Toon posts:

Win98se <-> Win2k sharing *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister eindelijk eens Win2k pro geinstalleerd. Alles goed en wel totdat ik m'n netwerkje wilde aanleggen.
Huidige config:

PC1: Win98se met MicroNet 100mbit nic
Soho 10/100mbit hub
PC2: Win2k met MicroNet 100mbit nic
daartussen allemaal mooie cat5 UTP cables

Ik heb van beide PC's alle HDDs geshared, maar nu komt het- Van PC1 zie ik de shared folders van PC2 niet, en vice-versa

Het schijnt dat het best tricky is om in Win2k goed folders te sharen (voor de newbie dan:)), maar in Win98 moet dat dus geen probleem zijn- dat staat ook allemaal goed ingesteld. Maar dan zou ik toch iig van PC2 de shared folders van PC1 moeten zien?! Niet dus :(

Ook pingen van de beide PC's gaat niet

Aan de hardware ligt het niet, met 2 Win98 systemen deed ie het prima (en ja ik gebruik de nieuwste drivers)

Ik gebruik de IP's 90.0.0.1 en 90.0.0.2, dat moet toch ook goed zijn?

Wat doe ik fout? |:(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je niet kunt pingen, zit het al mis met tcp/ip. Dan heeft het (nog) niets met de veiligheidsinstellingen te maken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
Ik zit al een poosje met hetzelfde probleem. alleen komt er bij mij nog bij dat ik een 10mbit kaartje voor mn @home verbinding in de win2k bak heb zitten onder win98 werkte het altijd perfect enzo!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Eerste stap is een werkende PING te krijgen. Controleer met IPCONFIG of een IP adres is toegekend en of de netmask op beide systemen gelijk is. Overigens kun je de Win2K machine het beste 192.168.0.1 geven en de andere machine 192.168.0.2 dit omdat bij internet sharing deze adressen als default gebruikt worden.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Mocht je nou door het ping gedeelte heen zijn: je moet alle users waarvan je wil dat ze erop kunnen een account geven. Als volgt:
rechterknop op my compute-> manage->local users and groups-> en dan daar alle pc's toevoegen bij een groep (default = guests).
Maarja, das pas NA het pingen...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb dit probleem ook :( (ik kan wel pingen BDW)

Nog steeds niets op gevonden.
behalve dan dat je //ip in kan typen en er alsnog op kan.

Verder doe ik filesharing met FTP, dat gaat zowiezo een stuk sneller.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Van de ene dag op de andere werkte mijn netwerkje (2x WinME) niet meer.

Kan ook niet pingen. Dat is frusty wil je niet weten. Normaal werkte het altijd... Damn

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Zijn rare dingen die netwerkkaarten, tien het bij mij niet lukte uit wanhoop kaarten omgewisseld werkte meteen.

Verwijderd

Hier is de oplossing:

Je moet even je guest account aanzetten in Win2k, die staat standaard uit.

Mocht het dan nog niet lukken, of je guest accoutn staat al aan, geef dan je guest account administrator rechten.

Rob

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op zaterdag 03 februari 2001 15:16 schreef Captain Pervert het volgende:
Van de ene dag op de andere werkte mijn netwerkje (2x WinME) niet meer.

Kan ook niet pingen. Dat is frusty wil je niet weten. Normaal werkte het altijd... Damn
Jahoeeeeee! Ik heb het gefixt, dat wilde ik even kwijt! Wat bleek, een terminator zat niet goed vast (ja ik gebruik nog Coax, interesseert me niet wat jullie daarvan vinden, met 2 PC's kan dat best :P)

Hoei!!!! :7

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 16:18 schreef RopStop het volgende:
Hier is de oplossing:

Je moet even je guest account aanzetten in Win2k, die staat standaard uit.

Mocht het dan nog niet lukken, of je guest accoutn staat al aan, geef dan je guest account administrator rechten.

Rob
Dat heeft niets met wel/niet kunnen pingen te maken...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ow! Dan had ik te snel gelezen.

Vaak kunnen win9x computers niet op gesharede bronnen kijken op een win2k computer omdat het guest account uit staat. Je kunt dan wel internet e.d. delen, en elkaar pingen.

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is: ik had het gisteravond, vlak na het posten van bovenstaand bericht voor die dag opgegeven en m'n nest ingedoken. Vanochtend vol goede moed weer op het probleem gestort en wat denk je: PC1 ziet PC2, PC2 ziet PC1, PC1 pingt PC2, PC2 pingt PC1. What the hell?? :?

Nouja hierbij is dit probleem opgelost; nu heb ik wel weer problemen met m'n video kaart in Win2k, maar dit in een ander topic :)

Oh btw. als ik van PC2 (win2k) verbinding probeer te maken met PC1 (win98se) duurt het best lang voordat ik de inhoud zie. Is dit normaal? En hoe versnel ik dit?

Verwijderd

Ik denk dat dit de oplossing is voor het langzame netwerk browsen in win2k.

Ik heb 'm nog niet geprobeerd...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/119094

Verwijderd

Topicstarter
Thnxz!

dat deed ut um :)
Nu alleen die videokaart nog :(

gathering.tweakers.net/showtopic/119351
Pagina: 1