Toon posts:

mp3 (8gig+) id-3 tag toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel wat albums op mp3 staan, en netjes alle namen ingevoerd etc. Nu heb ik een nieuwe TOMTOM 910 gekocht en die kan mp3 afspelen, mits ze voorzien zijn van een id3 tag, anders geeft ie ze unknown aan.

Nu is mijn vraag, bestaan er programma's waar ik 8+gig aan mp3 bestanden die voorzien zijn van de volgende naam: "01 - Artiest - Nummer.mp3" automatisch id3-tags bij kan voegen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
MP3 Tag

die kan ook verbinding maken met de FreeDB Database (daar staan alle id3 tag's in)

Gebruik hem zelf ook, errug relaxt proggie.

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Tag en Rename werkt ook goed. Werkt ook met de FreeDB database en kan ook tags te voorschijn halen met Amazon.
Description of Tag Rename program from developer:

MP3TagEditor is an intuitive audio utility that helps you to manage your mp3. By means of MP3TagEditor you can easily edit ID3 tags, create mp3 filenames and mp3 directories from ID3 tag, retrieve album information using FreeDB function. Possibility of playlist and report creation and much more. For example, you can create any template for new filenames using information from ID3 tags (number, name, artist, album, year, etc.) and also rename either single ID3 tag or your entire musical collection.
http://www.softpointer.com/downloads/TagRename32.exe

In de Got search staat ook aardig wat http://gathering.tweakers...enamen&where=GoT#hitstart

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar der komt dus veeeeel troep in mee, en eigenlijk een hoop onzin die die erin gooit. Of ik doe telkens wat fout.

Iemand iets beters...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geef eens een voorbeeld want Tag & Rename werkt echt prima (en als het daarmee niet lukt lukt het met andere programma's op de zelfde manier niet gok ik).

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

IceStorm schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:31:
Geef eens een voorbeeld want Tag & Rename werkt echt prima (en als het daarmee niet lukt lukt het met andere programma's op de zelfde manier niet gok ik).
als het niet wil kan je ook altijd amazon. (een ander land, je kan 3 kiezen ofzo) en het werkt bij mij meestal ook best goed ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ID3-TagIT is mijn favoriete tagger, gratis, goed, én hij kan wat jij wil :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het nu onder de knie :) super.. thnx! idd handig programma.. was wat te naif

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Inderdaad zijn er hier al vaker topics langsgekomen over tagging software.
Voorbeeldje:
Henk007 in "200 mp3's allemaal naam veranderd"

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben zelf een Tag & Rename fundamentalist. Helaas niet gratis.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werken bovenstaande programma's ook met wma, trouwens? :)
* anandus heeft paar duizend tagloze wma's

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:50:
Werken bovenstaande programma's ook met wma, trouwens? :)
* anandus heeft paar duizend tagloze wma's
Tag&Rename now support: mp3 (ID3v1, ID3v2.2, ID3v2.3 and ID3v2.4 tags), MusePack mpc/mp+ (APEv1, APEv2 and ID3v1 tags), Windows Media - wma, asf and wmv files, Ogg Vorbis/Flac/Speex (vorbis comments), Apple iTunes and iPod aac (m4a) files including mp4, lossless m4a and protected m4p files, most popular lossless codecs including Monkey’s Audio, Flac, Wav Pack, Optim Frog, True Audio, Apple and Windows Media lossless formats. Tag&Rename include full Unicode support.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 15:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

tag en rename werkt met idd met wma maar ook met .ogg en .flac, monkey's audio en meer...

tag & rename _/-\o_

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mp3-tag studio 3

eerste wat je beste kunt doen met dit progsel is álle id3 tags helemaal verwijderen en daarna, als je filenames "artiest - naamvannummer" zijn, "create tag from filename" doen. als je alles in een map hebt staan worden alle mp3's zo achter elkaar gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 11-05-2006 19:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ikzelf gebruik id3-tagit de oude versie 2.3.4.
Je zult zien dat van sommige mp3's de filenaam niet netjes is en meestal staat de tag dan weer wel goed, sommige tags zijn een puin hoop en de filenaam weer goed met dit programma kun je ze gemakkelijk heen en weer kopieëren bespaart je een hoop typewerk.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Musicbrainz Picard (Beta), 'luistert' naar je mp3's en tagt aan de hand van de akoestische vingerafdruk. Handig als je niet helemaal zeker bent ;)

Voor last.fm gebruikers, Picard geeft ook MB-ID's mee. Voor als je plug er mee overweg kan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; dit is echt zo verschrikkelijk eenvoudig te vinden dat ik niet begrijp wat dit topic hier doet. 8 Gb is echt niet een dusdanige abnormaliteit dat je daar een ander programma voor nodig hebt ofzo. Hierbij dus het verzoek zelf te zoeken voor je een topic opent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.