MP3 collectie automatisch taggen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb een nogal grote mp3 collectie (13.000 bestanden). Nu heb ik sinds kort een mooi programma om mp3s af te spelen, echter is een groot deel van mijn mp3s onvindbaar in dat programma omdat de id3 tags van geen kanten kloppen.

Het is onbegonnen werk om alle een paar duizend mp3tjes handmatig in te gaan vullen, daarom vroeg ik mij af of er niet een stukje software is wat met bijvoorbeeld freedb werkt ofzo.

Je hebt al genoeg cd rippers die de cd informatie uit de freedb database halen maar zijn er nou geen mp3 converters ofzo die de mogelijkheid bieden om de informatie van een enkel mp3 bestand uit die database te lezen.

Het liefst wil ik dus gewoon mijn mp3 collectie in het programma slepen en een keer klikken en dan mag het programma verder alles zelf renamen en taggen.

Ik schat dat de kans klein is dat zoiets bestaat, maar ik heb al eerder voor verbazingen gestaan.

Alvast bedankt

Lars

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit niet te doen via Tag&Rename? En neem de ervaringen eens door van dit topic: mp3 (8gig+) id-3 tag toevoegen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2007 12:11 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Weet niet of het voornamelijk albums zijn of erg veel losse MP3's? Tag & Rename is in ieder geval handige tool waar je informatie uit CDDB/Allmusic.com kan halen en kan toevoegen aan MP3's. Werkt eigenlijk alleen fijn met albums.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Losse mp3's zal niet gaan, er zijn namelijk enorm veel songs in de cddb database met dezelfde signature, waardoor de tagger dus niet weet welke titel hij moet gebruiken.Daarom werkt het alleen goed met sets van songs zoals in cd's het geval is, hoe meer songs de cd bevat, hoe kleiner de kans dat de signatures van de songs gelijk zijn met die van een andere cd (niettemin komt het ook met cd's wel eens voor).

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou zeggen: doe eens een poging en zoek eens wat rond! Er is meer dan genoeg over te vinden.

Er wordt eigen inzet verwacht van je. Kom je er met een van de vele tooltjes niet uit, mag je natuurlijk altijd vragen stellen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.