Toon posts:

GeForce 2 GTS probs in win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik win2k pro en bijbehorende drivers voor m'n 3D Prophet 2 GTS 64mb en directX 8 heb geinstalleerd problemen ermee

Als ik 3D Mark 2000 draai, loopt ie sowieso al wat langzamer dan ie gebruikelijk in win98 deed (lagere framerate), en vaak loopt ie ook vast tijdens tijdens Game 1, Game 2 of CPU speed test (verder is ie tot nog toe niet gekomen :()

M'n config:

Abit KT7A-RAID
Thunderbird 1200MHz (nog niet ge-oc'ed)
Geforce 2 GTS 64Mb (niet ge-oc'ed)
DirectX 8
Win2000 Professional

Help....

Verwijderd

Heb je DirectX diagnostics al eens uitgevoerd om te kijken wat het probleem is?

start --> uitvoeren --> dxdiag

Geeft 'ie verder nog meldingen?
Wat een supersysteem overigens zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat had ik al gedaan, die gaf geen problemen aan. Met de nieuwste detonator drivers (7.17) liep ie al wel wat langer
maar had ik de eerste 3 minuten een framerate van zo'n 1 a 2 in 3dmark 2000. Ergens voor de bump mapping testjes krijg ik dan een BSOD (in win2k al even blauw als in win98 :))

Thnx btw..ben ook erg blij met het systeempje, wel keihard voor moeten werken. Er zit trouwes wel maar 128Mb PC100 geheugen in (misschien ligt het daaraan? In win98se doet ie het overigens wel goed), maar dit maakt snel plaats voor een 256Mb PC150 of 512Mb PC133 reepje >:)

Verwijderd

zover ik weet maakt jouw mobo gebruik van de VIA Apollo KT133A chipset, dus is de 1e vraag: heb je VIA drivers (4in1) geinstalleerd? zo niet ff installen (ik gebruik de 4.27beta)...zo ja eerst alles proberen met de officiele drivers (van nvidia det3 6.31 of van hercules/guillemot (6.34?))

als die via drivers geinstalleerd zijn, staan ze op agp4? zo ja terug zetten naar 2 of 1 = stabieler...tevens evt. veranderen in je bios...

Verwijderd

Topicstarter
Had ik allemaal al gedaan, nieuwste 4-in-1 VIA drivers, AGP4x geprobeerd, 2x geprobeerd, zelfde resultaat, detonator 6.34 ook geprobeerd, ook geen resultaat. Alleen 7.17 gaf al een iets beter resultaat maar nog steeds vastlopers :(

Verwijderd

misschien nwe bios installen van je mobo en/of vidcard? zou als je dit gaat doen eerst je mobo doen...heeft (hopelijk) meeste oplossend vermogen...

kiek anders ook ff op: http://www.geforcefaq.com/

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 22:11 schreef godcha het volgende:
misschien nwe bios installen van je mobo en/of vidcard? zou als je dit gaat doen eerst je mobo doen...heeft (hopelijk) meeste oplossend vermogen...

kiek anders ook ff op: http://www.geforcefaq.com/

deze site is fokking handig !!! goed door lezen !!!

oh ehh...er is ook een viaagp update (een pre SP2 hotfix) op de MS site voor lock up problemen met de combo AMD + win2k...misschien werkt ie...check it out, dude B-)

link: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.asp

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Jah je moet goed opletten met win2k. Alles juist installeren. En stop aub met die 3dmark shit. Dat is echt super frustrerend. Je kunt beter spellen checken die je vaak speelt. Ik test me systeem alleen maar met quake3 want ik speel nix anders.
Ik heb niet veel anders, zal niet veel schelen in performance, een GF DDR + Abit KT7-Raid en TB900 @ 1100.
Ik gebruik 6.18 drivers want die zijn echt loeisnel op me GF DDR. Onder win2k is alles wat ik doe in elk geval duidelijk sneller dan onder win98se. Quake2 en 3 vliegt met frames vooruit. Misschien dat Direct3D games wel langzamer gaan onder win2k alleen ik speel nooit d3d games. Alleen maar OpenGL... en aangezien OpenGL zwaaaar hard rox onder win2k is het ook het beste om zware grafische aplicaties en quake onder win2k te draaien en alle d3d (aarg!) games gewoon onder win98se. Zo doe ik het in elk geval... in mijn geval betekent dat ook dat ik geen win98se hoef te gebruiken :P

BTW, "DE" belangrijke win2k fix, de AMD-AGP patch -> LargePageMinimum probleem.
Dit verklaart waarschijnlijk je vastlopers in 3Dmark. Is wel te downloaden op tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for all da help guys!!

Hiermee moet het wel lukken denk ik (heb het nog niet geprobeerd maar heb goede hoop :))

Verwijderd

Check deze site eens voor allerlei win2k updates:

www.3dspotlight.com/tweaks/updates/

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat me raden, je hebt in dat systeem ook een SBlive.

Dan is het een vaak voorkomend probleem.
Pagina: 1