Toon posts:

Code om film op website af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Voor een opendag voor ons bedrijf zoeken wij een manier om een .wmv file af te spelen op onze website, echter wat er nu gebeurt is dat hij de file download. Op google en op tweakers ben ik gaan zoeken naar een broncode hiervoor, en ben op de volgende broncode gestuit:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<body>
<embed src="test.wmv align="baseline" border="0" width="352"
height="288" name="test film"
pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/"
showcontrols="1" showdisplay="0" showstatusbar="0" autorewind="1" showborder="1"
autostart="1" CurrentPosition="-1" AnimationAtStart="1"
type="application/x-mplayer2">
</body>
</html>

Deze werkt wel, echter als ik de pagina open krijg ik de melding:
- To help protect your security, Internet Explorer has restricted this file from showing active content that could acces your computer. Click here for options...

De film is geconverteerd naar een .wmv file met de volgende codec's:
Video codec: msmpeg4v2
Audio codec: MP3

Bij de broncode heb ik geprobeerd om hem zo klein mogelijk te maken, door de pluginpage weg te halen en de type, echter dit maakte niks uit.

Heeft iemand een idee om dit te verhelpen of een andere code die ik kan gaan gebruiken om een film af te laten spelen zonder dat de internetsurfer iets moet aanklikken?

Alvast bedankt.
BasTheManNL

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 10-01-2007 11:27 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook iets doen met de foutmelding ipv in het wilde weg je script aan te passen.

Google is je beste vriend. Als je met de foutmelding was gaan zoeken was je onder andere http://www.psychpage.com/tech/damnbar.html tegen gekomen en had je geweten wat de oorzaak is.

[ Voor 40% gewijzigd door PolarBear op 10-01-2007 10:54 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01
Een echte oplossing voor je probleem heb ik niet, omzetten naar lfash zal de beste oplossing zijn aangezien lang niet iedereen filmpjes in z'n browser laat afspelen.
offtopic:
Verder moet je code in [ code=html ] tags zetten zodat 't de juiste highlighting krijgt en mensen 't gewoon kunnen kopieren zonder moeilijk te hoeven doen ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hoeft niet onder elke post te groeten ;) En je hoeft al helemaal niet je sourcecode in een tabel te stoppen :o Daarvoor hebben we juist [code=html][/] tags voor bedacht ;)

Staat de movie lokaal, samen met de website of heb je het online staan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat ook op onze website, echter dit is de foute manier (http://www.bronkhorst.com/opendag) helemaal onderaan.

De film moet je nu downloaden en openen in Windows Media Player, echter wil ik dat hij met de link naar een nieuwe pagina met de layout van bronkhorst gaat, en daarin een player staat met de film.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:25 ]

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
converteren naar flash en dan met flash weergeven, of je moet hem gaan streamen (maar daar heb je een streaming server voor nodig)

This space for rent. Serious inquiries only please.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
- To help protect your security, Internet Explorer has restricted this file from showing active content that could acces your computer. Click here for options...
Volgens mij krijg je alleen lokaal / op je eigen computer die melding. Wellicht dat het op bronkhorst.com gewoon werkt.

De HTML die je postte mist overigens een " op regel 3.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:27:

het downloaden ipv afspelen komt wellicht omdat ie op verkeerde wijze wordt doorgegeven naar de browser.
maar dat heb je al opgelost.
code:
1
2
...
type="application/x-mplayer2">
was daarvoor de oplossing ;)
(Je browser weet nu dat het moet een filmpje is ipv een willekeurig bestand)

die foutmelding die je krijgt kan je niet oplossen via je script maar wel in je browser settings - zoals die zelf al aangeeft.
(spreek voor zich: je eigen IE blokkeert de toegang ertoe, niet je site: leer je IE dat af door die juist in te stellen - internet options - of ga naar andere oplossingen zoals Flash maar da's het probleem omzeilen eigenlijk ipv oplossen)

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 12-01-2007 01:05 . Reden: wat aanvulling ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Ik ben even benieuwd waarom je probeert je code zo klein mogelijk te houden als je naar een bestand van ruim 7MB linkt. Voor de laadtijd zal het niet echt uitmaken.

Onderstaande gebruik ik regelmatig en heb ik getest in IE 6/7 en FF 1.5/2:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<object id="movieplayerobject"
    codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
    type="video/x-ms-wma"
    height="357"
    width="384"
    classid="CLSID:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6">
    <param name="URL" value="http://www.bronkhorst.com/files/films/film_bronkhorst_hightech.wmv" />
    <param name="rate" value="1" />
    <param name="balance" value="0" />
    <param name="currentPosition" value="0" />
    <param name="defaultFrame" value="" />
    <param name="playCount" value="1" />
    <param name="autoStart" value="-1" />
    <param name="currentMarker" value="0" />
    <param name="invokeURLs" value="-1" />
    <param name="baseURL" value="" />
    <param name="volume" value="50" />
    <param name="mute" value="0" />
    <param name="uiMode" value="mini" />
    <param name="stretchToFit" value="0" />
    <param name="windowlessVideo" value="0" />
    <param name="enabled" value="-1" />
    <param name="enableContextMenu" value="-1" />
    <param name="fullScreen" value="0" />
    <embed type="application/x-mplayer2"
        pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/"
        src="http://www.bronkhorst.com/files/films/film_bronkhorst_hightech.wmv"
        height="357"
        width="384"
        DisplaySize="0"
        AutoSize="1"
        EnableContextMenu="1"
        autostart="1"
        ShowStatusBar="1"
        TransparentAtStart="1"
        showcontrols="1">
    </embed>
</object>

<object> is de standaard en <embed> een eigenlijk niet bestaande tag voor browsers die dat niet snappen. Net als bij Flash.
Zet bij de bron de hele url erin en niet alleen het pad op de server. FF snapt dat niet en kan het bestand niet vinden. De <param>'s zijn niet allemaal nodig maar ze zitten ook niet in de weg.

Verwijderd

afspelen van flash kun je het beste via het UFO javascript van bobby van der sluis doen; dan heb je vrij veel controle zonder dat IE zit te zeiken over het ' activeren van activex' objecten
Pagina: 1