Toon posts:

Vga-Dvi Converters

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw systeem samengesteld bij cool-prices namelijk het volgende: Arctic-Cooling Silentium T2 Pro 1 (ATX, 500W, Zilver) € 89,95
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 117,00
Intel Core 2 E6600 ( 2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2,Boxed) € 291,95
Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS/HTDP € 423,95
Asus DRW1608P3S 16x (Dual-layer, Zwart, Retail) € 31,25
Asus DVD-ROM 16x48x, DVD-E616A3 (Zwart, Bulk) € 16,95
Twinmos 2048MB DDR2 (2X1GB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit € 188,90
Seagate 250GB PATA 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3250620A) € 71,45
Assemblage - Laat uw PC in elkaar zetten en testen door ons deskundig
team. € 50,00
Totaalprijs 1281,40

Ik heb echter het volgende probleem, om kosten te besparen heb ik geen nieuw beeldscherm gekocht en het bij mijn oude trouwe 17 inch monitor gehouden. Ik werd er gister echter op geattendeerd dat deze geen dvi uitgang heeft. Hiervoor zal ik dus een converter moeten gebruiken (vga-dvi). Mijn vraag aan jullie is, heeft dit voor mijn pc een erg negatief effect? Is een nieuw beeldscherm eigenlijk noodzakelijk of zie ik het verschil nauwelijks met mijn vga-dvi converted beeld?
Mvg Sam de Valk

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54

Pinjataaa

Hit me!

maakt niets uit.. het licht aan de kwaliteit van het scherm.. de vga-dvi heeft er weinig invloed op

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beelscherm zoals ik het nu heb kan 1600*1200 aan en voldoet voor mij prima, ik had gelezen dat sommige converters een bepaalde resolutie niet aan konden en een vager/slechter beeld genereerde. Maar als ik dus een goede converter heb blijft mijn beeldkwaliteit hetzelfde als deze nu is?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Je videokaart heeft 2 DVI-I uitgangen. Dit is een gecombineerde analoge en digitale uitgang. Dwz: de pinnen voor een analoge monitor zitten er al. Met zo'n verloopstekker zorg je ervoor dat de aansluiting passend wordt gemaakt voor een VGA kabel. Voor de kwaliteit zal het dus niet uitmaken dus (niet slechter dan wat je nu hebt).
Vaak zitten zulke verloopstekkers al bij de videokaart.

Je monitor heeft trouwens geen uitgang, maar een ingang.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm even ter correctie: DVI-D is juist de versie met alleen maar het digitale signaal ;)

DVI-I is de versie waar zowel digitaal als analoog wordt doorgegeven en waar dus met een simpel verloopstekkertje een VGA stekker aan kan. En over het algemeen is het ook DVI-I wat je aantreft op videokaarten.

Stiekum editten hè :P

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2007 18:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jimster
Ja sorry, zag later pas dat ik een foutje had gemaakt.. heb je mooi voor niks zitten tikken :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de informatie, ik zal even bij cool-prices informeren of deze verloopstekker er standaard bij geleverd wordt en zoniet zal ik deze erbij bestellen. :)

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:57:
Ok bedankt voor de informatie, ik zal even bij cool-prices informeren of deze verloopstekker er standaard bij geleverd wordt en zoniet zal ik deze erbij bestellen. :)
Volgens de Asus site zit die er bij, 1 als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helemaal mooi :). Trouwens wel een goede computer ofniet ;)?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:59:
Dat is helemaal mooi :). Trouwens wel een goede computer ofniet ;)?
Jammer van het moederbord, p5b is niet zo'n super bord, de deluxe versie is stukken beter (mbt raid, op de p5b deluxe zit de ich8R en op de p5b een ich8)

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 23:27

FLyTE

Hoe of wat?

Offtopic:

Een PATA HDD? Heb je zelf nog SATA drive liggen dan?

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

• Jimster
MrDrako schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:03:
[...]
Jammer van het moederbord, p5b is niet zo'n super bord, de deluxe versie is stukken beter (mbt raid, op de p5b deluxe zit de ich8R en op de p5b een ich8)
^^ Idd.. P5B-E of P5B-E Plus zou ik adviseren. Die hebben allebei de ICH8R. De ICH8 ondersteunt geen NCQ dacht ik.
Verder zou ik nog een andere cooler erbij nemen. Thermaltake BigTyp ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
FLyTE schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:04:
Offtopic:

Een PATA HDD? Heb je zelf nog SATA drive liggen dan?
Ik ben niet zo'n expert wat is er dan met een pata hdd kan dat niet?

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Ik ben niet zo'n expert wat is er dan met een pata hdd kan dat niet?
Dit bord (en alle andere P965 borden) hebben een aparte controller om PATA devices aan te sturen. Ik zou een SATA HD nemen, mooie smalle kabel ipv zo'n brede kabel en wat handiger icm dit moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:10:
[...]

Dit bord (en alle andere P965 borden) hebben een aparte controller om PATA devices aan te sturen. Ik zou een SATA HD nemen, mooie smalle kabel ipv zo'n brede kabel en wat handiger icm dit moederbord.
Op tweakers werd me juist aangeraden deze harde schijf te nemen :P. Maar wat is er behalve de kabel anders aan dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:13:
[...]

Op tweakers werd me juist aangeraden deze harde schijf te nemen :P. Maar wat is er behalve de kabel anders aan dan?
Ze zeggen dat het sneller is kwa data .
Zelf heb ik er geen (draai nog met ide )

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Inmiddels zijn we afgeweken van de al simpele vraag over de convertor naar "Hoe is dit systeem?".
Wat het verschil is tussen Parallel ATA en Serial ATA kun je prima in de OM FAQ vinden, er is zelfs een apart stuk over SATA.
SATA kan een hogere datadoorvoer aan dan PATA. Maar het dak van PATA wordt nog niet gehaald, dus daar is de winst nog niet van belang.
Wat wel gunstig is aan SATA is dat het de nieuwe standaard is, de kabels een stuk dunner zijn wat bevorderlijk is voor je airflow en dat features als NCQ mogelijk zijn. Ook is het volgens specificatie mogelijk om te hotpluggen, maar ik geloof dat Windows daar niet zo blij mee is ;)
Zie daarvoor gewoon de SATA FAQ, die kan dat vast beter vertellen. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.