Toon posts:

[Amilo M7400] Harde schijf tikt en na een tijdje kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn vriendin heeft nu ongeveer 1,5 jaar de Fujitsu Siemens Amilo M7400. Hij heeft altijd prima gewerkt tot enige maanden geleden. Het begon met dat de harde schijf een tikgeluid gaf. Als je de laptop opnieuw opstarte ging het even goed, maar later begon het tikken weer.

Totdat windows op een gegeven moment niet meer kon opstarten. Windows kon de HD niet vinden. Ook was de HD in de BIOS niet te vinden/zoeken.

Nieuwe harde schijf erin. Deze heeft het een week of twee gedaan en daarna hetzelfde probleem... Eerst tikken en later onvindbaar...

Weten jullie wat het is en wat er eventueel aan te doen is... De garantie was helaas net verlopen...

Alvast bedankt!

Jasper

PS: Ik heb hier al gezocht en niks gevonden. Wel een tip voor amilo-forum.de. Ook daarop posting gedaan, echter geen reactie gehad. Misschien hier meer succes...

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
brakke schijf.... Of te warm, of iets dat ik heb gehad: ik pakte mn laptop altijd met 1 hand en oefende dan automatisch veel kracht uit net op de plek waar de hdisk zit. Daardoor drukte ik r telkens op en op n gegeven moment hoorde ik n snerpend geluid en sinsdien problemen....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je weet zeker dat je niets gevonden hebt in OM FAQ / Beleid :? Je zou je schijf kunnen testen met een tool van je harde schijf fabrikant :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
HD's zijn idd brak, maar de vraag is hoe dit 2 maal achter elkaar kan....eerst dat getik en daarna kaput...

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:24:

Mijn vriendin heeft nu ongeveer 1,5 jaar de Fujitsu Siemens Amilo M7400.
[...]
Nieuwe harde schijf erin. Deze heeft het een week of twee gedaan en daarna hetzelfde probleem... Eerst tikken en later onvindbaar...

Weten jullie wat het is en wat er eventueel aan te doen is... De garantie was helaas net verlopen...
Dat de garantie net verlopen is betekent nog niet dat je helemaal zelf voor de kosten op moet draaien.

In de eerste plaats is die tweede harde schijf net twee weken oud, dat is typisch garantie. Verder mag je er van uitgaan dat zo'n product minstens drie (?) jaar mee moet kunnen zonder ernstige problemen te vertonen. Gebeurt dat toch, dan zal de leverancier ook een gedeelte van de kosten moeten dragen volgens het Burgelijk Wetboek. Een product moet voldoen aan redelijke verwachtingen die je daar aan mag stellen, en dat is nu duidelijk niet het geval.