Ik heb gister eindelijk eens Win2k pro geinstalleerd. Alles goed en wel totdat ik m'n netwerkje wilde aanleggen.
Huidige config:
PC1: Win98se met MicroNet 100mbit nic
Soho 10/100mbit hub
PC2: Win2k met MicroNet 100mbit nic
daartussen allemaal mooie cat5 UTP cables
Ik heb van beide PC's alle HDDs geshared, maar nu komt het- Van PC1 zie ik de shared folders van PC2 niet, en vice-versa
Het schijnt dat het best tricky is om in Win2k goed folders te sharen (voor de newbie dan:)), maar in Win98 moet dat dus geen probleem zijn- dat staat ook allemaal goed ingesteld. Maar dan zou ik toch iig van PC2 de shared folders van PC1 moeten zien?! Niet dus
Ook pingen van de beide PC's gaat niet
Aan de hardware ligt het niet, met 2 Win98 systemen deed ie het prima (en ja ik gebruik de nieuwste drivers)
Ik gebruik de IP's 90.0.0.1 en 90.0.0.2, dat moet toch ook goed zijn?
Wat doe ik fout?
Huidige config:
PC1: Win98se met MicroNet 100mbit nic
Soho 10/100mbit hub
PC2: Win2k met MicroNet 100mbit nic
daartussen allemaal mooie cat5 UTP cables
Ik heb van beide PC's alle HDDs geshared, maar nu komt het- Van PC1 zie ik de shared folders van PC2 niet, en vice-versa
Het schijnt dat het best tricky is om in Win2k goed folders te sharen (voor de newbie dan:)), maar in Win98 moet dat dus geen probleem zijn- dat staat ook allemaal goed ingesteld. Maar dan zou ik toch iig van PC2 de shared folders van PC1 moeten zien?! Niet dus
Ook pingen van de beide PC's gaat niet
Aan de hardware ligt het niet, met 2 Win98 systemen deed ie het prima (en ja ik gebruik de nieuwste drivers)
Ik gebruik de IP's 90.0.0.1 en 90.0.0.2, dat moet toch ook goed zijn?
Wat doe ik fout?