Nieuwe videokaart AGP, wel goed maar geen overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• BerserkHeretic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:44
Hey,

Ik wil een nieuwe grafische kaart kopen, omdat de laatste tijd de wat nieuwe spellen wat minder soepel lopen. Nu zou ik het alleen wel zonde vinden om een nogal dure kaart te kopen die uiteindelijk overkill blijkt te zijn, dan zou ik het geld liever aan andere nieuwe onderdelen uit willen geven.
Verder wil ik eigenlijk bij nvidia blijven, ik heb nu een 5600FX van XFX, en deze bevalt me goed.

Mijn specs:
Pentium !!! 1,4 Ghz, oc'd op 1,5 Ghz maar gaat binnenkort waarschijnlijk weer wat omhoog
1GB kingston PC2100 CL2 DDR
Windows XP
Via pro 266 chipset

meer info wil ik natuurlijk graag geven mocht dat nodig zijn.

Bij voorbaat dank

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:42
Ik gok dat je een AMD Athlon 1400 hebt ipv een P3. Een P3 1.4 Ghz met DDR ken ik niet ;)

Anyway: Ik denk dat de huidige 5600 een prima kaart is. Je hebt wel veel geheugen, maar je processor/fsb zal een zware kaart niet echt tot zijn recht laten komen.

Verder vraag ik me af of je voeding toereikend is. Tenslotte weet ik niet zeker of je moederbord goed is, gezien de leeftijd is dit er eentje uit de tijd dat veel moederborden condensator-problemen hadden (vnl socketA plankjes)

• BerserkHeretic
Nee, 't is echt een P3, de snelste van alle P3's om precies te zijn (een van de weinige ook met 512MB cache ipv 256MB), en DDR is inderdaad vrij zeldzaam bij P3, maar is dus standaard bij de via 266 chipset.
M'n voeding is 400 watt, maar wel van 't type no-name die al bij m'n behuizing zat... ik was zelf ook al aan 't overwegen om deze ook te upgraden. (sysspecs staan bij m'n profiel, zou je evt kunnen kijken of je denkt dat 'n upgrade nodig is, en zo ja welke)
moederbord is 'n Chaintech CT-6VJD uit 2000, geen klachten over gehoord/gelezen verder.

Maar als ik het dus goed begrijp is uberhaupt upgraden al overbodig en dus overkill? Zou ik wel jammer vinden, heb het idee dat met een nieuwere toch nog net iets meer mogelijk is, maar ja dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door BerserkHeretic op 12-01-2007 03:53 ]

Verwijderd

Ik zou tweedehands gaan kijken naar een FX5900XT, 9700Pro of 9800Pro
Wat betreft nieuwe kaarten is het toch al snel 'overkill" Met een beetje zoekwerk ben je rond de 50-75 euro klaar.

• BerserkHeretic
dus als ik bij nvidia wil blijven, is het eigenlijk al overkill om verder te gaan dan de FX reeks als ik het goed begrijp? Zal ik dan echt vrijwel geen verschil merken bij bijvoorbeeld een 6600 oid? Gaat me ook niet echt om het geld, zou het alleen jammer vinden als ik meer uitgeef en er echt totaal niets aan heb.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 10:43

Griffin

Is mythical

de 6600GT kan wel, en je merkt het ook wel een beetje, alleen je haalt niet het volledige uit de kaart.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-07 08:04

tweakraiser

I have such sites to show you

BerserkHeretic schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 03:35:
Nee, 't is echt een P3, de snelste van alle P3's om precies te zijn (een van de weinige ook met 512MB*), cache ipv 256MB*), en DDR is inderdaad vrij zeldzaam bij P3, maar is dus standaard bij de via 266 chipset.
M'n voeding is 400 watt, maar wel van 't type no-name die al bij m'n behuizing zat... ik was zelf ook al aan 't overwegen om deze ook te upgraden. (sysspecs staan bij m'n profiel, zou je evt kunnen kijken of je denkt dat 'n upgrade nodig is, en zo ja welke)
moederbord is 'n Chaintech CT-6VJD uit 2000, geen klachten over gehoord/gelezen verder.

Maar als ik het dus goed begrijp is uberhaupt upgraden al overbodig en dus overkill? Zou ik wel jammer vinden, heb het idee dat met een nieuwere toch nog net iets meer mogelijk is, maar ja dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
KB :X

Strava | Webdesign

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 08:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ja ik zou persoonlijk niet hier aan gaan upgraden. Gezien je processor je toch echt gaat bottlenecken als je een nieuwe(re) GPU erin douwt. Wil je niet veel geld kwijt zijn en tóch upgraden, kijk dan naar wat 2de hands spullen en maak een nieuw 2dehands wat up2dat systeem.

Maar om je originele vraag te beantwoorden: Nee het heeft geen zin om te gaan upgraden ;)

Tenzij.....

Je een 9800 Pro koopt oid (eventueel oc'en naar XT speeds), maar dan zelfs nog haal je niet alles eruit (een AMD Athlon XP 2000+ is ookal een bottleneck voor die kaart, been there done that ;) :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 12-01-2007 09:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BerserkHeretic
Haha sorry typo :+

Maar ja als iedereen hier zegt dat upgraden eigenlijk helemaal geen zin heeft, zou ik dat toch behoorlijk klote vinden... maar ja moet ik maar mee leren leven vrees ik :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon een paar benches opzoeken. Dan ontdek je zelf hoe zinnig of niet een upgrade is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.