Hallo,
ik heb het volgende probleem: soms, als ik mijn computer opstart, valt hij uit. Start ik hem dan weer op, krijg ik te zien: The system was shut down due to thermal overheating.
Daarna gaat alles weer zonder problemen...
Dit gebeurt zo om de 2/3 dagen...
Ik weet niet zeker of dit wel in de juiste topic staat, maar aangezien ik denk dat dit probleem bij mijn moederbord of processor ligt..
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hier gelezen, maar dit heeft mij niet echt geholpen.
Ik heb CPU Burn al eens gerunt, dit gaf geen fouten.
Ook bij HDTune kreeg ik geen fouten, alleen kwam ik wel op een gevaarlijke temperatuur: 56°, volgens HDTune.
Memtest heb ik ook eens laten lopen (weet eigenlijk niet zeker of ik het wel volledig heb laten lopen, maar op een bepaald moment deed hij toch niets meer), ook hier geen problemen.
Ik heb mijn moederbord ook eens nagekeken, alle transistors en condensators (iemand had me aangeraden dit eens te checken) zagen er goed uit.
Er zat redelijk veel stof in de computer en deze heb ik met een stofzuiger (na alles goed af te sluiten) eens deftig en voorzichtig schoongemaakt.
Ook alle kabels heb ik eens gecheckt en alles was in orde...
Mijn CPU-fan en voeding-fan draaien allebei nog goed.
Nu zit ik dus zonder enig idee wat het probleem kan zijn. Er is allesinds koelpasta onderweg zodat ik er wat nieuwe kan aanbrengen, wie weet helpt dit wat.
Heeft iemand nog ideeën voor dingen die ik kan testen/checken? Mijn geheugen in een andere slot steken bvb? Dit heb ik nog niet gedaan, maar aangezien Memtest geen problemen gaf zie ik het nut niet. En ook kan ik het resultaat pas weten als hij weer uitvalt
Dit is mijn systeem: een toch wel lekker oude computer
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2
CPU Type: Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Moederbordnaam: Intel Ashland D845GLAD (4 PCI, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset: Intel Brookdale-G i845GL
Systeemgeheugen: 509 MB (PC2100 DDR SDRAM)
Video kaart: Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (64 MB)
3D-Versneller: Intel Extreme Graphics
Geluidskaart: Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1]
Harde schijf: MAXTOR 6L020J1 (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Alvast bedankt!
ik heb het volgende probleem: soms, als ik mijn computer opstart, valt hij uit. Start ik hem dan weer op, krijg ik te zien: The system was shut down due to thermal overheating.
Daarna gaat alles weer zonder problemen...
Dit gebeurt zo om de 2/3 dagen...
Ik weet niet zeker of dit wel in de juiste topic staat, maar aangezien ik denk dat dit probleem bij mijn moederbord of processor ligt..
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hier gelezen, maar dit heeft mij niet echt geholpen.
Ik heb CPU Burn al eens gerunt, dit gaf geen fouten.
Ook bij HDTune kreeg ik geen fouten, alleen kwam ik wel op een gevaarlijke temperatuur: 56°, volgens HDTune.
Memtest heb ik ook eens laten lopen (weet eigenlijk niet zeker of ik het wel volledig heb laten lopen, maar op een bepaald moment deed hij toch niets meer), ook hier geen problemen.
Ik heb mijn moederbord ook eens nagekeken, alle transistors en condensators (iemand had me aangeraden dit eens te checken) zagen er goed uit.
Er zat redelijk veel stof in de computer en deze heb ik met een stofzuiger (na alles goed af te sluiten) eens deftig en voorzichtig schoongemaakt.
Ook alle kabels heb ik eens gecheckt en alles was in orde...
Mijn CPU-fan en voeding-fan draaien allebei nog goed.
Nu zit ik dus zonder enig idee wat het probleem kan zijn. Er is allesinds koelpasta onderweg zodat ik er wat nieuwe kan aanbrengen, wie weet helpt dit wat.
Heeft iemand nog ideeën voor dingen die ik kan testen/checken? Mijn geheugen in een andere slot steken bvb? Dit heb ik nog niet gedaan, maar aangezien Memtest geen problemen gaf zie ik het nut niet. En ook kan ik het resultaat pas weten als hij weer uitvalt
Dit is mijn systeem: een toch wel lekker oude computer
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2
CPU Type: Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Moederbordnaam: Intel Ashland D845GLAD (4 PCI, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset: Intel Brookdale-G i845GL
Systeemgeheugen: 509 MB (PC2100 DDR SDRAM)
Video kaart: Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (64 MB)
3D-Versneller: Intel Extreme Graphics
Geluidskaart: Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1]
Harde schijf: MAXTOR 6L020J1 (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 18:10 ]