Omdat mijn oude computer niet meer voldoet aan mijn eisen ben ik een nieuwe computer aan het samenstellen. Bij sommige onderdelen zal ik een onderbouwing neerzetten waarom ik voor dat specifieke onderdeel gekozen heb.
Arctic Silentium T2 Pro: €87,04
Vooral mooie maar ook stille kast met een 500W voeding ingebouwd. Goede prijs
Intel Core 2 Duo E6300: €167,93
De C2D heeft op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Arctic Freezer 7 pro: €19,48
Staat goed aangeschreven en is lekker stil.
Kingston DDR2 1024 MB PC5300 1x: €108,43
Uiteindelijk wil ik nog een reepje van dit geheugen kopen zodat ik op 2GB geheugen uitkom. Maar dat laat mijn budget op dit moment niet toe.
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, S-ATA300: €73,17
Ik zoek vooral een betrouwbare harde schijf. Doe ik hier goed aan?
Asus P5B: €120,96
Asus staat erg goed aangeschreven. Dit moederbord kan meegroeien in de toekomst.
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256MB: €105,05
Goede videokaart welke geen enkel probleem moet hebben met de Windows Vista graphics (toch??). De 256MB versie heeft geheugen wat sneller geclockt is dan dat van de 512MB versie (heb ik ergens gelezen), dus vandaar dat ik voor de 256MB versie gekozen heb.
NEC AD-5170: €28,87[/b]
Eén van de velen.
TOTAAL: €710,93 (Azerty)
Ik wil sowieso Windows Vista op dit systeem gaan draaien. Ik gebruik mijn PC verder voornamelijk voor multi-tasking, bijvoorbeeld: 2x Word 2007, MSN, 3x IE7, PaintShop Pro, iTunes, Norton virusscanner op de achtergrond.
Ik merk dat dit met mijn huidige systeem niet meer makkelijk gaat en hoop dat dit met mijn toekomstige systeem wèl soepel zal draaien.
Heeft iemand op-of-aanmerkingen op de gekozen onderdelen op dit systeem? Nogmaals; ik gebruik m'n pc dus niet om te gamen maar puur om veel applicaties tegelijk en vloeiend te kunnen draaien!
Alvast heel erg bedankt,
Martijn
Arctic Silentium T2 Pro: €87,04
Vooral mooie maar ook stille kast met een 500W voeding ingebouwd. Goede prijs
Intel Core 2 Duo E6300: €167,93
De C2D heeft op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Arctic Freezer 7 pro: €19,48
Staat goed aangeschreven en is lekker stil.
Kingston DDR2 1024 MB PC5300 1x: €108,43
Uiteindelijk wil ik nog een reepje van dit geheugen kopen zodat ik op 2GB geheugen uitkom. Maar dat laat mijn budget op dit moment niet toe.
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, S-ATA300: €73,17
Ik zoek vooral een betrouwbare harde schijf. Doe ik hier goed aan?
Asus P5B: €120,96
Asus staat erg goed aangeschreven. Dit moederbord kan meegroeien in de toekomst.
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256MB: €105,05
Goede videokaart welke geen enkel probleem moet hebben met de Windows Vista graphics (toch??). De 256MB versie heeft geheugen wat sneller geclockt is dan dat van de 512MB versie (heb ik ergens gelezen), dus vandaar dat ik voor de 256MB versie gekozen heb.
NEC AD-5170: €28,87[/b]
Eén van de velen.
TOTAAL: €710,93 (Azerty)
Ik wil sowieso Windows Vista op dit systeem gaan draaien. Ik gebruik mijn PC verder voornamelijk voor multi-tasking, bijvoorbeeld: 2x Word 2007, MSN, 3x IE7, PaintShop Pro, iTunes, Norton virusscanner op de achtergrond.
Ik merk dat dit met mijn huidige systeem niet meer makkelijk gaat en hoop dat dit met mijn toekomstige systeem wèl soepel zal draaien.
Heeft iemand op-of-aanmerkingen op de gekozen onderdelen op dit systeem? Nogmaals; ik gebruik m'n pc dus niet om te gamen maar puur om veel applicaties tegelijk en vloeiend te kunnen draaien!
Alvast heel erg bedankt,
Martijn