegeven naar de nieuwste daily build, en iemand had deze online gezet. Op hun forum moet meer informatie erover staan, maar die werkt dus nu even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha oke bedankt :)

Voor de mensen die de theme willen veranderen, rechts naast version button drukken, dan kan je andere kleuren pakken, ze doen het niet allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
ik ben blij om te zeggen dat we een eige domein hebben :: http://www.altbinz.com :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0tTy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:58:
ik ben blij om te zeggen dat we een eige domein hebben :: http://www.altbinz.com :)
Ik ben blij om de creator van altbinz hier in dit topic te zien. Welkom en geniet van alle positieve aandacht aan je creatie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Leuk tool, werkt goed. Alleen jammer dat de helft van de downloads niet worden samengevoegd als Kaspersky meescanned, ze blijven in de temp dir staan als ik KAV6 niet suspend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Sc0tTy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:58:
He, ik begrijp dat jij developer bent van alt.binz? Ben je toevallig bereid om jouw listview-componentje uit te lenen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Na alle positieve berichten hier toch maar eens, als verstokte newsleecher gebruiker ,het progje uitgeprobeerd.

En ik moet zeggen dat ik blij verrast ben !! Het wertk echt geweldig goed, en gebruikt lang niet zoveel resources als newsleecher. Vindt persoonlijk de interface niet echt mooi, maar who cares als het maar werkt. automatische par en rar functie werkt prima, momenteel zelf iets beter dan die in NL 3.9b1.

Ga dit progje iig goed in de gaten houden en kijken of het na een week van intensief gebruik ook nog steeds zo positief is..

Hoop niet dat dit gezien wordt als reclame ... heb echt niks met de site of het progje te maken ..bovenstaande was meer een uiting van bewondering voor een goed werken programma dat (nog ??) gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

F_J_K schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:09:
:)

Leuk tool, werkt goed. Alleen jammer dat de helft van de downloads niet worden samengevoegd als Kaspersky meescanned, ze blijven in de temp dir staan als ik KAV6 niet suspend.
Misschien handig om te weten: met KAV5 heb ik hier geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
gday schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:17:
[...]

He, ik begrijp dat jij developer bent van alt.binz? Ben je toevallig bereid om jouw listview-componentje uit te lenen? O-)
Ik ben vereerd dat jullie dat denken :) , maar ik ben niet de developer van alt.binz , de website is wel van mij.

Jammer genoeg voegen de admins van de frontpage alt.binz nog niet aan de meuk tracker want zojuist is v0.24.0 uitgekomen met een groot aantal nieuwe features zoals thema's en SSL support en bugfixes. Deze kan op onze site worden gedownload.

De website is er een tijdje uitgeweest dit kwam door overmatig verbruik van onze bandbreedte door de downloadz, gelukkig heb ik een nieuw hosting pakket en hoop het daar goed mee uit te kunnen houden maar om er zeker van te zijn heb ik het downloadz archief verrandert zodat er mirrors beschikbaar zijn.

Ik zou het tof vinden als mensen ook on IRC kanaal #alt.binz joinen ( engels gesproken ) dit is te vinden op EFnet of op ons forum en jullie belevingen en bugs te raporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik mis wel een voor mij belangrijk iets wat niet in altbinz zit maar wel in bijv newleecher. Een koppeling naar de gedownloade map op je harde schijf. Een "Ga naar gedownloade map"....

Edit: zojuist naar hun irc kanaal gesurft, het werd me duidelijk dat ze het nut er niet van inzien van zo een koppeling. "dan open je toch explorer en ga je naar de juiste map?". Is dat niet net zoiets als "dan start je toch winrar na het downloaden?".

Het lijkt voor mij erop dat alt.binz beperkt zal blijven ipv extra functionaliteit. Jammer...

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 189525 op 03-02-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 30-03 03:29
tijdelijke oplossing (sneller maar niet ideaal) - rechtklik op je download, change download folder, rechtklik op de folder -> explore

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208270

Mijn download snel heid is erg laag?????

Ik gebruik nu voor het eerst ALT.BIN-Z lijkt mij een mooi programma aanzetten en het staat klaar op je schijf. Ik heb alleen een probleem met mijn snelheid. Hij blijft op 250kb/s steken :'( terwijl ik met newsleacher 640kb/s haal. Ik gebruik Eweka op poort 119 en met 4 strings. Heb geen download limiet ingesteld.

Wat doe ik fout en wie kan mij helpen _/-\o_

Heb versie 0.24

MVG stef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Misschien wel een ontzettend open deur, maar heb je bij setup en dan de optie connection wel de goede maxmum download snelheid ingevuld?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87604 op 09-02-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit programma irriteert me steeds meer en meer, steeds vaker unpart hij de gedownloade bestanden niet. Zo en nu dan doet ie het wel goed maar te vaak moet ik toch zelf handmatig doen met quickpar wat wel goed werkt. Uiteraard zijn alle opties aangevinkt in config zoals autounpar en autounrar.

Ik ga toch maar weer terug naar sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Anoniem: 189525 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 06:40:
Dit programma irriteert me steeds meer en meer, steeds vaker unpart hij de gedownloade bestanden niet. Zo en nu dan doet ie het wel goed maar te vaak moet ik toch zelf handmatig doen met quickpar wat wel goed werkt. Uiteraard zijn alle opties aangevinkt in config zoals autounpar en autounrar.

Ik ga toch maar weer terug naar sabnzbd.
probeer anders een daily built of de stable 0.24.0, moet dit prima doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0tTy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:11:
[...]

probeer anders een daily built of de stable 0.24.0, moet dit prima doen
ik gebruikte toen 0.24 maar goed, terug hoef ik niet. Zit nu op Newsleecher 9.1 beta. Doet prima zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:31

krvabo

MATERIALISE!

Kijk wel of je de .par2 erbij krijgt in de nzb.. Hij heeft perse de eerste .par2 nodig (en dus niet block23+13.par2 oid.)

Ik gebruik het zelf ook al een flinke tijd en ik vind het vrij aardig werken. De irc-dll is ook wel grappig.. stats spammen op irc :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:20
om het topic maar weer even wat leven in te blazen, ik heb de laatste dagen nogal last van Alt.binz 0.24.0, hij is zeer instabiel bij het gebruik van de scheduler (op het moment dat ie moet gaan wisselen van snelheid loopt ie vast), na enkele uren downloaden gaat standaard 1 v/d 3 connecties eruit, terwijl dat met de 0.23.2 niet zo was. Ik geef ook altijd aan dat hij de boel mag parren en uitpakken, echter doet deze versie ook niet altijd braaf de boel uitpakken. Terwijl er wel voldoende blocks zijn.

Iemand ook last van?
Blijf voorlopig netjes bij 0.23.2 want het belangrijkste voor een programma als alt.binz is de stabiliteit niet of je iets via binsearch op kan zoeken ofzo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@rijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:02:
om het topic maar weer even wat leven in te blazen, ik heb de laatste dagen nogal last van Alt.binz 0.24.0, hij is zeer instabiel bij het gebruik van de scheduler (op het moment dat ie moet gaan wisselen van snelheid loopt ie vast), na enkele uren downloaden gaat standaard 1 v/d 3 connecties eruit, terwijl dat met de 0.23.2 niet zo was. Ik geef ook altijd aan dat hij de boel mag parren en uitpakken, echter doet deze versie ook niet altijd braaf de boel uitpakken. Terwijl er wel voldoende blocks zijn.

Iemand ook last van?

Blijf voorlopig netjes bij 0.23.2 want het belangrijkste voor een programma als alt.binz is de stabiliteit niet of je iets via binsearch op kan zoeken ofzo.... :)
Uberhaupt het topic wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:20
Anoniem: 189525 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:12:
[...]

Uberhaupt het topic wel gelezen?
Ja, maar bij mij doet ie het ook onder andere omstandigheden. Als hij een 4-tal rar uit moet pakken waar geen problemen mee zijn dan doet ie het ook nog niet altijd. e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gister dit progje ook eens geprobeerd, nu download ik nauwelijks en heb weinig ervaring met andere progsels, maar Alt.Binz snapte ik zelfs :+

Maar waar vind ik nu de daily builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lama

[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 189525 op 19-03-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 00:16
Er zit overigens nogal een snelheidsverschilletje in AltBinz en SABNzbd! De laatste is bijna 2x zo snel, en heeft een stuk minder kuren met lijntjes opslokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04-2020
Beetje laat antwoord vrees ik, maar goed..

Wat ik zo in het algemeen lees, is dat er toch vershillende mensen problemen hebben met het op de juiste manier configureren van Alt.binz, en de eigenlijke werking van dit programma.
Ik heb daarom een gids gemaakt, in pdf formaat, waarin op een duidelijke en eenvoudige manier wordt uitgelegd, d.m.v. screenshots, hoe te configureren en de vele mogelijkheden van dit programma.
Die gids is hier op te halen:

http://www.divshare.com/download/378001-884

Er worden geregeld nieuwe features aan het programma toegevoegd, daarom is het verstandig om de laatste "daily build" (08.04.07) te downloaden, die kan men hier ophalen:

http://www.divshare.com/download/364976-f92

Daily builds moet men in deze beschouwen als verder ontwikkelde finals .
Installeren hoeft niet, gewoon een een snelkoppeling naar Alt.binz.exe en het werkt.

Gegroet, Gompy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die nieuwe build lijkt stabieler bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
Nieuwste Altbinz, 18.04.2007

http://www.divshare.com/download/427591-d4d

Bij deze moet de problemen met a/v-programma's gefixed zijn.

Voor degene die de RSS-feeds gebruiken, bij Yabse en Binsearch moeten de
rss verwijderd worden.
Bijv, Yabse wordt http://yabse.com/rss.php?group=alt.binaries.tv ipv
http://rss.yabse.com/rss.php?group=alt.binaries.tv, en zo ook bij Binsearch

Groeten, Gompy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:) Nette handleiding trouwens.

Het niet downloaden wegens virusscanners is inderdaad helemaal over. Alleen jammer dat sommige bestanden nu juist tig keer worden opgeslagen (.r07, .r07x, .r07xx, xxx, xxxx,. ....) :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 16-05 13:44
Ik moet gewoon even kwijt dat ik dit een heerlijk programma vind.
Parred goed pakt goed uit.

Verbruikt weinig ram 8mb en cpu time.
En de snelheid is gewoon top, jah ik ben erg te spreken :D

Nu nog intergratie met ftd en het zou af zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik vind hem ook erg lekker, vooral de laatste builds zijn erg leuk.
Het is nu nog lekker simpel, overzichtelijk en snel en zo hoort het ook.
Alleen die klassieke windows explorer als je op het download folder knopje klikt vind ik niet zo handig persoonlijk.
Ik zou liever gewoon een venster krijgen die mijn download map opent in explorer window volgens mijn eigen instellingen. en als ik die map al open heb staan gewoon dat venster zelfde weer laat zien.
Grabit heeft dat ook zo en dat vind ik veel handig eigenlijk. Maar dat is persoonlijk.

Verder gebruik ik het eigenlijk standaard nu voor grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
site is gewijzigd naar http://www.altbinz.com/ links in startpost werken niet meer, screens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
F_J_K schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:46:
:) Nette handleiding trouwens.

Het niet downloaden wegens virusscanners is inderdaad helemaal over. Alleen jammer dat sommige bestanden nu juist tig keer worden opgeslagen (.r07, .r07x, .r07xx, xxx, xxxx,. ....) :P
Je hebt door een verkeerde configuratie een loop veroorzaakt... :)
Download,NZB en Unrar directorie's moeten verschillend zijn, maar de primaire oorzaak is dat je waarschijnlijk de NZB en "Autoimport NZB files from folder" als dezelfde directorie hebt opgegeven.
Onder de tab Setup/NZB.
Alt.binz maakt nzb's aan, en haalt die ook weer op uit dezelfde directorie.
Mocht dat niet de oorzaak zijn, laat het dan even weten svp

Gegroet, Gompy

[ Voor 4% gewijzigd door Lieve Gompy op 30-04-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
Hallo,

De nieuwste final release is uit, 0.24.2

http://www.altbinz.com/index.php?page=downloadz

Wat uitleg over de laatste features:

http://www.divshare.com/download/508269-fe5

Voor een aangepaste totale gids:

http://www.divshare.com/download/508489-959

Mochten er nog vragen, op of aanmerkingen zijn dan hoor ik ze wel

Groeten, Gompy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215039

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom iemand die een Newsleecher licentie heeft gebruik zou willen maken van Alt.Binz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
Misschien moet je Alt.binz eens uitproberen?
Je haalt de gids er bij op, je configureert het programma, en vergelijkt het een en ander.
Het kost je niets hoor..

Ik ben al drie jaar betalend gebruiker van NewsLeecher, maar daarom niet blind voor andere ontwikkelingen.

Groeten, Gompy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lieve Gompy schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:54:
Misschien moet je Alt.binz eens uitproberen?
Je haalt de gids er bij op, je configureert het programma, en vergelijkt het een en ander.
Het kost je niets hoor..

Ik ben al drie jaar betalend gebruiker van NewsLeecher, maar daarom niet blind voor andere ontwikkelingen.

Groeten, Gompy
Ik heb hem geinstalleerd en gebruikt. Ik snap het voordeel niet, hij vind niets meer dan Super Search alleen doet. Als het nou zo was dat hij bijv. de content van een nzb site eraan toe voegde zou het nog een redelijk iets zijn, op dit moment bied het programma voor mij echt geen voordelen.
Ik zie wel een voordeel als je GEEN licentie voor newsleecher (super search dus) hebt. Ik heb namelijk de test uitgevoerd door in iedere search hetzelfde te zoeken en kwam geen echt verschil in de results tegen, behalve dan dat sommige van die machines niet echt goed werkte. Daarbij vind ik de interface niet relaxed, eigenlijk vind ik het om eerlijk te zijn in vergelijking met Newsleecher echt niets.
Het feit dat ik die vraag stelde wil niet zeggen dat ik nooit van Newsleecher af zou gaan als er iets beters beschikbaar is. Ik heb tot nu toe alleen niets beters gevonden, het enige wat ik me zou bedenken waarom Altbinz relaxed zou zijn, is voor linux omdat als het goed is Newsleecher met Wine op linux niet echt goed werkt en volgens de site van Altbinz doet Altbinz dat wel.

Groeten, Morrison

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 215039 op 30-04-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91833

Heeft deze een beetje tempo qua decoderen? Grabit is daar niet zo vlot mee namelijk..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217625

Anoniem: 91833 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 03:46:
Heeft deze een beetje tempo qua decoderen? Grabit is daar niet zo vlot mee namelijk..... :z
Ja hoor supersnel,het hele programma draait heel licht , gebruikt weinig geheugen en de CPU wordt nauwelijks belast.(bv newsleecher draait zwaar,vooral het openen.)

Nu is er ook weer een nieuwe funtie Global Search,in een woord geweldig. _/-\o_
Je moet natuurlijk wel alles goed configureren.
Gompy heeft een prachtige manual geschreven(staat hierboven)
Het Browsen door de nieuwsgroepen is ook fantastisch,geen headers meer downloaden alles supersnel.
En RSS ook ongelofelijk met timer.

Ik heb ook het programma Newsleecher met SS licentie,maar gebruik het eigenlijk niet meer.
Eerst gebruikte ik newsleecher nog wel omdat ik ervoor betaald had,maar nu ik gewend ben met zoveel super functies en verwennerij van Alt.Binz kan ik er niet meer buiten.(kost even wat studie :? ).

Maar ja zo heeft iedereen z'n voorkeuren,het doel is natuurlijk leechen O-) .

Gr Hunny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91833

Anoniem: 217625 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Ja hoor supersnel,het hele programma draait heel licht , gebruikt weinig geheugen en de CPU wordt nauwelijks belast.(bv newsleecher draait zwaar,vooral het openen.)

Het Browsen door de nieuwsgroepen is ook fantastisch,geen headers meer downloaden alles supersnel.

Ik heb ook het programma Newsleecher met SS licentie,maar gebruik het eigenlijk niet meer.
Eerst gebruikte ik newsleecher nog wel omdat ik ervoor betaald had,maar nu ik gewend ben met zoveel super functies en verwennerij van Alt.Binz kan ik er niet meer buiten.(kost even wat studie :? ).

Mooi. Ik las in een ander topic dat deze ook goed draait op Vista 64 bits, dus ik ga deze proberen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217625 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Wellicht dat je mij dan eens zou uit kunnen leggen wat de voordelen zijn van alt.binz als je het vergelijkt met Newsleecher, tot nu toe heeft niemand mij een goed antwoord kunnen geven, niet hier niet in andere forums en niet bij hun in het chat kanaal op irc... beetje apart lijkt mij want als je mij vraagt waarom ik VLC gebruik in plaats van Windows Media Player kan ik het je zo uitleggen... Of waarom ik Miranda-IM gebruik in plaats van ICQ, of waarom ik Thunderbird gebruik in plaats van Outlook kan ik je zo allemaal haarfijn uitleggen

Is er nou NIEMAND die mij kan uitleggen wat het voordeel is van alt.binz ?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 215039 op 01-05-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Sjee waarom moet iets voordelen hebben voor je het gebruikt?
Maargoed. Ik weet niet welke functies Newsleecher heeft, want ik heb dat programma niet meer geupdate sinds v2 RC2. Ik heb Newsleecher heel lang gedraaid, tot ik alt.binz tegenkwam.

- GRATIS
- Licht
- Snel
- Gooi er een nzb naartoe, en een tijd later staat het bestand uitgepakt in een net dirretje
- Statistieken extern opvraagbaar (bijv voor op IRC)
- Repairen met par2 gaat m.i. sneller dan met Quickpar
- Integratie met NZb-sites
- Downloads gegroepeerd per NZB
- RSS download (sinds 0.24.2)
- Auto-import van nzb's.
- In grote mate te configureren (Ook welke tabs je zichtbaar wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139104

Ik vind het een geweldig programma..... werk er nu een dik jaar mee. heeft me nooit in de steek gelaten en heeft als voordeel dat je kunt parren en rarren zonder dat je dat zelf hoeft te doen.... en ook nog eens op een makkelijkere manier dan andere programma's..... Ook de ingebouwde zoekfunctie werkt prima!

Ik zeg.... "Aanrader!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:41

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Ik maak al jaren gebruik van NewsReactor ook een licht/duidelijk/snelle aplicatie maar ik miste altijd de functie autopar autorar, maar nu eventjes een avond geleeched met AltBinz en kan alleen maar zeggen wat een top apllicatie werkt zeer snel en gebruikt heel weinig resources.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 16:48
Afgelopen zondag Vista (Home Premium) geïnstalleerd. En gisteravond AltBinz geprobeerd. Onder XP gebruikte ik altijd Grabit, maar AltBinz bevalt me echt uitstekend! Geïntegreerde zoek sites, auto unpar, auto unrar, echt top! Grabit gaat bij mij de trashcan in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

ik heb net altbinz gedownload en gelijk even geprobeerd een filmpje te downloaden.
gaat allemaal perfect. maar ik kan de film nergens op de computer terugvinden:s wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

wat helemaal vreemd is hij doet alsof hij download maar hij geeft ook aan dat hij niks heeft gedownload.:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Anoniem: 184456 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:46:
ik heb net altbinz gedownload en gelijk even geprobeerd een filmpje te downloaden.
gaat allemaal perfect. maar ik kan de film nergens op de computer terugvinden:s wat doe ik fout?
Je stelt het in bij options, dus ik zou daar eens kijken of er iets staat :P
Verder heb je nog het LOG-tabje waar informatie staat.
Het kan ook zijn dat je iets download wat niet meer op de server staat (te oud). Het lijkt dan of je download, maar als je goed oplet zie je het aantal blocks verminderen terwijl je download. Dan komt er dus ook niets op je harddisk :)
Lieve Gompy schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:30:
Hallo,

De nieuwste final release is uit, 0.24.2

http://www.altbinz.com/index.php?page=downloadz

Wat uitleg over de laatste features:

http://www.divshare.com/download/508269-fe5

Voor een aangepaste totale gids:

http://www.divshare.com/download/508489-959

Mochten er nog vragen, op of aanmerkingen zijn dan hoor ik ze wel

Groeten, Gompy

[ Voor 34% gewijzigd door krvabo op 13-05-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 215039 schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:12:
[...]

Ik heb hem geinstalleerd en gebruikt. Ik snap het voordeel niet, hij vind niets meer dan Super Search alleen doet. Als het nou zo was dat hij bijv. de content van een nzb site eraan toe voegde zou het nog een redelijk iets zijn, op dit moment bied het programma voor mij echt geen voordelen.
Ik zie wel een voordeel als je GEEN licentie voor newsleecher (super search dus) hebt. Ik heb namelijk de test uitgevoerd door in iedere search hetzelfde te zoeken en kwam geen echt verschil in de results tegen, behalve dan dat sommige van die machines niet echt goed werkte. Daarbij vind ik de interface niet relaxed, eigenlijk vind ik het om eerlijk te zijn in vergelijking met Newsleecher echt niets.
Het feit dat ik die vraag stelde wil niet zeggen dat ik nooit van Newsleecher af zou gaan als er iets beters beschikbaar is. Ik heb tot nu toe alleen niets beters gevonden, het enige wat ik me zou bedenken waarom Altbinz relaxed zou zijn, is voor linux omdat als het goed is Newsleecher met Wine op linux niet echt goed werkt en volgens de site van Altbinz doet Altbinz dat wel.

Groeten, Morrison
Ik geef ook maar ff een kick aan dit topic, ik ben laaiend enthousiast over dit proggie d:)b echt top !
Ik ben langzaam al mijn software aan het vervangen door gratis versies, maar voor newsleecher had ik nog niets gevonden, wat mij schikte. Sabnzbd wel eens geprobeert maar ik ben persoonlijk niet zo dol op webbased interfaces. Altbinz heeft eigenlijk alles wat ik met een aantal programma's voorelkaar had.
Dus ik begrijp niet echt wat morrison23 te klagen heeft t.o.v. newsleecher (gratis, autoimport, autopar, autounrar en alle belangrijke zoekmachines ineen)
Ik zag dat de maker (?) van altbinz hier ook af en toe rondhangt... Ga zo door zou ik zeggen !!

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

Gisteravond even deze ook maar eens gedownload en geinstalleerd.
Alles ingesteld zoals staat op de PDF file die ik via deze topic gevonden heb.
Ging allemaal eigenlijk vanzelf.

Nu heb ik vanacht verschillende NZB binnen gehaald. Altbiz heeft deze netjes gedownload en van elk NZB een map gemaakt en alles daar weer in opgeslagen.

Probleem is nu dat elk map vol zit met RAR bestanden :|

Altbiz heeft deze dus NIET uitgepakt???

Zoals ik al zei, instellingen zijn gedaan aan de hand van de PDF file, dus dat zou goed moeten staan.
Bestanden zijn allemaal compleet (via Eweka binngengehaald en niet ouder dan 25 dagen)

Wat zou het probleem kunnen zijn??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

seninha schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 07:34:
Gisteravond even deze ook maar eens gedownload en geinstalleerd.
Alles ingesteld zoals staat op de PDF file die ik via deze topic gevonden heb.
Ging allemaal eigenlijk vanzelf.

Nu heb ik vanacht verschillende NZB binnen gehaald. Altbiz heeft deze netjes gedownload en van elk NZB een map gemaakt en alles daar weer in opgeslagen.

Probleem is nu dat elk map vol zit met RAR bestanden :|

Altbiz heeft deze dus NIET uitgepakt???

Zoals ik al zei, instellingen zijn gedaan aan de hand van de PDF file, dus dat zou goed moeten staan.
Bestanden zijn allemaal compleet (via Eweka binngengehaald en niet ouder dan 25 dagen)

Wat zou het probleem kunnen zijn??
Weet je zeker dat je bij de options Autounrar aan hebt staan en dat je naar een aparte map uitpakt?
Er staat trouwens een * bij autounrar, dat betekend dat je Altbinz een keer opnieuw moet opstarten om die functie te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

Autounrar staat wel aan. Wat ik zag was dat op de PDF file staat dat Par2 bestanden gepauseerd kunnen worden.
Toen ik deze uitvinkte begon Altbiz ze te downloaden.

Nu is het zo dat een map wel uitgepakt is en in een nieuwe Map gezet is.
maar ik heb nog 3 mappen waar nog steeds RAR bestanden staan die niet uitgepakt zijn :?

Snap niet waarom de een wel gedaan wordt en de ander niet.
Dit terwijl er geen bestanden open staan van deze drie mappen.

Wat de * betreft, waar moet die staan???
Want als ik in Setup kom , dan zie ik linksonder in het rood staan: *program needs to be restarted
Als ik Altbiz opnieuw opstart dan staat dit er nog steeds.
Weet niet of je dat bedoeld??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

seninha schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:29:
Wat de * betreft, waar moet die staan???
Want als ik in Setup kom , dan zie ik linksonder in het rood staan: *program needs to be restarted
Als ik Altbiz opnieuw opstart dan staat dit er nog steeds.
Weet niet of je dat bedoeld??
Ik bedoel alleen dat als je de instelling Autounrar aanzet, dat je altbinz een keer opnieuw moet opstarten.
Trouwens bij mij doet ie 9 van de 10 keer het goed, ik heb de pars op pauze staan, die download ie automatisch als die een paar blocken mist en daar na pakt ie het automatisch uit. Alleen soms weigert ie dienst, dan heb ik idd een map vol met rars. Ben er nog niet achter waaraan dat ligt, maar als je op het forum kijkt zijn er meer die daar last van hebben, de maker zal er best mee aan het werk zijn... we zitten nog maar op versie 0.24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Caveman schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:58:
[...]

Dus ik begrijp niet echt wat morrison23 te klagen heeft t.o.v. newsleecher (gratis, autoimport, autopar, autounrar en alle belangrijke zoekmachines ineen)
Zoals ik het lees klaagt user morrison23 niet over het programma maar vraagt hij zich alleen af wat de toegevoegde waarde is voor een newsleecher gebruiker. Diezelfde vraag heb ik ook nog steeds. Auto import, auopar, autounrar etc zijn hele nuttige functies maar die zitten ook in Newsleecher. Deze laatste heeft echter wel een duidelijke configuratie (ik lees hier in dit topic meerdere dingen die niet goed gaan door een foute configuratie (bv meerdere paden hetzelfde). Imho zou het programma duidelijker moeten zijn en hier ook zelf controle moeten uitvoeren.

Ik ben van plan Altbinz gewoon zelf eens te gaan testen om te kijken wat beter bevalt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Bor de Wollef schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:22:
[...]
Auto import, auopar, autounrar etc zijn hele nuttige functies maar die zitten ook in Newsleecher. Deze laatste heeft echter wel een duidelijke configuratie........
Ow.... mja dat zou kunnen, ik heb een hele oude versie van newsleecher gebruikt.
Nou, dan blijft gratis nog over, en ik ben best bereid om over wat bugs heen te kijken voor iets dat in ontwikkeling is. Er wordt hier af en toe gepraat alsof het een software bedrijf is dat Altbinz maakt en dat alle bugs er maar zo snel mogelijk uit moeten, ik denk dat we blij moeten zijn met een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe is het verder met de ontwikkeling van dit leuke progje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

hjs schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:22:
Hoe is het verder met de ontwikkeling van dit leuke progje :?
http://www.altbinz.com/fo...hp?p=2361&highlight=#2361

Dood en de owner wil de source niet releasen.

Spijtig genoeg want het was het enige newsleecher alternatief dat redelijke goede multi server support had.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat 'm de source verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55
doe mij toch maar sabnzbd dan.. Ik heb alt.binz toch een aardige tijd gebruikt en gebruik pas sinds kort sabnzbd, lekker handig om mijn servertje te kunnen beheren van een afstand :)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterSelie op 01-09-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Jammer :N

Wel dom, werkte gewoon prima, dus ook al was de code niet altijd optimaal (als dat al zo was), hij zou er nog best wat mee kunnen verdienen.

Maar goed, het werkt nog steeds, voor als het niet meer werkt, wat zijn goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Het leeft weer,voor donators is er schijnbaar versie 024.4 beschikbaar :*)
Pagina: 1 2 Laatste