Toon posts:

[Versatel] ADSL opzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel loopt hier sinds april 2003 een ADSL abonnement van Versatel (Versatel ADSL Lite 3 Mb/s - 512 Kb/s). Deze wil ik gaan opzeggen om daarna ADSL via een andere provider te regelen (i.v.m. kostenbesparing). Met deze manier van werken hoop ik eventueel administratief gelazer en kastje-naar-de-muur gevallen te voorkomen. Enige weken downtime vormen geen probleem!

Nu heb ik voor mezelf wat informatie op een rijtje gezet m.b.t. de opzegtermijnen:

Versatel gedeelte: 1 maand
"Wanneer u uw ADSL aansluiting wilt opzeggen, neem dan contact op met de telefonische Klantenservice. Klik hier (link) voor de contactgegevens.

Er is een opzegtermijn van minimaal één maand voor het einde van de contractperiode, anders wordt uw abonnement stilzwijgend verlengd. Na de initiële contractperiode kunt u het abonnement, met een opzegtermijn van één maand, elke maand opzeggen."

"Het verwijderen van het ADSL signaal van uw telefoonlijn duurt bij Versatel ADSL Lite duurt dit circa 1 maand."

Bron: http://tele2.nl/klantenservice/support.xml?x=1&n=0
Opzeggen > Opzeggen ADSL > Hoe dien ik mijn ADSL abonnement op te zetten?

KPN gedeelte: 1 maand
"U zegt uw ADSL abonnement op bij uw internet service provider. De minimale contractsduur van uw KPN ADSL aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Eerder opzeggen kan niet.

Daarna geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Bij het opzeggen van uw ADSL abonnement blijft uw telefoonabonnement gewoon behouden."

Bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=877913#anchor998421

Ik blijf echter nog met een aantal vragen zitten:

1. Versatel vermeldt dat je telefonisch moet opzeggen, maar per brief is waarschijnlijk beter. In een topic ([howto]ADSL abo opzeggen) wordt dit document gegeven: http://www2.zonnet.nl/hel...er_Breedband_Opzeggen.doc

Wat kan ik het beste doen? Telefonisch of per (aangetekende?) brief?

2. Moet ik het KPN gedeelte apart opzeggen of doet Versatel dat voor mij?

3. En overall: is dit een goede manier van werken (nogmaals: downtime is geen probleem)?

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen?
Naar welke ISP wil je.

Als wil overstappen naar een andere ISP kan je bijna zonder downtime blijven internet.

Twee jaar geleden zat ik ook bij Zonnet over een KPN-lijn en ik ben overgestapt met downtijd van 1 minuut.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: ik vertrouw de administratieve rompslomp niet. Bovendien heb ik de tijd er niet voor om mogelijke problemen recht te zetten. Vandaar dat ik het op deze manier wil doen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
kpn gaat niks voor je opzeggen, en kan dat ook niet
zeg gewoon op bij versatel, en dan zullen zij kpn wel doorgeven dat je internet er uit gaat

PSN: djmurcielago

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:24:
Wat kan ik het beste doen? Telefonisch of per (aangetekende?) brief?
In ieder geval nooit telefonisch opzeggen. Ook niet als ze dat zelf aangeven. Ik heb teveel verhalen gehoord dat zoiets niet doorkomt, en ik heb het helaas ook zelf ervaren. Altijd per aangetekende brief of per fax. Een RX/TX rapport is rechtsgeldig verzendrapport.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Oke lijkt me duidelijk. Kan ik daarvoor de brief gebruiken die ik heb vermeld in mijn TS? Deze komt wel uit een topic van 2004, maar de link is nog steeds beschikbaar.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je wel doen ja. Bel voor de zekerheid op of dat fax nummer nog goed is. Faxen en verzendbewijs goed bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Ter info (voor anderen): het faxnummer is uitsluitend bedoeld voor registratieformulieren en dus bijvoorbeeld niet voor opzeggingen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan aangetekend versturen met eventueel handtekening retour

Verwijderd

Topicstarter
Was ik inderdaad van plan, bedankt voor alle info!

Verwijderd

Nogmaals, als je naar een andere internet provider wil overstappen, neem eerst contact op met de nieuwe ISP en geef aan dat je over wil stappen. Geef dit ook aan bij Tele2/versatel/zonnet dit scheelt een hoop gezeik en bijna geen downtime van je internet. Bij Tele2/Zonnet lossen ze dat ook netjes op, deze hebben ook geen zin in gezeur van de Opta of van de klant. Ze komen wel eens negatief in het nieuws maar dat overkomt bijna elk bedrijf.

1: Kijk waneer je contact afloopt.
2: Neem contact op de nieuwe ISP
3: Zeg Zonnet schriftelijk op (aangetekend) en zeg dat je overstapt.
4: Het kan zijn dat je nieuwe ISP dit werk overneemt.

Je kan als voorbeeld kijken op de webpagina van Tiscali en zoek even naar: "Overstappen doe je zo"
www.overstappendoejezo.nl

In het verleden lang bij Zonnet gezetten, maar ze werden te duur. Daarom ben ik toen overgestapt.
En niet omdat ik problemen met ze had.
Dus een beetje meer vertrouwen. :)

Ik heb ze toen telefonische opgezegd:
Heb net even het mailtje opgezocht, alles wat je daar bespreekt wordt opgenomen.
Na een dag of 7 krijg je netjes een brief ter bevestiging.

Dit is het mailtje:

Opzegging Versatel ADSL abonnement
Beste Versatel-klant,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw schrijven betreffende de opzegging voor uw Versatel ADSL abonnement.

Uw verzoek is door ons verwerkt. Wij beëindigen uw abonnement. Binnen circa 1 week ontvangt u hierover tevens een bevestiging per brief. Hierin staat de exacte datum vermeld waarop uw abonnement beëindigd word.

Uw e-mail adres blijft bestaan.

Mocht u nog vragen hebben, bezoek dan de online helppagina s op www.versatel.nl/klantenservice.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Versatel Nederland B.V.
Klantenservice

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 17:51 . Reden: Toevoeging oude email. ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

Ik moet zeggen dat zelf regelen ook keihard kan misgaan hoor. In mijn nieuwe huissie even tv + internet + phone regelen. Na 3 weken nog geen bevestiging van internet, dus maar even bellen. Order is niet doorgekomen, dus we maken meteen even een case voor U aan mijnheer. En inderdaad, anderhalve wek later had ik internet en telefonie, apart. Terwijl ik dus duidelijk tot tweemaal toe (eerste keer bij aanvragen van het hele zooitje, tweede maal nadat het mis was gegaan over de telefoon) duidelijk heb aangegeven dat ik een combi-pakketje wilde hebben dat voordeliger is dan aparte internet en telefoon.
Hierdoor zijn dus ook extra administratiekosten berekend voor beide pakketten. Dat wordt dan wel weer verrekend met de volgende factuur, want eenmaal verstuurde rekeningen worden niet meer teruggenomen. "Ja mijnheer, U kunt de rekening ook niet betalen. Tsja, dan komt er uiteindelijk een brief van een incassobureau die U sommeert alsnog het bedrag over te maken en daarbij ook meteen maar even wat mag neertellen voor de incassokosten."

Overstappen heb ik juist weer helemaal geen problemen mee. Van kabel naar adsl was iets meer werk, maar van XS4ALL overstappen naar Wanadoo (nu Versatel geloof ik) was geen enkel probleem met 3 dagen downtijd. Bij Wanadoo heb ik mij aangemeld. Ik kreeg een emailtje ter bevestiging met een document waarin vermeldt stond dat wij ons huidige adsl abbonnement bij XS4ALL wilden beeindigen en dat de lijn niet hoefde te worden [moeilijk woord] omdat Wanadoo het signaal zou overnemen. Kwestie van eigen gegevens invullen, uitprinten en per post richting XS4ALL. 2 En een halve week later hadden we Wanadoo.

Edit >>> Wij hadden dus XS4ALL + KPN, omdat in de tijd dat wij ADSL aanvraagden een KPN lijn nog een vereiste was. Van Wanadoo hebben we de tip gekregen om naar een bel-budget abbo van KPN over te stappen omdat we ook telefonie van Wanadoo kregen. Het enige contact met KPN is dus gegaan over het veranderen van een telefoonabbonnementje. Voor de rest is Wanadoo je provider en die regelt met KPN dat de zooi opgezegd wordt.

Als je de administraties bij de instellingen niet vertrouwt en daarom besluit het zelf te regelen, dan denk ik dat je beter zelf een aantal pc'tjes met wat terrabytes aan schijfruimte aan elkaar kunt koppelen, alvast beginnen met opslaan van je meest bezochte pagina's en zelf je eigen internet maken :P
Want wat denk je dat er gebeurt als je je abbo opzegt ? En een nieuwe afsluit ? Juistem, tweemaal administratieve rompslomp waarbij net zo goed dingen fout kunnen gaan. Het enige wat administratief extra is als je het de providers zelf laat uitvechten is de communicatie tussen de bedrijven. Het in- en uitschrijven geeft namelijk net zoveel papierwerk als je het laat regelen door een ander.

[ Voor 48% gewijzigd door KneoK op 11-01-2007 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke je hebt een punt :) Dan stuit ik op de volgende vraag: het huidige abonnement is sneller dan het abonnement dat ik wil nemen. Betaal ik dan ook "downgrade kosten" aan KPN?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

Lijkt mij niet. KPN is puur de provider van je telefoonlijn. Je internetprovider gebruikt die kabel alleen om een extra signaal mee te sturen voor internet. Die internetprovider regelt de snelheid, je datalimiet, je email-adressen, alles wat je je maar op internet gebied kunt bedenken.
Als je dus van internetprovider verwisselt heeft KPN daar helemaal niets mee te maken. Zij hebben een lijn voor je geregeld waarmee je van verschillende diensten gebruik kan maken. Welke diensten je naast telefonie gaat gebruiken heeft KPN niets mee te maken. KPN zegt, dit is de maximale doorvoer van een lijn, die mag je wat mij betreft volledig benutten. Vervolgens is het de internetprovider en het gekozen abbonnement die er voor zorgen dat je een bepaalde snelheid gaat halen voor een bepaalde prijs. KPN kan je dus niets in rekening brengen en omdat je nieuwe provider gewoon stanaardprijzen aanhoudt en zich niet mag bemoeien met je oude provider wat prijzen betreft, zul je geen extra down- of upgrade kosten hoeven te betalen.

Edit: misschien is het anders handig dat je even de voor jou belangrijke informatie uit dit topic filtert en even een emailtje stuurt naar de provider die je van plan bent te gaan nemen. Gewoon het verhaaltje uit je startpost met de vragen die later in het topic naar voren zijn gekomen. Ik denk dat ze je dolgraag even uitleggen wat de procedure is, wat je precies gaat betalen en welke extra kosten aan het oversluiten zijn verbonden (naar ik weet hoef je in ieder geval niets extra's te betalen voor het overstappen naar een andere provider).
Mocht je niet lekker uit je woorden komen ofzo, stuur mij dan maar even een mailtje, dan knutsel ik wel een verhaaltje voor je in elkaar, koen.keppel[@at@]gmail.com

[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 15-01-2007 20:05 ]

Pagina: 1