Apple betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202405

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben al een hele tijd van plan om een Macbook ( Pro ) te kopen, maar ik lees naast de positieve dingen zoveel negatieve dingen erover. Alhoewel de early bugs grotendeels zijn verholpen verbaas ik me nog steeds over het aantal klachten wat ik tegen kom. Bij de macbook pro heb ik bijvoorbeeld al diverse malen gelezen en foto's gezien van verf die los blakert onder het toetsenbord. Ik heb begrepen dat apple dit ziet als cosmetische schade en dit niet wil vergoeden, terwijl het hun eigen fout is dat het zo snel loslaat. Verder las ik nog recent over iemand die een nieuwe macbook had gekocht ( 2 weken geleden ofzo ) en toch nog last had van whine en zoemend beeldscherm dat steeds erger werd.

Applecare vind ik belachelijk duur en helemaal als ze geen "cosmetische schade" dekken terwijl het hun eigen fout is. Maar wat ik minstens zo belachelijk vind is dat apple standaard maar 1 jaar garantie geeft. Als ze zo'n goede producten maken, waarom maar 1 jaar garantie geven terwijl een bedrijf als Asus 2 jaar fabrieksgarantie geeft op hun produkten?
Ik heb zelfs een paar keer gehoord dat ze wettelijk verplicht zijn om 2 jaar garantie te geven, maar ik weet niet 100% zeker of dit waar is.

Graag alleen objectieve reacties die berusten op persoonlijke ervaringen en/of kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Over de garantie: als je op GoT zoekt naar '2 jaar garantie' dan kom je bijvoorbeeld topics als [Garantie] Waarom altijd maar 1 jaar bij een aankoop? en Garantie @ 2003 tegen waar. Sinds 2003 is er dus een Europese wet die het een en het ander verandert heeft en je in de praktijk twee jaar garantie geeft als ik het goed begrijp. En wat de verkoper beweerd gaat natuurlijk niet boven de wet, maar ze zullen met deze wet niet adverteren natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04
Persoonlijk zie ik het meestal zo:

Apple maakt prima producten die lang houdbaar zijn, ik heb hier bijvoorbeeld nog een prima werkende G4 en zelfs de case ziet er prima uit. De ibook van me zus (ergenst uit 2002 ?) zie er nog prima uit, maar natuurlijk gebruikers sporen. zover ik weet niks met loslatende verf. Mijn zwager heeft zelf een macbook pro, deze vond ik er persoonlijk heel goed uit zien. Geen dingetje verf of iets wat los liet tot zover (hij heeft hem nog maar een maand). Zelf krijg ik 1 dezer dagen mijn iMac binnen en ook ik was een beetje bang van de negative reacties. Toch heeft Apple me over de streep getrokken, aangezien de aantal negatieve reacties (stuk of 15, diverse forums en gebruikers) die ik gelezen heb niet vind opwegen tegen de goede verhalen. Ik denk misschien een beetje bot, maar 20 kapotte imacs tegen 20.000 goed werkende, tja, je kan maar net pech hebben! Uiteraard is dit beeld wat ik voor mezelf schets 100% maar wel methode voor mezelf om het af te wegen en erop te gokken. Nu moet ik toegeven dat ik niet zo heel erg op negatieve reacties zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm misschien is het beter om het dan even alleen te hebben over de macbook ( pro ), want ik heb het idee dat deze meer problemen hebben omdat apple het allemaal zo superklein probeerd te maken ( wat van mij eigenlijk nieteens zo erg had gehoeven maar goed ). ik denk dat die negatieve reacties namelijk een stuk hoger liggen bij de intel laptops van mac als ik het allemaal zo zie.

over die europese garantiewet.... daar is dus ook niet echt ultieme duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49424

Tsja, ik weet niet precies wat je nu wilt weten, maar als ik de titel van je topic lees ("Apple betrouwbaar?") dan reageer ik daar op (en ga ik dus niet in op hoe het werken met OS X e.d. is).

Het is inderdaad waar dat er soms problemen zijn met hardware die door Apple geleverd wordt, maar dat geldt voor alles. Ikzelf heb ook een MacBook Pro, en ja ik heb ook een whine gehad, maar die is sinds de laatste firmware update weg. Daarnaast heb ik collega's en vrienden met laptops van oa. Dell en Sony, en ook met laptops van die merken zijn problemen ( Google is your friend ;) ). Als je overigens wat verder onderzoek gaat doen, zul je ook zien dat er ook genoeg mensen zijn die bij een Apple Store wel geholpen zijn met hun hardware problemen (ondanks het feit dat dit misschien niet letterlijk onder de garantie valt).

Anyway, ik denk dat het uiteindelijk zal gaan om wat je mooi vindt en wat je prettig vindt werken. Ik heb in de tussentijd meerdere laptops en desktops in mijn bezit gehad van Apple en ik heb nog nooit problemen gehad. Ok, er was een whine, maar de meeste mensen hoorden die geen eens! Ikzelf helaas wel :P, maar inmiddels is die er dus uit (in mijn geval)! In ieder geval was de apparatuur niet onwerkbaar. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n snelle Apple gehad als mijn MacBook Pro. Daarnaast ken ik nog een aantal andere mensen die ook één of meerdere Apple laptops en desktops hebben gehad, en ook zij hebben nooit een probleem gehad.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar in ieder geval succes met het zoeken naar jouw perfecte laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Om nog even terug te komen op het garantie verhaal.
De fabrikant (Apple) geeft je 1 jaar beperkte hardware garantie.
Er zijn geen wetten die zeggen dat je 2 jaar garantie of meer zou moeten krijgen. Er zijn voor zover ik weet wel voorschriften die zeggen dat je ervanuit mag gaan dat een produkt een bepaalde periode moet meegaan. In het geval van een Apple notebook komt het er eigenlijk op neer dat wanneer je een hardware defect hebt buiten je jaar garantie, je zelf moet kunnen aantonen dat dit defect door de fabrikant is veroorzaakt / dat het tijdens fabricage al aanwezig was.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Uiteindelijk kun je altijd pech hebben. Waar je rekening mee moet houden is vooral dat mensen die een defect exemplaar hebben dit vaak willen melden, maar niet iedereen met een werkend exemplaar gaat dat doen. Op fora kun je dus een vertekend beeld krijgen. Ik merk inderdaad de laatste tijd wat meer berichten over slecht werkende Apples. Misschien betekent dat dat de hardware slechter is geworden, misschien zijn er nu eenmaal meer Macs tegenwoordig...

Verder is het vooral de MacBook waar ik veel problemen over zag, en valt het bij de Pro wel mee. Ook had ik het idee dat het grootste deel van die problemen wel is opgelost. Maar zekerheid over zoiets krijgen, zoals de procentuele uitval, is moeilijk. Ik kan je wel vertellen dat de enige MacBook gebruiker die ik ken al een half jaar zonder problemen werkt. Oh, en mijn PowerBook gaat ook al jaren mee zonder problemen, en die is nog superkleiner :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik adviseer om de k10 securities report te lezen van apple. Er zijn 19 pagina's met class action rechtzaken over slecht gefabriceerde onderdelen.

Zelf heb ik een iBook G4, airport kapot. Ik heb nog garantie, maar kan m'n iBookje momenteel even niet missen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
als dit je enige struikelblok is, heb je geen struikelblok...

serieus.. Apple is denk ik over het algemeen betrouwbaarder dan andere laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Skinkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:04:
Ik adviseer om de k10 securities report te lezen van apple. Er zijn 19 pagina's met class action rechtzaken over slecht gefabriceerde onderdelen.

Zelf heb ik een iBook G4, airport kapot. Ik heb nog garantie, maar kan m'n iBookje momenteel even niet missen.
Zoals al eerder vermeld in dit topic, dit geldt voor vrijwel alle fabrikanten. De negatieve verhalen worden uiteraard het eerst vermeld. Apple is voor sommigen heilig maar het is en blijft elektronica. Dit geldt ook voor iPods. Elektronica is gevoelig en kan nou eenmaal stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier de eigenaar van een macbook uit week 31. Voor de aanschaf liep ik me ook druk te maken over 'alle' problemen die er met de macbook waren. Uitval van het systeem, vergeling van de topcase en whine...
In mijn geval is de whine hoorbaar als het werkelijk stil is en ik mijn oor dicht bij de macbook houdt. Ter vergelijking, de oplader van mijn nokia en de dell laptop van mijn vriendin hebben meer last van whine.

Kortom, ik heb niks te klagen. In vergelijking met de laptops die ik hiervoor heb gehad staat deze dik op nummer 1. Wel vrees ik dat ik nu een stuk kritischer ben geworden sinds de apple...
Twee mensen uit mijn vriendenkring hebben ook een macbook gekocht en eveneens geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil heel erg graag een mac, voornamelijk omdat ik gewoon ziek word van windows. het grootste nadeel vind ik gewoon dat die apple care zo duur is.
ik heb laatst een asus laptop gekocht bij mycom en daar kon ik voor 200 euro ongeveer een verzekering afsluiten voor 3 jaar die zelfs dingen als "een glas cola over het toetsenbord" zou dekken.

Aangezien je bij mac bijna het dubbele betaald voor verzekering vind ik dit nogal stom. En hoe ik het heb begrepen is van die garantie ook alleen spake als het fabrieksfouten betreft.

Ik vraag me af of er veel macbook pro gebruikers zijn die apple care bij hun notebook nemen. Ik zit ook te overwegen om een aparte verzekering buiten apple om af te sluiten. Is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95032

Ik heb onlangs een MBP C2D 15" gekocht en ik vermoed dat jij op de Apple discussion boards bent terecht gekomen.

Ik ben al een longtime mac user en heb nog nooit probs gehad met hardware. Wat ik als longtime user wel al heb geleerd is dat je bij Apple best revisie 2 afwacht. Toen ik mijn MBP online bestelde kwam ik achteraf op het discussie forum van Apple ook veel problemen tegen en sloeg de paniek me om het hart. De MBP die ik ontving werkt perfect is zoals ik van Apple had verwacht perfect.

Mensen zonder problemen vind je amper op de discussieforums van Apple en dat is ook wel normaal, er is wel wat leukers te doen dan heel de tijd op het Apple forum te vertellen hoe tevreden je wel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Precies. En voor de topicstarter... ik heb een week 44 MacBook Pro en totaal geen issues. Perfecte machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die asus laptop heb ik overgens terug gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 18:57
Once you go mac, you never go back :)

Ik heb nu al een dik half jaar een macbook pro, en heb er nogg nooit een probleem mee gehad.
Ben er echt dik tevreden mee, in tegenstelling tot de asus laptop die ik ervoor had. Op de plekken waar je je polsen hebt sleet alle verf er gewoon af. Mijn MBP ziet er nog steeds als nieuw uit, ook mede omdat ik er erg zuinig mee om ga, het is tenslotte wel een bijna 3000 euro apparaat.

Zoals elk apparaat hebben ze in het begin altijd wel wat kinderziektes gehad, daar heb je dan denk ik ook het meeste over gelezen, tegenwoordig hoor je dat niet veel meer.

Maar wat wil je nou, MacBook of MacBook Pro??

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Macbook Pro word het waarschijnlijk maar ik weet nog niet of ik apple care erbij moet nemen ( heb ik eigenlijk geen geld voor, maar als het echt zeer aan te raden is moet ik mijn aankoop misschien nog even uitstellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:26
Ik heb ook een whine macbook, maar ik heb gewoon Shh MBP geinstalleerd en de whine was verdwenen, dus zelf daar hoef je je niet druk te maken.

Zes maanden geleden werkte ik nog met de PC en ben overgestapt. Ik ben zo tevreden dan ik mijn ouders/vriendin/vrienden ook overgehaald heb. Niemand van hun heeft problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 202405 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:21:
Macbook Pro word het waarschijnlijk maar ik weet nog niet of ik apple care erbij moet nemen ( heb ik eigenlijk geen geld voor, maar als het echt zeer aan te raden is moet ik mijn aankoop misschien nog even uitstellen.)
Zoals ik al zei heb ik dus zelf ook een MacBook Pro.
Ik heb nog geen AppleCare Protection Plan maar ik ga het wel nemen. Je kunt zo'n plan binnen het eerste jaar aanschaffen en het verlengt je garantie met 2 jaar bovenop het jaar dat je al hebt.

Aangezien mijn MBP veel on the road is, heb ik dat geld er wel voor over. Mocht je na 1 of 2 jaar namelijk een reparatie nodig hebben, dan ben je meestal duurder uit als met zo'n AppleCare Protection Plan. En laten we eerlijk wezen, zoals ik ookal eerder zei, elektronica blijft elektronica. Zeker bij gevoelige notebooks kan een verlenging van je garantie best van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kunt zo'n plan binnen het eerste jaar aanschaffen en het verlengt je garantie met 2 jaar bovenop het jaar dat je al hebt.
ow dat is wel fijn ja. kan ik toch al een macbook pro kopen eventueel doorsparen voor die extented warranty.

maar zijn er nog mensen die hun mac hebben laten verzekeren door een andere firma? zoja, hoeveel betaal je en wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
ik ben een trotse eigenaar van een iMac 20" en ondanks dat hij beelscherm problemen had ben ik er uiterst tevreden over! ik wil NOOIT meer terug naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bel de sales afdeling, wie weet kun je wat regelen. Ikzelf kreeg het aanbod om AppleCare voor 139 ipv 339 euro voor mijn Macbook aan te schaffen. Later kwam ik er achter dat daar geen telefonische support bij zat, dus ik erachteraan bellen, toen kreeg ik nog eens 25 euro retour :) (dat moet ik nog wel krijgen, overigens :X)

Je moet beseffen dat problemen bij een Apple product breeduit worden gemeten, dit gebeurd bij een "normaal" product meestal niet terwijl beiden nu eenmaal last van problemen hebben. Voordat ik mijn Macbook kocht werd ik ook afgeschrikt door veel negatieve verhalen over de Macbook, de eerste Macbook die ik ontving had ook daadwerkelijk problemen. Het leuke is dat ik na geklaagd te hebben een nieuwe Macbook kreeg en dat de oude pas werd opgehaald nadat ik de nieuwe had ontvangen. :)

Het is onmogelijk om aan de hand van forumberichten te bepalen hoe groot de kans is dat je product een defect zou hebben. Gelukkig is er laatst een onderzoekje geweest met daarin leuke feiten.
nieuws: 'Apple en IBM/Lenovo maken betrouwbaarste computers'
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20061019143213.html

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 202405 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:34:
[...]

ow dat is wel fijn ja. kan ik toch al een macbook pro kopen eventueel doorsparen voor die extented warranty.

maar zijn er nog mensen die hun mac hebben laten verzekeren door een andere firma? zoja, hoeveel betaal je en wat zijn de voordelen?
Diverse APR's bieden verzekeringen van 3e partijen aan, tussen de 130 en 200 euro premie voor (meestal) 3 jaar dekking. Eigen risico is vaak een paar tientjes.
Schade door eigen toedoen, diefstal in buitenland etc wordt gewoon gedekt.
Apple staat niet toe dat hun eigen garantie door derden wordt verlengd, maar wanneer je bij een defect aan bijv. je HD meldt dat je laptoptas eens is gevallen is dit natuurlijk weer een 'gebruiksschade'.
Niet om de boel te tillen, ik heb verzekeraars gehoord in diverse branches die dit zelf vermelden :)
Uiteraard dient een twijfelachtige oorzaak wel onafhankelijk te worden bevestigd.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Even over die verfbladder -- no problem, topcase wordt gewoon vervangen. Zo moeilijk zijn ze dus niet en ik spreek uit ervaring.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 07:52
Anoniem: 202405 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:34:
[...]
Toen ik mn macbook heb gekocht heb ik hem laten verzekeren met een extra kostbaarhedenverzekering onder mn inboedelverzekering. Wat neer komt op ongeveer 2 euro extra poliskosten per maand, en dan voor een periode van 2 jaar (gezien afschrijving e.d. is langer niet rendabel). Hij is nu wereldwijd verzekerd voor diefstal en schade (bijvoorbeeld laten vallen of een glas drinken eroverheen stoten).

Ik heb bewust geen extra garantie afgesloten omdat de meeste fabrikage fouten toch meestal binnen het eerste jaar aan het licht komen.

[ Voor 3% gewijzigd door -J00P- op 11-01-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Heb nu een goede maand een mbp, en heb nog na geen enkele aankoop zo fel het gevoel gehad dat elke euro die ik er aan heb uitgegeven nuttig besteed werd. Nog elke dag ben ik blij dat ik windows weggegooid heb en mac gebruiker geworden ben :D Alles werkt gewoon.. Programma installeren? .dmg openen en bestandje naar applications slepen, thats it :P Mijn windows pc is gewoon een netwerkschijf geworden :P opstarten via wake on lan en na bv film streamen terug afsluiten via vnc, er hangt zelfs geen scherm meer aan... In mijn ogen is het een hele verademing, en is het een fantastische investering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:19:
[...]

Diverse APR's bieden verzekeringen van 3e partijen aan, tussen de 130 en 200 euro premie voor (meestal) 3 jaar dekking. Eigen risico is vaak een paar tientjes.
Schade door eigen toedoen, diefstal in buitenland etc wordt gewoon gedekt.
Apple staat niet toe dat hun eigen garantie door derden wordt verlengd, maar wanneer je bij een defect aan bijv. je HD meldt dat je laptoptas eens is gevallen is dit natuurlijk weer een 'gebruiksschade'.
Niet om de boel te tillen, ik heb verzekeraars gehoord in diverse branches die dit zelf vermelden :)
Uiteraard dient een twijfelachtige oorzaak wel onafhankelijk te worden bevestigd.
ik begrijp het niet helemaal dus even een paar vraagjes:

1. Wat is een APR ?

2. Hoezo staat Apple niet toe dat hun garantie niet door derden wordt verlengd? ( dat zal hun toch een worst wezen lijkt me? )

3. Wat bedoel je precies met " ...maar wanneer je bij een defect aan bijv. je HD meldt dat je laptoptas eens is gevallen is dit natuurlijk weer een 'gebruiksschade'.
Niet om de boel te tillen, ik heb verzekeraars gehoord in diverse branches die dit zelf vermelden..." ?

sorry voor de misschien domme vragen, maar ik heb het een paar keer overnieuw gelezen en ik begrijp het nog niet helemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-J00P- schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:10:
[...]

Toen ik mn macbook heb gekocht heb ik hem laten verzekeren met een extra kostbaarhedenverzekering onder mn inboedelverzekering. Wat neer komt op ongeveer 2 euro extra poliskosten per maand, en dan voor een periode van 2 jaar (gezien afschrijving e.d. is langer niet rendabel). Hij is nu wereldwijd verzekerd voor diefstal en schade (bijvoorbeeld laten vallen of een glas drinken eroverheen stoten).

Ik heb bewust geen extra garantie afgesloten omdat de meeste fabrikage fouten toch meestal binnen het eerste jaar aan het licht komen.
ik heb ook geinformeerd voor een kostbaarheden verzekering, maar welke verzekeringsmaatschappij heb je dan? want volgens mij wil die van mij het niet dekken als het mijn eigen schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109040

Ik heb nu sinds 1 week m'n MB C2D, en ik kan niet wachten op m'n volgende (lees: 2e) mac!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 07:52
Anoniem: 202405 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:18:
[...]
ik heb ook geinformeerd voor een kostbaarheden verzekering, maar welke verzekeringsmaatschappij heb je dan? want volgens mij wil die van mij het niet dekken als het mijn eigen schuld is.
Interpolis, voor zover ik me kan herinneren werd ook schade door eigen toedoen vergoed (schade door toedoen van iemand anders kan je evt. ook op iemands WA verhalen). Maar wrs kan je beter even bij hun informatie opvragen voor details.

Overigens ben ik ook wel tevreden over mn macbook, ondanks ik wat problemen heb gehad. Binnenkort moet ik hem voor de tweede keer laten repareren. De eerste keer was van wege het random shutdown probleem en dit keer aan een kapotte opticaldrive. Maar de service is opzich wel prima voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190778

Ik heb ook wekenlang zitten piekeren of ik ''wel of niet'' een MacBook zou kopen. Veel over gelezen, veel over nagevraagd. Uiteindelijk toch maar gekocht en nog geen minuut spijt. Het is gewoon een topding. Gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb bij de ABN Amro een Kostbaarheden all risk verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Wat betreft dat alleen maar dingen slechte leest.. natuurlijk posten mensen hier (maar ook verder op internet) vaker wanneer ze een probleem/slechte ervaring hebben, dan wanneer het produkt OK is. Je moet dus niet denken dat er alleen maar klachten met die dingen zijn..je hoort gewoon weinig/niets van de mensen zonder klachten. En dat zijn er een hoop kan ik je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tiiim schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:
Wat betreft dat alleen maar dingen slechte leest.. natuurlijk posten mensen hier (maar ook verder op internet) vaker wanneer ze een probleem/slechte ervaring hebben, dan wanneer het produkt OK is. Je moet dus niet denken dat er alleen maar klachten met die dingen zijn..je hoort gewoon weinig/niets van de mensen zonder klachten. En dat zijn er een hoop kan ik je zeggen ;)
dit is zo'n beetje de standaard reactie en het is in dit topic ook al vaker gezegd. ook heb proberen uit te leggen dat ik ondanks dit feit nog steeds vind dat er veel klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 14:44

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 202405 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:27:
[...]

dit is zo'n beetje de standaard reactie en het is in dit topic ook al vaker gezegd. ook heb proberen uit te leggen dat ik ondanks dit feit nog steeds vind dat er veel klachten zijn.
Ja, koop 't dan niet :X

Feit is dat Apple maar een beperkt aantal modellen laptops verkoopt, waarvan de Macbook 1 van de 3 is (MB, MBP 15", MBP 17") en die dus in enorme aantallen verkocht worden. Als je kijkt naar een specifiek model van bijv. Dell, zullen deze minder vaak verkocht worden omdat er nou eenmaal zoveel ander aanbod is.

Als 1% van de mensen klachten heeft (wat ik al uitzonderlijk veel zou vinden) zou dat in Apple's geval met een verkoop van bijv. 100.000 stuks, dus resulteren in 1.000 klachten.
Een model van Dell, bijv. de Inspiron 8600, wordt misschien een 10.000x verkocht en met 1% klachten zijn dat dus 100 klachten.

Het LIJKEN dus veel klachten, maar relatief gezien valt dat dus wel mee. Je moet dus het aantal klachten vergelijken met het aantal verkochte laptops.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Als je nu een MacBook Pro koopt (de Core 2 Duo's), koop je gewoon een goed apparaat waarvan je mag verwachten dat het zonder problemen werkt. Heb je wel een probleem, dan heb je toevallig (pech) een kapot model gekocht die zonder gedoe zal worden omgeruild.

Of Apple hiermee betrouwbaarder is dan andere fabrikanten, lijkt mij niet, andere fabrikanten doen hetzelfde. Eerder even betrouwbaar dus.

Hier staat de hele discussie rond rev-A producten van Apple los van. Het is namelijk ronduit belachelijk dat de eerste generatie MacBook Pro's en MacBooks zoveel problemen geven, die pas een revisie later goed zijn opgelost. Ik snap ook niet dat Apple dit steeds laat gebeuren, je stoot hiermee volgens mij gewoon klanten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190778

[...]

Gewoon kopen dat ding. Apple heeft minder uitval dan welke andere pc-fabrikant dan ook. (Hier heb ik laatst recente cijfers van gezien) Wat wil je precies horen van ons? Ik zat waarschijnlijk in hetzelfde dilemma als jou, maar uiteindelijk toch overgestapt. Ik heb mijzelf werkelijkwaar nergens druk over gemaakt. Voor jou geldt hetzelfde. Apple een is prima merk, dat prima producten aflevert. Je hebt ook nog garantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Je hebt evengoed ook andere bedrijven die slechts 1 jaar garantie bieden, en dat er van de 20.000 Mac's, 20 niet goed in orde zijn, is normaal. Je hebt dit ook bij andere bedrijven.

Ikzelf heb mijn macbook al ongeveer 5 maand, en is nog perfect in orde :)

En mijn iMac G3 van 2000, is ook nog steeds perfect in orde

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 11-01-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Je moet ook niet vergeten dat de software (OSX) veel betrouwbaarder is dan XP. De manier waarop het systeem met applicaties omgaat is gewoon fantastisch.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Anoniem: 190778 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:17:
Apple heeft minder uitval dan welke andere pc-fabrikant dan ook. (Hier heb ik laatst recente cijfers van gezien)
Bron? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
[...]

Ik denk dat je er alleen achter kan komen door er zelf een te kopen. Koop hem op internet, ben je verzekerd van de laatste versie, en je kan hem binnen 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Mijn voorspelling is dat je verslaafd raakt aan OSX en niet meer terug wil ;). Zelf heb ik sinds september een MacBook gekregen en vind OSX een stuk plezieriger werken dan windows. Elke keer dat ik eventjes terug moet is het een en al ergernis vanwege het missen van bepaalde functies :).

Overigens: Kijk eens naar windows, hoeveel klachten zijn er wel niet over de diverse versies van windows? Maar heeft dat jou belet van het werken met windows en je eigen mening vormen? Zo is het ook met een MacBook.

Succes iig met je eventuele aankoop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Je moet/kan een Mac Book ook alleen hardware matig vergelijken met een XP notebook. Het is gewoon een fantastisch product. De combinatie van de hardware en OSX is top. Mijn ervaring is dat OSX veel, maar dan ook veel minder onderhoud nodig heeft dan XP. Super stabiel en toch kan je het lekker modden.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
ach mijn macbookje hier werkt perfect. in de zomer 2006 gekocht. fan springt maar zelden op vliegtuig modus... alles werkt verder perfect. allen waar mijn handen liggen is ie iet meer helemaal grijs / wit.. maar das bij geen enkele laptop.. maar als je bij xp wil blijven.. Koop een dell.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb al vrij lang Apple en heb er ook vrij veel onder mijn beheer in diverse werksituaties en ik heb nooit problemen met ze en ook nergens slijtage ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb genoeg slijtage in Apple'tjes gezien hoor, heel wat kapotte HD's, fans, scharnieren, 5.25" drives etc gezien.
Niet meer of minder dan bij Windows machines iig.
Heb ook genoeg problemen met Apple's gezien in prof. situaties (vnml drukkerijen en studio's), maar toch wel een heel stuk minder, of vaak makkelijker oplosbaar dan bij Windows.

Niet om de TS bang te maken, maar het blijven natuurlijk machines door mensenhanden gemaakt.
'Er is altijd wel een betere' ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1