Ik heb mijn systeem nog wat aangepast (rationale daarachter staat bij de onderdelen) en ben erg benieuwd naar de mening van anderen. Nog even ter herhaling: "Ik wil sowieso Windows Vista op dit systeem gaan draaien. Ik gebruik mijn PC verder voornamelijk voor multi-tasking, bijvoorbeeld: 2x Word 2007, Windows Live Messenger, 3x IE7, PaintShop Pro, iTunes, 2x Windows Verkenner, Norton virusscanner op de achtergrond".
Ik ben absoluut geen gamer en overklokken heeft zeker geen prioriteit. Maar heb een hekel aan wachten; ik wil gewoon dat alles snel en vloeiend werkt!.
Het aangepaste systeem:
Arctic Silentium T2 Pro: €84,95
Vooral mooie maar ook stille kast met een 500W voeding ingebouwd. Goede prijs
Intel Core 2 Duo E6300: €171,97
De C2D heeft op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik twijfel alleen nog of ik niet beter een E6400 kan nemen (welke wel €45,- duurder is (Salland)).
GeIL DDR2 Series 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2: €212,24
Ik ga toch maar meteen voor 2Gb geheugen (in tegenstelling tot wat ik eerder zei). Dit geheugen heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 16 MB, S-ATA II/300: €78,00
Op aanraden van mensen uit dit topic (en vele andere topics) ben ik geswitched naar een HD van Seagate.
Asus P5B: €121,50
Asus staat erg goed aangeschreven. Dit moederbord kan meegroeien in de toekomst.
Asus VGA GeForce 7600GS SILENT 256MB: €97,84
Goede videokaart welke geen enkel probleem moet hebben met de Windows Vista graphics (toch??). De kaart van Asus heeft het snelst geklokte geheugen (GPU 400MHz, RAM 800MHz) in vergelijking met de concurrenten.
Asus DVD-RW DRW-1612BLT Retail, Zwart, S-ATA: €34,00[/b]
Ben voor een iets duurdere (€7,-) S-ATA schijf gegaan. Niet voor de snelheid maar voor het gemak van de dunne kabel. Deze Asus brander heeft ook 'LightScribe', vandaar deze keuze.
Totaal: €800,05
Eigenlijk is dit al €100,- boven mijn budget maar ik heb nu wel het voordeel dat ik direct 2GB geheugen heb en dit later niet meer zal moeten upgraden.
Vragen die ik nu nog heb zijn:
- Doe ik er goed aan om toch ook een Arctic Freezer 7 pro voor €19,48 erbij te bestellen. (is deze koeler nou veel stiller? Graag meer meningen).
- Doe ik er goed aan om toch €45,- meer te betalen en een E6400 te nemen? Zullen de prestaties significant verschillen of is het nauwelijks merkbaar?
- Heeft iemand nog aanmerkingen op het type en merk geheugen?
- Heeft iemand überhaupt nog aanmerkingen op dit systeem?
- Zijn er nog onderdelen waar ik op kan besparen?
Wederom alvast heel erg bedankt!
Martijn
Ik ben absoluut geen gamer en overklokken heeft zeker geen prioriteit. Maar heb een hekel aan wachten; ik wil gewoon dat alles snel en vloeiend werkt!.
Het aangepaste systeem:
Arctic Silentium T2 Pro: €84,95
Vooral mooie maar ook stille kast met een 500W voeding ingebouwd. Goede prijs
Intel Core 2 Duo E6300: €171,97
De C2D heeft op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik twijfel alleen nog of ik niet beter een E6400 kan nemen (welke wel €45,- duurder is (Salland)).
GeIL DDR2 Series 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2: €212,24
Ik ga toch maar meteen voor 2Gb geheugen (in tegenstelling tot wat ik eerder zei). Dit geheugen heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 16 MB, S-ATA II/300: €78,00
Op aanraden van mensen uit dit topic (en vele andere topics) ben ik geswitched naar een HD van Seagate.
Asus P5B: €121,50
Asus staat erg goed aangeschreven. Dit moederbord kan meegroeien in de toekomst.
Asus VGA GeForce 7600GS SILENT 256MB: €97,84
Goede videokaart welke geen enkel probleem moet hebben met de Windows Vista graphics (toch??). De kaart van Asus heeft het snelst geklokte geheugen (GPU 400MHz, RAM 800MHz) in vergelijking met de concurrenten.
Asus DVD-RW DRW-1612BLT Retail, Zwart, S-ATA: €34,00[/b]
Ben voor een iets duurdere (€7,-) S-ATA schijf gegaan. Niet voor de snelheid maar voor het gemak van de dunne kabel. Deze Asus brander heeft ook 'LightScribe', vandaar deze keuze.
Totaal: €800,05
Eigenlijk is dit al €100,- boven mijn budget maar ik heb nu wel het voordeel dat ik direct 2GB geheugen heb en dit later niet meer zal moeten upgraden.
Vragen die ik nu nog heb zijn:
- Doe ik er goed aan om toch ook een Arctic Freezer 7 pro voor €19,48 erbij te bestellen. (is deze koeler nou veel stiller? Graag meer meningen).
- Doe ik er goed aan om toch €45,- meer te betalen en een E6400 te nemen? Zullen de prestaties significant verschillen of is het nauwelijks merkbaar?
- Heeft iemand nog aanmerkingen op het type en merk geheugen?
- Heeft iemand überhaupt nog aanmerkingen op dit systeem?
- Zijn er nog onderdelen waar ik op kan besparen?
Wederom alvast heel erg bedankt!
Martijn