Toon posts:

Linux partitie gedelete, windows wilt niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 partities, 1 met windows xp, en een met centos erop. Nu heeft de it-medewerker van mijn werk de partitie met centos gedelete, zonder geldige reden. Nu kom ik net thuis, en probeer mijn laptop weer op te starten, maar hij geraakt niet verder dan een zwart scherm met Grub erop.

de mbr fixen kan ik niet want ik weet het administrator paswoord niet, hoewel ik als gebruiker ook administrator ben ( en toch werkt mijn paswoord niet).
Morgen moet ik naar een klant die 160 km ver is, en ik heb geen zin om tevergeefs naar die klant te moeten. De it-medewerker kan het pas morgen oplossen, maar dat is te laat, want ik moet er al voor 8 uur zijn. Hij wil me ook het administratorpaswoord niet geven (company policy, kan ik nog inkomen.)

Na de grub prompt kan ik niks intypen btw.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Bootable cd maken met fdisk erop.. en je mbr ermee fixen....

Anders je baas bellen en zeggen dat je morgen anders niet naar de klant kan. Ik denk dat je dan snel dat admin passwd krijgt ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas mag doen wat ie wil, als de it-medewerker niet mag, dan mag ie niet ( spijtig genoeg is de baas van de it-medewerker een serieuze eikel)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28

DataGhost

iPL dev

Wat een IT-medewerker zeg, een laptop 'repareren' (gok ik) en dan niet kijken of ie uberhaupt wel boot? 8)7

Maar je zal met een knoppix-livecd of iets dergelijks moeten booten en opnieuw grub installeren (en een grub config file op een kleine partitie, zolang die maar leesbaar is), of in ieder geval er voor zorgen dat je weer een grub-configfile hebt op de partitie waar ernaar gezocht wordt. Zonder administratorwachtwoord gaat dit je zonder herinstallatie anders niet makkelijk lukken voor zover ik weet, dus je MOET grub wel herstellen.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:15
Ik zou zeggen dat dit jou schuld niet is. Moet je bedrijf maar zien hoe ze dit doen. btw: die gast had je toch wel even kunnen waarschuwen dat tie linux eraf wilde hebben :/ .

Verwijderd

Topicstarter
vraagt fdisk ook om het admin paswoord? indien niet, kan ik het zo wel proberen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:30:
vraagt fdisk ook om het admin paswoord? indien niet, kan ik het zo wel proberen.
Nee, het admin-password is een onzinnigheid waar de recoveryconsole van XP om vraagt. Naar mijn weten heb je het totaal niet nodig om een bootloader te herstellen, maar tegelijkertijd staat me bij dat je zonder dat password gewoon geen toegang krijgt tot die functies. De enige optie die dan overblijft is het herstellen van grub.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gewoon een Linux live cd downloaden en daarmee grub herstellen. Dan kan je weer bij je Windows

Verwijderd

met de windows setup CD booten, niet voor repair maar setup kiezen. Daarna krijg je nog een keer repair gelegenheid, hier boot stuff kiezen, daar hoef je geen user/pwd op te geven

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Hoeveel topics gaan hier nog over gemaakt worden :+
Op google is er ook genoeg te vinden.

fdisk /mbr

klaar.

Ubuntu verwijderd windows start niet meer.
Is ook een recent topic wat hier over gaat, ook iemand die het admin-wachtwoord niet tot zijn beshikking heeft.

0.0

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook ff CentOS er weer op zetten. Bij de installatie van Grub zal dat de pc weer in z'n oude staat herstellen (behalve alle documenten die je kwijt bent door die prutser).
Pagina: 1