Toon posts:

[howto]ADSL abo opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mijn Zonnet abo opzeggen, en kwam tot de conclusie dat dit nog niet zo makkelijk is. Even wat puntjes om rekening mee te houden, doe er je voordeel mee!
  • Je verplicht je per jaar, ongeacht hoe lang je al abonee bent kan je niet tussentijds in het jaar opzeggen. Hou daar rekening mee.
  • Als je tussendoor wijzigingen in je abo hebt doorgevoerd (bijvoorbeeld een downgrade), dan gaan ze er standaard vanuit dat dan het jaar-abonnement opnieuw ingaat. Protesteren helpt, dan corrigeren ze het snel!
  • Als je na lang zoeken hebt gevonden hoe je op moet zeggen, kom je er achter dat je het dure helpdesknummer (0.70EUR p/m) moet bellen. Bespaar je die moeite, volg gewoon de link http://www2.zonnet.nl/hel...er_Breedband_Opzeggen.doc. Dit is ook de link die je krijgt als je de helpdesk belt.
  • En vergeet natuurlijk niet: als je van abo gaat wisselen, moet eerst de lijn vrijgegeven (gesloopt in vaktermen) zijn door de oude provider en dan kan pas de nieuwe provider een nieuwe aanvraag doen. Zo ben je al snel 6 weken van internet afgesneden. Dit geldt dus voor alle providers.
Misschien is het handig om dit als een verzameltopic te gebruiken om informatie over abo-wijzigingen en opzeggingen te gebruiken. Inclusief de addertjes onder het gras.

edit:
Momenteel is mijn opzegging in behandeling. Als ik nog andere stekeligheden tegenkom zal ik die ook vermelden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:42 . Reden: Thanks, Av0n, voor de aanvulling :) ]

Verwijderd

Je verplicht je per jaar, ongeacht hoe lang je al abonee bent kan je niet tussentijds in het jaar opzeggen. Hou daar rekening mee.
ik dacht dat planet daarmee de enige was. zonnet dus ook?

die link had je btw met wat zoekwerk ook wel kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, Zonnet ook. Ik dacht dat zij ook wat sympathieker waren daarin, maar blijkbaar niet :{

Weet je trouwens zeker dat ik die link zelf had kunnen vinden? Het is namelijk zo dat als je naar de help-sectie gaat over opzeggingen, dat er dan doodleuk staat: Bel de helpdesk, 0900-etc. Vervolgens bel je die, en krijg je een mailtje toegestuurd met bovenstaande link. Ont-zet-tend flauw, komt een beetje over als geldklopperij imho.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Het feit dat je pas een nieuw abbo kan aanvragen als de lijn weer wordt vrijgegegeven is
voor mij ook een enorme hobbel om even over te stappen.. Misschien zou je die procedure
ook in je verhaal kunnen opnemen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 08:51:
Ja inderdaad, Zonnet ook. Ik dacht dat zij ook wat sympathieker waren daarin, maar blijkbaar niet :{
mja, ik geloofde er ook niets van, maar het staat inderdaad in de AV: art 27.1
Weet je trouwens zeker dat ik die link zelf had kunnen vinden? Het is namelijk zo dat als je naar de help-sectie gaat over opzeggingen, dat er dan doodleuk staat: Bel de helpdesk, 0900-etc. Vervolgens bel je die, en krijg je een mailtje toegestuurd met bovenstaande link. Ont-zet-tend flauw, komt een beetje over als geldklopperij imho.
ik ben hem tijdens het surfen wel eens tegengekomen. maar hij staat geloof ik ook een paar keer op got en in de google groups.

Verwijderd

En vergeet natuurlijk niet: als je van abo gaat wisselen, moet eerst de lijn vrijgegeven (gesloopt in vaktermen) zijn door de oude provider en dan kan pas de nieuwe provider een nieuwe aanvraag doen. Zo ben je al snel 6 weken van internet afgesneden. Dit geldt dus voor alle providers.
daar gaat verandering in komen:
nieuws: Wisselen van ADSL-provider wordt makkelijker

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dat geldt -vooralsnog- alleen voor KPN providers, als je een Zonnet abo via Versatel hebt en bijv. wilt overstappen naar een BBNed provider, moet je dus nog 6 weken wachten, helaas.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
KillerBeeForEver schreef op 13 april 2004 @ 09:54:
[...]

Dat geldt -vooralsnog- alleen voor KPN providers, als je een Zonnet abo via Versatel hebt en bijv. wilt overstappen naar een BBNed provider, moet je dus nog 6 weken wachten, helaas.
Heb het ook sneller gezien. In even ruim 2 weken van KPN-ADSL naar BBNED.

Maar als KPN niet echt snel is met de 'sloop' (uitportering) of het 'vergeet' of 'geen opdracht van isp' krijgt kan het nog langer duren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 08:48:
[...]

ik dacht dat planet daarmee de enige was. zonnet dus ook?

die link had je btw met wat zoekwerk ook wel kunnen vinden.
Tiscali hoort hier ook bij. Ben blij dat ik nu van ze af kan.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
bjck schreef op 13 april 2004 @ 09:57:
[...]

Heb het ook sneller gezien. In even ruim 2 weken van KPN-ADSL naar BBNED.

Maar als KPN niet echt snel is met de 'sloop' (uitportering) of het 'vergeet' of 'geen opdracht van isp' krijgt kan het nog langer duren.
10 dagen zonder ADSL gaat ook prima;)

• avon
Het is niet echt praktisch zeker niet als je een aantal domeinen hebt gekoppeld
aan dat ip adres, dan zou je eerst alles tijdelijk bij iemand alles moeten
onderbrengen en later weer terug porteren.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij Wanadoo is het het verstandigste om het abonnement schriftelijk op te zeggen. Alleen als je nog geen jaar een abo hebt word je aangeraden dit telefonisch te doen. Maar wederom geld hier ook voor ADSL dat je minimaal 1 jaar ADSL moet hebben wil je het weer kunnen opzeggen. Na een jaar zit je er weer voor een jaar aan vast...

Mijn ervaring is dat bellen nutteloos is. Een brief sturen en een copy bewaren scheelt je enorm veel moeite en onnodige tijd, kosten & zorgen.

Zeg minimaal een maand voor het einde van je jaarcontract je abonnement op. Na twee weken moet je hiervan een bericht krijgen dat het in behandeling is. Krijg je dit bericht niet, neem dan contact op! (dit hadden ze mij dus niet verteld...).
Na afsluiting krijg je pas de schriftelijke toezegging. (hoezo handig ;))

Meer info: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
startpost weer even aangepast... als je een downgrade hebt gedaan ben je dus de klos. Ik ga onverwacht verhuizen en nu mag ik dus tot 8 december aan dat k*t Zonnet doorbetalen, ipv tot juli :( Godver, wat ben ik pissig. Maar ze zullen nog wel flink last van me krijgen.

Haha, na wat boze mailtjes krijg ik deze reactie:
Helaas moeten wij bekennen dat u verkeerd bent geinformeerd in het antwoord op uw vorige e-mail. Onze excuses hiervoor.

De datum waarop uw contract in ingegaan is 03/08/2001, dit betekent dat u per 03/08/2004 kunt opzeggen, en niet pas per 08/12/2004.
Dus, goed in de gaten houden!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:44 ]

• _Rayman_

_Rayman_

Ik ga ook proberen om bij tiscali weg te komen.
Is er ergens een voorbeeld brief voor het opzeggen van een ADSL abonnement? Gezocht heb ik op google en op GoT, maar zonder resultaat.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 08:51:
Ja inderdaad, Zonnet ook. Ik dacht dat zij ook wat sympathieker waren daarin, maar blijkbaar niet
Je tekent altijd voor een jaar. Zo'n provider steekt grofweg 500 euro in je aansluiting, aan hardware en netwerk. Om het verlies van klanten die snel op zeggen binnen de perken te houden is een minimum van een jaar het minste wat ze van je willen.

Anderen verlengen je abonnement per jaar, na dat eerste jaar. Dus daar zit je 12, 24, 36 maanden enzovoort aan vast. AV lezen voordat je tekent, dus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• _Rayman_

_Rayman_

Burne schreef op 16 april 2004 @ 20:38:
[...]

Je tekent altijd voor een jaar. Zo'n provider steekt grofweg 500 euro in je aansluiting, aan hardware en netwerk. Om het verlies van klanten die snel op zeggen binnen de perken te houden is een minimum van een jaar het minste wat ze van je willen.

Anderen verlengen je abonnement per jaar, na dat eerste jaar. Dus daar zit je 12, 24, 36 maanden enzovoort aan vast. AV lezen voordat je tekent, dus.
500 euro 8)7. Dat verdien je niet met 1 aansluiting terug.

• avon
[...]

Denk tevens maar is aan de premie's die worden gegeven aan verkooppunten,
die ligt waarschijnlijk ook rond de 50 euro per afgesloten klant. Al lijkt 500 euro
mij een erg grove schatting, eerder in de buurt van de 100 euro anders zal de
marge wel erg minimaal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door avon op 17-04-2004 08:39 ]

• _Rayman_

_Rayman_

Ik heb net een brief getikt die ik maandag aangetekend zal versturen naar tiscali.

Body van de brief:
Geachte heer, mevrouw,

Langs deze weg, wil ik graag mijn ADSL light abonnement opzeggen. Deze loopt per 25 mei 2004 af. De reden van opzeggen is, dat ik vind dat de service die u mij bied onder de maat is. Denk hierbij aan:
- mailserver die regelmatig slecht te bereiken is
- e-mails die regelmatig een grote vertraging hebben
- de beloofde binairies waar nog steeds geen gebruik kan worden gemaakt
- een helpdesk die geen deskundig antwoord of helemaal geen antwoord geeft op vragen
- bepaalde radiozenders kunnen niet meer worden beluisterd, zonder vooraf de abonnee te informeren (b.v. radio538, veronica)

Hopend op een snelle en correcte afhandeling, verblijf ik met vriendelijke groet,
Iemand een opmerking over deze brief? Ben ik redenen vergeten?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

waarom zou je allemaal redenen (damn da's een raar woord ) moeten opgeven .. je wil gewoon van ze af dat is reden genoeg

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Misschien kan ik hierbij ook effe vragen...

Ik heb 2 demon abo's eentje thuis eentje op mijn kantooor. Alleen ik doe bijna niets met adsl bij mijn kantoor behalve mails,websurfen... en het is die 2048 abo en betaal 55 euro ofzo dacht ik per maand.

Nu wil ik het gaan opzeggen en goedkopere nemen of abo bij langzamere abo bij demon...

heef iemand nog ervaring?

Lucky Goldstar

• _Rayman_

_Rayman_

hendrikjan schreef op 17 april 2004 @ 11:17:
waarom zou je allemaal redenen (damn da's een raar woord ) moeten opgeven .. je wil gewoon van ze af dat is reden genoeg
Ik vind het ook vreemd, maar het staat in de algemene voorwaarden:
12.4 Overeenkomsten, aangegaan voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld een jaar), kan door de Abonnee
uitsluitend per post (doch niet per fax) met opgaaf van reden worden opgezegd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd.

[ Voor 17% gewijzigd door _Rayman_ op 17-04-2004 11:27 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
DJkim schreef op 17 april 2004 @ 11:26:
Misschien kan ik hierbij ook effe vragen...

Ik heb 2 demon abo's eentje thuis eentje op mijn kantooor. Alleen ik doe bijna niets met adsl bij mijn kantoor behalve mails,websurfen... en het is die 2048 abo en betaal 55 euro ofzo dacht ik per maand.

Nu wil ik het gaan opzeggen en goedkopere nemen of abo bij langzamere abo bij demon...

heef iemand nog ervaring?
Je kan gewoon downgraden bij Demon, maar daar hangt meestal een prijskaartje aan. Maar daar staat vast wel wat over in de FAQ van Demon :)

The devil is in the details.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

_Rayman_ schreef op 17 april 2004 @ 11:27:
[...]

Ik vind het ook vreemd, maar het staat in de algemene voorwaarden:

[...]
OK .. ja .. hmm de reden is wel meer een formaliteit (heb ik het idee .. )

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
De reden zou moeten zijn dat ze daar meer aandacht aan kunnen besteden. :)

btw: in 9 werkdagen van planet naar Cistron, dat is het betere werk.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52

samo

yo/wassup

wat is dat allemaal omslachtig in nederland.. Heb vorige week hier in brussel adsl aangevraagd, op een zaterdag in de winkel, de eerstvolgende maandag is de lijn actief, dinsdag zijn de login gegevens binnen. En het werkt meteen. En ik kan gewoon binnen heel belgie verhuizen, en het abo meenemen. Betaal ik wel administratieve kosten natuurlijk...

en trouwens voor 39,95 dacht ik, heb ik 3k en 128up, da's al beter dan wat ik bij HetNet en Planet heb gezien...

[ Voor 15% gewijzigd door samo op 17-04-2004 13:48 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

samo-arne schreef op 17 april 2004 @ 13:43:
wat is dat allemaal omslachtig in nederland.. Heb vorige week hier in brussel adsl aangevraagd, op een zaterdag in de winkel, de eerstvolgende maandag is de lijn actief, dinsdag zijn de login gegevens binnen. En het werkt meteen. En ik kan gewoon binnen heel belgie verhuizen, en het abo meenemen. Betaal ik wel administratieve kosten natuurlijk...
Wow, ik geloof dat ik naar belgie moet verhuizen....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

en trouwens voor 39,95 dacht ik, heb ik 3k en 128up, da's al beter dan wat ik bij HetNet en Planet heb gezien...
Het is ook allemaal niet zo slecht in België.
KPN als voormalig monopolist in NL, doet een aardig duit in het zakje wat betreft prijs op een bepaald niveau houden (ISP's zoals bijvoorbeeld planet betalen 17 of 18 euro per maand meen ik aan KPN om een lijn te leasen). Waarom doet de opta hier niks aan?

Maar ik ben ff op zoek naar opzeggen van Demon adsl abbo.. ik kan het ff niet zo snel vinden.

edit : gevonden > http://www.demon.nl/produ...terms_and_conditions.html

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 17-04-2004 14:25 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Voor demon geldt dat je stilzwijgend met verlenging van contractduur (1 jaar meestal) akkoord gaat na verloop van een contract (lees ik ff snel op http://www.demon.nl/produ...terms_and_conditions.html ). Is eigenlijk van de gekke.. ik wil na 1 jaar om de maand kunnen opzeggen. Nou voel ik me genoodzaakt om na afloop van het eerste contract tot 1 augustus, de boel op te zeggen (ik ga namelijk volgend jaar verhuizen... en dan die verhuiskosten betalen ... vind ik eigenlijk te duur).

Verwijderd

vind je dat goed ???
hoge download weinig upload ??
ik betaal 49.95 voor een 8/1 mbit adsl, maar ik zit niet bij een grote provider.
ik heb geen webspace en geen email via provider, maar mag wel zelf servers draaien.
voor deze prijs vind ik het een heel mooi abbo

• HermeS
  • Laatst online: 28-11 13:07
Ch!pY-J schreef op 17 april 2004 @ 13:46:
[...]

Wow, ik geloof dat ik naar belgie moet verhuizen....
veel plezier met je datalimiet dan. :) .

nee seriues. Als ik moet kiezen zou ik echt voor Nederland gaan. En doorsnee gebruiker is mischien iets beter af in Belgie. Maar fanatieke gebruikers zijn echt veel beter af in Nederland. Vooral als je al een tijdje ADSL hebt, ik zit de afgelopen twee jaar op z'n 75Gb p/m.

In Belgie is het meer veel snelheid met limiet (het laatste jaar zie je dat in Nederland trouwens ook, samen met de veel goedkopere maand prijs.

Overigens klopt het wel dat het gauw 500euro kost voordat de klant de eerste bits binnenhaalt vandaar het contract van een jaar.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hoe je het snelst van je ADSL afkomt (Zelf gedaan bij mijn overstap van Planet naar Demon) :

Een brief schrijven naar Planet met de mededeling dat je van analoog naar ISDN thuis gaat i.v.m je werk >:) Zij moeten je dan wel afsluiten omdat de KPN de aansluiting gaat veranderen, ondertussen vraag je het nieuwe abbo aan bij een andere provider en met een beetje geluk zit je niet te lang zonder internet (Ik zat een maand zonder...)

https://powershellisfun.com

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

-={Fred_Perry}=- schreef op 17 april 2004 @ 16:20:
Hoe je het snelst van je ADSL afkomt (Zelf gedaan bij mijn overstap van Planet naar Demon) :

Een brief schrijven naar Planet met de mededeling dat je van analoog naar ISDN thuis gaat i.v.m je werk >:) Zij moeten je dan wel afsluiten omdat de KPN de aansluiting gaat veranderen, ondertussen vraag je het nieuwe abbo aan bij een andere provider en met een beetje geluk zit je niet te lang zonder internet (Ik zat een maand zonder...)
en je moest ook werkelijk over naar ISDN? Of sneaky ISDN toch niet nemen?

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Als je de reactie van Zonnet had gelezen had je gezien dat ik al sinds juli 2001 abonnee ben. Ik ga op mijn nieuwe adres over naar Quicknet. 1 maand opzegtermijn na het eerste jaar, FUP, goede prijs/kwaliteitverhouding (met een uitstekende uptime), helpdesk van 0.03 € per minuut (en gelijk iemand aan de lijn).

Verwijderd

Zou even gaan kijken naar het Nederlandse recht als ik jullie was.....

lijkt me toch een stilzwijgende verlenning van iets? Er wordt niet kenbaar gemaakt dat je weer een jaar aan iets vast zit?

Consumentenbond bellen dus (als je lid bent) of HCC ofzo (die zijn daar ook erg willig mee)... als die gaan bellen gebeuren er altijd wonderen...

Zal er zelf iig op gaan letten, heb hier ook zonnet en wil er dus wel vanaf omdat ik ga verhuizen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mmff.. hier wat gevonden over opzeggen van demon: newsgroup demon.nl.support

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

AvOn schreef op 17 april 2004 @ 08:38:
Denk tevens maar is aan de premie's die worden gegeven aan verkooppunten,
die ligt waarschijnlijk ook rond de 50 euro per afgesloten klant. Al lijkt 500 euro
mij een erg grove schatting, eerder in de buurt van de 100 euro anders zal de
marge wel erg minimaal zijn.
Google maar eens, wat een DSLAM kost. De prijs per poort, als je groot inkoopt komt op 75 tot 100 euro. Er moet aan de andere kant ook nog wat. Internet-verkeer, mailservers, nieuwsservers, de hele reutemeteut. Ook 100 euro. Er moet een transport-netwerk tussen die twee, je moet het configgen, je moet het aan laten sluiten door KPN, en als de klant opzegt ook weer af laten sluiten. (170 euro per keer..).

De marges zijn (zeker na de laatste paar maanden) heel erg minimaal. Bel drie keer de helpdesk met je ADSL-light, en ze verliezen het eerste jaar op je. Want je was ingeschat op tweemaal bellen. Dat 30-cent-per-minuut nummer dekt echt de kosten niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 23:55:
Zou even gaan kijken naar het Nederlandse recht als ik jullie was.....

lijkt me toch een stilzwijgende verlenning van iets? Er wordt niet kenbaar gemaakt dat je weer een jaar aan iets vast zit?
dat wordt wel kenbaar gemaakt, in de AV :)

je zou kunnen uitzoeken of zo'n verlenging op zich wel een "redelijke termijn" is, maar dat lijkt me wel, anders waren planet cs. er al mee gestopt.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

MagicTempest schreef op 17 april 2004 @ 13:29:
De reden zou moeten zijn dat ze daar meer aandacht aan kunnen besteden. :)

btw: in 9 werkdagen van planet naar Cistron, dat is het betere werk.
In 2 dagen van Eweka :X naar TweakDSL 8) (ISP/ISP migratie)
En na 12 maanden, 1 maand opzegtermijn.
Wat is nu het betere werk? B)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

henkleerssen schreef op 17 april 2004 @ 18:29:
[...]

en je moest ook werkelijk over naar ISDN? Of sneaky ISDN toch niet nemen?
Dat controleren ze toch niet hoor, ze geloven me gewoon >:)

https://powershellisfun.com

• _Rayman_

_Rayman_

Zondagskindje schreef op 18 april 2004 @ 09:47:
[...]

In 2 dagen van Eweka :X naar TweakDSL 8) (ISP/ISP migratie)
En na 12 maanden, 1 maand opzegtermijn.
Wat is nu het betere werk? B)
Hoe heb jij dat gedaan? Ik mag blij wezen als ik binnen 1.5 maanden over ben (ga nu van tiscali naar xs4all).
Pagina: 1