Toon posts:

Brakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag hoorde ik een vage klik uit m'n kast of HD komen en plop..systeem vast. Daarna rebooten en toen werket alles wel gewoon. Is daarna wel vaker gebeurd.

Is m'n HD aan het overlijden ??? Smart gegevens waren allemaal correct.

Ik las dat het ook aan mijn voeding kan liggen? Voeding dus brak aan het worden o.i.d . Voeding is zeker wel jaartje of 4 oud. Geen idee welk merk. Heb met SpeedFan bekeken en in het Bios. Hier de waarden :

Vcore : 1.692V
DDR : 1.264V
+3.3V : 3.280V
+5V : 4.865V
+12V : 12.556
5VSB : 5.080V

-12V : -3,89V
-5V : -3,09V
+5V : 5,08V

De laatste 3 lijken niet echt betrouwbaar heb ik zo'n idee?

Mobo : Axper k7v400 ( b-merk Gigabyte )
Athlon 2600+

Iemand tips of een idee?

Dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 01:15 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan je schijven altijd nog even testen, S.M.A.R.T geeft niet altijd alles aan :)
Daarnaast lijken mij die lijnen van je voeding wel te kloppen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb mn HD met HDTune getest en dat was allemaal in orde. Tis een Maxtor schijf dus op hun site kan ik nog wel een programma vinden waar ik mee kan testen neem ik aan...

De grafiieken van mn voeding met SpeedFan en dan de lijn van de -waarden gingen echt van vet laag naar hoog en vice versa.Dus geen mooie rechte lijn, wat wel zou moeten lijkt mij? Een stabiele lijn dus. Maar verstand heb ik daar niet van. Dus ik geloof je.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:21:
Kheb mn HD met HDTune getest en dat was allemaal in orde. Tis een Maxtor schijf dus op hun site kan ik nog wel een programma vinden waar ik mee kan testen neem ik aan...
PowerMax kan je gratis downloaden :)
De grafiieken van mn voeding met SpeedFan en dan de lijn van de -waarden gingen echt van vet laag naar hoog en vice versa.Dus geen mooie rechte lijn, wat wel zou moeten lijkt mij? Een stabiele lijn dus. Maar verstand heb ik daar niet van. Dus ik geloof je.
Fluctuerende lijnen die erg schommelen hoort niet. Dus niet + 2 volt en dan ineens -2 volt, waaardoor je een groot verschil gaat dragen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de lijnen fluctueren nogal.En dat leek me in 1e instantie niet te kloppen.

Hoe erg is het als mn voeding er mee kapt wanneer mn pc aanstaat? Trekt hij de rest dan mee in zn graf?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 02:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:22:
Hoe erg is het als mn voeding er mee kapt wanneer mn pc aanstaat? Trekt hij de rest dan mee in zn graf?
Dat kan goed.Met name hdds vinden het niet leuk als de voltages heel erg afwijken.
Ik kwam toevallig van de week nog een pc tegen met een sweex voeding waar naast de voeding ook het mobo en cpu dood waren doordat de voeding stuk was gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het advies luid :

Een nieuwe voeding? :'(

• Outerspace

Outerspace

Test je eerst nog even met een multimeter (als je er een hebt) voor de zekerheid. Als je dan nog steeds merkt dat je last hebt van schommelende lijnen, kan je dit topic even erbij pakken (Welke voeding heb ik nodig? Deel 16) en een nieuwe voeding halen.

Pagina: 1