Toon posts:

P5N32E SLI of P5W DH deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende:

ik wil een nieuw systeem aanschaffen maar zit nu te twijfelen tussen de volgende mobo's: P5N32E SLI of de P5W DH deluxe... allebei van ASUS

op het bord komt een core 2 duo E6600 (conroe) met 2 GB geheugen en deze wil ik flink gaan overklokken

en ik wil SLI gaan draaien

welke keuze zou jij maken en waarom??

of weet jij iets beters?? ik sta open voor suggesties!!

Bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 23:42 ]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
P5W-DH Deluxe, omdat die een betere chipset heeft imo.

Verwijderd

ik zou voor de P5W DH Deluxe gaan, al veel hoge clocks mee gehaald. Ik heb hem zelf ook en ik heb hem ook tot de 4Ghz gejaagt :P (E6600). En verder is die afstandbediening natuurlijk mooi meegenomen, doet het goed! ik gebruik de aanknop van me pc niet eens meer ;) En SLI is gewoon mogelijk hoor. + over de p5n32 is niet zo veel bekent, dus ik zou het er niet op wagen ;)

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Is het verschil ook niet dat de P5N32E-SLI alleen NVIDIA graf. kaarten in SLI accepteerd en P5W DH alleen ATI's kaarten? Dus dan ligt het ook aan de keuze graf. kaart die je neemt denk ik?

[ Voor 22% gewijzigd door phemelrijk op 11-01-2007 01:29 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Voor SLI moet je ook een zgn. SLI-brug hebben. Deze krijg je volgens mij alleen bij Nvidia-based moederborden, zoals de P5N32E SLI.
SLI Certified moederborden: http://www.slizone.com/ob...ml#certified_motherboards

Tevens heb je voor SLI een wat zwaardere voeding nodig!
zie: http://www.slizone.com/ob...l#certified_powersupplies

Succes :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

De P5W DH Deluxe staat bekend als de ( iets ) betere overclocker. De P5N32E Deluxe ( gebruik ik zelf ) lijkt meer in de richting van een (erg) luxe workstation te gaan.

Buiten de overclock mogelijkheden/chipset zijn de belangrijkste verschillen het extra PCI-e slot voor de P5N32e ( 3 in totaal, tegen 2 op de P5W ). De P5W heeft ook de beschikking over Intel Matrix etc.

Ik denk dat het gewoon specs vergelijken wordt en wat reviews lezen. Ik ben erg tevreden over mijn P5N32E, zeker het extra PCI-e slot sprak mijn aan, evenals de erg ruime uitrusting. Maar ja voor die hard overclocken zijn er denk ik wel andere bordjes te koop ( DFI, of de nieuwe 680i SLI borden )

De reden dat er over de P5N32E zo weinig te vinden is omdat hij door de komst van de 680i borden werdt overschaduwd. Maar de meeste reviews zeggen dat als het bordje eerder had gekomen ( is pas een aantal maanden goed verkrijgbaar ) Dat het de te kloppen mobo was qua features en extra's.

Maar ja, zoals gezegd. Veel reviews lezen en plussen en minnen, dan kom je er snel uit.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Ik zou eerder voor de ASUS P5B Deluxe gaan, deze heeft een modernere southbridge nl.ICH8R en scheelt ook nog 30 euro t.o.v. de P5W DH Deluxe bij de goedkopere webshops in de pricewatch. Daarnaast haalt dat bord net zulke hoge overclocks als zijn duurdere broer ;)

Het enigste minpunt is dat de Intel P965 chipset en dan voornamelijk de ICH8R Southbridge geen PATA meer ondersteund, en dat je het met een inferieur JMicron chipje moet doen, daar heeft Intel denk ik toch een steekje laten vallen.

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:14:
De P5W DH Deluxe staat bekend als de ( iets ) betere overclocker. De P5N32E Deluxe ( gebruik ik zelf ) lijkt meer in de richting van een (erg) luxe workstation te gaan.

Buiten de overclock mogelijkheden/chipset zijn de belangrijkste verschillen het extra PCI-e slot voor de P5N32e ( 3 in totaal, tegen 2 op de P5W ). De P5W heeft ook de beschikking over Intel Matrix etc.

Ik denk dat het gewoon specs vergelijken wordt en wat reviews lezen. Ik ben erg tevreden over mijn P5N32E, zeker het extra PCI-e slot sprak mijn aan, evenals de erg ruime uitrusting. Maar ja voor die hard overclocken zijn er denk ik wel andere bordjes te koop ( DFI, of de nieuwe 680i SLI borden )

De reden dat er over de P5N32E zo weinig te vinden is omdat hij door de komst van de 680i borden werdt overschaduwd. Maar de meeste reviews zeggen dat als het bordje eerder had gekomen ( is pas een aantal maanden goed verkrijgbaar ) Dat het de te kloppen mobo was qua features en extra's.

Maar ja, zoals gezegd. Veel reviews lezen en plussen en minnen, dan kom je er snel uit.
De P5N32E SLI is 1 van de nieuwe nforce 680i borden

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:07:
[...]

De P5N32E SLI is 1 van de nieuwe nforce 680i borden
Ach, shit ja, zat met de P5N32 SLI in mijn hoofd... ( Asus heeft ook erg fijne type aanduidingen... ) 8)7

Making an ass of myself since the 70's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg hoe je een moederbord moet uitzoeken :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 12-01-2007 08:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.