Gisteren is er weer gezellig een KPN monteur bij me langs geweest. Dezelfde als de vorige keer trouwens. Dat ging ongeveer zo:
Zaterdagavond belde iemand van KPN om een afspraak te maken voor het bezoek van de monteur. Ik vertelde hem dat de monteur van harte welkom was, maar dat de beste man niets zou kunnen doen. De problemen die ik heb heeft elke IPB-er namelijk, ook al ondervinden ze die niet altijd: het "te-veel-connecties-probleem-waardoor-de-telefoon-het-niet-meer-doet-probleem", UPnP dat niet werkt en het 13 minuten probleem. Om te voorkomen dat ik later de zwarte Piet zou krijgen als ik de monteur zou weigeren, zei ik wel tegen de KPN-er aan te telefoon dat het slechts mijn persoonlijke inschatting was dat de monteur niets zou kunnen doen en dat de monteur natuurlijk langs mocht komen als KPN dat noodzakelijk vond.
Dus de monteur komt langs, vertelt mijn volkomen a-technische vriendin dat hij niks kan doen, dat het aan torrents ligt, dat half maart het 13 minuten probleem opgelost is (als ik me niet vergis heb ik hier gelezen dat de firmware met die fix al uit is) en dat heel veel mensen teruggaan naar adsl + analoog. Ik weet niet hoeveel monteurs KPN dagelijks rond heeft rijden voor dergelijke activiteiten, maar het lijkt me een duur grapje.