Toon posts:

TwinMos geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een snel vraagje,
Ik heb een pc samengesteld met 1024mb geheugen, eerst was mijn keus gevallen op Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, 100 euro, vanwege de prijs en de snelheid (dit is de goedkoopste 1gb module van corsair) maar deze is heel slecht leverbaar dus zocht ik verder. Toen viel mijn oog op TwinMos DDR2 Memory Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2 96 euro. Ook deze kan netjes in dual channel draaien, en die 10mhz merk je toch niet echt. Nou is mijn vraag is deze module en dus het merk twinmos van een goede kwaliteit??Ik dacht zelf van wel en hier en daar heb ik hem ook wel eens horen vallen als een goed merk. Maar om het zeker te weten.. Is dit een goede keus??

Hier nog even wat handige dingen die je misschien nodig hebt:
Asus P5B moederbord
Intel conroe E6300 processor

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

vinnie1908

Appel != peer

Het gaat natuurlijk over 100Mhz verschil maar dat is een kleinigheid. Corsair staat bekend als één van de betere merken, al heb ik zelf wel wat problemen gehad met dit merk. Twinmos is zeker geen rotzooi maar ik zou het niet bij de bovenkant van het geheugenscala schalen.

- Geil
- Corsair
- etc..

- Kingston
- Dane-Elec
- Twin-Mos
- etc..

Zo zou ik het persoonlijk inschalen, misschien dat Twin-Mos nog wel iets lager zou horen te staan. De eerste twee zijn echt bekend als OC-geheugenmerken (met nog een aantal anderen)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
dus toch gewoon een corsair nemen dan??

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
als je op de lijst kijkt wat voor geugen modules je moederbord allemaal ondersteund dan kom je er vast wel achter, ik heb ook wat mindere ervaringen met de combinatie twinmos en asus. maar ik weet niet of dat nog steeds opgaat. zoek anders een winkel met een goede terugbreng garantie.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die lijst vinden (op internet dus want ik heb het mobo nog niet)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

vinnie1908 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:24:
Het gaat natuurlijk over 100Mhz verschil maar dat is een kleinigheid. Corsair staat bekend als één van de betere merken, al heb ik zelf wel wat problemen gehad met dit merk. Twinmos is zeker geen rotzooi maar ik zou het niet bij de bovenkant van het geheugenscala schalen.

- Geil
- Corsair
- etc..

- Kingston
- Dane-Elec
- Twin-Mos
- etc..

Zo zou ik het persoonlijk inschalen, misschien dat Twin-Mos nog wel iets lager zou horen te staan. De eerste twee zijn echt bekend als OC-geheugenmerken (met nog een aantal anderen)
PC5300 is normaal, PC5400 is in feite overclock geheugen. het verschil is in ieder geval geen 100Mhz, daarvoor moet er een veel grotere stap in de PC rating zitten.
Het is dus geen probleem om die TwinMOS repen te nemen.

edit:
nog even ter vergelijking: PC6400 is DDR2-800
PC5300 is 667Mhz, dus het verschil van 1100 staat voor 133Mhz verschil.
Dat betekent dat ongeveer elke 9 van de PC rating voor 1 Mhz staat.
10Mhz is dan ongeveer 90 a 100 verschil in PC rating.
Dus het klopt zeker wel dat het 10Mhz verschil is tussen PC5300 en PC5400.

edit2:
nog even een note: de meeste Core2Duo CPU's hebben een 667Mhz bus, en hebben daarmee dus genoeg aan PC5300.
Wil je overclocken, dan pak je hogere rating geheugen.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 17:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me eigenlijk niet om de snelheid maar om de betrouwbaarheid incombi met asus weet iemand hier iets over??

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zolang het geheugen maar een standaard voltage heeft. Niet hoger als 2 volt dus.
(meeste DDR2 repen draaien op 1.8 volt).
OCZ DDR2 geheugen is dus iets om bij weg te blijven, dat wil nl 2.1volt hebben, en de meeste moederborden kunnen dat voltage niet leveren. In het begin zal OCZ DDR2 geheugen wel goed werken, maar na verloop van tijd zal je spontane reboots krijgen en stopt het geheugen uiteindelijk helemaal.

Verder maakt het echt niet uit welk RAM je neemt. Je loopt bij elk merk evenveel kans dat je toevallig een defect reepje koopt.
Pas als je wil gaan overclocken is het nuttig om te gaan zoeken naar "het beste" RAM. Wat het beste is, is gewoon het geheugen met de hooste PC rating in combinatie met de strakste timings (CL waarde). Dat kan je dan op hogere snelheid laten lopen zonder dat je nadelige effecten krijgt (tenminste, als je onder de aangegeven PC waarde blijft)
Op stock snelheid werkt al het geheugen goed. (behalve OCZ DDR2 dus)

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus het geheugen van twinmos kan volgens jou gewoon?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:56:
ok, dus het geheugen van twinmos kan volgens jou gewoon?
Ja hoor, geen probleem.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Je kan ook de manual van het mobo downloaden, er staat vast wel een lijst in met compatibele geheugenrepen :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

We hebben niet voor niets een FAQ :z

Asus moederborden staan er niet voor niets om berucht uiterst kieskeurig te zijn mbt geheugencompatibility. Als je per se een Asus wilt, zorg er dan 100% zeker voor dat je geheugen uit de QVL voor dat bord koopt. Zie daarvoor uiteraard de Asus support site.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.