[EN7900GT] Moet ik dit accepteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
Oké nu moet ik even wat hulp inschakelen van de echte tweakers..

Ik heb vandaag (na 2 maand) eindelijk mijn videokaart terug van RMA.
Ik had de EN7900GT waarvan het geheugen defect was. Hij had een blauwe PCB.

Nu heb ik een 7900GT, groen, met een halve koeler erop terug gekregen (2 schroeven weg..)

De enige optie volgende de leverancier is dat ik de kaart opnieuw naar Asus stuur en dat ik weer zo lang moet wachten.

Wat kan ik het beste doen. De koeler is wel te maken, ik heb nog 2 schroeven die passen, maar dan moet ik de koeler verwijderen, dus is mijn garantie vervallen. Ze hebben ook een andere kleur..

En klopt het dat de 7900GT met groene PCB meer klachten heeft dan de blauwe. Ik meende dit namelijk een keer gelezen te hebben, maar ik kan het niet terug vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 13:06 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zou het terugsturen met een duidelijk brief erbij waarin je het probleem uitlegt. Dit kun je namelijk niet accepteren als de cooler er half af hangt. Wat Asus hiermee doet moet je vervolgens maar afwachten.

p.s. wil je in dit topic het antwoord van Asus laten weten? Ik zit hier zelf ook met mijn 7900 die artifacts geeft (de 2e al) die ik wil RMA'en, maar mijn cooler is er ook afgeweest.

• Pinjataaa
Asus kijkt niet naar de cooler, deze kan je gewoon opsturen. Zolang de core geen schade heeft heeft het gewoon garantie.

Dit is btw ook mijn 2e 7900 die het begeven heeft.

Het probleem is dat ik mijn videokaart niet kan missen.. ik begin over 2 weken weer met school..
En op het werk hebben ze de kaarten niet meer op voorraad, dus moet hij weer helemaal naar polen.. Een ramp :)

• HStreek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 14:12
Tja, die Asus 7900 GT. Ik ben ook al aan de tweede bezig. De eerste begaf het in mei al na een paar dagen, en de tweede is nu ernstig stuk aan het gaan. Ze waren toen net uit, dus ik hoop voor anderen dat het aan die eerste serie lag.

Ik heb wel garantie, maar de winkel waar ik hem kocht kan het model niet meer leveren. Dan wordt het dus inderdaad opsturen naar Asus (kan een paar weken duren), of een regeling met de winkel treffen: dagwaarde vaststellen en een nieuwe videokaart kopen met de dagwaarde in mindering.

Ik ga ergens deze week voor die tweede mogelijkheid (en neem dan maar een 7950 GT), maar dat kost natuurlijk wel weer geld. Maar mijn computer een onbepaalde tijd niet kunnen gebruiken, daar heb ik helemaal geen trek in. Misschien kun je kijken of zoiets ook bij jou mogelijk is.

Twee jaar garantie op een produkt met zo'n korte cyclus-tijd is dus maar van beperkte waarde, dat heb ik wel gemerkt.

• Pinjataaa
Allereerst, Asus heeft 3 jaar garantie.

En daar komt hetgeen waar ik al zo bang voor was, ik heb de groene PCB gekregen ipv de blauwe, dus de eerste serie ipv de laatste. Mijne heeft ook maar een paar weken gewerkt.

Asus heeft een doorlooptermijn van 1 maand, dus de kaart ben ik wel lang kwijt.

De dagwaarde zal nu liggen op zo'n 170 - 180 euro.. dus je mag er flink wat geld bijleggen :P

Edit: Volgens mij heb ik een engineerings sample ofzo.. Zie: http://www.xbitlabs.com/i...f7900gt_card_front_bg.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 14:39 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is dat niet gewoon het referentiemodel van nVidia? Ik meen me te herinneren dat Asus bij de 7600GT ook eerst puur het referentiemodel verkocht vooraleer ze overstapten op een blauw PCB met een eigen prentje op de koeler enzo.

Lijkt me eerder dat het zo gedaan wordt om snel de nieuwe kaarten te kunnen leveren.

Edit: Met snel bedoel ik dus wanneer er een nieuwe grafische kaart op de markt komen. In het begin wordt er met een voorraad reference kaarten gewerkt omdat je dan niet moet wachten op je eigen ontwerp.

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-01-2007 18:34 ]

• Pinjataaa
Snel is wat anders, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken over de kwaliteit van de kaart?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit klinkt als Mycom RMA praktijken.
Ik heb ehtzelf nu al verschillende keren gehad bij die lui dat je een graka terug krijgt die met minder schroeven vast zit dan de vorige, onder de koelpasta oid en zelfs met een gebogen bracket om hem mee vast te zetten .
Ik zou er gewoon wat van zeggen want je krijgt duidelijk een "slechter"/ minder product :(

ps. in al mijn gevallen waren eth ook Asus kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 09-01-2007 15:49 ]

Gabriël AM5

• Pinjataaa
MyCom krijgt het gewoon via Asus, dus dit is allemaal de fout van Asus :) De winkel zou het wel moeten checken..

Maar nu je het zegt, mijn kaar zit helemaal onder de grijze drap... op de core zit minder dan op het pcb van de cpu :p

Misschien wel de laatste keer dat ik Asus aanschaf, want met moederborden gaat dit netzo. Beetje jammer..

[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 15:57 ]

• Avalaxy
HStreek schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:58:
Tja, die Asus 7900 GT. Ik ben ook al aan de tweede bezig. De eerste begaf het in mei al na een paar dagen, en de tweede is nu ernstig stuk aan het gaan. Ze waren toen net uit, dus ik hoop voor anderen dat het aan die eerste serie lag.

Ik heb wel garantie, maar de winkel waar ik hem kocht kan het model niet meer leveren. Dan wordt het dus inderdaad opsturen naar Asus (kan een paar weken duren), of een regeling met de winkel treffen: dagwaarde vaststellen en een nieuwe videokaart kopen met de dagwaarde in mindering.

Ik ga ergens deze week voor die tweede mogelijkheid (en neem dan maar een 7950 GT), maar dat kost natuurlijk wel weer geld. Maar mijn computer een onbepaalde tijd niet kunnen gebruiken, daar heb ik helemaal geen trek in. Misschien kun je kijken of zoiets ook bij jou mogelijk is.
:-O Ik heb echt {u}precies[/u] hetzelfde. Mijn 1e kaart was ook al de 1e week kapot, en mijn 2e is nu ook dood aan het gaan (artifacts zijn wel minder erg dan de 1e keer, maar kan door de buitentemperatuur komen). Mijne is ook ~Mei gehaald.

Ook de winkel waar ik hem heb gekocht kan de 7900gt niet meer leveren, dus ook ik zal hem naar Asus kunnen sturen (ook een Asus kaart).

Ook ik zat er over te denken om een 7950gt te nemen om van het gezeik af te zijn. Ik heb 310 voor m'n 7900 betaald en de 7950 kost nu zo'n 290 bij de winkel waar ik heb gehaald, dus ik dacht dat is wel een fair deal (mischien nog 50 bijbetalen ofzo).

Het enige verschil is dat mijn cooler is vervangen door een vf700 (kan de originele wel terugzetten).

Helaas is me bericht offtopic, maar mijn suggestie voor de TS is om het geval gewoon te RMA'en. Stel dat je kaart kapot gaat en hij moet RMA, accepteren ze dit dalijk niet omdat ze opeens 2 andere schroefjes zien zitten. Wat je ook kunt doen is Asus mailen voor 2 van die schroefjes en deze er zelf op zetten, zodat je je kaart niet zo lang kwijt bent.

• Pinjataaa
Asus RMA gaat naar polen, daar ga ik niet naartoe mailen hoor :P
De 7950GT hebben ze bij mij ook niet op voorraad, dus dat wordt alsnog wachten en is dus geen optie, maar als het jullie gelukt is zou ik het wel graag willen horen :)

Je kan btw wel aan het serienummer zien wanneer deze gemaakt is.. misschien zit hier een verband in ofzo..

1e getal is 't jaarnummer, begint dus met 6
2e getal of letter is maand.. A = oktober B = november C= December..

Verwijderd

Bij mij is een paar weken geleden mijn 7900gt(xfx xxx edtion520gpu 1600mem) gekocht bij icomputers, er werd mij daar vrolijk gemeld dat ik hem 6-8 weken(1 maand is dus niet zo lang) kwijt zou zijn. Ik had tevens aan hun gevraagt of ik een 8800 gts met meerbetalen kon kopen maar dat was niet mogelijk. Dus ik naar alternate(+-30km bij icomputers vandaan) en een 8800gts gekocht ik koop dus niks meer bij icomputers dat mag duidelijk zijn.

Maar om even terug te komen op jou punt ik had er zeker niet blij mee geweest als mijn koeler scheef/slecht op mijn kaart bevestigt zat. aangezien het gewoon slechter koelt bovendien als je ooit garantie nodig heb gaan ze er over zeiken denk ik.

Over garantie hoef je je denk ik geen zorgen te maken dat is wat ik bij asus altijd heb gezien wel redelijk goed geregeld in tegestelling tot xfx (daar is 7-8 weken normaal)

• Pinjataaa
De koeler koelt niet slechter, want deze zit nu wel helemaal goed vast.
Ik hoef ook niet bang te zijn dat asus kijkt naar mijn kaart of er wel de juiste schroeven in zitten.

Het probleem is dat ik maar 2 weken zonder kaart kan.. Dus RMA zit er gewoon niet in.
En waarom maakt Asus een andere PCB... dat geeft mij het gevoel dat er iets mis mee is :o

Verwijderd

wat wil je nou bereiken met dit topic? Je kunt erover praten tot je een ons weegt. Of je brengt hem terug. Of je vervang de schroefjes. Ik zou dat eerst doen. Gewoon zorgen dat je een nieuwe fatsoenlijke kaart krijgt

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:04:
Of je brengt hem terug. Of je vervang de schroefjes. Ik zou dat eerst doen. Gewoon zorgen dat je een nieuwe fatsoenlijke kaart krijgt
Dat is dus het doel van het topic ;) Hij vraagt wat hij moet doen.

Zaterdag ga ik mischien mijn kaart terugbrengen naar de winkel (eerst ff mailen) en dan zien we wel verder :) Als het me lukt een 7950gt te krijgen meld ik het jullie wel.

• Pinjataaa
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:04:
wat wil je nou bereiken met dit topic? Je kunt erover praten tot je een ons weegt. Of je brengt hem terug. Of je vervang de schroefjes. Ik zou dat eerst doen. Gewoon zorgen dat je een nieuwe fatsoenlijke kaart krijgt
Mijn doel is idd om te kijken of iemand hier een goede oplossing weet.. Ik heb ervoor gekozen de kaart te houden, want ik heb nog 2 jaar garantie.

En het valt me op dat er veel mensen zijn met problemen met asus en de 7 serie, dus das ook wel interessant he :)

En even tussendoor.. bij mij vorige 7900GT ging de koeler vanzelf zachter draaien als het niet nodig was, maar deze koeler blijft maar full speed draaien met als gevolg een gigantische herrie :S
Met rivatuner kan ik dit niet dimmen, misschien nog een andere optie?

[ Voor 18% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 18:12 ]

• Avalaxy
Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:09:
[...]
En het valt me op dat er veel mensen zijn met problemen met asus en de 7 serie, dus das ook wel interessant he :)
Het is nog erger dan je denkt, kijk zelf maar \[7900 serie] Uitvalproblemen :p

• Pinjataaa
leonpwner1 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Het is nog erger dan je denkt, kijk zelf maar \[7900 serie] Uitvalproblemen :p
Nice, die heb ik over het hoofd gezien :) ff doorlezen

Verwijderd

ik zelf heb twee asus 7900gt's top versie's core 520 mem 1440mhz.
Ik heb geen problemen met deze kaarten (eerste kaart in mei gekocht)

Ik vraag me af welke versie jullie hebben ?
Kan je zien aan de type nummer op de print

Persoonlijk had ik die kaart terug gestuurt en een pci-e kaart gebruikt gekocht voor 20euro zodat de pc toch aan kan.

(zelf heb ik hier 1xagp 1xpci-e 1xpci kaarten liggen mog ik een problemen krijgen wegens kapotte kaart)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 19:37 ]

• Pinjataaa
Bij mij staat geen typenummer of wat dan ook op.. En hij wordt ook niet herkend als Asus product met oa smartdoctor.

Ik breng hem morgen terug, want het is echt een butt ding :S
Volgens mij zit er zelfs een bios op van de release datum ofzo... Ik kan mijn fan niet bedienen

• Avalaxy
Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:40:
Bij mij staat geen typenummer of wat dan ook op.. En hij wordt ook niet herkend als Asus product met oa smartdoctor.

Ik breng hem morgen terug, want het is echt een butt ding :S
Volgens mij zit er zelfs een bios op van de release datum ofzo... Ik kan mijn fan niet bedienen
Haha niet gek dat je geheugen defect raakt. Als ik je specs zo lees: Asus 7900GT @ 700/900.
Logisch dat het geheugen kapot gaat als je het op 1800 MHz laat draaien :P

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:50:
Asus kijkt niet naar de cooler, deze kan je gewoon opsturen. Zolang de core geen schade heeft heeft het gewoon garantie.
Net al ergens anders gepost dat dit niet klopt. Ik heb het zelf mogen ondervinden. Daarbij van de Asus website onder garantievoorwaarden:

Dit is wat Asus (net als elke andere fabrikant die ik na heb gekeken er over zegt:
◎ Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction.
Warranty invalid if system has been disassembled by end-user or non-ASUS-authorized repair centers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Avalaxy
Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:21:
[...]

Net al ergens anders gepost dat dit niet klopt. Ik heb het zelf mogen ondervinden. Daarbij van de Asus website onder garantievoorwaarden:

Dit is wat Asus (net als elke andere fabrikant die ik na heb gekeken er over zegt:

[...]
En hoe willen ze dat gaan zien dan :) In het geval van de TS in het niet zijn schuld maar de schuld van Asus zelf.

• Bor

Bor

leonpwner1 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:23:
[...]

En hoe willen ze dat gaan zien dan :) In het geval van de TS in het niet zijn schuld maar de schuld van Asus zelf.
In het geval van TS is dat inderdaad moeilijk en natuurlijk is het in dit geval niet meer dan normaal dat Asus het probleem zal oplossen. Ik neem hierbij ook aan dat TS het probleem direct na ontvangst heeft gemeld bij Asus.

Wat betreft je vraag: soort koelpasta, soort thermalpads bv. Daarbij is het claimen van garantie terwijl je weet dat je er (overigens imho terecht in de meeste gevallen) geen recht op hebt is gewoon fraude. Dat gaat uiteindelijk ten koste van jou en mij.

• StevenK
  • Laatst online: 28-07 21:31
Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:50:

Dit is btw ook mijn 2e 7900 die het begeven heeft.

Het probleem is dat ik mijn videokaart niet kan missen.. ik begin over 2 weken weer met school..
En als jurist roep ik dan: bij garantie moet een probleem 'zonder ernstige overlast' opgelost worden. Dat betekent dat de winkelier, juist in een geval waar de reparatie c.q. vervanging lang duurt, voor een tijdelijke vervanging van het defecte artikel zal moeten zorgen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 16:52
wacht even ... 2 maanden weg en dan krijg je een andere terug. ?

Nou kun je met een RMA 2 dingen doen.
Of je repareert hem en stuurt de klant zijn eigen kaart terug. Dit kan even duren natuurlijk, maar 2 maanden is belachelijk
Of je doet aan ruilverkeer en geeft de klant een andere gerepareerde kaart terug. Dit doet iedereen tegenwoordig omdat het goedkoper is en lekker snel voor de klant.

en dan ook nog een duidelijk defekt (schroefjes ontbreken) exemplaar terug krijgen ?

Misschien moet je de winkel er maar eens fijntjes aan herinneren dat je zaken met hun doet, en niet met Asus, en dat als dit niet netjes en vlot opgelost gaat worden de wet je altijd nog de mogelijkheid geeft dan maar de koop te ontbinden. (m.a.w., zij de kaart terug, jij je geld)
Wel even goed uitzoeken wat je rechten en plichten precies zijn voor je deze kant opgaat natuurlijk en zeker niet al te opzichtig gaan lopen dreigen.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:26:
[...]

In het geval van TS is dat inderdaad moeilijk en natuurlijk is het in dit geval niet meer dan normaal dat Asus het probleem zal oplossen. Ik neem hierbij ook aan dat TS het probleem direct na ontvangst heeft gemeld bij Asus.

Wat betreft je vraag: soort koelpasta, soort thermalpads bv. Daarbij is het claimen van garantie terwijl je weet dat je er (overigens imho terecht in de meeste gevallen) geen recht op hebt is gewoon fraude. Dat gaat uiteindelijk ten koste van jou en mij.
standaart silcone paste zit er op (goedkoopste zooi dat er maar is)
Dank maar niet dat de merken echte artic zilver op smeren.
De thermalpads als je die laat zitten op de orginelen koeler en goed bewaard kan je het hergebuiken zonder dat ze het zien.

Nee ik werk niet zo.
Ik email ze gewoon en zeg gewoon dat ik een anderen koeler heb gemonteer (welke type en de reden waarom)
Nooit een probleem mee gehad en krijg een rma nummer

Verwijderd

locke960 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:29:
wacht even ... 2 maanden weg en dan krijg je een andere terug. ?

Nou kun je met een RMA 2 dingen doen.
Of je repareert hem en stuurt de klant zijn eigen kaart terug. Dit kan even duren natuurlijk, maar 2 maanden is belachelijk
Of je doet aan ruilverkeer en geeft de klant een andere gerepareerde kaart terug. Dit doet iedereen tegenwoordig omdat het goedkoper is en lekker snel voor de klant.

en dan ook nog een duidelijk defekt (schroefjes ontbreken) exemplaar terug krijgen ?

Misschien moet je de winkel er maar eens fijntjes aan herinneren dat je zaken met hun doet, en niet met Asus, en dat als dit niet netjes en vlot opgelost gaat worden de wet je altijd nog de mogelijkheid geeft dan maar de koop te ontbinden. (m.a.w., zij de kaart terug, jij je geld)
Wel even goed uitzoeken wat je rechten en plichten precies zijn voor je deze kant opgaat natuurlijk en zeker niet al te opzichtig gaan lopen dreigen.
^^ Met hem eigenlijk. Je wacht 2 maanden op reparatie van je kaart en je krijgt vervolgens een andere die nog niet eens fatsoenlijk in elkaar gezet is. Ik zou het ding nog niet eens mee naar huis genomen hebben.

offtopic:
Toen ik ooit nog eens repareerde bij een gloeilampenfabrikant gingen mensen al steigeren als ze hun Cd-speler 2 weken kwijt waren. Tegenwoordig zijn maandenlange reparatietijden normaal? :N )

• Pinjataaa
Hm bedankt voor jullie reacties. Ik kwam er thuis pas achter dat de koeler half vast zat.
van buitenaf kon je het niet zien, maar als je de pc aan zette draaide de koeler niet omdat het maar met 1 schroef vast zat, dus scheef..

Ik heb al contact opgenomen, maar uiteraard was het weer moeilijk blabla.. dus ik moet harde feiten hebben waarom ik een kaart terug moet hebben enzo. niet dat ik met de mond vol tanden sta :) ze haden ook geen ruk op voorraad..

Maar als ik voor een credit kies krijg ik echt belachelijk weinig geld terug, daar kan ik misschien nét een 7600GT kopen :(

Ik heb et btw bij Quote Component weg (dat is een leverancier)..

[ Voor 8% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 21:52 ]

• StevenK
Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:50:
Ik heb et btw bij Quote Component weg (dat is een leverancier)..
En dan kun je dus alles wat er over consumentenrechten gezegd is vergeten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:55:
[...]

En dan kun je dus alles wat er over consumentenrechten gezegd is vergeten.
tja omdat niemand de hoge kosten van een advocaat (schijf je dat zo?) wil nemen.
Maar een goei huishouden hebben rechbijstand op hun huis zitten en kunnen dat gebruiken tegen zo winkel.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:13:
[...]

tja omdat niemand de hoge kosten van een advocaat (schijf je dat zo?) wil nemen.
Maar een goei huishouden hebben rechbijstand op hun huis zitten en kunnen dat gebruiken tegen zo winkel.
Rechtsbijstand op hun huis? Ik neem aan dat je een normale rechtsbijstand verzekering bedoelt?

• Pinjataaa
Whaaa kijk dat bedoel ik.. nja ik probeer het gewoon en dan laat ik het wel horen :(

Ik moet er wel bij vermelden dat het mijn stage bedrijf is.. Dus dat moet mijn kans wel weer ietsjes vergroten :)
Ik zie dat ze de 7950GT op voorraad hebben, mijn kaart was 238 euro (14/09/06), deze is nu ongeveer gelijk.. doe ik ze er een 10tje bij

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:21:
[...]

Rechtsbijstand op hun huis? Ik neem aan dat je een normale rechtsbijstand verzekering bedoelt?
ja maar je kan dat er bij nemen als pakket bij je huis
Dat heb ik namelijk ook

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 16:52
Je loopt er stage ?!? ik ken het bedrijf niet, maar als ze hun "eigen" mensen al zo behandelen hoef ik niet meer ...
Het lullige is dat je waarschijnlijk nog van ze afhankelijk bent ook (stage beoordeling)

• Pinjataaa
locke960 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:29:
Je loopt er stage ?!? ik ken het bedrijf niet, maar als ze hun "eigen" mensen al zo behandelen hoef ik niet meer ...
Het lullige is dat je waarschijnlijk nog van ze afhankelijk bent ook (stage beoordeling)
Jup.. zo gaat het er toch echt :)
En dat houd me ook tegen om me meteen zo te gedragen zoals ik in een winkel zou doen :9~

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:13:
[...]

Nee, dat zie je verkeerd. Quote levert aan bedrijven, niet aan particulieren en dus is er geen sprake van consumentenkoop.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:26:
[...]

ja maar je kan dat er bij nemen als pakket bij je huis
Dat heb ik namelijk ook
Als pakket bij je huis? Ik kan me er niets bij voorstellen. Je kunt een rechtsbijstand verzekering namelijk overal "bij" nemen als pakket of losse module. Maar goed, we gaan te offtopic denk ik.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:44:
[...]

Nee, dat zie je verkeerd. Quote levert aan bedrijven, niet aan particulieren en dus is er geen sprake van consumentenkoop.
moment dat er een factuur word gemaakt is het verkocht
Trouwens als hun bedrijf only zijn dan zijn hun zeker over de scheef gegaan door aan een particulier te verkopen.

Belasting techiens hebben ze ook een probleem
Dit valt onder betaling van natura (staat een boeten op de koper en verkoper)

aan: Bor de Wollef
Als pakket bij je huis? Ik kan me er niets bij voorstellen. Je kunt een rechtsbijstand verzekering namelijk overal "bij" nemen als pakket of losse module. Maar goed, we gaan te offtopic denk ik.
Ik heb koop woning misschien een verschil in pakket?
Maar goed dit is oftopic

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:48 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 15:50

KneoK

Not in a million lightyears

Edit... Lama

[ Voor 94% gewijzigd door KneoK op 09-01-2007 22:54 ]

• Pinjataaa
Ik heb weinig keuze :)
Als leverancier hebben ze een vaste regeling.
Na 2 maanden kan er gecrediteerd worden, binnen die 2 maand kijken ze niet naar andere opties.
Mijn kaart is aangemeld op 01-12-06, dus nog geen 2 maand.
Als ik de kaart terug doe moet ik sowieso nog een maand wachten en dán heb ik pas kans op een vervanging of credit.

Dus voortaan gewoon bestellen bij een winkel, scheeld echt veel tijd en zorgen enzeu

• Pinjataaa
Waaah!

Mensen.. ze hebben contact opgenomen met Asus. Ik kreeg 2 opties:

Hello Jan-Henk,

Sorry for that. We have 2 solutions available.

If you agree, we can send you a following substitute:

C1CIC0 EN7950GT/HTDP/512M/A

Or we can give you a credit for it.

For both solutions we need you to send this card back to us

Please let me know your opinion

Thank you
with best regards

Radim Vaclavik
Customer Service Center

ASUS Czech s.r.o.
VMI Building
Na Rovince 887
720 00 Ostrava - Hrabova
Tel: +420 596 766 313
Fax: +420 596 766 328
For urgent issues or complains,
please contact Mrs. Aneta Monteiro

GRATIS 7950GT! woehoe zeuren loont ook nog.

• Vulcan750
  • Laatst online: 29-07 10:42
Heel netjes....!!! :*)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Bor

Bor

Mooi om te lezen dat Asus de situatie goed op probeert te lossen.

• Pinjataaa
En nog beter is dat ik binnen 1 werkdag al antwoord had inclusief oplossing.
Maandag wordt mn kaart retour gestuurd en wordt hij omgewisseld.. kan 2 á 3 weken duren (netjes dus)
Misschien met Ghost recon erbij? :P

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:38:
Mooi om te lezen dat Asus de situatie goed op probeert te lossen.
En, naar mijn mening, ook terecht. Asus had een grove fout gemaakt door hem een videokaart met een brakke koeler op te sturen.
Heel netjes dat Asus het uiteindelijk zo, en zo snel, heeft opgelost!

• Avalaxy
Pinjataaa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:44:
Waaah!

Mensen.. ze hebben contact opgenomen met Asus. Ik kreeg 2 opties:

Hello Jan-Henk,

Sorry for that. We have 2 solutions available.

If you agree, we can send you a following substitute:

C1CIC0 EN7950GT/HTDP/512M/A

Or we can give you a credit for it.

For both solutions we need you to send this card back to us

Please let me know your opinion

Thank you
with best regards

Radim Vaclavik
Customer Service Center

ASUS Czech s.r.o.
VMI Building
Na Rovince 887
720 00 Ostrava - Hrabova
Tel: +420 596 766 313
Fax: +420 596 766 328
For urgent issues or complains,
please contact Mrs. Aneta Monteiro

GRATIS 7950GT! woehoe zeuren loont ook nog.
Woooh netjes :| Dat wil ik ook proberen met mijn 7900gt. Wat heb je je precies verteld/gevraagd in je mail? Ik heb namelijk ook wel trek in een 7950gt :9~

• Pinjataaa
Ik heb gezegt dat ik de verkeerde kaart ontvangen heb, namelijk een referentie model waarbij de Asus software niet wilde werken (melding van: This is not an Asus product)
En ik heb uitgelegt wat er met de koeler aan de hand was.
Maar dit is via mn stagebedrijf gegaan, daar hebben ze een contact persoon

• Avalaxy
Ah. Ik ga morgen waarschijnlijk ook even proberen te mailen (weet alleen nog niet of ik het via de winkel of via Asus ga regelen), en dan kijk ik wat ik er uit krijg :). Dan post ik het result wel hier, mischien heeft iemand er nog wat aan.
Pagina: 1