Ik weet dat hierover al meerdere topics gestart zijn dus daarom wil ik iedereen op voorhand laten weten dat ik reeds meerdere dagen bezig ben met het informeren naar en vergelijken van meerdere videokaarten (vooral ATI dan, welke m'n voorkeur krijgt).
M'n budget ligt tussen de 250 - 350 euro.
De upgrade is vooral bedoeld voor de nieuwe games die oa Pixel Shader 3.0 vereisen en omdat m'n huidige graka het niet meer trekt op m'n Samsung 205BW met z'n 1680x1050 resolutie. De optie om op lagere resoluties te draaien met zwarte balken aan weerszijden werkt ook nie dus iets anders zit er niet echt op...
Specs pc (Medion):
Telkens ik denk tot een besluit te zijn gekomen, vind ik wel weer iets anders
. Eén ding staat vast, het moet een PCI-E 16X kaart zijn en ze moet tot de high-end reeksen behoren. Als ik dan eindelijk denk een model gevonden te hebben, vind ik nog 's 5 verschillende versies van andere fabrikanten.
Voorlopig lijkt volgend model het meest interessant:
http://www.pixmania.be/be...n-x1950-xtx-512-mb-d.html
Volgens de benchmarks van Tomshardware die hier te vinden zijn behoort deze kaart tot de top. Het rare is dat de verschillende versies erg uiteenlopende prijzen hebben, zie hier.
Heeft er iemand een benul waarom deze prijzen zo verschillen en lijkt de bovenstaande een goede keuze? De X1950 Pro wordt hoog de lucht in geprezen voor z'n prijs/kwaliteit, maar als je een 100 euro'tjes oplegt krijg je toch wel heel wat betere prestaties... en dat heb ik er wel voor over.
Verder zou k nog willen weten of m'n voeding van 350W zal volstaan (connectors heb ik niet meer vrij, maar ik zou m'n 2e HD uittrekken omdat ik die toch enkel gebruik voor backups en de levensduur er dan van verlengd wordt
). En indien iemand persoonlijke ervaring heeft met deze kaart of de cooler een beetje stil draait?
Thx
M'n budget ligt tussen de 250 - 350 euro.
De upgrade is vooral bedoeld voor de nieuwe games die oa Pixel Shader 3.0 vereisen en omdat m'n huidige graka het niet meer trekt op m'n Samsung 205BW met z'n 1680x1050 resolutie. De optie om op lagere resoluties te draaien met zwarte balken aan weerszijden werkt ook nie dus iets anders zit er niet echt op...
Specs pc (Medion):
| MB: MS-7091 / Chipset: Intel Grantsdale i915p |
| MEM: 4x512 MB PC3200 DDR |
| HD: 2x150 GB Sata |
| CPU: P4 / 3,2Ghz / 64bit |
| VID: X740XL PCI-E 16x (RV410) |
Telkens ik denk tot een besluit te zijn gekomen, vind ik wel weer iets anders
Voorlopig lijkt volgend model het meest interessant:
http://www.pixmania.be/be...n-x1950-xtx-512-mb-d.html
Volgens de benchmarks van Tomshardware die hier te vinden zijn behoort deze kaart tot de top. Het rare is dat de verschillende versies erg uiteenlopende prijzen hebben, zie hier.
Heeft er iemand een benul waarom deze prijzen zo verschillen en lijkt de bovenstaande een goede keuze? De X1950 Pro wordt hoog de lucht in geprezen voor z'n prijs/kwaliteit, maar als je een 100 euro'tjes oplegt krijg je toch wel heel wat betere prestaties... en dat heb ik er wel voor over.
Verder zou k nog willen weten of m'n voeding van 350W zal volstaan (connectors heb ik niet meer vrij, maar ik zou m'n 2e HD uittrekken omdat ik die toch enkel gebruik voor backups en de levensduur er dan van verlengd wordt
Thx
[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 08-01-2007 21:48 ]