Toon posts:

MXSTREAM / USB / WIN2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren mijn DHZ pakket van KPN binnen gekregen, maar nu is het probleem dat ik mijn ADSL verbinding niet aan de praat krijg met Windows 2000 Professional.

Ik kan wel verbinden, maar niet op de site http://start.mxstream.nl komen. :(

Op mijn laptop (geinstalleerd met Win ME) werkt het wel perfect :)

Heeft iemand hier een oplossing voor of ervaringen ermee?

Verwijderd

Heb je de proxy instellingen wel goed staan? Ik heb een tijdje ook geen toegang tot subscriber.chello.nl omdat ik door een andere proxy ging. Ik weet niet hoe je dit in Win2000 moet instellen, maar succes!

Verwijderd

ay....same story here. Win 2K pro en ik krijg MxStream niet aan de praat. Alles gaat zoals het hoort te gaan, ik kom zelfs af en toe aan een connectie met de MxStream URL toe, maar daar gaat alles fout. Kan zelfs mijn ISP password niet invullen. waar gaat het fout? Ik draai een dual boot met Win ME, daar gaat alles perfect.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121575

zijn meer mensen met het zelfde probleem,
ik denk zelf dat het toch aan die subnetmask ligt , ARGGH,

ik ga nog ff andere w2k versies, doen want bij somige mensen doet ie het dus wel gewoon (oa de monteur die het kwam aanleggen).

Verwijderd

Ehm je hebt de USB modem?

Dan lijkt het me logisch dat ie niet werkt onder win2k, op de sites van de providers staat namelijk dat deze niet werkt onder win2k.

Hier quote van xs4all adsl site

Als u hebt gekozen voor een USB-modem dan is het volgende van belang:
Uw computer dient te beschikken over een vrije USB-poort
Het USB-modem werkt alleen onder Windows 98
Het USB-modem kan niet gebruikt worden in combinatie met een Macintosh.

Sorry :(

Verwijderd

:? whaaat geen verbinding met Mxstream????

Laat mij dat nou ook overkomen zijn elke keer als ik mxstream opstarte kwam ik niet eens op het inlogscherm ( kan pagina niet vinden!?)
Steeds maar opnieuw proberen en elke keer geen verbinding.
TOT ik bedacht om maar eens het 'foute'adres intevoeren nl. www.start.mxstream.nl ipv start.mxstream.nl
en wat denk je? ik krijg verbinding:) staat op de pagina die net geopend is dat ik de verkeerde url heb gebruikt en dat ik start.mxstream.nl moet gebruiken. deze kun je echter daar ook aanklikken en waar8 hij doet het ik heb weer verbinding.

PS. usb modem werkt gewoon onder win2000 en winME.

Greetz Uncle

Verwijderd

USB + WIN2K = Bluescreen!!1

Verwijderd

op meerdere computers heb ik Mxstream geïnstaleerd waaronder winME en win2000 machines en nogtans geen problemen ondervonden met usb.
Het enige wat ik kan bedenken is een foute configuratie.
Zorg wel voor de meest recente drivers.

Greetz uncle

Verwijderd

Er staat een fout in de manual. En inderdaad het is de subnetmark. Op een plaatje zie je duidelijk 255.0.0.0 staan terwijl dit dus gewoon 255.255.255.0 moet wezen.

Deze kan je vinden in je LAN properties.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb dus net mxstream met win 2k pro aan de praat gekregen :)

ik kon ook niet op start.mxstream.nl komen, en als je de dns pingde als je was ingebeld dan deed ie het ook niet.

In het boekje van mxstream staat dat het subnetmasker 255.0.0.0 moet zijn. In win98 werkt dit inderdaad, maar ook met 255.255.255.0

ik ben er dus net achter dat met win2k alleen 255.255.255.0 werkt

als het nog steeds niet lukt neem dan effe contact met me op via icq

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1